Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

Stuiteren op asfalt
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking techniek

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
Oudemolen  10 km ...
Oudemolen 10 km ...
Geplaatst door: quib
03-10-2016
Nordic Walking ...
Nordic Walking ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Alles in de hand, ...
Alles in de hand, ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Auteur Bericht
Jan Tabak
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Wo Mei 10, 2006 16:08    Onderwerp: Stuiteren op asfalt Reageer met quote

Bij ons (zowel bij mijn vrouw als bij mij) doet het merkwaardige fenomeen zich voor, dat, wanneer wij op asfalt lopen met de asfaltpads gemonteerd, de stokken bij het afzetten soms een stuiterende beweging willen maken. (plok, plok - huppel, huppel) Dat heeft uiteraard te maken met het neerkomen van de rubbertjes op het asfalt, maar wij vragen ons of, of dit ook iets te maken kan hebben met een armoedige techniek (te harde of juist te zachte afzet) of dat dit onvermijdelijk is op asfalt.

Voor een goed begrip.... de pads zitten goed onder de stokken en dus niet met de afloop naar voren... Ik kan mij voorstellen, dat de lezers dit onmiddellijk zullen veronderstellen na het lezen van mijn bijdragen, maar zó erg is het nou ook weer niet gesteld met ons.... Smile

Wij lopen beiden met Leki Pacer Vario stokken, dus het materiaal kunnen wij onmogelijk de schuld geven... (anders hadden wij dat natuurlijk gedaan...)
Als het dus al ergens aan ligt, dan is dat aan ons, het asfalt, de pads of gewoon de Alblasserwaard. Wij hebben nu eenmaal geen heerlijk zacht aanvoelende bospaden. Niemand hoeft ons te vervloeken om het feit, dat wij gaatjes in de bodem boren...

Maar wie heeft diezelfde ervaring en wie heeft de gouden oplossing?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Wo Mei 10, 2006 16:33    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Jan,

Of ik de gouden oplossing heb weet ik niet , maar het gebeurd bij mij en bij anderen die ik ken, ook wel eens hoor. Shhh
Je kunt je stokken op asfalt of andere bestrating ietsje meer naar voren plaatsen en dan de druk er goed ophouden tot achter aan toe.
Je zwaai naar achter wordt dan waarschijnlijk ook iets korter, omdat je het met je stap misschien niet kunt compenseren.
Je moet er wel in het begin goed je aandacht erbij houden, wordt je even afgeleid door iets of iemand Wink dan kun je weer gaan stuiteren. d'oh!
Op de verschillende soorten bestrating, nat of droog moet je even uitproberen wat voor jou het prettigste loopt. Think

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Jan Tabak
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Wo Mei 10, 2006 17:03    Onderwerp: Reageer met quote

quib schreef:
Hallo Jan,

Of ik de gouden oplossing heb weet ik niet , maar het gebeurd bij mij en bij anderen die ik ken, ook wel eens hoor. Shhh
Je kunt je stokken op asfalt of andere bestrating ietsje meer naar voren plaatsen en dan de druk er goed ophouden tot achter aan toe.
Je zwaai naar achter wordt dan waarschijnlijk ook iets korter, omdat je het met je stap misschien niet kunt compenseren.
Je moet er wel in het begin goed je aandacht erbij houden, wordt je even afgeleid door iets of iemand Wink dan kun je weer gaan stuiteren. d'oh!
Op de verschillende soorten bestrating, nat of droog moet je even uitproberen wat voor jou het prettigste loopt. Think

Een fijn antwoord. Wij meenden al in deze richting te moeten zoeken naar de oplossing. Wij gaan het de eerstvolgende keer proberen. Maar ben in ieder geval blij te horen, dat het anderen ook wel eens overkomt.
Annette
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Wo Mei 10, 2006 21:10    Onderwerp: Reageer met quote

Wel eens?????????????

Ik ga al stuiterend over het asfalt hier in Nieuwegein, Quib heeft het voorgedaan, maar ik moet nog heel veel oefenen! Evil or Very Mad

Groet, Annette
.......\_)......)../....
................(_/.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Jan Tabak
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Wo Mei 10, 2006 21:46    Onderwerp: Reageer met quote

Annette schreef:
Wel eens?????????????

Ik ga al stuiterend over het asfalt hier in Nieuwegein, Quib heeft het voorgedaan, maar ik moet nog heel veel oefenen! Evil or Very Mad

Groet, Annette

Het is duidelijk. Ook de Gemeente Nieuwegein is op een koopje uitgeweest toen ze het asfalt inkochten. Net als hier in de Alblasserwaard. Ik ga op zoek naar een Gemeente of Provincie waar ze verend asfalt hebben liggen. Wink

Maar vooralsnog gaan we de strijd maar aan met het keiharde goedje, dat ze hier wegdek noemen. Met de aanwijzingen van Quib moet dat op termijn goedkomen!!
rixt
Gast

BerichtGeplaatst: Do Mei 11, 2006 7:13    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind het juist wel prettig lopen op asfalt, mooie gladde ondergrond. Met mijn poles (One way) kan ik ook op asfalt goed afzetten. Zand is natuurlijk leuker maar dat heb ik niet zo naast de deur. Het ene pad door het weiland is te oneffen en daar krijg ik juist vaak het gevoel van 'stuiteren'. Tijdens de les lopen we wel over een goed zandpad en dat loopt wel weer prettig.

groet, Rixt.
Naar boven
Mok
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Mei 11, 2006 18:56    Onderwerp: Reageer met quote

Hè daarvan heb ik gelukkig geen last, loop nooit met de pads en dus ook nooit op asfalt, toch wel lekker om in 't Gooi te wonen Rolling Eyes

Groetsels, Mok Laughing
I love cats and dogs, but rain ... no way !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rixt
Gast

BerichtGeplaatst: Do Mei 11, 2006 19:41    Onderwerp: Reageer met quote

Het Gooi is vast mooi Laughing
Zandpaden zijn hier wel maar dan moet ik eerst 6-8km fietsen of met de auto. Schelpenpaden zijn er ook (ca. 3km) maar dat loopt weer iets minder dan zand maar ik vind het vooral zo lekker om gewoon met mijn stokken de deur uit te stappen en te lopen en dan moet ik dus eerst wel over asfalt Very Happy

groet, Rixt
Naar boven
Jan Tabak
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Mei 11, 2006 19:48    Onderwerp: Reageer met quote

Mok schreef:
Hè daarvan heb ik gelukkig geen last, loop nooit met de pads en dus ook nooit op asfalt, toch wel lekker om in 't Gooi te wonen Rolling Eyes

Groetsels, Mok Laughing

Jij bent een gelukkig mens! Heb 23 jaar in Hilversum gewoond en ken de Gooische Heide van Crailoo tot 't Bluk als m'n broekzak en om daar te kunnen walken is een voorrecht!!!

Daar zul je beslist niet stuiteren. Nou kan ik onmogelijk beweren, dat de Alblasserwaard niet mooi is, want dat is het wél, maar er zijn nu eenmaal geen zachte bospaden.... Vanavond nog even een rondje gedaan en ben wel massa's kievitten tegengekomen... En die zal je bij het st. Jan's Kerkhof niet aantreffen!!!
Anneke
Aankomend Nordic Walker
Aankomend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Mei 12, 2006 21:05    Onderwerp: Reageer met quote

Ben gelukkig niet de enigste die stuiterd. Ik merk wel als ik na loop te denken hoe het moet dat ik dan ga stuiteren. Wat quib voorsteld zal ik ook eens gaan proberen. Dank je wel voor de tip.
Naar boven
germaantje
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Wo Dec 06, 2006 22:35    Onderwerp: Reageer met quote

Kunnen we met zijn allen geen NW stuiterBAL organiseren op mooie muziek Laughing
Ik ben ook bekent met het stuiterfenomeen en dacht al dat het een beginnersfoutje was.......valt wel mee dus Smile

Groetjes Ilma
Naar boven
Mok
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Jan 04, 2007 1:42    Onderwerp: Reageer met quote

Jan Tabak schreef:
Mok schreef:

Groetsels, Mok Laughing

Jij bent een gelukkig mens! Heb 23 jaar in Hilversum gewoond en ken de Gooische Heide van Crailoo tot 't Bluk als m'n broekzak en om daar te kunnen walken is een voorrecht!!!

Daar zul je beslist niet stuiteren. Nou kan ik onmogelijk beweren, dat de Alblasserwaard niet mooi is, want dat is het wél, maar er zijn nu eenmaal geen zachte bospaden.... Vanavond nog even een rondje gedaan en ben wel massa's kievitten tegengekomen... En die zal je bij het st. Jan's Kerkhof niet aantreffen!!!

Ja ik woon vlak bij de hei (richting Crailoo) en anders rijd ik er zo met de auto naar toe (Hoorneboegsche hei), mijn poles heb ik altijd in de auto.

Leuke naam heb jij, ik heb vroeger gewerkt bij Jan Tabak in Bussum als serveerster, hierna hebben ze het gebouw afgebroken (was echt niet mijn schuld) en er een modern nieuwe Jan Tabak neergezet.

Groetsels, Mok
I love cats and dogs, but rain ... no way !
Naar boven
Antoi
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Feb 17, 2007 19:48    Onderwerp: Reageer met quote

hoihoi,

ik ben sinds vorige week nieuw hier op het forum. Liep vanmorgen met een vriendin de route van Knislow in Zelhem en we hadden het er over waarom we toch zo stuiterden met onze poles op het asfalt. Ik zei tegen haar dat ik op het forum eens zou gaan zoeken of iemand anders er ook last van zou hebben, anders zou ik het er zelf wel even op zetten. Nou dat hoeft dus niet. Ben blij dat het niet aan onze "haperende" techniek ligt maar dat er meer mensen last van hebben. Wij dachten al dat onze NWinstructrice ons iets verkeerd geleerd had (of dat we misschien een keer niet goed opgelet hadden) Very Happy Maar goed ik ga de tip van quib wellicht morgen al uitproberen. Het wordt WEER mooie weer!

Stuiter ze!

groetjes Antoi
Sofie
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Feb 19, 2007 22:22    Onderwerp: Reageer met quote

Ik glijd op harde ondergrond altijd uit met de stokken.
Erg irritant.
Ik glijd minder uit wanneer ik de stokken rechter zet maar ik ben dan weer bang dat ik teveel ga wandelstok lopen. Rolling Eyes

Sofie
Robertjan
Nordic Walking Instructeur
Nordic Walking Instructeur

BerichtGeplaatst: Vr Feb 23, 2007 0:07    Onderwerp: Druk! Reageer met quote

Gelijk druk zetten zodra de stok de grond raakt. En HARD drukken! (Dat is overigens ook gedeeltelijk de fitness-/ sporttechniek: lopen met de armen Wink.)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage AIM Naam MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Weer voor Nordic Walking?