Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

G45, Spelderholtroute. 6,1 km. Hoenderloo. (Gelderland.)

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking Routes (i.s.m. Nordicwalkingnet.nl)

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
12-05-2018
Oudemolen  10 km ...
Oudemolen 10 km ...
Geplaatst door: quib
03-10-2016
Nordic Walking ...
Nordic Walking ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Auteur Bericht
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Jan 08, 2007 16:17    Onderwerp: G45, Spelderholtroute. 6,1 km. Hoenderloo. (Gelderland.) Reageer met quote

Naam en nummer van de route: Spelderholtroute / G45
Plaats en locatie: Hoenderloo, Beekbergen, Apeldoorn.
Lengte: 6,1 km.
Looptijd: 1 Ľ uur.
Breedte paden: Dubbel- en groepsspoor.
Moeilijkheidgraad: Makkelijk tot pittig met de gedeelten waar het terrein glooiend (heuvels) is en stukken met “vals plat” waarbij je de kuiten en boven benen gaat voelen
Landschap: Mooi bos en heuvellandschap en erg “stil” gebied. Op de route liggen 2 wild observatiepunten (schermen)
Parkeer gelegenheid: Bij recreatiepark de Miggelenberg (Landal), langs de Miggelenbergweg en in het dorp Hoenderloo. Of op parkeerplaatsen Koudebergweg / Waterbergweg bij Landal park of bij Scoutingterrein.
Informatie: Er was op de datum van de wandeling 6 januari ’07, bij het VVV in Hoenderloo nog geen informatie over deze nordicwalkingroute beschikbaar.
Bewegwijzering: Volg de gele paaltjes op de route. Deze staan aan beide zijden langs de paden van de route
Ondergrond: Onverharde bospaden, sommige stukken met wat ingelopen grind. Ook geasfalteerde fietspaden oversteken.

Link: http://www.nordicwalkingnet.nl/site/flash/gebiedskaart.php?gebied=hoenderloo

Tijdens een familieweekend in het park de Miggelenberg in Hoederloo, heb ik op zaterdagmorgen 6 januari 2007 om half 9, deze route gelopen.
Het startpunt lag ongeveer 50 meter vanaf het huisje.
http://www.nordicwalkingforum.nl/fotoalbums/showphoto.php/photo/659/limit/recent

Je kunt hem zowel links als rechtsom lopen, er staan voldoende paaltjes met gele koppen aan beide zijden van de paden.
Het viel mij op dat het doodstil was in dit bos. Maar ja ik woon zelf tussen de snelwegen, A2, A27 en de A 12, dus daar is het dag en nacht veel geluid.
Bij het eerste wildscherm was er geen beest te bekennen, maar een stukje verderop op het pad stonden 2 wilde zwijnen het pad om te woelen en aan de zijkant waren er waarschijnlijk ook een paar die ik niet kon zien maar wel horen. Er kwam daar mij een Landrover met de boswachter tegemoet, die ook even stopte. Voordat ik de stokken had afgedaan en mijn fototoestel had gepakt, vluchten ze de bossen in. Jammer!
http://www.nordicwalkingforum.nl/fotoalbums/showphoto.php/photo/657/limit/recent

Op sommige stukken van de route hebben ze ooit wat grind op het pad gestrooid, dat geeft met die stokken een tikkend geluid, voor zo’n stil bos is dat wel een hoop herrie, dus is dat niet erg geschikt om ook het wild te opserveren.

Ook was er een Specht in een boom aan het hakken. Ik weet niet welke soort, ben niet zo’n vogelkenner!
Bij het andere scherm was er ook geen wild te zien, maar er liepen overal wel verse sporen, die na de regenbui van 6 uur waren gemaakt.

s'-Avonds waren we nog even met een paar familieleden naar een scherm gaan kijken en daar liepen toen een paar herten rond.
http://www.nordicwalkingforum.nl/fotoalbums/showphoto.php/photo/658/limit/recent

Deze route is echt een aanrader om te lopen. Wil je echter ook wat wild zien, til dan af en toe ook eens je stokken op en als je met een groep bent, moet je de “normale” "Nordic Walking conversatie” achterwege laten.
http://www.nordicwalkingforum.nl/fotoalbums/showphoto.php/photo/656/limit/recent

( Bij de receptie van het park hebben we een keer een GPS gehuurd en met een mooie route ingesteld. Dat is echt gaaf. Je wordt er over wildpaadjes gestuurd, waar je normaal niet op zou gaan lopen.)

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing

Laatst aangepast door quib op Vr Okt 10, 2008 19:18, in toaal 3 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Wicher
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Jan 08, 2007 18:19    Onderwerp: Reageer met quote

Zo te lezen is het een mooie route. Leuk dat je nog wilde varkens zag. Jammer dat ze niet op de foto wilden Cool
Ik of wij moet ik eigenlijk schrijven zullen de route zeker eens gaan lopen, maar wanneer Question
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Jan 08, 2007 18:31    Onderwerp: Reageer met quote

Wicher schreef:
Zo te lezen is het een mooie route. Leuk dat je nog wilde varkens zag. Jammer dat ze niet op de foto wilden Cool
Ik of wij moet ik eigenlijk schrijven zullen de route zeker eens gaan lopen, maar wanneer Question

Ik moet eerlijk bekennen, dat ik niet zo'n held ben in m'n uppie, met die beesten voor mijn neus. Crying or Very sad Ze waren gelukkig op een afstand van 40 á 50 meter schat ik. Rolling Eyes

Maar, deze route is bijna voor jullie deur. Wink

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
Wicher
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Jan 08, 2007 18:36    Onderwerp: Reageer met quote

Bij ons in de bossen zie je ze ook wel eens, maar van dichtbij zijn ze idd wel erg groot. Dan blijf ik ook wel op een afstand. Sad
Bij ons is het zeker niet zover weg, misschien dat we dit weekend wel gaan lopen.
Annette
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Jan 08, 2007 20:23    Onderwerp: Reageer met quote

Mooie beschrijving Quib, ben jaloers, heb nog nooi wild gespot!!

Annette

O ja, ook nog foto's gemaakt zie ik!!
.......\_)......)../....
................(_/.....
Naar boven
peter45
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Mrt 01, 2007 23:35    Onderwerp: Spelderholt route 6.1 km Reageer met quote

Zondag 18 februari 2007 heb ik deze route gelopen
Wat een prachtige route, goed herkenbaar aan de gele paaltjes, af en toe wat los zand maar heerlijk om te Nordicken.
Echt een aanrader.
Parkeren bij de ingang van Vakantiepark de Miggelenberg, en dan can 400 naar boven lopen totdat je bij een groot ek komt en dat is het startpunt met een kaart van de route.
Deze mooie route kan ook gekoppeld worden waardoor je nog meer km,s kunt maken.

Succes,

Peter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Jun 22, 2007 18:12    Onderwerp: Reageer met quote

Deze week nogmaals deze route gelopen.
Bij een wildschermen was geen wild te zien, maar onderweg stond een groot wild zwijn, een paar meter van ons af te kijken, maar voordat je de stokken los hebt en fototoestel gepakt, was dat beest weer achter ons verdwenen. Ook 2 reeën op een pad in de verte gezien.
Er stonden mensen met verrekijkers bij het andere wildscherm,we zagen 2 ruggen van zwijnen in het hoge gras.
http://www.nordicwalkingforum.nl/fotoalbums/showphoto.php?photo=865&cat=500

www.nordicwalkingnet.nl heeft heel netjes paaljes met bewegwijzering van knooppunt en verbindingen geplaatst.
Vanaf de camping het Lierderholt, zijn alle routes makkelijk te berijken en te lopen. Ik hoop dit weekend wat foto's te plaatsen en bevindingen, ook van de andere 4 routes die zijn gelopen.

Bij het VVV in Hoenderloo is een folder aan te schaffen ( €1,-) met kaart van de routes, verbindingsroutes en knooppunten.

GPS: Ook de gedownloade GPS-info (tracks) van NordicwalkingNet is heel goed te volgen.

Naar boven
Gerti
Aankomend Nordic Walker
Aankomend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Okt 28, 2007 20:34    Onderwerp: Reageer met quote

Vanmiddag deze route gelopen , vergezeld van een lekker herfstzonnetje door de bossen van Hoenderloo gelopen. De start van deze route was voor ons in het centrum van deze plaats , we heben in totaal ruim 15 km. gelopen , ook een gedeelte van een andere route meegepakt door deze prachtige , afwisselende omgeving , We hebben helaas geen wild gespot ,maar desondanks is het daar erg mooi.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
peter45
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Okt 29, 2007 20:03    Onderwerp: spelderholt Reageer met quote

bedankt v oor je leuke reactie, wat een mooie route he en een prachtige omgeving.er zijn in deze omgeving nog veel meer van deze mooie routes.

gr,
Peter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Gerti
Aankomend Nordic Walker
Aankomend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Okt 29, 2007 20:21    Onderwerp: Reageer met quote

Ik wil niet "afdwalen "van deze route maar het is , zoals Peter al aangeeft , wel zo dat daar in de omgeving diverse mooie route's zijn , o.a. in Loenen . gr. Gerti
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking Routes (i.s.m. Nordicwalkingnet.nl) Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Weer voor Nordic Walking?