Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

Waarom speciale NordicWalking routes?

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking algemeen

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
12-05-2018
Oudemolen  10 km ...
Oudemolen 10 km ...
Geplaatst door: quib
03-10-2016
Nordic Walking ...
Nordic Walking ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Auteur Bericht
Heerda
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Mrt 25, 2008 17:52    Onderwerp: Waarom speciale NordicWalking routes? Reageer met quote

Fietsroutes daar kan ik inkomen...
Langlaufroutes... Akkoord...
Maar waarom NordicWalking Routes?

Geen onverharde paden? Lijkt me niet de reden.
Je kunt toch op ieder voetpad met Nordic Poles lopen...

Het zal wel bij de hype en business horen...

Straks krijgen we ook nog skatingroutes...
En routes voor hardlopers...
En routes voor snelwandelen...
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Sofie
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Mrt 25, 2008 21:00    Onderwerp: Reageer met quote

Dat hebben we aan een aantal medewalkers te danken die misschien iets minder zorgvuldig gelopen hebben en wandelaars geirriteerd hebben of een aantal wandelaars die vinden dan nordic walkers niet in de wandelwereld thuis horen.
Deze discussie hebben we hier zo vaak gehad.
De grootste wandelorganisaties maken ook dit onderscheid. Dus wij als actieve walkers hebben het maar te nemen want we zijn in de minderheid en als we toegeven aan de wensen, wegblijven, dan doen we alsof zij gelijk hebben terwijl het allerbelangrijkste hier weer eens is:

heb een beetje geduld en respect voor elkaar.
Jolijt
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 26, 2008 11:57    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk meer dat het routes zijn die bij uitstek geschikt zijn voor NW, mooie omgeving, goed begaanbare paden etc. Mooie routebeschrijving erbij, super toch!
Hier in Drenthe zijn ze ook al ontdekt door de "naaktwandelaars" zonder poles Wink die graag een stevige tippel maken. Niks mis mee toch?

Ik vind zelf de uitgezette routes in een vreemde omgeving heel handig, ik heb geen GPS en kaarten en poles gaan niet goed samen, het loopt heel relaxed.

Nee, dit lijkt me echt geen reden om je op te gaan winden Laughing

Jolijt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Caro
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 26, 2008 13:32    Onderwerp: Reageer met quote

De NW routes zijn ook vaak iets langer dan het zondagse rondje. En ik vind het eigenlijk wel goed om doelgroepen een beetje te scheiden: Zo krijg je ook geen mountainbiker in je nek.
Heerda
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 26, 2008 17:04    Onderwerp: Reageer met quote

Caro schreef:
De NW routes zijn ook vaak iets langer dan het zondagse rondje. En ik vind het eigenlijk wel goed om doelgroepen een beetje te scheiden: Zo krijg je ook geen mountainbiker in je nek.

Appalachian Trail: 3500 km
Gr 5: 2600 km
Pieterpad: vul maar in...
Zo zijn er ...tig meer.
Nee dat wandelaars kortere stukken zouden lopen is echt grote onzin...

De diverse wandelsporters moeten elkaar natuurlijk niet gaan uitsluiten...
Het fenomeen NW routes is volgens mij uitgevonden door de business mensen die hun brood met NW verdienen...
Naar boven
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 26, 2008 18:33    Onderwerp: Reageer met quote

Caro schreef:

Jolijt schreef:
Ik denk meer dat het routes zijn die bij uitstek geschikt zijn voor NW, mooie omgeving, goed begaanbare paden etc. Mooie routebeschrijving erbij, super toch!
Hier in Drenthe zijn ze ook al ontdekt door de "naaktwandelaars" zonder poles Wink die graag een stevige tippel maken. Niks mis mee toch?

Ik vind zelf de uitgezette routes in een vreemde omgeving heel handig, ik heb geen GPS en kaarten en poles gaan niet goed samen, het loopt heel relaxed.

Nee, dit lijkt me echt geen reden om je op te gaan winden Laughing

Jolijt

Ben het helemaal met jullie eens.
Ik vind dat www.nordicwalkingnet.nl goed werk doet om het voor nordic walkers gemakkelijker te maken, vooral nu dat ze bezig zijn een groot nordic walking netwerk op te zetten.

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Lies
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 26, 2008 20:06    Onderwerp: Re: Waarom speciale NordicWalking routes? Reageer met quote

Heerda schreef:
Fietsroutes daar kan ik inkomen...
Langlaufroutes... Akkoord...
Maar waarom NordicWalking Routes?

Geen onverharde paden? Lijkt me niet de reden.
Je kunt toch op ieder voetpad met Nordic Poles lopen...

Het zal wel bij de hype en business horen...

Straks krijgen we ook nog skatingroutes...
En routes voor hardlopers...
En routes voor snelwandelen...

ik kan je dat misschien wel vertellen, als ik op mijn mountainbikie fiets, lopen er mensen met stokken te zwaaien, als ik dan vast zit aan mijn pedalen , nou dan moet ik toch echt uitkijken.
aan de andere kant,lopen wij zelf met stokken, en er komen wielrenners voorbij,moeten wij ook meestal weer uitwijken.
het zou ook lekker zijn ,als er speciale skate routes komen, want sta ik daar weer op,vind ik zelfs wandelaars een beetje eng,om daar langs te skaten,je weet nooit of de mensen toevallig niet een stap opzij zetten.
maar goed,wij kunnen ook een beetje rekening met elkaar houden. hoewel ik zelf wel heel goed opzij ga,voor de skaters, er zijn maar weinig mensen die goed kunnen skaten.
het is geen aanval,maar een meedenk stukje,uit eigen ervaring.
groeten annelies
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Caro
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Mrt 27, 2008 8:18    Onderwerp: Reageer met quote

Heerda schreef:
Caro schreef:

Appalachian Trail: 3500 km
Gr 5: 2600 km
Pieterpad: vul maar in...
Zo zijn er ...tig meer.
Nee dat wandelaars kortere stukken zouden lopen is echt grote onzin...

De diverse wandelsporters moeten elkaar natuurlijk niet gaan uitsluiten...
Het fenomeen NW routes is volgens mij uitgevonden door de business mensen die hun brood met NW verdienen...

Lange afstandswandelingen vallen bij mij niet onder het doorsnee zondagmiddagwandelingetje Wink Dat is een aprte categorie. Ik bedoel meer de standaard witte/blauwe/groene paaltjeswandelingen van 2-8 km in het bos.

Je hoort mij niet zeggen dat je zonder stokken geen lange stukken kunt lopen. Maar ik denk wel (correct me if I'm wrong) dat nordic walkers (degenen die het als sport zien) meer behoefte hebben aan wat langere routes, zo tussen de 8 en de 15 km of meer (voor gewoon een keertje tussendoor, dus niet voor een lange afstandsvakenatie. En ik weet ook wel dat je ook van de LA routes 1 of meer etappes kunt wandelen, maar daar heb ik het nu niet over). Daar zit meer sportieve uitdaging in. Als er wandelaars zijn die die route willen lopen zonder stokken, dan moet dat ook gewoon kunnen.
Heerda
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Mrt 27, 2008 13:07    Onderwerp: Reageer met quote

Toch is de discussie over paden of routes voor NW'ers een beetje merkwaardig.
Want (wandel)paden zijn er immers voor iedereen en je kunt ze niet reserveren voor een bepaalde groep door er een paar bordjes bij te plaatsen. Padgebruikers dienen rekening te houden met elkaar. Met name gebruikers die er met stokken lopen te zwaaien (citaat...).

Voor gps gebruikers heb ik een aantal links verzameld met wereldwijd tracks voor alle doelgroepen:

http://verweg.de/linkenpagina_tracks_over_deze_we.htm

Reacties welkom.
Naar boven
Caro
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Mrt 27, 2008 13:25    Onderwerp: Reageer met quote

Er staat toch nergens bij dat gebruikers, anders dan de doelgroep op het (NW)bordje, niet welkom zijn/gebruik mogen maken van die routes? Ik zie het probleem niet zo.
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Mrt 27, 2008 18:20    Onderwerp: Reageer met quote

Heerda schreef:
Toch is de discussie over paden of routes voor NW'ers een beetje merkwaardig.
Want (wandel)paden zijn er immers voor iedereen en je kunt ze niet reserveren voor een bepaalde groep door er een paar bordjes bij te plaatsen. Padgebruikers dienen rekening te houden met elkaar. Met name gebruikers die er met stokken lopen te zwaaien (citaat...).

Voor gps gebruikers heb ik een aantal links verzameld met wereldwijd tracks voor alle doelgroepen:

http://verweg.de/linkenpagina_tracks_over_deze_we.htm

Reacties welkom.

Ik snap je probleem niet?
Routes, speciaal geschikt voor nordic walking, onderscheid zich van andere door o.a.: meestal onverhard of half verhard, voldoende breed spoor om je stokken neer te kunnen zetten, dubbel- of groepsspoor, om gezellig met meerderen te lopen, uiteraard bewegwijzerd, dat is gemakkelijk le lopen zonder die lastige kaarten, afwisselend landschap, horeca onderweg, starten op plaatsen waar je fatsoenlijk je auto kunt parkeren en noem maar op. Ook geschikt voor "gewone" wandelaars zonder die gekke stokken. Wink Laughing
De bordjes "GERESERVEERD VOOR NORDIC WALKERS" ben ik nog nergens tegen gekomen. Rolling Eyes Confused Shocked

GPS gebruik om routes mee te gaan nordicen is eigenlijk ook niet handig, je moet steeds kijken welke kant je uit moet. Wel handig als hulpmiddel om even te kijken welke richting, of om de auto c.q. de terugweg te vinden. De gem. snelheid, hoogste snelheid, afstand, hoogte etc. op te zien en bij te houden.
Een complete lijst voor de GPS-navigatie-nordicers is: http://gps.startpagina.nl/
Nordic walking. routes/tracks downloaden en kaartjes uitprinten: www.nordicwalkingnet.nl

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
Annette
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Mrt 27, 2008 19:45    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind het wel handig die routes, ze geven aan of het zachte ondergrond is en daar loop ik het liefste op. Verder ook als je met een groep gaat lopen, of de paden hiervoor geschikt zijn.
Het moedigt mensen ook aan om eens ergens anders dan het rondje om de kerk te gaan lopen, denk ik.

Inderdaad is het ook handig als de routes bewegwijzerd zijn! Zelfs met GPS in de hand lukt het mij nog niet om een route foutloos af te leggen! Embarassed

En ach het zijn geen nieuwe paden, alleen maar paden die er al lagen en altijd voor en van iedereen zijn geweest!
Ik denk dat de doorsnee Nordiccer het niet erg vind om mensen tegen te komen zonder stokken.

Groet,

Annette
.......\_)......)../....
................(_/.....
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Weer voor Nordic Walking?