Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

Halfverharde ondergrond

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking materiaal

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
12-05-2018
Oudemolen  10 km ...
Oudemolen 10 km ...
Geplaatst door: quib
03-10-2016
Nordic Walking ...
Nordic Walking ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Auteur Bericht
Betty
Aankomend Nordic Walker
Aankomend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Sep 10, 2010 8:07    Onderwerp: Halfverharde ondergrond Reageer met quote

Ik loop het liefst op onverharde paden. Maar vaak kom je ook half verharde paden tegen, zo´n zandpad dat vol zit met steentjes. Ze zijn niet te vermijden. Kun je op zo´n pad lopen zonder doppen? Of slijten je punten dan heel snel en moet je de doppen erop zetten?
Ik heb op het forum gezocht naar dit onderwerp, maar ken nergens iets vinden. Kan iemand mij helpen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Sep 10, 2010 13:04    Onderwerp: Reageer met quote

Betty, welkom op dit prachtige, gezellige, interessant en leerzaam forum.

Halfverharde paden, altijd lastig. Dat is ter plekke beoordelen wat het meest prettig loopt. Wanneer ik dan met mijn stokken een boel lawaai maak, dan doe ik de doppen eronder. Op schelpenpaadjes vind ik het wel prettig om zonder doppen te lopen.
Ik heb geen ervaring met slijtage van de punten...wel van de doppen Very Happy Shocked Laughing Rolling Eyes

Groetjes, Susan
Frans VH
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Sep 10, 2010 17:46    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Betty,

Van harte welkom op dit o zo leuke forum, en ik hoop dat je veel plezier beleeft aan t lopen en forummen.
Leki heeft van die silent spike pads.

Exel heeft tegenwoordig dus all terrain tips. Kijk voor meer info op: http://www.elmakes.nl/nordicwalking-accessoires.html# Hier vond je ook info over andere punten/tips die je op je poles kan zetten die je altijd op kan houden.

Zie ook:

http://www.elmakes.nl/doppen%20PSC00.html

Veel plezier!

Groetjes,

Frans
Naar boven
Betty
Aankomend Nordic Walker
Aankomend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Sep 10, 2010 18:13    Onderwerp: Halfverharde ondergrond Reageer met quote

Susan en Frans, hartelijk dank voor jullie snelle reacties en jullie hulp. Ik ben gerustgesteld wat de slijtage van de punten betreft en ga ook eens zoeken bij de links die Frans noemde!
Naar boven
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Sep 10, 2010 18:52    Onderwerp: Reageer met quote

Frans...even de link van de All terrain tip bekeken...NEW...
Ook nog even bij een andere site. O..o...hier zit weer zo'n superscherpe punt aan. Ik houd het gewoon bij de eigen punt van de pole en mijn asfaltdopjes.

Groetjes, Susan
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Sep 12, 2010 14:01    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi allemaal en welkom op het forum Betty.
De punten van de stokken zijn zo hard, dat slijtage, bij mij althans, nog niet zo zichtbaar is.
Doppen op een verharde en natte weg (zie afgelopen weken) is ook niet lekker lopen. Spykes nog niet geprobeerd, vond ik toen ook te duur, misschien inmiddels wat goedkoper.

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Gera
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Sep 12, 2010 18:42    Onderwerp: pads Reageer met quote

Beste Betty,
Het is belangrijk dat je pads koopt die goed op je poles passen. Ik weet niet of het voor alle pads van Exel geldt maar ik weet dat ze niet op de punten van mijn Lekistokken passen.
Goede pads kun je bij de betere sportzaken kopen of b.v.via (Duitse) sportzaken op internet.
Je hoeft niet bang te zijn als je kwaliteitsstokken hebt, (goede merken zijn o.a.: Exel, Leki, Gabel, Oneway), dat de punten snel slijten. Ze zijn van gehard staal. Dus zeer slijtvast. Bij goedkopere merken slijten de punten er zo af. Ik heb een paar stokken van een slecht merk van iemand gekregen met afgesleten punten, die stokken laat ik in de cursus ook zien als mensen informatie willen over stokken. De spikepads vind ik persoonlijk geen echt succes en als je ziet wat je ervoor moet betalen........ Pads moeten van kwaliteitsrubber gemaakt zijn anders zijn ze zo weggesleten. Goed materiaal verdient zichzelf terug.
Ik heb zelf drie merken in mijn cursusmateriaal. Allemaal met hun eigen pads. En mochten de punten dan toch afgesleten zijn dan weet ik dat je nieuwe punten kunt kopen voor Leki-stokken, maar ik heb nog de originele punten. Wanneer je een goede techniek gebruikt maak je alleen tikjes op de weg, of gaatjes in een onverhard pad, met slepen zal de punt of pad sneller slijten.
Mail me maar als je nog meer info zoekt. Nog veel wandelplezier!

Gera
Fitway Nordic Walking.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Betty
Aankomend Nordic Walker
Aankomend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Sep 12, 2010 19:21    Onderwerp: Halfverharde ondergrond Reageer met quote

Hoi Quib en Gera,
Jullie ook allebei bedankt voor jullie reactie. Ik heb goede Leki-stokken dus zal me over de slijtage van de punten maar geen zorgen meer maken. Ik heb nu trouwens wel de silent spike pads besteld, wil die graag eens uitproberen.Goedkoop zijn ze inderdaad niet. Ik ben benieuwd wat mijn ervaringen zullen zijn.
Naar boven
paultim
Aankomend Nordic Walker
Aankomend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Aug 17, 2013 7:24    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is ter plekke beoordelen wat het meest prettig loopt. Wanneer ik dan met mijn stokken een boel lawaai maak, dan doe ik de doppen eronder.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking materiaal Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Weer voor Nordic Walking?