Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

Nordic Walken en harde wind

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking techniek

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
Oudemolen  10 km ...
Oudemolen 10 km ...
Geplaatst door: quib
03-10-2016
Nordic Walking ...
Nordic Walking ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Alles in de hand, ...
Alles in de hand, ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Auteur Bericht
Prina
Aankomend Nordic Walker
Aankomend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Feb 01, 2009 12:11    Onderwerp: Nordic Walken en harde wind Reageer met quote

Bij rustig weer "zweven" m'n poles keurig onder controle met me mee, maar bij harde zijwind "vliegen" ze Confused meteen lekker Laughing met de wind mee. Tot welke windkracht is het voor jullie nog leuk om met poles te lopen ?
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Feb 01, 2009 13:46    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Prina,

Je kunt net zo lang door walken, zolang je kunt blijven staan. Wink Laughing Shame on you

Ik denk dat windkracht 4 tot 5 wel het maximum is, om het nog leuk te vinden. 4, 5 en hoger is het denk ik beter om zonder de stokken te lopen.
Met wat wind nordicen, eist ook een bepaalde techniek, die we al eerder in topic http://www.nordicwalkingforum.nl/viewtopic.php?t=922 hebben beschreven/besproken en vooral de wind aan de zijkant, wat jij beschrijft.

Bij jullie in Zeeland staat er meestal wel wat wind, vooral op de dijken, misschien moet je daar wat zwaardere stokken gebruiken? Als je dat misschien prettiger vind.

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Jolijt
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Feb 01, 2009 16:22    Onderwerp: Reageer met quote

Ik had vandaag in Drenthe ook last van overdwars overvliegende stokken..... iets meer grip houden en "tegenduwen" helpt inderdaad wel.

Jolijt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Prina
Aankomend Nordic Walker
Aankomend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Feb 02, 2009 13:55    Onderwerp: Reageer met quote

Ja . . . hier loop ik voornamelijk over dijken en dan vang je alle wind. Zaterdag was het ook ruim windkracht 4.
Quib bedankt voor de hint over een eerder topic.
Ik heb duidelijk al met m'n duimen gecorrigeerd, want die hebben nu last Wink van spierpijn.
Ik loop nu met Leki Prestige poles, dus dat zijn niet de aller lichtste. Ik zal eens uitproberen of het beter loopt (bij harde wind) als ik er onderaan wat gewicht aan vast knutsel. Idea Laughing
Barbara
Aankomend Nordic Walker
Aankomend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Okt 10, 2009 16:36    Onderwerp: Reageer met quote

:idea: Als het harder waait dan 6 B.F. laat ik de stokken bij het naar achter gaan niet meer los.
Ook, kijk ik als ik op mijn wandeling heen tegen de wind heb en, voor de wind loop aan het eind van de wandeling.
Als ik dit niet zou doen zou ik veel minder kunnen lopen dan wat ik nu doe.
:?:
Komt ook doordat ik het voor of, nadeel heb dat ik op een eiland woon en, altijd rekening met het weer moet houden :!: :roll:
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Nov 22, 2009 18:26    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Barbera,
Bij jullie op Terschelling zal het wel net zo waaien als heel de Noordzeekust, maar met aan alle kanten water, komt de wind dan waarschijnlijk van alle kanten. Confused
Dus hou de stokken dan maar goed in bedwang, vooral bij windkracht 6 BF. Laughing Razz
Hartelijk welkom trouwens, op het Forum.
Met stokken lopen in de wind zul je je techniek al aangepast hebben denk ik.
Het lijkt me wel heerlijk om op een "rustig" eiland te wonen, buiten die wind dan. Wink Wij wonen ook op een eiland, met aan de zuid kant de Lek en oost- en westkant de sluizen en kanalen, die aan de noordkant samenkomen. Wink Maar de overkant is zo'n 40 meter ver. Laughing
Is het vooral s-winters niet erg eenzaam, of zoeken jullie eilanders elkaar meer op dan de stadters en plattelanders?

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Weer voor Nordic Walking?