Auteur |
Bericht |
quib Bezeten Nordic Walker

Geregistreerd op: 9-11-2005 Berichten: 2589 Woonplaats: Prov. Utrecht
|
Geplaatst: Ma Apr 25, 2011 8:25 Onderwerp: Drinksystemen. |
|
|
Na jarenlang gebruik van een gewoon drinkflesje met mondstuk en bidons, was het voor mijn vrouw niet meer mogelijk, om met het hoofd achterover te drinken uit deze flessen.
Daarom heb ik vorige week voor haar een Camelbak drinkfles aangeschaft.
Het is een super drinksysteem, waar je wel eerst even aan moet wennen , maar het werkt perfect. Tijdens het sporten, wandelen en fietsen, hoef je je hoofd niet meer achter over te buigen om even wat te drinken. Het werkt met een rietje en een bijtventiel, zoals de Camelbak drinksystemen in een rugzak.
Ook kan hier een gedoseerde sportdrank e.d. in worden gedaan, hij is naderhand makkelijk schoon te maken en kan zelfs in de vaatwasser.
De smaak of geur blijft niet in de drinkfles zitten, zoals bij zovele andere plastics.
Hij is met kleine een karabiner (karabijnhaak) zo aan je riem/heuptas of rugzak klikken. Het bijtventiel is om/weg (onder de beugel) te klikken zodat hij niet lekt.
Even Googlen voor het type of soort Camelbak dat voor jou het ideaalste systeem is en het best betaalbare.
Of kijk ook even op http://www.hiking-site.nl/materialen_nieuwsitem.php/679
* Welk drinksysteem gebruiken jullie altijd, of gebruik je de gewone drinkflesjes of bidons?
Er zijn ook de zogenaamde afbreekbare bidons, wordt ook gebruikt bij wielerkoersen, die worden dan gewoon in de berm gegooid.
Ik kom ze nog wel eens tegen in de berm en heb dan zo mijn twijfels over de afbreekbaarheid.
* Wat vinden jullie van deze "afbreekbare" bidons? _________________
Groetjes quib.
Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden  |
|
Naar boven |
|
 |
Paddington Fanatiek Nordic Walker

|
Geplaatst: Ma Apr 25, 2011 16:55 Onderwerp: |
|
|
Drinken, met deze droogte en warme weer is het geen overbodige luxe om wat drinken bij je te hebben. Ik heb 3 verschillende maten Sigg flessen: 0,4 l, 0,6 l en 0,75 l.
Ik heb er ook een puch bij om het water gekoeld en fris te houden.
Groetjes, Susan _________________ Paddington: "Please look after this bear. Thank you." |
|
Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Wo Mei 04, 2011 21:04 Onderwerp: |
|
|
Misschien voor de belangstellenden wat ervaringen van gebruikers, flessen en waterzakken de volgende link:
http://www.hiking-site.nl/materialen_ervaringen_flessen.php _________________
Groetjes quib.
|
Naar boven |
|
 |
Jolijt Bezeten Nordic Walker

|
Geplaatst: Do Mei 05, 2011 16:01 Onderwerp: |
|
|
Wat ben ik dan toch weer een simpele ziel met mijn halveliterflesjes waar ooit spa blauw in heeft gezeten.....
Jolijt |
|
Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Do Mei 05, 2011 18:46 Onderwerp: |
|
|
Dat kan ook goed, maar maak telkens wel de fles, dop en drinktuitjes heel goed schoon. Er kunnen altijd door het telkens warm worden, bacteriën in gebruik-knikjes en in hoekjes zich nestelen.
Volgens onderzoek hervullen 65% van de mannen en 85% van de vrouwen, kleine spa of andere waterflesjes.
Link: Maar hoe gezond is dat?
De meeste goede drinksystemen, kunnen heel goed tegen gloeiend heet reinigen en/of de vaatwassers. Ook drinktuitjes en slangetjes zijn helemaal uit elkaar te halen en zijn zo dus beter schoon te maken. _________________
Groetjes quib.
|
Naar boven |
|
 |
Jolijt Bezeten Nordic Walker

|
Geplaatst: Vr Mei 06, 2011 10:43 Onderwerp: |
|
|
Hihi ik ben van de lijn : af en toe een bacterie happen maakt je resistent
Maar ik spoel de flesjes wel af en toe om met heet water hoor...
Jolijt |
|
Naar boven |
|
 |
ves Gast
|
Geplaatst: Vr Mei 06, 2011 13:17 Onderwerp: |
|
|
Jolijt schreef: | Wat ben ik dan toch weer een simpele ziel met mijn halveliterflesjes waar ooit spa blauw in heeft gezeten.....
Jolijt |
Zo`n simpele ziel ben ik ook.
Maak ze wel schoon na gebruik  |
|
Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Zo Mei 08, 2011 10:22 Onderwerp: |
|
|
Tip voor moederdag, een Asics Running Bottle Belt Black,
.... oeps dat is vandaag, dus daar ben ik wel erg laat mee.
Maar voor vaderdag kan ook, voor verjaardagen of als de vogeltjes uit het ei komen.
De Asics bottle belt heeft 4 flesjes, twee grote en twee kleinere. De inhoud van de grotere flesjes is ongeveer 200 ml en de kleinere flesjes ongeveer 100 ml. dus het gewicht wordt mooi verdeeld over de hele riem. (€ 22,-)
Hierbij de link. _________________
Groetjes quib.
|
Naar boven |
|
 |
Rick Aankomend Nordic Walker

|
Geplaatst: Vr Dec 20, 2013 10:41 Onderwerp: |
|
|
Ik heb zelf een bidon van CamelBak van bikester. Het is een bidon met een soort rietje erin dus je hoeft hem niet op z'n kop te houden om eruit te drinken. Ik vind hem ideaal werken en ik doe er al een lange tijd mee! |
|
Naar boven |
|
 |
Rick Aankomend Nordic Walker

|
Geplaatst: Vr Dec 20, 2013 16:47 Onderwerp: |
|
|
Zie net pas dat het topic al wat ouders is! Maar misschien kan mijn tip toch nog iemand helpen  |
|
Naar boven |
|
 |
|