Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

Plaats van de stokken op de grond
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking techniek

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
Oudemolen  10 km ...
Oudemolen 10 km ...
Geplaatst door: quib
03-10-2016
Nordic Walking ...
Nordic Walking ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Alles in de hand, ...
Alles in de hand, ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Auteur Bericht
Stokstaartje
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Mei 25, 2006 22:05    Onderwerp: Reageer met quote

aadje schreef:
Ik zet dus ook mijn punten neer naast de voorvoet van mijn achterste voet.

Groeten Aadje
[/quote]

Hoi Aadje,
Zijn we dus dan in het "Gezondheidsstadium" of in "fitnessgebied"?
Snap jij het nog???????????

groetjes van Stokstaartje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
aadje
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Mei 25, 2006 22:30    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi stokstaartje

Was ik net met een heel verhaal bezig, ben ik het met één ongelukkige druk op een knop mijn hele verhaal kwijt. Ik wilde zeggen dat ik er ook niets meer van snap, maar het maakt me niet uit hoe het genoemd wordt. Ik ga mijn techniek zoals ik hem heb aangeleerd in 4 lessen van 2 uur niet aanpassen zonder een deskundige (leraar) in de buurt die aanwijzingen kan geven. Ik loop nu voor mijn gevoel lekker en zonder blessures en ik denk dat je dan een goede techniek hebt zolang je de principes van een lange arm en lage schouders vasthoud. Misschien dat er ooit nog een moment komt voor vervolg lessen, dan kan ik aanwijzingen van een deskundige volgen. Maar voor die tijd zal ik niet aan de hand van een geschreven uitleg mijn techniek proberen te veranderen.

Gr Aadje
Naar boven
Mastri
Nordic Walking Instructeur

BerichtGeplaatst: Zo Mei 28, 2006 10:01    Onderwerp: Reageer met quote

dag allemaal,

Met betrekking tot de stokplaatsing en algehele techniek heb ik een leuk GIF plaatje. Degene die em toegezonden wil krijgen mag mij even mailen.

Groetjes, Marjan
info@centrumcarpediem.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
pim

BerichtGeplaatst: Zo Mei 28, 2006 11:27    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo ,
volgens mij hebben we deze discussie ook al eens eerder gevoerd.
Ik wil er nog wel iets aan toevoegen.
Als de armen vrijwel gestrekt voor ,onder een hoek van 60 graden van de stok met de grond worden ingezet.
En de stok een lengte heeft van 0,66 keer lichaamslengte dan zal de stok bij inzet ter hoogte van midden tussen beide voeten uitkomen.
Loodrecht onder het lichaamszwaarte punt op de grond.
Deze techniek die de ALFA 247 wordt genoemd is de techniek die INFO gebruikt en de NFIB een onderdeel van is.
http://www.nordicfitness.net/
Als je met een langere stok gaat werken bijv 0,70 keer lichaamslengte of een te lange stok voor de persoon dan zal onder een hoek van 60 graden stok inzet of de armen gaan buigen bij de inzet of de punten verder naar achteren de grond gaan raken.
Ter hoogte van de achterste voet.
De INWA techniek is hier een voorbeeld van.
Nu ben ik voorstander van de de ALFA 247 techniek
Ik hoop dat dit voor de beginners iets meer inzicht geeft waarom er door instructeurs zo verschillend gereageerd wordt op waar de stok inzet zou moeten zitten.

Groeten,
Pim
Naar boven
Pientje
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Jun 08, 2006 21:42    Onderwerp: Reageer met quote

pfff, wat ben ik blij dat ik afgelopen weekend zo heerlijk heb gelopen in Zuid-Limburg.
met de stokken.
partner zonder stokken.
en zonder te kijken waar ik mijn stok plantte, want de natuur en de mergel waren veel te mooi om alleen naar de stokpunten te kijken.
tot mijn grote plezier kwam ik op bladzijde 2 wat gelijkgestemden tegen, want ik maakte me al zorgen, of ik wel goed liep...
maar dat ik ondanks ziekte van pfeiffer zoveel km kon lopen, mbv de stokken en nu dus waarschijnlijk de herstellingstechniek liep, en onwaarschijnlijk genoten heb, houdt ik me lekker bij het lopen met de neus naar voren, zoals ik van mijn instructeur geleerd heb.
dus, vooral kijken naar die geweldige natuur in dit land, en heel veel plezier beleven aan deze prachtige sport!
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

Weer voor Nordic Walking?