Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

De geheimen van Nordic Walking
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking techniek

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
12-05-2018
Oudemolen  10 km ...
Oudemolen 10 km ...
Geplaatst door: quib
03-10-2016
Nordic Walking ...
Nordic Walking ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Auteur Bericht
Caro
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Nov 06, 2006 9:37    Onderwerp: Reageer met quote

De alomgeprezen leus: "NW is geschikt voor iedereen", lijkt ook niet te kloppen. Net als turnen niet voor iedereen is weggelegd, of paardrijden of gewoon hardlopen. Als iets niet lukt met je lichaam, dan moet je het ook niet koste wat kost willen, denk ik dan. Dan rest er niets anders dan iets te zoeken wat beter bij je past Sad
germaantje
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Nov 06, 2006 17:34    Onderwerp: Reageer met quote

Is het niet zo dat het altijd ff moeilijk is om iets nieuws aan te leren. Paardrijden is geen sport wordt er vaak gezegd....totdat ze het zelf gaan proberen en na 1 uur les 4 dagen niet meer lekker kunnen lopen.....Wanneer je jezelf een looptechniek hebt aangeleerd is het natuurlijk moeilijk om het op een andere manier weer aan te leren en evt. fouten af te leren. Ga je dan niet vanzelf verkrampen? Ik zou het iig nog ff blijven proberen. Toen ik vroeger een trui breide op mijn manier en later een andere techniek moest aanleren, duurde het in eerste instantie veel langer en kreeg ik schouder en nekklachten......totdat de nieuwe manier ingesleten was en ik hierdoor veel sneller kon breien zonder problemen.....Rare vergelijking misschien maar ik had ff geen ander voorbeeld Wink

Groetjes Ilma

Laatst aangepast door germaantje op Vr Nov 10, 2006 23:57, in toaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Noorderzon
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Nov 09, 2006 5:42    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Rixt,

Even voor de duidelijkheid: ik ben niet gestopt met NW, maar met het lopen zelf. Vanaf de vakantie in juli was afgelopen dinsdag weer de eerste keer.

Groetjes, Hans
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
wilthe
Aankomend Nordic Walker
Aankomend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Nov 10, 2006 21:37    Onderwerp: Reageer met quote

Tja, waarom een cursus. Voor mij heeft het 2 verschillende redenen. Allereerst natuurlijk om de techniek te leren. Want er is wel degelijk verschil tussen wandelen met stokken of NW. Als je je stokken optimaal benut, voel je dat je meer spieren gebruikt dan met alleen wandelen.
Maar een ander aspect vind ik ook het sociale aspect. Nieuwe mensen leren kennen en vervolgens in een mooie omgeving met elkaar NW. Wat wil je nog meer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Noorderzon
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Nov 12, 2006 3:18    Onderwerp: Reageer met quote

Afgelopen middag heb ik heerlijk (op mijn manier) ruim 2 ˝ uur met mijn stokjes gelopen en dat beviel me prima.... tot ik op het laatste moment een groep NW tegemoed kwam die op dat moment les hadden.
Het waren zo'n 20 dames en een kinderhandje vol heren. Ik was net te laat om achter een bosje weg te duiken want ze hadden mij al gezien.
Er zat dus niets anders op dan de confrontatie aan te gaan en met een, van tevoren ingereperteerde zin, dook ik de groep in en ik riep: "Ja ja, dames, ik weet het, ik doe het verkeerd, maar ik heb wel plezier!"
Toen het lachen wat vervaagde en juist op het moment dat ik opgelucht adem wou halen kwam er nog een tweetal opmerkingen vanuit de groep achteraan: "Onze leraar zei al, die man doet het niet goed" en "Als je maar geen last van je rug krijgt"...
Mijn adem stokte en mijn broek zakte ervan af. Ik was blij dat ik het bochtje al om was zodat ze dat laatste niet konden zien (anders had ik het misschien alsnog in de rug gekregen).

De volgende keer toch maar wat eerder wegduiken dus.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Wicher
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Nov 12, 2006 8:37    Onderwerp: Reageer met quote

Om zulke opmerkingen zijn niet leuk natuurlijk Sad . Maar als jij er plezier in hebt vindt ik veel belangrijker Very Happy . Iedereen loopt naar z;n eigen kunnen.
Maar om elke keer de groepen te ontlopen zal ook wel niet meevallen. Zelf zal ik ook niet gauw commentaar hebben op iemand die ik zie lopen, ik zal zelf ook wel iets niet goed doen.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Pagina 4 van 4

Weer voor Nordic Walking?