Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

Nordicwalking in Zuid Frankrijk

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking in andere landen

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
12-05-2018
Oudemolen  10 km ...
Oudemolen 10 km ...
Geplaatst door: quib
03-10-2016
Nordic Walking ...
Nordic Walking ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Auteur Bericht
A L'ombre du fort
Aankomend Nordic Walker
Aankomend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Feb 02, 2009 15:16    Onderwerp: Nordicwalking in Zuid Frankrijk Reageer met quote

Hallo allemaal, ik heb vandaag mijn eerste Nordic Walking poles gekocht Smile
Alleen zit ik wel een beetje met de juiste maat..... In het boekje van KV+ staat dat je bij 1.62 mtr. een stok nodig hebt van 105 cm. Maar op een site las is dat het de lenge x 0,68 met zijn dat zou betekenen dat ik stokken moet hebben van 110 cm. Wat is wijsheid? ik hoop dat jullie mij een goed advies kunnen geven want is weet het echt niet meer.....

Over enige tijd gaan we naar Zuid Frankrijk verhuizen alwaar we een B&B gaan beginnen. Het ligt aan de voet van de Franse Pyrenëen dus een wandel gebied bij uitstek. Er is plaats voor 2 tot 18 personen en misschien is het een idee om iemand uit het forum als instructeur voor een groep te regelen?
Of misschien een leuk arragement? De wandelomgeving kun je zien op activityholidayfrance

Groetjes en alvast bedankt voor het advies.
Chez l'Ours
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Feb 02, 2009 18:07    Onderwerp: Reageer met quote

Allo .....? Wink Laughing

Allereest welkom op het gezellige nordicwalking forum.

Je kunt het gemakkelijkste meten met een b.v. bezemsteel, die je recht voor je zet en dan beetpakken met de onderarm horizontaal. Zet boven je hand een streepje op de steel en meet dat op.
Dat is ongeveer de maat die je moet hebben.
Maar soms is een ietsje langere stok prettiger om te lopen, en kun je je swing helemaal afmaken.
Er zijn ook mensen met kortere benen die dan staplengte te kort komen.
Eerst even wat stoklentes uitproberen bij een club of instructeur is ook een optie.

Heerlijk lijkt me dat, om in Zuid Frankrijk te gaan wonen. Op dit ogenblik is in die gebieden en Spanje een wat ontstuimig weer, waar je ook niet blij van wordt.

Veel succes met je B en B, hoplijk komen er veel mensen naar toe en wie weet ook wat forummers.

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
A L'ombre du fort
Aankomend Nordic Walker
Aankomend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Feb 02, 2009 18:41    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo quib bedankt voor je bericht. Ach..het slechte weer daar is maar tijdelijk als je ziet dat we daar ruim 300 dagen zon hebben hoor je mij niet mopperen. Nederland kent ook slecht weer...toch?

Als ik de maat via een stok meet dan kom ik echt uit op 110cm, ik denk dat ik de stokken morgen voor alle zekerheid maar even om ga ruilen voor een maatje groter. Soms geven ze zelfs het advies om juist kleinere stokken te nemen zodat je de swing helemaal af kunt maken. Helaas wonen er hier geen instructeurs in de buurt. Ik heb de stokken bij de Boerenbond gekocht en daar keken ze vanuit een instructie boekje naar de lenge en maat.
Wat zou jou advies zijn bij een lengte van 1.62...de 105 of de 110?

Groetjes en bedankt tot zover
[/img]
Annette
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Feb 02, 2009 21:34    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben 1.69 cm en mijn eerste stokken waren 1.15. Ik vond ze na een paar maanden lopen toch te lang. Daarna heb ik nieuwe gekocht, maar voor de zekerheid verstelbare tussen 1.05 en 1.15 cm.

Toen ik ze net had liep ik heerlijk met 1.10. Inmiddels staan ze op 1.13. Ik vind 5 cm verschil dan ook best grote stappen.
Ook per merk maakt het verschil hoe lang de stok is, en soms zitten de straps ook wat hoger of lager. Het blijft dus een kwestie van merk, smaak, lichaamsbouw en persoonlijke voorkeur. Waarschijnlijk doet de techniek die je gebruikt ook nog mee!

Succes met je Bed AND Breakfast, of nee, dat heet natuurlijk anders, geen lit et petit dejeuner, maar iets met hotel......

Groet, Annette
.......\_)......)../....
................(_/.....
Naar boven
A L'ombre du fort
Aankomend Nordic Walker
Aankomend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Feb 02, 2009 22:09    Onderwerp: Reageer met quote

Succes met je Bed AND Breakfast, of nee, dat heet natuurlijk anders, geen lit et petit dejeuner, maar iets met hotel......

Groet, Annette[/quote]

chambres d'hotes bedoel je denk ik Smile bij ons kun je slapen en ontbijten dus geen table. Er zitten zoveel goede restaurants in de buurt dat niet begin aan table d'otes.

ik ga morgen mijn stokken omruilen voor 110cm ik denk zelf dat 105 toch te kort is.

quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Feb 05, 2009 20:44    Onderwerp: Reageer met quote

A L'ombre du fort schreef:

ik ga morgen mijn stokken omruilen voor 110cm ik denk zelf dat 105 toch te kort is.

Enn... is het nog gelukt en lopen ze beter?

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
A L'ombre du fort
Aankomend Nordic Walker
Aankomend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Feb 06, 2009 10:16    Onderwerp: Reageer met quote

Enn... is het nog gelukt en lopen ze beter?[/quote]

Hallo Quib,

Helaas is er nog niets van gekomen, de griep heeft me al enkele dagen in zijn macht. Ik heb de stokken niet omgeruild omdat men bij VK+ zegt dat 1.05cm tot 1.66 lichaamslengte voldoende zou moeten zijn. Dan moet dat met mijn 1.62 toch zeker wel lukken.

Groeten en fijn weekend
activityholidayfrance.com
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking in andere landen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Weer voor Nordic Walking?