Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

Arm te gestrekt bij het neerzetten

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking techniek

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
12-05-2018
Oudemolen  10 km ...
Oudemolen 10 km ...
Geplaatst door: quib
03-10-2016
Nordic Walking ...
Nordic Walking ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Auteur Bericht
snelleNW
Aankomend Nordic Walker
Aankomend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Sep 25, 2009 20:58    Onderwerp: Arm te gestrekt bij het neerzetten Reageer met quote

Hallo allemaal,

Ik heb mijn arm teveel naar voren neergezet in een vrijwel geheel gestrekte houding (dus zonder knik in de elleboog bij het neerzetten). Hierdoor is er een spier in de omgeving van de elleboog (bovenop) pijn gaan doen. Ik voel de spier nu als ik mijn arm strek. Het is nu al vanaf april en ondanks dat ik al maanden gestopt ben met NW gaat het niet over.
Moet ik hiervoor naar de fysiotherapeut om bijv oefeningen te doen zodat een vermoedelijke gescheurde spiertje weer geneest? Iemand raad?
Ik wil graag weer beginnen met NW, dus wil graag zsm van deze vermoedleijke gescheurd spiertje af zijn.

Alvast bedankt voor het meedenken!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Gera
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Sep 26, 2009 8:09    Onderwerp: elleboog Reageer met quote

Wat naar dat je last blijft houden!

Mijn mening is dat als je al vanaf april er last van hebt en het gaat niet vanzelf over dan lijkt het mij verstandig ernaar te laten kijken bij de fysio. Daar heb je tegenwoordig geen verwijskaart meer voor nodig.
Het best zou zijn als deze fysiotherapeut bekend is met nordic walking, maar dat zijn ze lang niet allemaal.
Heb je een basiscursus nordic walking gedaan? Bij een gekwalificeerde instructeur van een goede organisatie? Een goede techniek bij nordic walking is belangrijk om blessures zoveel mogelijk te voorkomen. Soms is het verstandig een herhalingsles te doen om nog eens naar je techniek te laten kijken.

Het is belangrijk je arm niet te overstrekken en ook de stok niet met kracht neer zetten zodat hij met een klap op asfalt of andere ondergrond komt, maar op het juiste moment zet je je ermee af. Een stok is een middel om je mee voort te bewegen. Zorg ook dat je pols niet geknikt is bij het neerzetten. I

Ik ben geen fysiotherapeut, maar kan je wel adressen geven van fysiotherapeuten die nordic walking instructeur zijn. Misschien zit er toevallig een bij jou in de buurt en anders zou ik naar je eigen waarschijnlijk goede fysiotherapeut gaan.

Succes ermee! Hopelijk kun je snel weer aan de wandel!

Gera- Fitway nordic walking
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Pier
Gast

BerichtGeplaatst: Za Sep 26, 2009 19:26    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Snelle NW,

Enkele mensen met soortgelijke armklachten, hadden uiteindelijk baat bij acupressuur en/of acupunctuur.
Ik heb ze gesproken, het resultaat (na veel doktersbezoek etc.) was ongelooflijk snel en goed.
Techniek verbeteren/veranderen blijft altijd belangrijk.
Groet, Pier

Laatst aangepast door Pier op Za Nov 07, 2009 19:36, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
snelleNW
Aankomend Nordic Walker
Aankomend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Sep 26, 2009 20:53    Onderwerp: Reageer met quote

Gera, dank voor je reactie. Ik ben al circa 3 jaar aan het nordicen. Ik dacht, ik doe het een keer anders dat neerzetten van de arm, omdat ik van een andere instructeur gehoord had dat ik te weinig mijn arm naar voren bracht. Nou, heel dom dus om het anders te doen, het was jaren goed gegaan. Op zich is mijn techniek normaal goed, ik heb ook les gehad van een instructeur die tevens fysio was (ca. 3 jaar geleden). Nooit klachten gehad. Mijn arm breng ik lekker naar achter (en ook naar voren zonder een gestrekte arm normaliter dus), mijn stoklengte is goed en andere keneepjes beheers ik ook.

Nou, inderdaad, je hebt gelijk, het wordt tijd voor de fysio. Maar telkens denk ik weer, ach voor zoiets onbelangrijks aan komen zetten. Maar goed, ik moet dit dus echt doen. Ga denk ik binnenkort maar langs een fysio die ik goed ken.

Een fysio kan welicht ook oefeningen mee geven met strekken en rekken zodat het misschien sneller geneest.

Pier, ook bedankt voor het reageren. Accupunctuur loop ik niet warm voor. Ik heb hier mijn reserves bij. Dus dit zal ik niet doen. Maar bedankt voor je goede bedoelingen en tip.
Goed te horen van je dat ik niet de enige ben met zo'n klacht ten gevolge van NW.

Zijn er nog meer mensen die mijn specifieke klacht herkennen in relatie tot NW. Wellicht ben ik bijna de enige met zo'n klacht?!?
Zijn er nog anderen hier die ook zo'n blessure hebben gehad?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Gera
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Wo Sep 30, 2009 19:08    Onderwerp: techniek Reageer met quote

Beste snelle NW,

Wat ook meegespeeld kan hebben aan jouw probleem is dat je de adviezen van 2 instructeurs door elkaar gebruikt. Er zijn verschillende technieken waarbij een bepaalde stoklengte hoort. Misschien hebben de instructeurs hun eigen techniek aangehouden en jij misschien je eigen stoklengte. Dus zou je stoklengte voor een bepaalde techniek te lang kunnen zijn. Ik adviseer mijn cursisten liever met een kortere stok te lopen dan met een lange. Daar kun je de minste blessures mee oplopen. Welke techniek van welke organisaties gebruik je?
Je arm maakt een zwaaibeweging, dus als je arm voor is (nooit hoger dan je navel) laat je je arm (wel gestrekt maar niet overstrekt) als het ware naar beneden vallen. Zodra de stok de grond raakt zet je af, en zwaai je even ver naar achteren als naar voren. (Als een slinger van een klok). (Dit resultaat (uitgebreide zwaai) bereik je pas als je gevorderd bent).
Je hebt het over je arm verder naar voren, dat betekent wel dat je (bijna) rechtop moet blijven lopen, verder naar voren lukt niet want dan ga je voorover lopen/hellen.

Groeten,
Gera- instructeur - FITWAY
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Weer voor Nordic Walking?