Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

Nordic Walking...beginners...gevorderderden...techniek...

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking techniek

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
Oudemolen  10 km ...
Oudemolen 10 km ...
Geplaatst door: quib
03-10-2016
Nordic Walking ...
Nordic Walking ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Alles in de hand, ...
Alles in de hand, ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Auteur Bericht
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Mei 08, 2009 16:52    Onderwerp: Nordic Walking...beginners...gevorderderden...techniek... Reageer met quote

Binnen het NW doe je eerst een basiscursus, daarna kun je verder in een loopgroep. Een eind verder is er de cursus voor gids/trainer en dan de cursus voor instructeur.

Ik doe mee aan een NW-loopgroep. Er is een afspraak binnen de vereniging dat de instructeur er is voor de NW-techniek. Er zijn opfrislessen, maar hier is helaas geen belangstelling voor. Dat vind ik zelf erg jammer. Ik merk en zie dat een aantal maar "wat lopen met de stokken". Gezelligheid, beppen en kleppen...dat staat voorop.
Ik zou erg graag wat meer aandacht willen hebben voor de juiste techniek.
Weet iemand van jullie iets meer over een soort groep/cursus voor gevorderden? Serieus bezig zijn met de techniek. Een vorm tussen de basiscursus en cursus voor trainer/gids.

Ik hoop dat iemand mijn punt begrijpt en mij er iets over kan vertellen.

Groetjes, Susan
Sofie
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Mei 15, 2009 9:36    Onderwerp: Reageer met quote

er zou altijd aandacht voor techniek moeten zijn ook bij trainingen.
gezelligheid is prima.
bij alle trainingen waar ik aan heb meegedaan zat tenminste tien minuten techniek.
als de afspraak er is dat de instructeur er is voor techniek je zaak hard maken en anders een duidelijk signaal uit laten gaan waar bij je in het ergste geval wegblijft. dat zou jammer zijn natuurlijk.
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Mei 24, 2009 17:44    Onderwerp: Reageer met quote

Waar richten zich vervolglessen van de techniek zich op? Waar wordt in vervolglessen wel aandacht aan besteed en nog niet in de basiscursus?

Groetjes, Susan
Sabinabrammer
Nordic Walking Instructeur
Nordic Walking Instructeur

BerichtGeplaatst: Vr Mei 29, 2009 21:59    Onderwerp: Vervolglessen Reageer met quote

Hallo Susan,

Ik geef trainingen aan zowel bginners als gevorderden. Een basiscursus vind ik erg belangrijk en is dan ook altijd verplicht wanneer mensen bij mij in de loopgroepen willen meelopen. Dit om onnodige blessures te voorkomen en optimaal van de sport te kunnen genieten.

Na 6 lessen ben ik van mening dat men het nog niet perfect kan. Zelfs trainers en begeleider komen regelmatig bij mij voor opfrislessen, en dan gaat ook nog regelmatig over de basistechniek. Mijn partner is ook trainer en wij houden elkaar nog elke keer in de gaten en geven elkaar feedback wanneer nodig. Het is net als autorijden, na het rijbewijs begint pas het echte leren. Bovendien heeft een volwassen persoon gemiddeld minimaal 6 maanden nodig om nieuw aangeleerd gedrag te routineren. Afleren is daarin lastiger dan aanleren helaas. Er zijn nog vele andere argumenten om langer les te nemen, al is het eens per 3 weken. Die 10 minuten vind ik ook een goed idee.

Na de basiscursus kunnen de deelnemers bij ons kiezen voor een loopgroep, zo hebben we tempogroepen, fitnessgroepen, aangepast tempo groepen etc. HIerin staat het samen Nordic Walken en genieten van de natuur centraal. Er loopt een begeleider mee voor de algehele observatie en veiligheid. Er wordt dan geled op een goede warming-up en cooling down. Tussendoor kunnen de deelnemers met vragen komen en wordt er 1 op 1 enkele technieken bijgeschaaft.

Men kan ook kiezen voor de fitness/sportgroep. Hierin wordt het tempo en de techniek uitgebouwd. Naast dat er aan de conditie en spieropbouw wordt gewerkt, komen ook andere technieken aan bod. Ook obstakels onderweg kun je heel slim en handig overwinnen met de juiste techniek. Slootjes, met harde wind lopen, op natte wegen, verschillende ondergronden. Bovendien is het erg leuk om op die manier samen te trainen, te ontdekken en op zijn tijd gezellig te kletsen.

Er zijn vast ook verschillende groepen bij u in de buurt. Iedere vereniging of groep gaat er weer anders mee om. Twee proeflesjes zijn altijd mogelijk om te ervaren of de groep en de manier van begeleiding aansluiten bij u.

Kijk maar eens op www.nwvw.nl en op www.brammersports.nl

Daar vindt u enkele voorbeelden.

Veel Nordic plezier!!

Groeten,
Sabina Brammer
www.bemotion.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage AIM Naam
Sofie
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Jun 04, 2009 5:58    Onderwerp: Reageer met quote

dank je erg nuttig.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Weer voor Nordic Walking?