Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

uitzetten van een nieuwe route

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking in Zeeland

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
12-05-2018
Oudemolen  10 km ...
Oudemolen 10 km ...
Geplaatst door: quib
03-10-2016
Nordic Walking ...
Nordic Walking ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Auteur Bericht
Zeeuwse Nordic Walking C.
Nordic Walking Instructeur

BerichtGeplaatst: Wo Aug 12, 2009 14:52    Onderwerp: uitzetten van een nieuwe route Reageer met quote

Leuk leuk leuk

Ik geniet elke weer ,met het uitzetten van een nieuwe route.
Of het nu een lang-lauf,fiets of wandelroute is,de punten waar je aan moeten denken ,maakt het interessant om een route uit te zetten.

Niet roets roets,maar langs mooie stukken landschap,cultuur,geschiedenis enz enz.
en dan het liefst begaanbaar voor elke leeftijd,rolstoel,kinderwagen en eventueel fiets/scootmobiel.

Wij als Zeeuwse Nordic Walking Club gaan ook over op de spuitbus,te weinig vrijwilligers,tijdsgebrek enz enz zorgen ervoor dat deze beslissing genomen moest worden.

Want hoe leuk het is een route uit te zetten ,zo moeilijk als het is,om voldoende vrijwilligers te krijgen.
vrijwilligers die alles voor elkaar over hebben,vrijwilligers die gaan staan waar nodig is.
Het zal wel de tijd zijn waar we in leven,waar de mondige mens gewoon zijn eigen plan trekt.
Maar o zo moeilijk ,als je eigenlijk moet samenwerken.

Ik ben altijd blij ,dat de wandelaar dat nooit weet,wat er soms achter de schermen gebeurd.
20 jaar geef ik nu les en in die tijd is er veel veranderd.
Het wij gevoel is stuk minder,vrijwilligers had je nog in overvloed ,maar nu...!

Maar het neemt niet weg,dat het uitzetten van zo een route nog steeds een heerlijk gevoel geeft.

Louise
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Mok
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Wo Aug 19, 2009 22:26    Onderwerp: Reageer met quote

Ach in elke sport is het verdraaid moeilijk om vrijwilligers/medewerkers te krijgen, ik heb er ook last van Laughing

Maar geweldig dat het je zo een blij gevoel geeft Very Happy
I love cats and dogs, but rain ... no way !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Zeeuwse Nordic Walking C.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 19, 2009 23:12    Onderwerp: Reageer met quote

Er zijn verenigingen die alleen route`s uitzet op de weg.
Wij houden van binnendoor weggetjes,paadjes waar haast niemand loopt,en als je dat in een passend geheel kan krijgen,daar krijg je inderdaad een kick van.

Ik zelf hou heel erg van hoe de omgeving eruit zag honderden jaren geleden en hoe dat langzaam veranderd is naar zijn huidige vorm.

Onze volgende wandeltocht,alweer de 3 de Bolustocht loopt langs de Ooster Schenge,ter luchtse weel en veerse meer, al lopend zie ik gewoon
hoe de situatie toen was.
De mensen die toen liepen,moesten met bootjes naar de overkant en de laatste restanten is overal te zien, verstopt in de natuur.

Een ander houd meer van bomen en bloemen,en weer een ander wilt alleen km maken en snel lopen.
Km maken en een mooie wandeling,dat trekt mij wel,maar alleen km niet.

Uiteindelijk kom je dan toch terecht bij kleine evenementen,want hoe meer deelnemers er zijn ,hoe breder de paden moeten zijn.
dat is zo dubbel,want aan de ene kant wil je graag meer deelnemers hebben bij onze bloesem en bolustocht en aan de andere kant ,weet je gewoon dat het ten kosten gaat van.

doordat er niet zoveel mensen komen,kan je steeds een nieuw route uitzetten,en dat willen we in principe 5 jaar doen en dan weer terug grijpen naar de eerste route.

Als niet Zeeuwse ken ik het gebied nu op m`n duimpje.
Die vrijwilligers zullen voorlopig nog wel een probleem blijven,de tochten
passen we aan,dat we zo min mogelijk vrijwilligers nodig hebben.

Louise
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking in Zeeland Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Weer voor Nordic Walking?