Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

Het weer
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Babbelhoek

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
Oudemolen  10 km ...
Oudemolen 10 km ...
Geplaatst door: quib
03-10-2016
Nordic Walking ...
Nordic Walking ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Alles in de hand, ...
Alles in de hand, ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Auteur Bericht
rixt
Gast

BerichtGeplaatst: Vr Mei 19, 2006 7:40    Onderwerp: Reageer met quote

En verkeerde aanweizingen Very Happy Very Happy nog niet wakker zullen we maar denken Very Happy Very Happy

Hinke , die vanavond gaat kamperen en de stokken meeneemt en er prachtig weer voor heeft uitgekozen Confused
Naar boven
Jan Tabak
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Mei 19, 2006 7:51    Onderwerp: Reageer met quote

rixt schreef:

Hinke , die vanavond gaat kamperen en de stokken meeneemt en er prachtig weer voor heeft uitgekozen Confused

Je zult die stokken nodig hebben! Al is het maar om tent of caravan te verankeren....

Maar ondanks dat, veel plezier!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
rixt
Gast

BerichtGeplaatst: Vr Mei 19, 2006 8:57    Onderwerp: Reageer met quote

Very Happy Very Happy Very Happy Dank je Jan we zullen zien wat het wordt. Maanden geleden al afgesproken met een groep mensen, dus ja nu afzeggen is ook niks Confused

groet, Hinke.
Naar boven
Jan Tabak
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Mei 19, 2006 9:01    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb een tip voor je. Sinds kort is www.buienradar.nl in de lucht. Onderdeel van het KNMI. Hierop kun je exact zien waar het regent (met een vertraging van hooguit 5 minuten) en hoe lang de ellende nog duurt. Als je nu kijkt, zie je dat het in Vlissingen al weer droog is en dat Papendrecht spoedig droog zal zijn.... Dat geldt nog niet voor Friesland, maar je mag veronderstellen, dat het in de loop van de middag wél het geval zal zijn.

Hou die site in de gaten. Hartstikke mooi!
rixt
Gast

BerichtGeplaatst: Vr Mei 19, 2006 9:58    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ken de site Jan, heb er net nog op gekeken en het stukje Friesland waar ik woon is straks ook wel droog zo te zien. Ik gebruik deze (eerder ook wel wetter online) vaak om te kijken waar de buien liggen als ik naar het dorp wil fietsen. En momenteel wordt de lucht hier al een stuk lichter. Maar vanavond zit ik in Bunnik als alles goed gaat Very Happy

groet, Hinke.
Naar boven
Jan Tabak
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Mei 19, 2006 10:21    Onderwerp: Reageer met quote

Wij hebben een paar jaar geleden ooit een wandeling gemaakt rond Zeist -zie http://www.mulder-papendrecht.nl/html/zeist.html - die gedeeltelijk langs de Kromme Rijn liep bij Bunnik. Wij vonden dat destijds een prachtig stukje natuur. Maar waarschijnlijk ken je dat pad langs de rivier, want het is een bekend stukje Nederland. Ook de bossen rondom het Fort Rijnouwen zijn mooi. Je kunt er fijn met je stokken struinen, denk ik. Misschien dat het pad langs het water nu wat modderig is met al die regen, maar dat is vast en zeker morgen weer weggezakt.

Maar je zult ongetwijfeld je plannen reeds getrokken hebben...
rixt
Gast

BerichtGeplaatst: Vr Mei 19, 2006 11:52    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Jan, ik ben daar totaal niet bekend, mooie omgeving zo te zien, zal kijken of mijn man dit weekend zonder tomtom kan, ik ben erg goed in de weg niet weten te vinden Very Happy Very Happy

groet, Hinke.
Naar boven
Stokstaartje
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Mei 20, 2006 22:00    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo allemaal! Vandaag schrijf ik voor t eerst iets op dit forum. Ben al wel sinds maart aan het lezen maar wist verder niet hoe het werkte. Heb met veel belangsteling naar buienradar.nl gekeken Jan. Is idd heel handig om even te kijken voordat je met de stokken naar buiten gaat. Mooie site ook met al die GPS-wandelingen erop. Er moet toch iets te vinden zijn voor de nw-ker om ook met een GPS-je te kunnen lopen?
groet van Stokstaartje.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Pier
Gast

BerichtGeplaatst: Za Mei 20, 2006 22:31    Onderwerp: Reageer met quote

Stokstaartje schreef:
Hallo allemaal! Vandaag schrijf ik voor t eerst iets op dit forum. Ben al wel sinds maart aan het lezen maar wist verder niet hoe het werkte.

Hoi Stokstaartje,

Welkom op deze site. Goed van je dat je je eerste stukje schrijft. Laat ons vooral weten hoe je ervaringen verder zijn.
En op het gebied van GPS voor de nw-ker, is er veel te koop.
Als je bij de icoon zoeken GPS of stappenteller in typt, krijg je alle vermeldingen over deze onderwerpen te lezen.
Veel plezier op het forum en met NW.
Groet.
Naar boven
Annette
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Mei 21, 2006 7:37    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Stokpaardje,

Welkom op dit forum. Las al dat je al veel gelezen had en nu ook mee wilt "babbelen" Gezellig!
Al doende kom je er achter hoe het allemaal werkt, en wie we zijn!
De buienradar van Jan kende ik nog niet, maar heb ik zojuist bekeken!
Zou straks het bos in, maar.................

Fijne dag,

Annette
.......\_)......)../....
................(_/.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Jan Tabak
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Mei 21, 2006 8:23    Onderwerp: Reageer met quote

Stokstaartje schreef:
Hallo allemaal! Vandaag schrijf ik voor t eerst iets op dit forum. Ben al wel sinds maart aan het lezen maar wist verder niet hoe het werkte. Heb met veel belangsteling naar buienradar.nl gekeken Jan. Is idd heel handig om even te kijken voordat je met de stokken naar buiten gaat. Mooie site ook met al die GPS-wandelingen erop. Er moet toch iets te vinden zijn voor de nw-ker om ook met een GPS-je te kunnen lopen?
groet van Stokstaartje.

Hallo Stokstaartje.... fijn om er een actieve schrijfster bij te krijgen....
In principe kun je alle wandelingen op wandelsites natuurlijk met stokken lopen, waarom niet.

Ik zie slechts één praktisch probleem, dat ik al eens eerder aangegeven heb. Om een niet gemarkeerde wandeling te maken met een gps zul je daar zeer regelmatig op moeten kijken. Omdat je twee stokken in je handen hebt en ook nog eens forse bewegingen maakt kan dat lastig zijn. Op dit forum werd al eens aagegeven, dat iemand de gps om zijn arm gebonden had met het schermpje naar boven uiteraard. Maar dan nog moet je m.i. altijd even stoppen om goed te kunnen kijken.

Daarom zijn gemarkeerde wandelingen voor Nordic Walkers wellicht wat handiger. Ik heb inmiddels ervaren, dat diverse gemeenten speciale NW routes hebben uitgezet of daarme bezig zijn. Mijn zwager (ook een enthousiast nordic walker) meldde, dat bijv. de Gemeente Buren sinds kort ook twee routes heeft uitgezet.
Het zal dus niet lang meer duren of er staat iemand op, die deze wandelingen verzamelt en vermeldt op een speciale site.

Dat zou ik persoonlijk handiger vinden dan wandelingen inladen in een gps en dan met de stokken op pad gaan. Maar goed, met enige fantasie moet het wél kunnen.
Stokstaartje
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Mei 21, 2006 16:16    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo allemaal,
Vandaag tussen de buien door een wandeling van Jan uitgeprobeerd. Zónder GPS hoor! Die heb ik nog niet maar heb wel interesse. De wandeling was in de Merwelanden te Dordrecht. Dat we dichtbij toch weer zoveel mooie dingen kunnen zien he! Genieten hoor! En het begon pas weer te regenen toen we bij de auto terugkwamen

een gelukkig Stokstaartje
Naar boven
Alithia
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Mei 21, 2006 16:42    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Jan Tabak,

Heel erg bedankt voor de buienradar! Regen is best leuk vind ik, maar dan als je binnenzit.

Het is mij nogal eens gebeurd dat ik voor piet snot een hele middag binnenbleef uit angst ergens halverwege kleddernat te regenen. Maar nu niet meer!

Dankzij de radar heb ik anderhalf uur kunnen lopen, precies tussen de buien door! Very Happy

Alithia
Jan Tabak
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Mei 21, 2006 16:57    Onderwerp: Reageer met quote

Stokstaartje schreef:
Hallo allemaal,
Vandaag tussen de buien door een wandeling van Jan uitgeprobeerd. Zónder GPS hoor! Die heb ik nog niet maar heb wel interesse. De wandeling was in de Merwelanden te Dordrecht. Dat we dichtbij toch weer zoveel mooie dingen kunnen zien he! Genieten hoor! En het begon pas weer te regenen toen we bij de auto terugkwamen

een gelukkig Stokstaartje

Mooi he! Zo'n gebied verwacht je hier niet, maar wij vinden het in ieder jaargetijde mooi. Afgelopen maandag hebben we de wandeling met de stokken gemaakt... En als je geluk hebt kom je de herder met zijn kudde tegen. Maar ik weet eigenlijk niet, of hij ook op zondag loopt.

Het zal er wel druk geweest zijn, want het was Dordt in Stoom vandaag en dat wordt gedeeltelijk in de Merwehal bij de jachthaven georganiseerd.

Heb in de stad op de kades prachtige foto's kunnen maken van al die stoommachines, dus ben weer helemaal happy!! En dat alles tussen de buien door dankzij de radar!!! Very Happy Very Happy Very Happy
Stokstaartje
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Mei 21, 2006 17:07    Onderwerp: Reageer met quote

Jan Tabak schreef:

Het zal er wel druk geweest zijn, want het was Dordt in Stoom vandaag en dat wordt gedeeltelijk in de Merwehal bij de jachthaven georganiseerd.

Nou Jan het was onderweg even filerijden maar tijdens de wandeling was het opmerkelijk stil. Alleen wat stoomgefluit op de achtergrond Very Happy Very Happy Very Happy

Ennuh, de herder was er vandaag ook!

groet, Stokstaartje
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Babbelhoek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Weer voor Nordic Walking?