Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

en weer werd er gewandeld

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking in Zeeland

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:
21-04-2018:
26e ...

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
Oudemolen  10 km ...
Oudemolen 10 km ...
Geplaatst door: quib
03-10-2016
Nordic Walking ...
Nordic Walking ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Alles in de hand, ...
Alles in de hand, ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Auteur Bericht
p van eenennaam
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Sep 22, 2013 16:32    Onderwerp: en weer werd er gewandeld Reageer met quote

31-08-2013, weer is het zaterdag en ook deze zaterdag word er gewandeld, dit maal in Woensdrecht, de non plus ultra wandeltocht, 15 km dit maal. De omgeving van Woensdrecht leent zich uitstekend voor een prima wandeling en zo ook deze keer was het een prachtige wandeling op het scheid tussen zeeland en brabant. De brabantsewal steekt een flink eind boven het laag liggende zeeuwse land uit, en dat gaf ook de mogelijkheid aan de parkoers bouwer om er enkele klimmetjes in op te nemen. Zo kwamen we van af zee nivo naar het hoogste punt de kraaijenberg een redelijke klim tegen met veel onverharde paden, en verder gong het toen over de “wal”richting hoogerheide, en met een ruime omweg weer terug naar Woensdrecht, naar het punt waar we gestart waren dat weer helemaal beneden aan de zeeuwse kant van de wal ligt.
De volgende wandeling is de eerste van 4 wandelingen die te samen de 4daagse van de st jansstappers vormen, 4 wandelingen op 2 maandagen en 2 donderdagen in twee weken. Uit de keuze mogelijkheden voor te wandelen afstanden heb ik voor 4x 18 km gekozen. De 4 wandelingen starten elk op een andere plaats in de gemeente Essen in belgie (net onder roosendaal) De 1e vertrekt van uit cafe de Bostella in Essen-hoek, ten westen van Essen, en gaat groten deels door landbouw gebied met wat vee teelt en een klein stuk door het bos rond Huijbergen, waar een rustpunt/controle was ingericht in een cafe op de 12 km route, die het 2e deel vormde van de tocht, het 1e deel is dan weer de 6 km route, en zo kom je op 18 km De 2e tocht op donderdag vertrekt van uit Essen centrum uit de Gildezaal, waar nog steeds het orginele Gildebier word geschonken, een zeer oud donker belgisch bier wat onschadelijk is voor je wandel capiciteiten, aan gezien je dit bier alleen in de gildezaal kan krijgen loop ik deze dag de 6km route eerst en dan de 12km die ons naar Nederland voerde,op deze dag waren de rustposten erg nodig omdat de temperatuur hier ter plaatse in de zon opliep tot plm 33 graden celcius nu via wat beschutte wegen naar het eerste plaatsje net in Nederland, Nispen om juist te zijn en van hier uit ging het door de rand van de bossen tussen roosendaal en hoorendonk naar Essen terug langs de rivier de “A”, een heel kleintje, dat wel, maar er loopt wel een mooi wandelpad langs. De 3e dag op maandag 9-9-`13 was de start in Hoorendonk ten oosten van Essen. In deze route was een flink deel gepland door de hoorendonkse bossen en ook deze keer kwamen we weer de “A “tegen maar wel een ander deel. Bij terug keer in de start zaal, cafe “den Arabieren”stond niet het streekbier “arabier”op me te wachten, dat kom je nog minder tegen dan gilde bier maar het had niet minder goed gesmaakt, wel lag er een nieuw shirt op me te wachten, het shirt van de st Jansstappers want ik had me daar maar aangemeld als nieuw lid, dus van af nu zal bij wandelen in belgie m`n ooievaar plaats maken voor de Bakkers-molen en de kerk van Wildert op m`n rug.
De 3e dag met m`n nieuwe shirt aan naar Wildert voor de laatste wandeling van de 4daagse , ook deze maal twee rondjes een van 6 km en een van 12km deze keer voor een groot deel door de bossen en de wildertse duintjes direct buiten Wildert. De rustpost was deze keer in het tenniscentrum aan de heikant niet ver verwijderd van de abdij aan de rand van de bossen, van daar nu nog 6km en dan ligt er weer een verrassing op me te wachten, een trofee, een heuse standaard als herinnering aan 4 fijne wandelingen bij een gastvrije vereniging, de “St Jansstappers” op 2-5-9 en 12 september in Essen.
Tussendoor deze 4 daagse is er ook nog een wandeling gelopen in Terneuzen, op 7-9-`13, de vliegende Hollander tocht, voor mij wat te veel industrieterein, te veel oversteekplaatsen met stoplichten , waar je weer te veel stond te wachten, te veel langs drukke wegen, slechts een klein stukje langs de Westerschelde en het prachtige laantje van meijer had van mij veel langer mogen zijn, het was wel prachtig wandelweer en de organisatie ook dik in orde.
Op 15-09-2013 weer een nieuwe wandeling dit keer weer in belgie , in Deurne, een door Antwerpen opgevreten rand gemeente, maar met een heel bekend voetbal stadion nl. “De Hel van Deurne” of te wel het “Bosuil stadion” gelegen in het grote groene deel van Antwerpen oost. Vroeger werden hier zware veldslagen gevoerd door het Belgische en het Nederlands elftal, nu is het er wat rustiger want de F C Antwerpen is een wat bescheidener club als de ”Rode duivels”. De wandeling door kruiste een groot deel van het bosachtige gebied tussen Deurne, Wijnegem en Schoten met de vele kastelen en buiten plaatsen. Zo dicht tegen Antwerpen gelegen heeft het voor deel dat er mooie parken zijn aangelegd met vele mooie wandelpaden.De wandel roet was goed uitgezet door wandel club “De Strooboeren”en tot nog toe ban ik op alle door mij bij hen gelopen wandelingen hier of daar verkeerd gelopen, zo ook nu, twee keer zelfs deze keer, het koste me drie extra kilometers, maar eigenlijk moet ik zeggen ik heb er 3 mooie kilometers bonus bij gehad, want dit was een fijne wandeling met ook deze keer weer prachtig weer. Van daag 22-09-2013 heb ik een dagje vrij genomen , maar gisteren zijn we weer naar de water en wind tocht gegaan in Burgh-haamstede, een altijd leuke tocht langs dijken duinen en bossen in de kop van schouwen. Van af het sportveld, direct richting Burgh-sluis, langs de haven en de oosterscheldedijk met zicht op de bijna altijd aanwezige zeehonden die wel wat ver van de kant op de zandplaten liggen, naar de kop van de stormvloedkering, veel besproken dezer dagen maar wel fier overeind staand om het water van de zee grotendeels buiten de Oosterschelde te houden, onder water schijnt er wel wat loos te zijn volgens vele deskundigen, maar het door ons zo VERTROUWDE KABINET weet het kennelijk weer beter, net als voor 2 -2-1953 zijn de dijken etc. zeer vertrouwd, maar ja er kan wel eens wat mis gaan.
Voor volgende week staan er weer twee wandelingen op het programma, zaterdag en zondag hopelijk lukt het ze beide te lopen, het word een weekend in het buitenland `t verslag volgt een volgende keer, grt piet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage AIM Naam
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking in Zeeland Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Weer voor Nordic Walking?