Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

U2, Vijverwandeling. 4,6 km. (tussen Hilversum - Baarn) Utr.

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking Routes (i.s.m. Nordicwalkingnet.nl)

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
12-05-2018
Oudemolen  10 km ...
Oudemolen 10 km ...
Geplaatst door: quib
03-10-2016
Nordic Walking ...
Nordic Walking ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Auteur Bericht
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Dec 01, 2006 10:58    Onderwerp: U2, Vijverwandeling. 4,6 km. (tussen Hilversum - Baarn) Utr. Reageer met quote

Naam en nr. van de route: Vijverwandeling / U2.
Gebied / lokatie: de Hooge Vuursche tussen Hilversum en Baarn.
Lengte: 4.6 km. ong. 1 uur.
Breedte paden: Dubbelspoor.
Moeilijkheidsgraad: Makkelijk.
Bijzonderheden: de hond mag los mee, Exclamation let wel op ruiters en ATB-ers! Exclamation
Startplaats: Hilversumse Straatweg, (vanaf Hilversum) bij stoplicht links, gelijk rechts paralelweggetje volgen tot parkeerplaats.
Link:
U2 - Vijverwandeling - niveau: lichte route

Deze korte, maar ook mooie route, hebben we met z'n 3en en 2 honden (Drensche Patrijzen) gelopen, net toen de herfst begon in te zetten.
Na een klein stukje evenwijdig langs de drukke staatweg, vanaf de parkeerplaats, kom je bij gebouwen van Staatsbosbeheer. Vanaf hier ga je echt het bos in.

Het is een mooie route, maar de paaljes waren soms moeilijk te vinden, met die grote berg bladeren die er gevallen was. Maar gelukkig hadden we goede speurhonden Wink bij ons die het goede spoor volgden.

Je komt onderweg diverse vijvers tegen in allerlei vormen, rond (Pannekoekvijver) en de kruisvorm (Kruisvijver), maar deze stonden allemaal (bijna) droog. En er was schijnbaar net onderhoud aan gepleegd.

Af en toe moesten we de honden bij ons roepen om de ruiters en enkele ATB-er te laten passeren. De ruiter en men-paden zijn overal bij kruisingen van de paden goed met speciale hekken afgezet, zodat zij de goede routes kunnen volgen.

Dit is een makkelijke en korte route, die helemaal door het bos loopt.
Je kunt ook deze route verlengen door bijna aan het einde de U1 bordje te volgen.

Je kunt wat eten of drinken aan de overkant van de Hilversumse Straatweg, de stuwwal omhoog bij het Theehuis 't Hoge Erf.

Mooie en aan te raden route, met als bijkomstigheid, mag je hond ook los.

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing

Laatst aangepast door quib op Vr Okt 01, 2010 16:38, in toaal 4 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Mok
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Dec 03, 2006 0:26    Onderwerp: Reageer met quote

Hi Quib, ga je er nog wel eens heen, dan zou ik graag meegaan met 2 van mijn honden (mijn oude Collie kan zo'n wandeling niet meer aan).

Ik heb nog nooit een wandeling gedaan met bewegwijzering, ik begreep uit je verhaal dat er lage paaltjes staan, wat staat daar op Question misschien kan ik die route zelf een keertje lopen.

Bij de verkeerslichten naar links, dus nog voordat je rechtsaf naar de Lage Vuursche gaat Question

Ik ga er wellicht eens kijken.

Groetsels, Mok
I love cats and dogs, but rain ... no way !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Jan 28, 2007 20:57    Onderwerp: Verkenningstocht. Reageer met quote

Vandaag een verkenningstocht gehouden, voor de verlengde Vijvertocht van zondag 4 februari met de UtrechtNordicWalkingWandelGroep.

Tot mijn schrik, heeft hier de storm van anderhalve week geleden flink huisgehouden. Crying or Very sad
Maar S.B.B. (Staatsbosbeheer.) is goed in de weer geweest om de paden allemaal vrij te maken en de meeste bomen te verwijderen. De route is goed begaanbaar. Maar hele stukjes van het bos zijn beschadigd of om. Pray

Volgende week zal ik een uitgebreider verslag van de tocht maken en wat foto's op het forum en op onze site plaatsen. http://www.utrechtnordicwalking.nl/fotos.htm

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Feb 04, 2007 14:56    Onderwerp: Re: Vijverwandeling (tussen Hilversum en Baarn) Utr. U2 Reageer met quote

quib schreef:
Naam en nr. van de route: Vijverwandeling / U2.
Gebied / lokatie: de Hooge Vuursche tussen Hilversum en Baarn.
Lengte: 4.6 km. ong. 1 uur.
Breedte paden: Dubbelspoor.
Moeilijkheidsgraad: Makkelijk.
Bijzonderheden: de hond mag los mee, Exclamation let wel op ruiters en ATB-ers! Exclamation
Startplaats: Hilversumse Straatweg, (vanaf Hilversum) bij stoplicht links, gelijk rechts paralelweggetje volgen tot parkeerplaats.
Link: http://www.nordicwalkingnet.nl/site/flash/gebiedskaart.php?gebied=vuursche

Vandaag, 4 februari 2007, hebben we met de UtrechtNordicWalking WandelGroep deze mooie route gelopen.
En omdat zoals sommige altijd zeggen: "Voor minder dan 5 kilometer, kom ik mijn bed niet uit!" Wink Laughing , hebben we de route verlengt door bij de kruising ( route beschrijving bij nr. 21.) links af te slaan naar het park Groeneveld, waar je eerst "Oost Indië" doorgaat op weg naar het park. Totale afstand 9 km.

In het hele gebied, heeft zoals eerder vermeld de storm flink huisgehouden.
http://www.nordicwalkingforum.nl/fotoalbums/showphoto.php?photo=694&cat=500
Maar Staatsbosbeheer heeft zeer veel en goed werk verricht om de paden vrij te maken en veel omgevallen bomen weg te halen.
http://www.nordicwalkingforum.nl/fotoalbums/showphoto.php?photo=695&cat=500
We hebben bij kasteel Groeneveld een kopje koffie gedronken ( dagelijks open vanaf 11 uur) http://www.nordicwalkingforum.nl/fotoalbums/showphoto.php?photo=696&cat=500
en zijn toen weer terug naar de gewone route van de Vijverwandeling gegaan.

Bijna aan het einde ( bij nr. 22) kun je de route verlengen naar de Oetijdroute U1.
Het was deze dag heerlijk weer, +/- 5 graden, droog en zonnig.
Iedereen vond dat we deze route nog wel eens konden lopen.
Als er een kwalificering zou zijn van routes, dan verdiend deze 5 sterren.

Link: http://www.kasteelgroeneveld.nl/nl/default.asp?ID=1461

Naar boven
Mok
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Sep 22, 2008 23:15    Onderwerp: Reageer met quote

Ik weet het lang geleden heb ik hier al gereageerd en nog steeds ben ik daar niet geweest. Overigens heb ik mijn rechterschouder met de Pasen bezeerd en er zit een zenuw knel ergens, dus loop ik niet meer met mijn poles, maar gewoon zonder wil ik hem nog steeds wel lopen. Gaat er nog iemand naar toe opdat ik dat niet alleen zal lopen ? Ik ben een giga verdwaalster en mijn honden kennen het gebied ook niet, want op de Hoorneboegsche Hei kan ik altijd nog zeggen: "zoek de auto" en dan kom ik daar ook Rolling Eyes Laughing

Het lijkt mij ook leuk om een wandeling met de club hier te maken en dan aan de overkant kunnen we dan wat nuttigen, dat klopt, daar ben ik wel geweest met een NW club, toen heb ik zonder poles gelopen maar met mijn honden en dat was ook heel leuk om te doen.
Naar boven
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Mei 03, 2010 12:13    Onderwerp: Reageer met quote

Woensdag 28 april 2010 weer eens lekker de Vijverroute gelopen, met echtgenote en Sam (Onze Drensche Patrijs hond die de hele route lekker los mag) .

Vanaf de parkeerplaats langs het kantoor en werkschuur van Staatsbosbeheer een heerlijk parkachtig bos in. Op zo'n doordeweekse dag kom je (bijna) niemand tegen, alleen wat luidruchtige vogels, eekhoorns en wat lopende reeën, die je op dit moment heel erg veel ziet in het gebied tussen, Hilversum, Baarn, Amersfoort en Utrecht. Hopelijk wordt hier de jacht nog even uitgesteld.

Voor de rustige en wat moeilijke lopers, staan er her en der wat uitrustbankjes opgesteld op mooie uitzichtplekjes. Ja daar is volgens ons goed over nagedacht.
De VIJVERROUTE loopt evenwijdig met de witte paaltjes.
Bij het Theehuis 't Hooge Erf , staat een automaat waar je gratis routes uit kunt printen voor je favoriete route. Dat is ook erg makkelijk wanneer je er een of meer routes aan je wandeling wil toevoegen.

Een mooie route, echt een aanrader.
P.S. Volgens de nieuwe gegevens is deze route +/- 6 km.
Mijn GPS gaf (ontdanks het telkens wegvallen van de verbinding) 5,2 km aan. dus het zal wel ergens in het midden liggen. Wink Rolling Eyes

Naar boven
Mok
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Mei 03, 2010 13:27    Onderwerp: Reageer met quote

Joh Quib waarschuw mij even als je daar weer wilt gaan lopen, een PB'tje komt altijd als waarschuwing binnen Laughing Of ... je moet niet van honden houden Rolling Eyes
Naar boven
Annette
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Mei 03, 2010 14:05    Onderwerp: Reageer met quote

Mok schreef:
Joh Quib waarschuw mij even als je daar weer wilt gaan lopen, een PB'tje komt altijd als waarschuwing binnen Laughing Of ... je moet niet van honden houden Rolling Eyes

Laughing Hij heeft zelf een hele enge hond! Laughing
.......\_)......)../....
................(_/.....
Naar boven
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Mei 03, 2010 14:30    Onderwerp: Reageer met quote

Mok schreef:

Doen we, stuur wel een PB.
Maar het duurt wel even, dat we weer in Baarn gaan lopen.
Zie de foto met onze Sam tijdens de Vijverwandeling. Wink Laughing

De omgewaaide bomen van de storm van 2007 zijn inmiddels opgeruimd en er staat weer mooie nieuwe voor in de plaats.

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking Routes (i.s.m. Nordicwalkingnet.nl) Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Weer voor Nordic Walking?