Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

Spullen voor de beginner
Ga naar Pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking materiaal

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
12-05-2018
Oudemolen  10 km ...
Oudemolen 10 km ...
Geplaatst door: quib
03-10-2016
Nordic Walking ...
Nordic Walking ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Auteur Bericht
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Apr 21, 2012 14:11    Onderwerp: Reageer met quote

cueb schreef:
Vandaag het volgende aangeschaft:
Regatta Stanton Fleece vest:
Nomad afritsbare broek:
Nomad Softshell jas:

Embarassed Gelijk maar een hele uitrusting in een keer aangeschaft. Wink
Mooi hoor. Laten die kilometers nu maar komen. Dancing

Ik kan al mijn kleding en materiaal, inclusief mijzelf in de wasmachine stoppen. Na de RodeKruisBloesemtocht in Geldermalsen, zat de blubber tot in m'n haar. Wink Confused Cool Rolling Eyes

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Annette
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Apr 21, 2012 14:51    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi aankopen hoor!

Ik heb zojuist de bonus bij Carl Denig uitgegeven: Shhh

Nieuwe wandelstokken ( uit de aanbieding)voor op La Palma nadat mijn vorige was gesneuveld, nieuw wandeljack, ademend en waterdicht
(lekker met 50% korting), lage lowa's voor John (ook uit de opruiming), een fleece voor John (10% korting afgedwongen). Dancing Dancing

Goed weekend allemaal!
.......\_)......)../....
................(_/.....
Naar boven
cueb
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Apr 21, 2012 20:21    Onderwerp: Reageer met quote

Het is de bedoeling dat op mijn spullen ook de nodige modder terecht zal gaan komen Very Happy Cool Binnenkort eens even alles testen en begin mei de cursus Smile
Heb er zin in.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
cueb
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Wo Mei 09, 2012 22:02    Onderwerp: Reageer met quote

Inmiddels is de cursus gevolgd en heb ik deze poles aangeschaft:

Voor deze (warmere) tijd van het jaar ben ik op zoek naar een combinatie onderhemd - t-shirt waarover eventueel bij een regenbui een ademend regenjack gedragen kan worden. Het regenjack heb ik al.

Iemand tips voor een betaalbaar shirt?
En uit welk materiaal kan dit het beste bestaan zodat het niet te warm is en vocht afvoert.
Naar boven
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Mei 10, 2012 6:55    Onderwerp: Reageer met quote

Je hebt gelijk TOP spullen aangeschaft, (al zouden de Exel liefhebbers het niet met me eens zijn Wink Laughing ) zo kun je er jaren tegen.
Sport shirt hoeft echt niet duur te zijn, hier een link om een idee te krijgen wat er te koop is of je kunt in de buurt ook even goed rondkijken.

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Mei 10, 2012 9:47    Onderwerp: Reageer met quote

Exel of Leki...het is vaak maar net bij wie je de basiscursus hebt gevolgd. Bij iemand die met Exel stokken gebruikt of bij iemand die werkt met Leki.

Het meest belangrijk vind ik dat je een basiscursus volgt en niet zomaar op eigen houtje maar wat doet.

Zelf heb ik Exel Very Happy Very Happy

Queb, veel plezier en veilige (kilo)meters toegewenst.

Groetjes, Susan
cueb
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Jun 03, 2012 14:07    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb inmiddels nog een ondershirt van Falke gekocht met lange mouw en een polo shirt van Icepeak.

Inmiddels ben ik nu een maand bezig en het bevalt super. Zo'n drie ŕ vier keer per week ben ik gemiddeld anderhalf uur onderweg.

Nu heb ik nog een vraagje:
De cursus heb ik gevolgd met regenachtig weer en toen merkte ik dat de poles met de Leki Power Grip Pads gemakkelijk wegglijden op het natte asfalt. Eigenlijk heeft het de afgelopen tijd nauwelijks geregend dus daar heb ik geen last van gehad. Vandaag gaan lopen met regen en ook nu had ik er eigenlijk geen last van. Behalve op stukken waar los grind en takjes op het asfalt of stoep liggen, is de afzet eigenlijk niet meer te doen.

Nu zit ik te denken of de Silent Spike Pads hier een oplossing kunnen bieden. En zo ja, waarvoor zijn ze nog meer geschikt? Kunnen ze de Power Grip Pads helemaal vervangen? En hebben ze ook op paden een functie boven het lopen zonder pads?

Ik heb het dus over deze pads:

Naar boven
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Jun 04, 2012 21:11    Onderwerp: Reageer met quote

Wegglijden met de rubber doppen, hier heeft iedere nordic walker wel eens last van of last van gehad, nat wegdek of gladde stenen of tegels, met alle problemen zijn ze al eens langsgekomen o.a. http://www.nordicwalkingforum.nl/viewtopic.php?t=102

Deze Silend Pads kunnen worden gebruikt bij gladde ondergrond en in winterse omstandigheden. Niet iedereen is er tevreden over die ze hebben gebruikt, het is hoe je er mee loopt en je stokken op de grond plaatst. De ervaring is voor iedereen verschillend.
Heb wat gezocht in het verleden van het forum en hierbij wat ervaringen van de Silent pads van Leki:
http://www.nordicwalkingforum.nl/viewtopic.php?t=2309
http://www.nordicwalkingforum.nl/viewtopic.php?t=2137

Zelf heb ik in de afgelopen jaren, wat verschillende pads gekocht bij Xenos, Boerenbond, Makro of uit de €uro-bak van een sportzaak en ontdekt dat de verschillende hardheden van het rubber goed te gebruiken zijn bij de verschillende ondergronden en weersomstandigheden.
De autobanden fabrikanten hebben die ideeën overgenomen en toen o.a. met de winterbanden uitgekomen. Wink Laughing Laughing
Nee, geintje hoor, maar de harde of zachte doppen en/of met een dieper profiel kun je goed gebruiken op de verharde of natte wegen, maar vooral goed stevig en met korte beweging op de grond plaatsen.
Veel succes en misschien kun je ze eerst van iemand lenen en uitproberen.

Naar boven
cueb
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Jun 04, 2012 22:17    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt maar weer voor het uitgebreide antwoord. Top!
De wisselende ervaringen had ik gezien hier op het forum. Ook nog een artikel gelezen op een buitenlands forum en daar waren ze er lyrisch over.
Ik heb de silent spike pads inmiddels maar besteld. Niet dat het probleem met wegglijden onoverkomelijk is. Is inderdaad goed te voorkomen door de stok goed en direct te plaatsen.
Ik ga ze gewoon eens proberen op verschillende ondergrond. Is toch een persoonlijk iets zulke dingen. Wie weet hoef ik minder te wisselen. We zullen zien...
Ik zal het hier wel even terugkoppelen nadat ik ze een tijdje gebruikt heb.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking materiaal Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Weer voor Nordic Walking?