Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

wat hoort standaard bij een georganiseerde tocht?

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking algemeen

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
12-05-2018
Oudemolen  10 km ...
Oudemolen 10 km ...
Geplaatst door: quib
03-10-2016
Nordic Walking ...
Nordic Walking ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Auteur Bericht
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Jun 19, 2008 11:00    Onderwerp: wat hoort standaard bij een georganiseerde tocht? Reageer met quote

Zaterdag heb ik meegedaan aan een tocht. Op de routebeschrijving stond alleen een telefoonnummer.
Tijdens de tocht, 15 kilometer, waren er geen posten, geen EHBO...mijns inziens toch een stukje veiligheid voor de deelnemers.

Wat vinden jullie belangrijk als jullie meedoen aan een georganiseerde tocht? Wat moet minimaal aanwezig zijn?
Hierbij denk ik aan: brede paden, EHBO, posten, eten/drinken, restaurant...enz. enz.

Ik ben blij met iedere reactie.

Groetjes, Susan
Caro
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Jun 20, 2008 6:10    Onderwerp: Reageer met quote

Hangt ervan af wat je een georganiseerde tocht noemt. Bijvoorbeeld, een tocht uit een routeboekje vind ik niet echt georganiseerd. Dan koop je die route (of dat boekje) en je gaat op eigen gelegenheid/moment die tocht lopen. Dan kun je zelf kijken in hoeverre er horeca aanwezig is, of een NS-station, of bezienswaardigheden langs de route en bekijken of dat een voor jou interessante route is.

Als het een club is die op één bepaalde dag een tocht organiseert, dan vind ik wel dat die op zijn minst bij start- en eindpunt aanwezig mogen zijn. Horeca ergens onderweg is leuk, niet perse noodzakelijk. EHBO vind ik dan weer niet nodig, daar kun je zelf wel voor zorgen. Tenzij het een evenement als de vierdaagse is; met dergelijke afstanden, aantallen deelnemers en dat meerdere dagen is EHBO gewoon noodzakelijk.
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Jun 20, 2008 16:15    Onderwerp: Reageer met quote

Met een georganiseerde tocht bedoel ik een NW-tocht die georganiseerd is door een vereniging (bijv. sportvereniging waar NW een deel van is, door een speciale NW-vereniging). De organisatie van een tocht heeft alle touwtjes zelf in handen: routes uitzetten, posten, EHBO, verkeer enz. enz.

Groetjes,
Susan
Jolijt
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Jun 22, 2008 11:34    Onderwerp: Reageer met quote

Bij een georganiseerde tocht verwacht ik een paar basisfaciliteiten, maar ik ga er vanuit dat ik zelf alles bij me heb wat ik nodig heb. Daarom vind ik het wel prettig als er in de routebeschrijving aangegeven staat waar je horeca kan verwachten, zodat je dit van tevoren weet en er rekening mee kan houden bij het pakken van je rugzak.

EHBO moet er zijn (voor noodgevallen, een pleistertje heb ik zelf wel bij me), en vooral een goed uitgezette route zodat je kunt lopen zonder te puzzelen. Ter ondersteuning een routebeschrijving op papier vind ik eigenlijk wel een must (er zijn altijd lolbroeken die pijlen omdraaien).

Verkeersregelaars op gevaarlijke oversteekpunten maakt m.i. onderdeel uit van een verantwoorde organisatie - maar ook hier vind ik wel dat de deelnemers in eerste instantie zelf uit moeten kijken.

Verder is het leuk (maar voor mij dus niet noodzakelijk) als je op de stempelpost een verfrissing o.i.d. krijgt aangeboden. Ik vind het echt super als er op warme dagen onderweg extra drinken aangeboden wordt, zoals vorig jaar bij de drentse 2-daagse - maar ik vind dat je er in principe wel zelf verantwoordelijk bent dat je genoeg eten en drinken bij je hebt.

Wat die brede paden betreft, dat is waarschijnlijk nodig als er veel mensen verwacht worden, maar zelf vind ik smalle paadjes ter afwisseling juist heel erg leuk.

Een herinnering aan het eind is voor veel mensen ook wel belangrijk.

groetjes
Jolijt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Annette
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Jun 22, 2008 12:58    Onderwerp: Reageer met quote

Het maakt mij niet zoveel uit, als er van te voren maar duidelijk wordt aangegeven wat je kunt verwachten.

Laatst hoorde ik van iemand dat er voor hun uit de bordjes al werden opgehaald. Wat bleek? Er waren 5 mensen die de 25 kilometer liepen, het staartje was dezelfde als die van de 10 kilometer.

Alle 10-kilometerlopers waren binnen, dus de bordjes waren weg.....

Soms krijg je veel waar voor je geld, zoals bij de Egmond Wandelmarathon, andere keren betaal je dik, en krijg je helemaal niets, dat vind ik dan wel jammer, al is het maar een appeltje voor de dorst wat je krijgt.

Als er veel mensen worden verwacht, dan vind ik dat er wel voor EHBO moet worden gezorgd.

groet,

Annette
.......\_)......)../....
................(_/.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Weer voor Nordic Walking?