Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

Scheenbenen

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking techniek

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
Oudemolen  10 km ...
Oudemolen 10 km ...
Geplaatst door: quib
03-10-2016
Nordic Walking ...
Nordic Walking ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Alles in de hand, ...
Alles in de hand, ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Auteur Bericht
Karin
Aankomend Nordic Walker
Aankomend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Mei 13, 2006 20:23    Onderwerp: Scheenbenen Reageer met quote

Ik heb erg veel last de eerste paar km van mijn scheenbenen.
Het heeft volgens fysiotherapeut te maken met doorbloeding. Het is niet mijn beenvlies dat geďriteerd is. Na 3 km gaat het goed en loop ik ahw door de pijn heen, maar goed is dit niet natuurlijk.
Ik loop nu 1 1/2 jaar en schoenen en stokken en techniek zijn goed (volgens instructeur en fysiotherapeut).\Ik ben er 3 mand tussenuit geweest ivm met een operatie (baarmoeder verwijderd).
Conditie is tiptop, ik fitness een keer in de week en step een keer in de week.
Ik loop nu achteraan in de groep mee, dan gaat het goed, maar ik wil vooraan Very Happy
Wie heeft ervaring en tips ?

Groeten,
Karin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
marielle
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Mei 13, 2006 21:04    Onderwerp: Re: Scheenbenen Reageer met quote

Karin schreef:
Het heeft volgens fysiotherapeut te maken met doorbloeding. Het is niet mijn beenvlies dat geďriteerd is. Na 3 km gaat het goed en loop ik ahw door de pijn heen, maar goed is dit niet natuurlijk.
Ik loop nu 1 1/2 jaar en schoenen en stokken en techniek zijn goed (volgens instructeur en fysiotherapeut).\Ik ben er 3 mand tussenuit geweest ivm met een operatie (baarmoeder verwijderd).
Ik loop nu achteraan in de groep mee, dan gaat het goed, maar ik wil vooraan Very Happy

Groeten,
Karin

Hmm...vervelend Karin. Heeft je fysiotherapeut je geen tips gegeven zoals koelen met ijs na je training ofzo?
Ik heb erg last van mijn schenen gehad nadat ik was begonnen met hardlopen en dat had toen waarschijnlijk wel te maken met mijn beenvlies. Misschien is het verstandig om een keer een keuring bij een sportarts te laten doen. Die kijken er misschien met een heel ander oog naar.

gr,
Marielle
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mastri
Nordic Walking Instructeur

BerichtGeplaatst: Za Mei 13, 2006 21:40    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Karin,

Ik lees in jouw verhaaltje niets over een warming up. Doe je die?
Hoe vaak loop je? Hoe lang? Waar zit de pijn precies?
Met wandelen/lopen (en steppen) trek je voortdurend je tenen op (als het ware naar je neus). Hiermee span je je scheenbeenspieren aan.
Wellicht doe je het te hoog?

Groeten, Marjan
Naar boven
DickyDick
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Mei 14, 2006 7:44    Onderwerp: Re: Scheenbenen Reageer met quote

Karin schreef:

Groeten,
Karin

He Karin, een voor mij bekend verschijnsel.
Tenminste ik heb er ook wel eens last van.
Bij mij komt het door dat ik 'koud' te grote passen neem.

Ik verminder de pas lengte en na een paar passen is de pijn weg en kan ik, met minder grote pas verder.
Als ik dan na een kleine 10 min weer m'n gewone paslengte gebruikt, gaat het allemaal weer als vanouds
Karin
Aankomend Nordic Walker
Aankomend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Mei 14, 2006 15:03    Onderwerp: Reageer met quote

@ Marielle : Inderdaad kreeg ik ook de tip om 4 keer per dag te koelen en 4 keer per dag rekoefeningen te doen.
Ik loop gem. 2 keer per week; één keer met een groep ruim een uur en nog een keer 'los'.

@ Mastri : Ik doe altijd een behoorlijke warming-up (zeker nu).

Alvast bedankt voor tips en reacties.

Karin
Naar boven
Pientje
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Jun 08, 2006 21:44    Onderwerp: Reageer met quote

bij mij ook door te enthousiast van start te gaan met grote stappen.
ondanks een goede warming up.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
goudgup
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Jun 09, 2006 9:05    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kan me helemaal vinden in het antwoord van DickyDick.
Heb ik vorig jaar ook vaak gehad, pijn in mijn scheenbenen. Ik vond het toen wel leuk om op muziek te lopen, maar mijn tempo en paslengte waren te hoog en te groot. Man, wat heb ik een pijn gehad, kon mijn voeten zowat niet optillen. De muziek thuis laten liggen, een tempootje lager en mijn paslengte wat korter ... geen last meer gehad.
Succes ermee.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
jean
Aankomend Nordic Walker
Aankomend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Jan 29, 2007 0:27    Onderwerp: Re: Scheenbenen Reageer met quote

Karin schreef:

Groeten,
Karin[/quote

Ik herken mezelf ook in deze situatie, ik doe ook een warming up en na poosje wandelen krijg ik ook pijn in mijn sheenbeen , zeker als ik wat ga bergop lopen....
Maar ook wel raar vind ik als ik even doorbijt en rond de 2 tot 3 km stap dan is de pijn over.... soms eet ik dan ook wel een druivensuiker en dan stopt d epijn ook wel , heeft dat er iets mee te maken ??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Heremitage Fysiek

BerichtGeplaatst: Ma Jan 29, 2007 16:32    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,

Je zou eens een tip van Marco Maas uit kunnen proberen deze gaf hij aan tijdens een opleiding die ik volgde.
De tip was bij scheenbeen klachten krachtig proberen af te zetten van af de tenen tijdens het lopen.

Het kan de schoen zijn die klachten geeft, deze hoort in het midden van de zool(onder de voetholte) verstevigd te zijn.
Sommige merken schoenen hebben verschillenende types van schoenen waarvan de een meer en de ander minder geschikt is voor nordicwalking.
Maar zoals je al aan geeft is daar al naar gekeken .
Door eens op een andere schoen te lopen zou je kunnen testen of er verschil is in pijn klachten.

Ik wens je een oplossing voor je probleem.

Groeten ,

www.nordicwalking-amersfoort.nl

Ella van Buren
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Weer voor Nordic Walking?