Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

3e Nordic Walk Ameland gaat voor 1200 deelnemers!
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking in Friesland

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
12-05-2018
Oudemolen  10 km ...
Oudemolen 10 km ...
Geplaatst door: quib
03-10-2016
Nordic Walking ...
Nordic Walking ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Auteur Bericht
Jan
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Apr 06, 2008 7:33    Onderwerp: Reageer met quote

Helaas niet het record gehaald! Maar het was supper!!!!!

Het weer was perfect, de tocht was geweldig en de verzorging was top!
Wat wil een NW nog meer!

Groet, Jan (die nog nageniet op Ameland)
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Apr 06, 2008 10:02    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien hadden ze een boot geregeld die een uurtje of wat, later naar het vasteland vertrok? Of is dat moeilijk te realiseren?
Ook heb ik ergens gelezen, dat het record in Zweden ging over 3 km, tegelijk lopen van 1226 wandelaars/nordicers.
Dus als die afstand met de ong. 1050 deelnemers in het begin gelopen is, is het record wel gehaald. Cool
Of denk ik te simplisties? Rolling Eyes Crying or Very sad Confused

Gelukkig hadden ze niet hetzelfde weer als hier in het midden van het land.
Vandaag zou het ook slecht weer zijn met regen, wind en natte sneeuw, maar vanaf 8 uur schijnt hier het zonnetje en ben ik even heerlijk met de hond over en langs de dijk gelopen. Misschien breekt straks het slechte weer los?

Prettige zondag allemaal en Jan, geniet nog maar lekker op Ameland. Very Happy

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
yvonne
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Apr 06, 2008 10:52    Onderwerp: 3e nw ameland Reageer met quote

Alle weersverwachtingen overboord gooien voor allen die volgend jaar wel meelopen om het record te verbeteren.

Onderweg zaterdagochtend naar de boot van 8.30 uur veel bewolking en regen, voorbij Leeuwarden klaarde het op. Aangekomen op Ameland op het terras van de Piraat kunnen genieten van de zon.
Heel veel enthousiate nordicwalkers zien aankomen met de boot van 9.30. Wat geweldig om een warming-up met ruim 1000 nordiccers te mogen meemaken.
Daarna over de dijk het bos in. Het weer werd steeds beter, bij de 1e stop gingen de jassen al uit. De route was iets aangepast, geen route door de stal dit keer, maar wel veel minder asfalt. Lekker kunnen lopen over een schitterend breed en hard strand. De verzorging was echt heel goed.Complimenten. Het ging pas regenen om 16.40 uur en dat duurde slechts 5 minuten.
Al met al een dag met een randje!!!
Eliane, de organisatie en alle vrijwilligers, heel veel dank.
Nu maar hopen dat op 4 april 2009 het record wel wordt gehaald.

Groet, Y
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Frans VH
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Apr 06, 2008 11:38    Onderwerp: Reageer met quote

Zo ik ben ook weer veilig en wel terug vanuit t Amelandse (Gisteren eigenlijk al)
Gisterochtend om 4.45 opgestaan, en om 5.45 mn loopmaatje opgepikt.
Hierna dse reis aangevangen van 182 KM naar de boot. Onderweg regende het zo nu en dan, maar eenmaal voorbij Den Oever werd het weer steeds beter! Ook de paspoortcontrole op de afsluitdijk bij de grens verliep vlotjes Wink

Voor en op de boot kwam ik al veel bekende nordiccers tegen. W.O Bertus van de NIC, en het team van A4V. Oh, en de Nordic Tukkers!
Eenmaal op Ameland gauw inschrijven en daarna (heel belangrijk) aan de koffie bij ''de piraat'' Hier vertelde bert van de Vierdaagse dat de startttijden aangepast waren omdat dat logistiek handiger is.

Om 11 uur was de warming up met Olga commandeur, gingen we van start. Eerst de nordic runners en vervolgens de afstanden van lang naar korter. ik zag vanuit mn ooghoek nog iemand met een Forum petje. Ik ben erg benieuwd wie dat was.

We begonnen met een stuk nordiccen over nat grasland gebruikmakend van de HOSWA-techniek. Hierna werde we t bos ingestuurd, en was er een eerste rust met koffie water en dergelijke. Allemaal goed verzorgd.

Hierna een lang stuk over het strand, waarna de 2de rust volgde. Na deze rust door met gevarieerd landschap. Op de laatste rusten kwamen alle afstanden bij elkaar Gezellig! Helaas drukte ik op t verkeerde knopje van mn hartslagmeter waardoor ik m in ''delen'' gelopen heb Dit terwijl ik op t goede knopje had gedrukt als ik op het verkeerde knopje had willen drukken.
Na de ''molen'' was er een leuke ontvangst in het dorpje Nes. Hier moesten we tekenen voor bewijs van deelname, en konden we bij diverse standhouders kijken en dingen krijgen. O en als herrinnering geen medaille maar een flesje kruidendrank. Helaas hebben we het record niet gehaald Crying or Very sad Crying or Very sad Maar goed volgend jaar weer?? (maar dan wel met overnachting)
Na een hapje eten hebben we de vertraagde boot genomen van 18.30. en was ikzelf om 21.40 thuis. Door het late tijdstip en t feit dat ik vrijdag uit de nacht kwam, heb ik maar besloten vandaag de duinenmars maar te laten lopen, maar Sofie zal straks vast wel vertellen hoe t was.

Nou, een fijne dag iedereen en ik ga fietsen.

Groeten,
Frans

Laatst aangepast door Frans VH op Zo Apr 06, 2008 18:14, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Apr 06, 2008 16:46    Onderwerp: Reageer met quote

Nordic Walking Ameland, het was voor mij de eerste keer:
geweldig, schitterend weer, zon, volop genieten, het strand, het geluid en de geur van de zee, het bos, de duinen...het was een prachtige feestdag.

Complimenten voor alle mensen die deze dag tot een geweldig geslaagde dag hebben gemaakt!!!

Groet, Susan

Laatst aangepast door Paddington op Zo Apr 06, 2008 17:21, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Sofie
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Apr 06, 2008 17:05    Onderwerp: Reageer met quote

Zelf net mijn eerste zelf in elkaar gedraaide tweedaagse volbracht.
Blessure vrij. Voel mijn kuiten wel. 20 en 25 km gewandeld en alle weermannen en - vrouwen moeten maar weer naar school want ze bakken er niets van!! Laughing De hele dag in de zon gelopen ik heb zowat een verbrand gezicht. Laughing
Sofie
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Apr 06, 2008 17:08    Onderwerp: Reageer met quote

Jacques schreef:
Sofie,
Zet maar in je agenda volgend Jaar 4 april is het weer zover! Very Happy

Sportieve groet

Jacques

Wordt het doordeweeks gehouden? Shocked 6 en 7 april is een zaterdag en zondag!
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Apr 06, 2008 17:26    Onderwerp: Reageer met quote

Wie is er nu in de bonen? Shocked

Kalender van 2009 erbij gehaald:

4 april is op een zaterdag en 5 april is op een zondag

Groetjes, Susan
Frans VH
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Apr 06, 2008 18:16    Onderwerp: Reageer met quote

Sofie schreef:
Blessure vrij. Voel mijn kuiten wel. 20 en 25 km gewandeld en alle weermannen en - vrouwen moeten maar weer naar school want ze bakken er niets van!! Laughing De hele dag in de zon gelopen ik heb zowat een verbrand gezicht. Laughing

Sofie, van harte met deze mooie prestatie! En dat er maar vele mogen volgen. Inderdaad, de weermannen moeten ze maar even het verschil leren tussen winterse buien en stralende zon.

Groeten,.

Frans

-die vanmiddag nog een flink stuk heeft gefietst. (ik had dus een duatlonowafieaagse)
Naar boven
rob nl
Aankomend Nordic Walker
Aankomend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Apr 07, 2008 13:38    Onderwerp: Reageer met quote

de hele organisatie was geweldig langs deze weg Hartelijke dank, en ook het geweldig mooie weer was verbluffend wat niet gedacht was.
volgend jaar ben ik weer van de partij, staat al in de kalender,
op alle rust plaatsten voldoende te eten, misschien iets voor de organisatie, op de verste rustplaat van de 20 km een toilet want de dames en ook de heren hadden de nodige behoefte, verder geen kritiek alleen maar lof.

www.devlottestappers.nl
Naar boven
Sofie
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Apr 07, 2008 19:30    Onderwerp: Reageer met quote

Paddington schreef:
Wie is er nu in de bonen? Shocked

Kalender van 2009 erbij gehaald:

4 april is op een zaterdag en 5 april is op een zondag

Groetjes, Susan

Laughing Laughing Komt door een kaartje dat ik gekregen heb waar op stond dat de volgende tocht op 6 en 7 april 2009 gehouden gaat worden. Altijd in het weekend wordt het gehouden. Net naar de site gegaan en daar staat dat het 4 en 5 april 2009 is Rolling Eyes Rolling Eyes
Sofie
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Apr 07, 2008 19:32    Onderwerp: Reageer met quote

Jacques schreef:
Sofie,
Zet maar in je agenda volgend Jaar 4 april is het weer zover! Very Happy

Sportieve groet

Jacques

Tja en dat wordt dan dus weer lastig omdat we dit met een groep doen. Tenzij ik dan weer besluit een keer niet mee te doen. Ik heb nog eventjes!! Cool
Sofie
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Apr 07, 2008 19:35    Onderwerp: Reageer met quote

Frans VH schreef:
Sofie schreef:

Sofie, van harte met deze mooie prestatie! En dat er maar vele mogen volgen. Inderdaad, de weermannen moeten ze maar even het verschil leren tussen winterse buien en stralende zon.

Groeten,.

Frans

-die vanmiddag nog een flink stuk heeft gefietst. (ik had dus een duatlonowafieaagse)

Dank je wel!!! Dancing
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking in Friesland Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

Weer voor Nordic Walking?