Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

Oude schoenen laten verzolen, of uitkijken naar nieuwe?

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking materiaal

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:
21-04-2018:
26e ...

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
Oudemolen  10 km ...
Oudemolen 10 km ...
Geplaatst door: quib
03-10-2016
Nordic Walking ...
Nordic Walking ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Alles in de hand, ...
Alles in de hand, ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Auteur Bericht
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Jan 20, 2011 11:30    Onderwerp: Oude schoenen laten verzolen, of uitkijken naar nieuwe? Reageer met quote

Twee paar wandelschoenen met een profiel, waar je bij de APK, niet helemaal door de keuring komt. Wink
Voor dat dilemma sta ik nu, even voor het wandelseizoen weer in zicht komt.
Koop ik nieuwe (Lowa, tussen de 125 en 150 Euro.) of laat ze verzolen (voor zo'n 80 á 90 Euro.)
Voor deze 2 paar schoenen zijn ook speciaal extra passende inleg- (steun) zolen gemaakt.

Wie heeft er ervaring met het verzolen van je oude schoenen en gaan ze dan weer jaren mee? Rolling Eyes

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
p van eenennaam
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Jan 20, 2011 12:02    Onderwerp: repareren of nieuw? Reageer met quote

kijk ook eens op markt plaats, er worden daar nieuwe schoenen aan geboden ver onder de nieuw prijs, zo heb ik daar ook een paar nieuwe lowa renegade gtx mid gekocht voor 70 euro.
je moet dan wel om zeker te weten dat ze goed passen wachten op een kans dat er de zelfde die je heb worden aan geboden.
tina in drachten heeft er erg veel on de aanbieding.
een tweede paar heb ik er bij gekocht , met nog geen 10 km op de teller voor 35 euro.
op internet kopen is wel eens een gokje maar voor zulke prijsverschillen durfde ik dat wel.
grt piet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage AIM Naam
Jolijt
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Jan 20, 2011 17:18    Onderwerp: Reageer met quote

Van belang is hoe goed de naden nog zijn.
Je hebt er weinig aan als je gloednieuwe zolen hebt, en de naden het na een paar maanden reddeloos begeven.

Ik heb ooit eens een paar Lowa's laten verzolen en er nog 2 jaar op gelopen, dat loonde dus de moeite. Op één of andere manier is tegenwoordig het bovenwerk van mijn schoenen eerder versleten dan de zolen.

Jolijt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Beheerder
Site Admin
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma Jan 24, 2011 22:04    Onderwerp: Reageer met quote

Quib,

Het is inderdaad erg afhankelijk van het bovenwerk. Heb je bijvoorbeeld Gore-Tex schoenen, controleer dan of deze niet beschadigd is. Dat kan puur op de tast en op het oog, door te kijken of je nergens losse stiksels of duidelijke schuurspore ziet.

Ook stiksels en veterogen/haken even checken. Zijn die niet meer helemaal jofel, dan is het meestal niet de moeite meer om ze te laten verzolen.

Ben je tevreden over een bepaald soort schoenen waar je speciale zolen voor hebt laten maken, kijken dan gewoon uit naar de opvolger van het betreffende model. Zeker een merk als Lowa begrijpt dat er legio mensen zijn die het liefst steeds weer dezelfde schoen zouden kopen. Daarom veranderen ze de binnenkant (dus de pasvorm) van de schoenen vaak nauwelijks.

Raymond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Annette
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Jan 25, 2011 8:05    Onderwerp: Reageer met quote

Het ligt er ook aan of ze nog "stevig" zijn. De winkelmevrouw wiebelde mijn schoenen ooit heen en weer, dat waren net pantoffeltjes geworden (daarom zaten ze ook zo lekker!).
Maar ik heb ook wel eens een reisleider gezien die al 20 jaar op dezelfde schoenen liep en er iedere 5 jaar nieuwe zolen onder liet zetten!

En uiteraard wat boven geschreven staat: naden etc nakijken!
.......\_)......)../....
................(_/.....

Laatst aangepast door Annette op Vr Jan 28, 2011 21:54, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Gera
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Jan 28, 2011 19:00    Onderwerp: schoenen Reageer met quote

Wat ook heel belangrijk bij schoenen is, dat wordt vaak vergeten, is de demping. De demping wordt minder in de loop van de tijd. De demping zit verwerkt in de schoen, kun je dus niet zien. (Nordic)wandelschoenen worden erop gemaakt dat je ze moet vervangen (business!), ze gaan een beperkt aantal wandelkilometers mee. Ook al zien ze er van buiten nog perfect uit, als nieuw, inwendig kunnen ze gewoon op zijn. Als je schoenen hebt die lekker zitten en je hebt er al een tijdje op gelopen en ze zitten goed, koop dan nog eenzelfde paar. Het is altijd prettig om een paar extra te hebben. Kan het ene paar drogen/uitwasemen/luchten of hoe je het noemen wilt, terwijl het andere paar gebruikt wordt. Zo kun je een hele tijd voort. Vraag een goede sport/schoenenzaak om advies of lees op internet hierover bij de schoenenmerken.
Gera-nw instructeur
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking materiaal Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Weer voor Nordic Walking?