Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

Zeeuwse kustmarathon 2009
Ga naar Pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking in Zeeland

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:
21-04-2018:
26e ...

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
Oudemolen  10 km ...
Oudemolen 10 km ...
Geplaatst door: quib
03-10-2016
Nordic Walking ...
Nordic Walking ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Alles in de hand, ...
Alles in de hand, ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Auteur Bericht
Frans VH
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Aug 18, 2009 18:30    Onderwerp: Reageer met quote

Ha allemaal,

Hier wat info die ik vandag ontving van de organisatie vwb de start enzo.

Gr. Frans

Beste Frans vH,

Hierbij informeren we u over de het verloop van de start van de Nordic Walking en de vooruit bestelde buskaartjes.
Voor een ieder die een buskaart heeft besteld geldt dat deze niet met de startbescheiden is toegezonden. Alleen diegenen die een buskaart besteld en betaald hebben kunnen op vertoon van hun startnummer instappen in één van de bussen die op zondagmorgen gereed zullen staan op het grote parkeerterrein naast het voetbalveld en tennisterrein aan de Westkappelseweg te Zoutelande. Het vertrek van de bussen is 6.00 uur.

Voor iedereen die zich heeft aangemeld voor de Nordic Walking geldt dat zij zich mogen melden in het voorste startvak. Zij vertrekken, ongeacht de hoogte van hun startnummer, als eerste op zondagochtend voor de 42.195 km. Achtereenvolgens starten de wandelaars in startgroepen, zoals in het programmaboekje vermeld staat, met tussenpozen van ongeveer 10 minuten.

We wensen u alle succes met de laatste voorbereidingen en zien er naar uit u op zondag 4 oktober 2009 aan de start te mogen begroeten!

MarathonZeeland Team
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Zeeuwse Nordic Walking C.
Nordic Walking Instructeur

BerichtGeplaatst: Di Aug 18, 2009 19:03    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb eindelijk,nu ook een mailtje ontvangen.

Voor de zekerheid ,heb ik het boekje helemaal doorgelezen,jammer dat dit er niet in stond,maar enfin het is opgelost en daar ging het om.

iedergeval bedankt
Very Happy

We zullen allemaal weer veel bekenden zien.
Het is te hopen,dat ze volgend jaar het openstellen voor meer deelnemers.
Dit zou zo mooi kunnen uitgroeien ,in een waar evenement ( is het al),maar dan hoop ik dat het niet zo groot wordt als Nijmegen,dat vond ik wel heftig.

In Bornem met de dodentocht liepen ongeveer 11.000 deelnemers,waarvan ruim 6000 de tocht heeft uitgelopen,er was jammer genoeg geen gegevens over hoeveel deelnemers er waren die de mini dodentocht hadden gelopen,
maar je had de ruimte,die ik in Nijmegen wel miste.

Met de kustmarathon kunnen er rustig 5000 meer lopen:
Als ze de starttijd zouden vervroegen,daar heeft niemand problemen mee.
je kan de parkeerplaats bij het noordzee strand/vrouw in de polder/enz enz. gebruiken,pendelbussen inzetten.
en zowel Burgh als zoutelande heeft nergens last van.

Alleen diegenen die de kar trekt ,die heeft veel te organiseren, er zijn zoveel voorbeelden van andere wandeltochten en draaiboeken kant en klaar.

Ach ,laten we het maar op 2500 houden "gezellig klein"

Louise
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Frans VH
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Wo Sep 23, 2009 16:27    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi allen,

Nog anderhalve week en dan is deze loop er ook weer!
Ik ben erg benieuwd hoe die zal zijn. Hij was erg mooi maar zeer regenachtig. Ik heb voor deze editie mooi weer besteld.

Ik ben benieuwd naar de verrassing die we krijgen. Er was geen shirt mogelijk, maar goed. iig krijgen we een mooi parcours.

Iedereen nog succes met trainen voor deze tocht!

Groetjes,

Frans
Naar boven
Frans VH
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Wo Sep 30, 2009 17:46    Onderwerp: Reageer met quote

Nog een halve week! Het belooft zondag beter weer te worden. Ik reis Zaterdag af naar Zeeland, alwaar ik gezellig bij Guus en zijn vrouw overnacht. Zondag vroeg op, en lopen.
Ik zat laatst wat fotos van vorig jaar te bekijken, en t begint nu toch echt wel weer te kriebelen.

Groetjes,

Frans
Naar boven

BerichtGeplaatst: Wo Sep 30, 2009 20:16    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo allemaal

De weerberichten zeggen hier.
windkracht: 6
regenkans: 80 %
zonnetje: heel even

Als geoefende wandelaar,geef je hier helemaal niets om.
Liever heb je,hoe het de eerste 2 jaar was,maar ..........het is niet zo.

Zondag 25 oktober ,alweer onze 3 de Bolustocht en we hopen uiteraard
weer op een hoop mensen.
De bloesemtocht trok dit jaar 353 mensen en het blijft stijgen.

Maar je blijft afhankelijk van het weer, mooi weer "veel Mensen
slecht weer "minder "
Deze tocht is geheel anders,niet in de zak van zuid Beveland,maar.......................verrassing.

Tot ziens op zondag in Burg en tot ziens op 25 oktober 2009 te Heinkenszand.

Louise
Naar boven

BerichtGeplaatst: Ma Okt 05, 2009 17:11    Onderwerp: Reageer met quote

Schouwen en Walcheren hebben de minste neerslag,dat is bekend.
maar dat een weerbericht er zo naast kan zitten.......!

15 graden en 100% zonneschijn, geen drupje regen en ach die wind
ben ik na 28 jaar wonen in Zeeland wel gewend.

Veel bekende gezien, leuk gepraat met de mensen rondom ons heen.
Gezelligheid,sfeertje...................!

volgend jaar??????? we denken niet..........misschien toch eens een keer de geulmarathon of als vrijwilliger eens meehelpen,dan kunnen andere weer.

Louise
Naar boven
Frans VH
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Okt 05, 2009 19:25    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo allemaal,

Louise, gefeliciteerd met het behalen van de ZKM! Hierbij dan mijn verslag.

Groeten,

Frans.

Kustmarathon 2009

Zaterdag om 12 uur kwam ik aan in Zeeland, alwaar ik hartelijk werd ontvangen door Guus en zijn vrouw. Na wat lekkere soep met brood en even bijgepraat te hebben onder het genot van Koffi e met een Zeeuwse Bolus heb ik weer een mooie sightseeing gehad in het Zeeuwse. Wij zijn door de zak van Beveland gereden met plaatsjes als Nisse en plaatsjes met typisch Zeeuwse namen. Onderweg nog genoten van koffie in de vlindertuin.
‘s Avonds was het tijd voor Spaghetti en later hebben we nog foto’s gekeken. Dit was een mooie diashow. Na de laatste voorbereidingen voor de ZKM gingen we op tijd naar bed.
De dag erop... de dag van de Kustmarathon! De hele week had ik al zorgelijk naar het weer bericht gekeken met de editie van 2008 in mijn achterhoofd. Gelukkig is Zeeland een goede uitzondering op het weerbericht in positieve zin. Om 5.30 ging de wekker alweer, dus gauw eruit voor een goed ontbijt waarna we om 6.15 opgepikt werden door de zoon van Guus. Na een mooie maar donkere autorit arriveerden wij op de startplaats in Burgh-Haamstede. Onderweg op de kering zag ik de windzakken zich al strekken. Hoort dat zo, of waait het echt zo hard, vroeg ik mij halfslaperig af.

Bij de startsporthal kregen wij een vlaggetje, thee en koek. Die laatste 2 gingen er wel in. Een deel van de Woensdagmiddaggroep deed ook mee, dus deze troffen we bij de start. Gezellig, ik had ze al een tijd niet gezien dus ik kon lekker even bijpraten. Helaas deed Anita niet mee, zij was geblesseerd. Ik hoop dat zij zich gauw herstelt en volgend jaar weer de Kustmarathon kan nordiccen

Iets voor achten liepen wij naar het startvak wat al druk bezet was met wandelaars. Nog even wachten op de start en met een luide knal werden we weggeschoten. Na de Woensdagmiddaggers succes te hebben gewenst gingen we van start. Als eerste liepen we een stuk door Burgh waarna we na niet al te lange tijd de Stormvloedkering opgingen. Dit vind ik altijd een mooi en indrukwekkend bouwwerk en omdat het niet regende kon ik genieten van een mooi uitzicht over het Veerse Meer, de Zeelandbrug en de Noordzee. Even later werd de Veerse Dam aangedaan waar de familie van Guus stond met heerlijke stroopwafels en warme chocolademelk. Lekker! Na even bijgepraat te hebben vervolgden wij onze weg.

Het strand was in zicht. Dat betekende een lang en hevig stuk met flinke wind tegen zodat we elkaar moeilijk konden verstaan. Doordat het springvloed was geweest stond er een grote plas op het strand door mij aangezien als recreatiemeer. Niet dus. Na hieromheen geploeterd te zijn was het strand verder goed begaanbaar. Lekker goed zand waar we goed in konden prikken. Het uitzicht was goed waardoor wij allemaal grote vrachtschepen konden zien.
Ondertussen bleef het flink waaien en trok de wind aan onze petjes die wonderwel niet verloren gingen. Na verloop van tijd kwamen wij bij de strandopgang waar wij het bos ingingen. Hier waaide het al een stuk minder. Hartverwarmend was de support van iedereen. Na een stuk bos ging de tocht verder over de dijk alwaarvanaf wij een goed uitzicht hadden op een smal strand. Gelukkig was dat daarnet niet zo smal! Na de dijk draaide ons parcours zodat we meer de wind in de rug hadden. Westkapelle werd gepasseerd, hier zag ik ook de Westkapelsche kreek. Deze kreek is een restant van de dijkbombardementen in de Tweede Wereldoorlog. Deze bombardementen waren bedoeld om de bezetter te verdrijven uit Zeeland.

Er verschenen borden langs de kant, 36,37,38 km…. De finish was bijna in zicht! Uiteraard zit het venijn in de staart. Dit in de vorm van een smal tegelpad met nog een paar flinke duinen te beklimmen. Hier werd ook het hoogste punt van de ZKM bereikt. Door het klimmen en de diepe ligging van het pad was het gewoon warm te noemen. De jassen gingen uit voor het laatste stuk richting Zoutelande. De kleinzoon van Guus kwam ons tegemoet lopen. Wij zijn er bijna, nog anderhalve Kilometer! Niet veel later was het zover. Daar stonden ze dan, de familie van Guus. Na de felicitaties en de bloemen in ontvangst genomen te hebben was daar na de dijkafdaling de finish.
De Langstraat was bereikt en wat was dit mooi. Wat een supporters, wat een sfeer! Overal blije mensen. Na onze medailles in ontvangst te hebben genomen was het tijd om wat te drinken en voor de boerenhap. Dat ging er wel in. Even later hoorden we dat de Woensdaggroep in aantocht was. Na even gewacht te hebben waren ze daar dan. Van de 3 had er 1 het helaas niet gehaald, deze moest opgeven na 35 KM. Desondanks toch een hele prestatie. Toen was het tijd voor een gezellig samenzijn met zijn allen in de feesttent en het bleef nog lang gezellig in Zoutelande.

Eenmaal weer terug bij Guus thuis was het tijd voor een heerlijk warme douche en een heerlijke maaltijd (zelfgekweekte boontjes).
Na de afwas was het tijd voor Studio Sport, het journaal en Boer zoekt Vrouw. Toen sloeg de vermoeidheid pas echt toe en was het de hoogste tijd voor Frans zoekt Bed.

Vandaag, maandag 5 Oktober. Na een goede nacht en een goed ontbijt was het tijd voor een ommetje door de woonplaats van Guus. Even de benen strekken, dat doet een mens goed.
Nog even koffie en dan is het tijd om afscheid te nemen en de thuisrit aan te vangen. Ik heb werkelijk een prachtig weekend beleefd in het Zeeuwse en het was met recht een korte vakantie.

Groeten,

Frans VH
Naar boven

BerichtGeplaatst: Ma Okt 05, 2009 22:11    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Hoi

Tja voor ons is het echt de laatste keer, wij hebben de ZKM nu 3 keer gelopen en we willen graag de geulmarathon lopen en die is altijd een dag voor de kustmarathon.

Dit jaar was had ik zoveel km in de benen,dat je dat direct voelt.
Een eitje, was het dit keer.
Een uit de hand gelopen zondagochtendloopje voelt het dan aan.

Een wens is er nog de 100 km van Bornem en die gaat zeker een keer komen, ik weet nog dat de ZKM een uitdaging was en die eerste keer
was ook heel apart en uniek.

De 100 km van Bornem hebben we al gezegd ,we lopen tot we kunnen en daarna nemen we de bezemwagen.
Ik zou trots zijn als ik zou kunnen zeggen "ik heb het gehaald tot 70 km"of zo iets.

In Nijmegen heb ik gezien hoe sommige mensen lopen, 4x 40 km wordt gelopen alsof het niets is,de vierde dag was ik toch wel blij dat het over was .Heel blij zelfs.
Hoe dit jaar gaat lopen,met trainen,ik heb geen flauw idee.
In januari gaan we met het schema beginnen voor de dodentocht en we zien wel of het lukt.

Ik hou jullie wel op de hoogte ,als het zover is.

Louise
Naar boven

BerichtGeplaatst: Za Jan 02, 2010 1:14    Onderwerp: Reageer met quote

Wij blijven ons verbazen over hoe snel de kustmarathon aan zijn wandelaars komt.
Wederom voor 2010 binnen 24 uur vol.

42 km ,elk jaar dezelfde route en niemand die dat erg vind.

dit jaar niet voor ons,wij gaan naar Limburg voor de geulmarathon.

ZNWC
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking in Zeeland Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Weer voor Nordic Walking?