Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

zere knie.

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking algemeen

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
12-05-2018
Oudemolen  10 km ...
Oudemolen 10 km ...
Geplaatst door: quib
03-10-2016
Nordic Walking ...
Nordic Walking ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Auteur Bericht
nora
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Sep 19, 2008 16:15    Onderwerp: zere knie. Reageer met quote

met n.w krijg ik na een poosje lopen last van mijn knie.
Omdat het een natte zomer is geweest ben ik gestopt met nw. en ben gewoon gaan wandelen.
De pijn in mijn knie ging over.
Nu het weer mooi weer is ben ik sinds een week weer met nw. begonnen
en mijn knie wordt weer gevoelig.
Wat doe ik verkeerd.
Het enige verschil in lopen is dat ik met nw. een grotere pas maak.

Groeten Ina.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Gera
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Sep 20, 2008 9:31    Onderwerp: Reageer met quote

Je moet er wel voor waken dat je bij nordic walking de pas niet te groot maakt en je daardoor je knie gaat overstrekken. De knie blijft altijd ietwat gebogen (minimaal), misschien moet je de pas iets korter maken.
Het is maar een tip en ik ben geen fysiotherapeut en misschien buig je je knie altijd al een beetje, dan moet je toch je arts of fysio er eens naar laten kijken.
Gera
(instructeur Fitway-nordic walking)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
nora
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Sep 21, 2008 11:00    Onderwerp: antwoord Reageer met quote

Hallo Gera
Bedankt voor je antwoord.
Ik sta van nature met overstrekte knieen en misschien doe ik dit met nw ook. Om dat ik mij met mijn stokken krachtig af zet heb ik ondertussen ook al last van een overbelaste trapeziusspier.
Ik begin nu wel te twijfelen of n.w wel iets voor mij is.

groeten Ina
Naar boven
Gera
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Sep 21, 2008 15:12    Onderwerp: Reageer met quote

Beste Ina,

Geef niet te snel op hoor, nordic walking is echt voor heel veel mensen geschikt, maar wel binnen je eigen mogelijkheden. Nordic walking heeft toch nog wat meer voordelen dan gewoon wandelen dus als nordic walken gaat lukken is dat mooi meegenomen toch?
Maak je stap eerst wat kleiner (dan wordt de armzwaai wel ook wat minder groot, maar dat is nu even minder belangrijk dan de kans een zere knie op te lopen). (Groter kan je pas en armzwaai altijd weer worden als het goed gaat.) Trek bij het neerzetten van je voorste been, dus bij de landing op je hiel, je tenen niet al te ver naar je neus als je je hiel neerzet. Dus je tenen niet te geforceerd optrekken. Denk aan die knie dat hij ietsepietsje gebogen blijft en wikkel dan de voet mooi af.
Heb jij les gehad? Of ben je zelf spontaan begonnen? Misschien is het goed om er eens je instructeur naar te laten kijken in een opfrisles of alsnog basislessen te volgen als je die nog niet gehad hebt bij een goede gecertificeerde instructeur. Goede lage schoenen zijn ook van belang, goede demping met name in de hiel, en een afgeronde hiel van de schoen zou ik je willen aanraden, maar misschien heb je al goede schoenen. Succes en sterkte maar weer. Laat je nog eens weten of het lukt?

Groeten, Gera.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
nora
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Okt 04, 2008 19:51    Onderwerp: ina Reageer met quote

Hallo,Gera

Ik heb je raad opgevolgd en ben met een kleinere pas gaan lopen en met een kleinere armzwaai.Het heeft inderdaad geholpen dus ben ik gaan letten op welke fout ik maakte. Ik trek mijn tenen inderdaad erg op en loop met mijn linkerbeen overstrekt.Dit komt denk ik omdat ik teveel kracht wil zetten voor mijn rotatie naar rechts.
De pijn in mijn schouder heb ik gekregen doordat ik links wat sleep met mijn stok. om dit optevangen ben ik mijn arm en schouder met een boogje naar voren gaan zwaaien.
Nu ik mijn arm gestrekt houd gaat het al veel beter met de pijn.
Ik heb tweemaal een cursus gevolgd en ben zelf.
slordig geweest .

Dus Gera bedankt voor je raad nu kan ik weer lekker gaan wandelen.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Weer voor Nordic Walking?