Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

Spierwandeling 9,5 km D83, Drenthe

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking Routes (i.s.m. Nordicwalkingnet.nl)

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
12-05-2018
Oudemolen  10 km ...
Oudemolen 10 km ...
Geplaatst door: quib
03-10-2016
Nordic Walking ...
Nordic Walking ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Auteur Bericht
Wicher
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Mei 21, 2007 12:11    Onderwerp: Spierwandeling 9,5 km D83, Drenthe Reageer met quote

Naam van de route: Spierwandeling
Lengte: 9,5 kilometer
Link: http://www.nordicwalkingnet.nl/site/flash/gebiedskaart.php?gebied=diever
Start: Parkeerplaats oientatiecentrum Dwingelerveld (Bij hotel Spier)

Vrijdagmorgen hebben Janny en ik de Spierwandeling gelopen. Ik had de route kaart uitgeprint. De auto hebben we bij het orientatiecentrum dwingelerveld neergezet. We konden geen begin paaltje vinden, dus maar via het kaartje begonnen te lopen. Er was wel een witte paaltjes route, en later bleek dat we die moesten volgen.
De route is zeer afwisselend qua omgeving. De ondergrond is verhard en onverhard. Ook kwamen we nog over enkele plankenpaden, die zijn hier neer gezet om toch door de drassige heide te komen.
Ongeveer halverwege in Smalbroek hebben we koffie gedronken bij camping Boszicht. De camping ligt ongeveer 50 meter van de route af, en is makkelijk te zien vanaf de route.
Enkele foto's staan hier op het forum. alle foto's staan op mijn webspace.
ves
Gast

BerichtGeplaatst: Ma Mei 21, 2007 16:18    Onderwerp: Reageer met quote

Leuke foto`s Wicher
Lijkt me een hele leuke route om te doen Very Happy
Vandaag nog weer lekker in de bossen gelopen vlak bij huis.
Zonnetje erbij toppie Very Happy Very Happy Very Happy
Naar boven
Annette
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Mei 21, 2007 21:01    Onderwerp: Reageer met quote

Ha Wicher,

Leuk dat je er weer bent. Alles goed met jou en Jannie??

Ik ken de omgeving van Spier en Dwingelo wel, maar in die tijd fietsen we alleen maar, we hadden het nordic walken nog niet ontdekt in Nederland.
Misschien gaan we in het najaar weekje Drenthe doen. Dan neem ik uiteraard ook de stokken mee!

Hartelijke groet,

Annette

PS Heb je de wandeling van 3 juni al gezien??
.......\_)......)../....
................(_/.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Wicher
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Mei 21, 2007 21:36    Onderwerp: Reageer met quote

In Drenthe is het zeker mooi wandelen en fietsen ook. We hebben daar al menig kilometer gemaakt. Zowel lopen als fietsen.
De tocht van 3 juni had ik al wel gezien, maar we kunnen niet, helaas. De tochten zijn wel gezellig. Misschien een andere keer Question
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Sep 13, 2010 7:12    Onderwerp: Reageer met quote

Heb zaterdagmorgen 11 sept. 2010 deze route gelopen.
Ik zal binnenkort hiervan verslag doen, met verdere informatie en een paar foto's bijvoegen.

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Okt 21, 2010 13:10    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mijn oude gegevens van NordicwalkingNet, kon ik de routegegevens bij Hotel Spier (van der Valk) krijgen. Maar hier wisten ze van niets, maar ik kreeg toch een grote wandelkaart van het hele gebied mee. (Fiets- & Wandelkaart, "Er op uit in Drenthe". )

Dank aan de dames achter de receptie. Applause

Weer terug lopend langs de parkeerplaats ben ik maar ook even bij het Oriëntatiecentrum van Staatsbosbeheer gaan kijken en informeren bij de kiosk aldaar.

Op de plattegrond in het centrum, zag ik ongeveer de route die ik zou moeten lopen.
Volgens de aanwijzing van NordicwalkingNet, liep de route linksom, dus met de klok mee.

Dus eerst de rolstoelbaan en de witte paaltjes gevolgd, tot ik over de leuke plankenpaden moest en nog meer planken. Laughing
Na deze plankenpaden, gaat de witte route over op de gele. Volg nu deze gele route. Wil je de korte route volgen, blijf dan de witte/gele en dan de witte paaltjes volgen.

Prachtige paden door het bos en over heide, met ergens in het midden de bank van Cees , waarop je overgens wel mag zitten hoor.

Nu een bos met wat heuveltjes en een soort dam met traptreden. Na wat slinger paden, hoor je koeien in de verte, maar bij de weilanden gekomen waren hier geen koeien maar ze waren nog steeds te horen achter de bomen.

Rechtsaf een verharde weg op langs leuke optrekjes van de plaatsjes Lheebroek en Smalbroek. Bij de camping Boszicht (Smalbroek), sla je schuin rechtsaf het bos in. (Gele paaltje kan wat verborgen zijn in het gras en struiken.)
Na een stuk bos met aan de rechterkant een afgezet stuk met vennen, zag ik ze eindelijk lopen, de grazers van het gebied, de koeien.

Bij het weer samenkomen van de gele en witte route, volg de witte.
Een mooi wisselend bos, waar een paddestoel kenner zijn hart kan ophalen. Als je "verdwaalde" gezinnen tegenkomt, weet je dat je weer in de buurt van het hotel/parkeerplaats of Oriëntatiecentrum bent gekomen.

Dit is een route om echt aan te bevelen en mocht je deze 10 km te weinig vinden, er sluiten nog enkele routes hierop aan. Neem bijvoorbeeld aan de andere kant van de drukke weg de rode paaltjes route. Holtveenroute 7,5 km.
Hier zijn 2 paden links het bos in, waar rode paaltjes staan. Neem dan het pad links van de picknickbank.

Eten en/of drinken:
* Spier
* Camping Boszicht
* Kiosk Oriëntatiecentrum

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking Routes (i.s.m. Nordicwalkingnet.nl) Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Weer voor Nordic Walking?