Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

Eerste stokken voo een beginneling

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking materiaal

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
12-05-2018
Oudemolen  10 km ...
Oudemolen 10 km ...
Geplaatst door: quib
03-10-2016
Nordic Walking ...
Nordic Walking ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Auteur Bericht
MJtest
Aankomend Nordic Walker
Aankomend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Mei 10, 2010 12:36    Onderwerp: Eerste stokken voo een beginneling Reageer met quote

Hallo,

Ik wil voor mijn moeder een paar Nordic Walking stokken kopen. Met haar lengte begreep ik dat ik stokken van ongeveer 1,15 mtr moet hebben (via de site van Exel).
Zelf ben ik een leek op dit gebied, dus vandaar dat ik hier informeer. Mijn moeder gaat ook net beginnen, dus weet er ook nog niet zo veel van.
Voor haar verjaardag wil ik haar verrassen met een stel goede beginners stokken.

Dacht aan Exel Trainer. Alleen welke? De QLS, ComFit of de CR. Geen idee wat de verschillen zijn. Of kan iemand beter aanraden? Daarnaast zoek ik ook nog een goedkope winkel om ze aan te schaffen.
Het is geen optie om mijn moeder mee te nemen naar een winkel, reden is dat ze zo'n 300 km verder op woont in de Ardennen.

Dankje voor jullie adviezen,
Mark
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Mei 10, 2010 15:50    Onderwerp: Reageer met quote

Mark,

Een leuk en sportief idee...máár ik zou haar dan eerst verrassen met een basiscursus Nordic Walking. Ook in Belgie zijn er vast instructeurs die een basiscursus geven. Dan kan je moeder bepalen of ze het leuk vindt en stokken aanschaffen. De NW-techniek omvat meer dan alleen maar "lopen met stokken". Zonder het volgen van een gedegen cursus heb je een grote kans op blessures door een verkeerde houding.
Een basiscursus kost ongeveer € 100,-. Dit betaal je ook voor een paar goede stokken van Exel of Leki.

Op www.nordicwalking.be kun je een lijst met instructeurs vinden.

Groetjes, Susan
MJtest
Aankomend Nordic Walker
Aankomend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Mei 10, 2010 17:33    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor je antwoord Susan. Ze heeft al een keer gelopen met een kennis in NL die instructeur is. Ze heeft er dus al kennis mee gemaakt.
Volgende stap is een stel stokken en inderdaad een loopgroep in de omgeving opzoeken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking materiaal Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Weer voor Nordic Walking?