Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

Voorjaar...lente...
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Babbelhoek

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:
21-04-2018:
26e ...

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
Oudemolen  10 km ...
Oudemolen 10 km ...
Geplaatst door: quib
03-10-2016
Nordic Walking ...
Nordic Walking ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Alles in de hand, ...
Alles in de hand, ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Auteur Bericht
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Mei 15, 2012 7:46    Onderwerp: Reageer met quote

De pups groeien al flink, elk ogenblik kunnen de ogen en oren open gaan en dan kunnen we ze gaan bekijken, vasthouden en knuffelen. Wink Laughing

Fietsen, wandelen en naar de caravan, om de herrie en rommel van de renovatie/verbouwing, maar even niet te zien en te horen, is eigelijk wel een leuke Wink bijkomstigheid. Laughing
Het is een drukte van belang en zitten soms zonder stroom en water, dat is wat minder gezellig. Confused Crying or Very sad

Zijn jullie nog aan het nordicen of is iedereen met de voorjaarsschoonmaak bezig? Voor de deelnemers aan de Nijmeegse4Daagse is het de komende tijd nog even flink trainen.
Ik heb op de kalender nog wat tochtjes e.d geplaatst om de conditie wat op te bouwen.

Laat eens even van je horen, dat je nog op het forum aanwezig bent.
Lekker kletsen over het nordicen of zo maar wat twitteren, maar dan op deze babbelhoek. Cool Laughing

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
p van eenennaam
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Mei 15, 2012 20:47    Onderwerp: druk,druk,..... Reageer met quote

maar niet met nordiccen, ik ben ook aan de verbouwing bezig, heel de badkamer uitgebroken en nu even een nieuwe bouwen.

Nou ja even? met maar twee handjes die eigenlijk al niet meer gewend waren om uit de mouwen te komen valt dat beslist niet mee.
zo juist weer 2 cm extra kloof geconstateerd, kan er nog wel bij!
Alles wat boven de vloer zit is inmiddels weer in orde , maar nu een cement vloer er in strijken, die dan ook weer naar de juiste kant moet aflopen, een drain daar in plaatsen, en dan de tegels er in plakken , 3 x een akelig precies karweitje , want niet helemaal goed blijf je altijd zien.
Een aantal weken alleen op zaterdag gelopen, maar wel een paar hele stevige wandelingen erbij, zo als b.v. 25 km door duinen en bos bij Haamstede, en ook een flink stuk over `t strand dat juist werd opgespoten, en waar wij door het losse omgewoelde zand moesten over meerdere kilometers, goed voor de conditie zullen we maar zeggen.
Nog een paar dagen en dan gaan we de limburgse bergen in tussen maastricht en luik door het dal van de jeker, 28 km heerlijk afzien, ik hoop dat het een beetje droog blijft, want de vorige keer hebben we daar al uitgebreid gezwommen, tegen de kannerberg op in een flinke onweersbui.
hoe het afgelopen is horen je wel weer,
grt piet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage AIM Naam
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Mei 15, 2012 21:06    Onderwerp: Reageer met quote

Zo heb ik zaterdag, 12 mei, meegedaan aan de hobbymaatjesdag in Winschoten. Daar mocht ik een demo "Pergamano, werken met de grids" doen. Een leuke en geslaagde dag.

Zaterdag 2 juni ben ik bij goed weer van plan om mee te doen aan de Leekstermeerwandeltocht, 17 1/2 km en op zaterdag 9 juni de Billie Turftocht in Zevenhuizen (prov. Groningen) met een afstand van 15 km.

Quib en Piet, veel succes met het klussen.

Groetjes, Susan
Annette
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Wo Mei 16, 2012 6:36    Onderwerp: Reageer met quote

Nou Quib, lekker kampeerweer! Ik weet hoe je je voelt, mijn zoon is ook al weken uit huis vanwege een renovatie, die nu al 3 weken langer duurt dan gepland!
Maar wat een heerlijk vooruitzicht dat je een nieuwe hong gaat krijgen. Deze ga je zeker wél opvoeden Brick wall

Piet: jij ook succes met je badkamer, als je klaar bent weet ik nog een leuk klusadres!

Susan: Leuk dat je cursus mocht geven, en succes volgende week!

Zelf vertrek ik weer naar t buitenland om te wandelen dit keer. La Palma is de bestemming, joepie, Ik vertrek vrijdag en ben 2 weken later weer terug! Ze hebben me verteld dat het op La Palma altijd voorjaar is!

Hopen dat het hier ook ooit nog komt dit jaar!

Groet, Annette
.......\_)......)../....
................(_/.....
Naar boven
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Wo Mei 16, 2012 10:16    Onderwerp: Reageer met quote

Annette...veel plezier toegewenst op La Palma...geniet, geniet, geniet...

Groetjes, Susan
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Mei 19, 2012 10:10    Onderwerp: Reageer met quote

Augustus...dit jaar geen NW vierdaagse in Vierhouten, ik mis dat "uitje" toch wel aan het eind van de zomer.

Groetjes, Susan
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Mei 20, 2012 17:42    Onderwerp: Reageer met quote

Afgelopen dagen, in en door Vierhouten gefietst en gelopen. We troffen het met het mooie weer, ook vandaag terwijl het rond Utrecht plensde. Wink Laughing Het was erg druk met dagjesmensen ook op de heide en op de paden in het bos. Ook in Vierhouten, Elspeet en Nunspeet zaten de terrasjes vol.
Ik heb nog gekeken of er bekenden van de vierdaage liepen, maar helaas. Confused Rolling Eyes

Laatste nieuws filmpje van het nestje: http://www.youtube.com/watch?v=8x-bVQmEJ6g Laughing Laughing Dancing Applause

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
p van eenennaam
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Mei 24, 2012 22:24    Onderwerp: maastrichtsmooiste(moeilijkste) Reageer met quote

afgelopen weekend deelgenomen aan maastrichts mooiste wandeling, werkelijk een hele mooie wandeling maar wel heel moeilijk door de wat wankele beschrijving. Kennelijk was de route beschreven door een ter plaatse goed bekend persoon, maar voor ons buitendijkers was het wel moeilijk om de aangegeven straat naam te vinden als die werd opgegeven, en er geen straat naam bord stond op het punt waar je de straat ingaat, zeg in dat geval ga links/rechts rechtdoor of zo maar niet ga de ....straat in. Wijs ook niet op dingen die niet te zien zijn zoals bv het fietspad onder aan de berg, wat niet zichtbaar was van boven af, ja wel als je wist dat het pad er lag, maar als vreemde in het gebied moet je het dan echt wel kunnen zien. Enkele malen hebben we de hulp van inboorlingen in geroepen om de juiste route te bepalen, bij o.a. reu du garage no 2 en op de st pietersberg waar we een verkeerd pad waren ingeslagen en we dus echt het bos werden ingestuurd, maar ondanks deze moeilijkheden was het een prachtige tocht, welke we om exact om 5 uur konden beeindigen aan de finish , net voor de hevige onweersbui losbrak, ja enkele druppels hebben we gevoeld maar toen de zondvloed losbrak waren we net binnen.
tegen 6 uur konden we de kassen droog verlaten toen het even wat beter weer werd maar tot aan Geel hebben we de bui meegenomen .
28km lopen in een gebied bezaaid met stevige heuvels(bergen) is bepaald geen kleinigheidje voor echte polder bewoners, en behoorlijk uitgewoond kwamen we dan ook weer ver in de avond in het vlakke Zeeland aan.
Volgend jaar weer ? `t is nog een vraag want nordiccen met een route beschrijving in de hand is niet zo handig, kan eigenlijk niet.
grt piet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage AIM Naam
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Mei 28, 2012 8:49    Onderwerp: Reageer met quote

Jammer dat het dit jaar zo zoeken was Piet. Voor het nordicwalken zijn richting bordjes het beste, omdat je altijd Wink met volle handen Laughing loopt.

We hebben zaterdagochtend kleindochter en schoonzoon aangemoedigd bij de IJsselloop (zonder stokken) in IJsselstein (Utr.)
Wat een enorm aantal deelnemers liepen daar mee zeg, het was dus moeilijk om de losse deelnemende familieleden te vinden. De diepvries boodschappen in de fietstas Rolling Eyes waren intussen ontdooit. Embarassed Crying or Very sad

Op zaterdagmiddag 'even' naar Duitsland voor een bezoekje. Daar zie ook nog wel wat nordicwalkers in het Reichswald rond huppelen. Wink Laughing

Binnenkort maar eens kijken of we Bert ( http://www.reflexsportadvies.nl/ ) met z'n groep op de Veluwe tegen komen, als we daar rondstruinen. Rolling Eyes Wink Laughing
Hebben jullie de oproep van Bert over de 6 uurs loop al gelezen en gereageerd? http://www.nordicwalkingforum.nl/viewtopic.php?t=3314

Maar ehh.... vrijdag 1 juni a.s. begint de zomer hier in het Noordelijk halfrond, weten jullie een leuke kreet om dit nieuwe topic te beginnen?

Naar boven
Frans VH
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Mei 31, 2012 19:30    Onderwerp: Reageer met quote

Hai allen,

Ik ben er ook nog, en zal weer wat achterlaten.
Annette, Ik hoop dat je het leuk hebt (gehad) op La palma.
Ik ben benieuwd naar de verhalen!

Piet, jammer dat de tocht niet was bepijld, waarom waas dat niet? En was je met de steltlopers?

Quib, wat leuk dat je in Vierhouten bent geweest? Is er al nioeuws voor een mooie tocht aldaar? Ik hoop het zo!
Een nieuwe naam: Zomer, een sportieve in alle opzichten. (denk aan OS en WK en TDF)

Susan, ben je al klaar voor de aanstaande weekendtochten? Ik hoop dat je mooie weer hebt! Heb je al een alternatief voor de NW4D?

Ik was met Pinksteren een paar dagen naar het Posterholt in Limburg. Ik heb erg genoten.

Hebben jullie al zin in voetbal? Ik wel!

Groetjes,

Frans
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Mei 31, 2012 21:05    Onderwerp: Reageer met quote

Helaas...een alternatief voor de NW-vierdaagse in Vierhouten heb ik nog niet gevonden. Wel ben ik aan het speuren op internet naar een wandelvakantie...maar tochten van 5 á 7 uren (met alleen een boom als en enige sanitaire stop mogelijkheid) lokt mij niet aan.

Groetjes, Susan
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Jun 01, 2012 7:19    Onderwerp: Reageer met quote

We zijn nu net weer even thuis (renovatie puinhoop Wink ) maar het nu ook even geen mooi weer om op de Veluwe te zitten. Alhoewel het weer de afgelopen dagen best mooi was. Typisch Nederlands om te klagen over het weer. Wink Laughing

@Frans; we hebben wel nordic walkers gezien daar bij Nunspeet en Vierhouten, dus het wordt nog steeds beoefend. Helaas moet ik het minder doen, de heup is eigenlijk aan vervanging toe, maar fietsen gaat nog steeds goed. Razz Hopelijk blijft vevanging in het zorgpakket. Embarassed

@Susan; Als je de data weet wanneer je mogelijk wat afstanden wil gaan nordicen en in welke provincie, dan willen wij wel even wat afstand tochten zoeken als het kan en ook informeren bij afstandlopers, om een paar dagen "georganiseerd" te nordic walken.
Dat melden we dan wel op het forum.
Staat er links bij de KALENDER niks voor je bij? Er zijn ook overal in Nederland wat oefentochten voor de Nijmeegse4Daagse waar je soms ook mag nordic walken (niet bij de N4D zelf!)

Even heel iets heel anders.
Er is dit weekend 2 en 3 juni in het park en op de kinderboerderij Presikhaaf, Ruitenberglaan 4, in Arnhem De Dag van het Levend Erfgoed.
Hierbij de LINK

Leuk om naar toe te gaan als je interesse hebt in de zelzame en Nederlandse huisdierrassen.

Prettig weekend allemaal.

Naar boven
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Jun 01, 2012 10:19    Onderwerp: Reageer met quote

Quib,
Dank je wel voor het meedenken...en voor jou veel fietsplezier.

Very Happy Kalender...in augustus staat er nog niets ingepland op de kalender op dit forum...
Ergens in de periode van half augustus tot eind augustus...

Groetjes, Susan
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Babbelhoek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Pagina 5 van 5

Weer voor Nordic Walking?