Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

spring hiking trip

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking algemeen

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
12-05-2018
Oudemolen  10 km ...
Oudemolen 10 km ...
Geplaatst door: quib
03-10-2016
Nordic Walking ...
Nordic Walking ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Auteur Bericht
bas12
Aankomend Nordic Walker
Aankomend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Mrt 04, 2010 13:53    Onderwerp: spring hiking trip Reageer met quote

Wij zijn 6 studenten van de NHTV Breda, en moeten voor school een nordic walking tocht organiseren.
Via dit topic hopen wij wat informatie te krijgen of er interesse is voor dit evenement

Informatie over het evenement:

Datum; paasweekend
Tijd 13.00-19.00
Prijs +- € 20 euro

Voor dit bedrag is het volgende inbegrepen:
- Koffie/thee bij aankomst
- Wandeltocht tussen de 10 en 15 kilometer
- Snacks tijdens de route (healty break)
- pannenkoeken/salade arrangement + 2 drankjes naar keuze

De winst van het evemenent wordt gebruikt voor het goede doel Kinder Hulp Polen. Wij gaan met school naar Polen om daar een school te bouwen. Van de winst kunnen wij voor deze kinderen een mooie toekomst bouwen!

Zouden jullie geintresseerd hierin zijn (of heeft u aanmerkingen/suggesties)

Voor meer informatie kunt u mailen naar info.hikingevent@gmail.com of een bericht achterlaten op het forum.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Mrt 04, 2010 18:54    Onderwerp: Reageer met quote

Beste studenten,

Vragen...vragen...vragen:

Waar staan de letters NHTV voor?
Waarom speciaal Nordic Walking en waarom niet voor wandelaars zonder stokken én Nordic Walking?
Hebben jullie zelf ervaring met Nordic Walking?
Hebben jullie zelf wel eens meegedaan met een wandeltocht? Hebben jullie ervaring met het organiseren van een wandeltocht?

Ik vind het mooi om te lezen dat de opbrengst van deze activiteit wordt besteed aan een concreet goed doel.

Als ik aan een Nordic Walking tocht meedoe, vind ik het prettig dat je uit meer afstanden kunt kiezen: 5, 10, 15, 20, eventueel 25. Hiermee bereik je zowel de recreatieve Nordic Walker als de sportieve die wat meer kilometers wil en kan lopen.
Als Nordic Walker heb je in beide handen stokken en is het bij ieder paadje lezen van een routebeschrijving erg hinderlijk, een duidelijke markering op paaltjes is dan ook zeer gewenst.
Als Nordic Walker vind ik het niet fijn als ik steeds mijn voetjes van de stokken moet halen en er weer op doen, dus graag lange stukken op verharde paden of onverharde (zand) paden. Ook hele smalle paadjes vind ik minder geschikt, soms is het niet anders.

Een kop koffie/thee is altijd goed, zo ook een versnapering onderweg bij een paar posten (bankjes waar je even kunt zitten, EHBO).
Dan blijven de kosten van deelname ook leuk.
Het gaat mij om het meedoen aan een tocht, de rest (pannenkoeken) is bijzaak en zou ik zelf niet aan meedoen. Maar anderen vinden dit misschien wel erg leuk en gezellig.
Om iedereen tegemoet te komen, hanteer dan verschillende prijzen:
- alleen deelname Nordic Walking tocht
- deelname NW-tocht én pannenkoekenarrangement

Ik zal niet meedoen aan jullie te organiseren tocht. Ik woon te ver van Lingerbos in Vuren. Veel succes.

Groetjes, Susan
ves
Gast

BerichtGeplaatst: Do Mrt 04, 2010 20:32    Onderwerp: Reageer met quote

Welke datum is de wandeltocht?
Naar boven
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Mrt 04, 2010 21:36    Onderwerp: Reageer met quote

Paasweekend is op 3-4 en 5 april. http://www.nhtv.nl/
a.s. zondag gaan we naast het Lingebos ook al pannenkoeken eten, zoals elk jaar deze tijd met Gorinchemse en Spijkse schoonfamilie. Wink Laughing http://www.hetlingebosch.nl/

Het is er wel een mooie landelijke omgeving, tussen Linge en Merwede. Het gebied is ook een gedeelte van de Waterlinie(auto)route. http://antiekroutes.nl/plaatsen/index.htm

Misschien kunnen jullie beter contact zoeken met mensen die al tochten voor nordicwalkers organiseren. Er zijn trouwens ook al met de Pasen o.a., 2 daagse tochten in en rond Utrecht, etc.

Jullie bedoelingen blijven voor mij wat vaag en zou meer informatie en uitleg hier op het nordicwalkingforum willen hebben.

Maar als man zijnde, ga ik daar (Lingebos) niet graag alleen een wandelingetje maken of nordicwalken Embarassed Razz misschien wel met een groep sterke vrouwen Wink Cool en natuurlijk met onze club met Drentsche Patrijzen. Laughing

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing

Laatst aangepast door quib op Vr Mrt 05, 2010 8:40, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Annette
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 05, 2010 7:27    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ga het paasweekend meedoen aan de wandeltocht in Utrecht.
.......\_)......)../....
................(_/.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
ves
Gast

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 05, 2010 11:05    Onderwerp: Reageer met quote

Ik snap wel wanneer het paasweekend is maar wil graag weten welke paasdag Very Happy ,of is het elke dag?
Naar boven
bas12
Aankomend Nordic Walker
Aankomend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Mrt 16, 2010 13:56    Onderwerp: Reageer met quote

bedankt voor alle reacties!

De wandeltoch zal plaatsvinden op 2 april.
Het is zowel voor nordicwalkers als wandelaars zonder stokken. tijdens het evenement zullen de nieuwste wandelstokken te verkrijgen/testen zijn. Tevens wordt er aan het begin een warming up/uitleg gegeven.

het doel van ons hiking event is om een leuk dagje uit voor wandelaars te creeeren. Ook zijn wij met sportwinkels in onderhandeling, om voor deelnemers gratis testmateriaal te regelen op deze dag.
De opbrengst van deze dag zal besteed worden aan het goede doel Kinder Hulp Polen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Weer voor Nordic Walking?