Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

Nog een TIP voor het lopen met dwarse wind.

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking techniek

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
12-05-2018
Oudemolen  10 km ...
Oudemolen 10 km ...
Geplaatst door: quib
03-10-2016
Nordic Walking ...
Nordic Walking ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Auteur Bericht
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 31, 2006 15:13    Onderwerp: Nog een TIP voor het lopen met dwarse wind. Reageer met quote

Hallo allemaal,

Deze week, eind Maart stond en staat er een flinke bries. d'oh! windkracht 4 tot 6 Crying or Very sad en dan waaien je lichte carbon stokken bij dwarse wind tegen je benen aan of nog erger, je struikeld over je eigen stokken. Evil or Very Mad

Idea Dan kun je met je duim wat lager dan je wijsvinger je grip (handvat) vastpakken en zo kun je de stokken wat naar buiten sturen.
Embarassed Wordt je duim dan wat rood of pijnlijk, trek dan handschoenen aan.

Exclamation Ik heb dit deze week langs de Lek geprobeerd en het werkt prima. Dancing

Crying or Very sad Alleen nu nog iets zien te vinden voor die vele molshopen op de zomerdijk .Crying or Very sad

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Sandraatje
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 31, 2006 16:14    Onderwerp: Reageer met quote

Hey quib,

Hij is handig Wink. heb daar ook wel eens last van, maar had dr nog niets voor gevonden. Ga morgen door de polder wandelen (met een leeftijdsgenootje:P) dus dan zal ik het ook eens proberen.

Groetjes,
Sandraatje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
DickyDick
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Apr 01, 2006 7:08    Onderwerp: Re: Nog een TIP voor het lopen met dwarse wind. Reageer met quote

quib schreef:
Hallo allemaal,

Deze week, eind Maart stond en staat er een flinke bries. d'oh! windkracht 4 tot 6 Crying or Very sad en dan waaien je lichte carbon stokken bij dwarse wind tegen je benen aan of nog erger, je struikeld over je eigen stokken. Evil or Very Mad

Idea Dan kun je met je duim wat lager dan je wijsvinger je grip (handvat) vastpakken en zo kun je de stokken wat naar buiten sturen.
Embarassed Wordt je duim dan wat rood of pijnlijk, trek dan handschoenen aan.

Exclamation Ik heb dit deze week langs de Lek geprobeerd en het werkt prima. Dancing

Crying or Very sad Alleen nu nog iets zien te vinden voor die vele molshopen op de zomerdijk .Crying or Very sad

He Quib, mooi verhaal!
Het blijft lastig in de wind lopen maar met deze tip moet het beter gaan.

tnx
Sandraatje
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Apr 01, 2006 22:12    Onderwerp: Reageer met quote

Heb je tip vandaag geprobeert en hij werkte. Heb ook nog iets anders geprobeert maar dat ging minder, omdat je de techniek dan niet zo goed kan toepassen... Namelijk je duim onder het lusje houden, waar je handschoentje mee aan de pole zit. Zo hou je je stok ook tegen. Resultaat: geen last van de wind, blaren op je duimen en de techniek wordt zoals ik al zei een beetje moeilijker met toepassen...

Ik hou het dus maar op jouw gevonden truckje.

Groetjes,
Sandraatje
Naar boven
Trea
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Apr 02, 2006 13:46    Onderwerp: Reageer met quote

Heb dit probleem ook ondervonden vorige week op het strand.

Greep de stok dan wat steviger vast, en corrigeerde vanuit de pols.

Maar hier kreeg ik toch wel last van de spieren in mijn hand.
Volgende keer ga ik jou methode eens proberen.
Dikkie dik
Aankomend Nordic Walker
Aankomend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Apr 03, 2006 21:45    Onderwerp: RE: WIND Reageer met quote

Ik had de laatste dagen ook erg veel last van zijwind. Wind van voren of achteren is goed mee te lopen.

Probeerde ook met de duimen de stokken de corrigeren, maar hierdoor kun je geen fijne zwaai maken, hoop dus ook dat het snel minder hard waait.

Maar het is nu wel lekker lopen, temperatuur prima en tussen de buien door gaat het lekker.

Gevorderd NW
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Elly J.
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Apr 04, 2006 12:36    Onderwerp: Reageer met quote

Middag quib ,

Ben hier wel tegen aangelopen met de eerste les afgelopen zondag , open vlakte veel wind zijwaarts .
Heb toen ongemerkt met de duim lopen corigeren , want voel mijn gewricht van de duimen , links iets meer dan rechts . En ook dat is te verklaren.

Weet dat ik na afloop van de les , nog wat andere stokken vast heb gehad , en dacht toen ook bij de carbon uitvoering , van tjemmig die gaan echt een eigen leven lijden in deze wind.
Mijn man hoorde dat er ook carbon stokken waren , gelijk zei hij ` ja , als je die neemt dat is klasse` , hij is daarmee bezig wat auto`s betreft , dus wist van het bestaan , ik niet !!)) Confused

Maar ga er aanstaande vrijdag toch ff opletten moet naar het bos , maar ook duinen en strand , en .......in Zeeland waait `t altijd.

Hou `t in gedachte , Elly. ( leuk zo tip ) Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Hillie
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Mei 21, 2006 20:22    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi quip,
Bij ons op Texel zijn geen mollen! Wel wat wind, maar weinig regen.
Groet,
Hillie
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Weer voor Nordic Walking?