Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

pieterpad

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking Routes (i.s.m. Nordicwalkingnet.nl)

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
12-05-2018
Oudemolen  10 km ...
Oudemolen 10 km ...
Geplaatst door: quib
03-10-2016
Nordic Walking ...
Nordic Walking ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Auteur Bericht
Liekske
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Sep 01, 2008 9:42    Onderwerp: pieterpad Reageer met quote

Heeft iemand ervaring met nordic walking op het Pieterpad? Een aantal mensen van mijn loopgroep willen het pad gaan lopen, maar kom je niet te veel op asfalt terecht? Dit loopt voor mij, met schouder- en rugklachten niet zo fijn. Wil daarom van tevoren weten wat me te wachten staat als ik met hen meega.
Liekske
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Sep 02, 2008 9:03    Onderwerp: Re: pieterpad Reageer met quote

Liekske schreef:
Heeft iemand ervaring met nordic walking op het Pieterpad? Een aantal mensen van mijn loopgroep willen het pad gaan lopen, maar kom je niet te veel op asfalt terecht? Dit loopt voor mij, met schouder- en rugklachten niet zo fijn. Wil daarom van tevoren weten wat me te wachten staat als ik met hen meega.
Liekske

Hier in Drenthe loopt uiteraard ook een stuk van het Pieterpad, maar die loopt heel veel op verharde voet- en fietspaden, wegen, door dorpen, maar ook overhard, door sukken bos en langs bouw- en graslanden.
Er was eerst een boekje in de handel die de route en de paden beschrijft. Misschien is die nog verkrijgbaar. Ik had er ooit een van mijn grootvader geërfd, maar die klopte toen ( in de 60-er jaren) al niet meer, omdat er zeer veel nieuwe wegen zijn verhard en snelwegen er dwars doorheen zijn gelegd.
Er zijn hotels en overnachtingsplekken langs de route, zodat je elke dag een stukje kunt doen.
Succes en als je het gaat doen lezen we het graag op het Forum.

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Jolijt
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Wo Sep 03, 2008 9:11    Onderwerp: Reageer met quote

een paar jaar geleden heb ik (zonder stokken) het hele Pieterpad gelopen. Je moet inderdaad de etappes selecteren, Noord-Groningen gaat heel veel over asfalt, en ook van het rivierengebied en NoordLimburg kan ik me eindeloze asfaltwegen herinneren.
Er zijn daarentegen ook heel veel etappes die grotendeels over onverhard terrein lopen.
Het is inderdaad een goede tip om in de routeboekjes te kijken, misschien kan je ze wel via de bibliotheek inzien. Aan de hand van kaarten en beschrijvingen kan je wel een beeld van de route krijgen.

Er zijn ook streekroutes, hier in de buurt is dat het Drenthepad, dat is 90% onverhard.

groetjes en veel loopplezier

Jolijt
Naar boven
Liekske
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Wo Sep 03, 2008 11:30    Onderwerp: Reageer met quote

Dank je voor reacties. Het is me al wel duidelijk dat ik er niet aan moet beginnen. Ik houd me maar bij de vierdaagse van Vierhouten! Is weer goed bevallen. En er zijn nog zoveel andere mooie wandelpaden die onverhard zijn. Daar loop ik prima op.

Met groet en veel wandelplezier,

Liekske
Naar boven
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Sep 14, 2008 18:17    Onderwerp: Reageer met quote

Als je ook even Googled kom je ook veel info tegen.
Een leuke is http://www.strandzand.nl/pp/pieterpad.htm

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking Routes (i.s.m. Nordicwalkingnet.nl) Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Weer voor Nordic Walking?