Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

Plaats van de stokken op de grond
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking techniek

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
12-05-2018
Oudemolen  10 km ...
Oudemolen 10 km ...
Geplaatst door: quib
03-10-2016
Nordic Walking ...
Nordic Walking ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Auteur Bericht
Jan Tabak
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Wo Mei 24, 2006 20:49    Onderwerp: Reageer met quote

Ha die Annette.... Moet je niet lopen met Quib?

Die rozenkrans heeft helemaal niets met NW te maken, net zoals dat touwtje dat je onder je kruis moet hangen iets met NW te maken heeft.. Smile

Maar ik vond het een leuke vondst van Marjan om eens goed duidelijk te maken waar de stokken moeten staan.... Soms kun je bepaalde dingen beter plastisch uitleggen dan theoretisch.....

Dus ik denk.... Kom, laat ik ook eens iets bedenken om de stappen te kunnen tellen...

En aangezien ik vroeger bij fraters en nonnen op school heb gezeten is de rozenkrans een voorwerp, dat diep verankerd in de geest aanwezig is.... Confused Bij velen van mijn leeftijd denk ik......

En op sommige momenten geeft de geest dit voorwerp weer spontaan vrij.... Razz

Met de tikvingers valt het mee.... Raymond is zo goed geweest om de RSS Reader mogelijkheid op te nemen in dit forum. En ik heb zo'n reader al lange tijd op de laptop geinstalleerd. En iedere keer als iemand nu een berichtje plaatst, begint mijn toppie te loeien en te flikkeren... Ik hoef dus niet persé naar het forum. Ik zie meteen wat er langs komt...

Als ik tenminste niet met m'n stokken stoei in de buitenlucht.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Mastri
Nordic Walking Instructeur

BerichtGeplaatst: Wo Mei 24, 2006 21:07    Onderwerp: Reageer met quote

tja, na mijn welterustenmelding ben ik nog met een groep het bos in gegaan. Prachtig windstil weer, fluitende vogeltjes en een knaloranje ondergaande zon. Wat wil een mens nog meer, behalve Jan en stokken?
Of het moet dat touwtje of het rozenkransje zijn....

Nu dan maar echt welterusten. En Jan, kom maar langs voor een bachbloesempje als je echt helemaal stressy wordt van al dit gekeuvel.

Doei!
Marjan
Naar boven
Jan Tabak
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Wo Mei 24, 2006 21:20    Onderwerp: Reageer met quote

Mastri schreef:

Nu dan maar echt welterusten. En Jan, kom maar langs voor een bachbloesempje als je echt helemaal stressy wordt van al dit gekeuvel.

Doei!
Marjan

Ik prefereer de triggerpointmassage. Ik heb dat boek gelezen en het houdt mij bijzonder bezig! Van de theorie ben ik helemaal overtuigd.

Maar net als het zelfklussen bij NW is zelfmassage een hopeloze zaak... Daar moet je écht voor gaan studeren!

Ik ga al mijn triggerpoints (soms heb ik het gevoel dat er zo'n 163 knopen achterin actief zijn...) te ruste leggen!

Groeten uit de Alblasserwaard.
Carla
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Wo Mei 24, 2006 22:41    Onderwerp: Re: Plaats van de stokken op de grond Reageer met quote

Hoi Robertjan,

Ik heb zowel een cursus bij een Leki-instructeur als een bij een INWA-instructeur gedaan, en de methode was inderdaad niet helemaal hetzelfde.

Maar je moet me even met je uitleg helpen, want ik geloof eerlijk gezegd dat je ergens een vergissing maakt...

Mieke vertelt dat zij de stok tussen haar voeten plaatst:

Mieke schreef:
... Heb een cursus gevolgd en dacht de juiste techniek te hebben gekregen: het plaatsen van de stok tussen de stap in die je zet. Nu loop ik met een aantal mensen die een andere techniek hebben gekregen en wel, het plaatsen van de stok bij de achterste voet waarbij je jezelf voor de volgende stap naar voren duwt...

En dan zeg jij:

Robertjan schreef:
...Je kunt dus zeggen dat jij Nordic Walking op met de Gezondheids-techniek geleerd hebt, en dat de anderen in het groepje de Conditie-techniek toepassen...

Dus, tussen de voeten is gezondheidstechniek en bij de achterste voet is conditie-techniek.

Maar daarna zeg je:

Robertjan schreef:
...Marco Maas (Exel, SNWN, INWA, Elmakes) is een fysiotherapeut en legt dus de nadruk op de Gezondheids-techniek. Vandaar dat hij de stokken laat plaatsen bij de achterste voet door de instructeurs. Bij Leki gaan ze van het algemene principe uit. En die laten de stokken door de instructeur halverwege plaatsen....

Dus, bij de achterste voet is gezondheidstechniek en tussen de voeten is conditie-techniek.

Ik vermoed dat je de eerste keer hebt vergist, klopt dat? Voor mijn gevoel wordt het lopen zwaarder als je de stok tussen de voeten plaatst, je armbeweging naar voren wordt dan immers langer. Mieke heeft dus de conditie-techniek geleerd en ik dus ook bij mijn Leki-instructeur... En als dat allemaal klopt, dan zou Mieke haar armen juist meer gebruiken dan haar loopmaatjes, toch?! Smile

Groeten,
Carla
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rixt
Gast

BerichtGeplaatst: Do Mei 25, 2006 10:50    Onderwerp: Reageer met quote

En ik heb les bij een INWA instructeur en heb de lessen gezondheidsniveau laatst afgerond. Volgens de instructeur loop ik nu ondertussen op fitness niveau en ik merk daar inderdaad verschil tussen. Ik ben heel slecht in uitleggen, maar zal een poging wagen. Hoe ik de stok plaats, geen idee Confused Smile Maar op fitness niveau maak ik grotere passen en zet meer af waardoor de armzwaai naar achteren langer wordt, tenminste zo begrijp ik het Laughing

groet, Hinke.
Naar boven
rixt
Gast

BerichtGeplaatst: Do Mei 25, 2006 10:55    Onderwerp: Reageer met quote

Jan Tabak schreef:

Ik weet één ding zeker.... ALS ik les neem ga ik 6 weken in een huisje in de buurt van Steggerda wonen... Die tijd heb je zeker nodig om deze parel in het Friese land te leren kennen en in die tijd kom ik weer met me zelf in het reine met m'n krachtsveld, m'n touwtje, m'n ring, m'n vrouw, m'n zwembandje en m'n rozenkrans....

En er is er maar één door wie ik onderricht wil worden!!! En die woont in Steggerda... als je dat maar weet.... Very Happy Very Happy Very Happy

En als jullie dan in de Rottige Meenthe gaan lopen kom ik ook even langs Very Happy Very Happy

groet, Hinke (die weer met een lach al de berichtje gelezen heeft maar nog steeds niet begrijpt hoe je nu kunt lopen met stokken tussen je benen Laughing Laughing )
Naar boven
Jan Tabak
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Mei 25, 2006 11:02    Onderwerp: Reageer met quote

Dat gaat Marjan jou uitleggen als we door die rottige Gemeente lopen... Wedden, dat het gaat lukken?? Smile
rixt
Gast

BerichtGeplaatst: Do Mei 25, 2006 11:06    Onderwerp: Reageer met quote

Very Happy Very Happy Very Happy Ik ben benieuwd, altijd leuk iets nieuws leren Laughing

groet, Hinke.
Naar boven
ontspannu

BerichtGeplaatst: Do Mei 25, 2006 13:27    Onderwerp: Waar plaats in mijn stok.... Reageer met quote

Hallo allemaal,

Wat een aparte discussie over iets wat volgens mij heel eenvoudig is. Ik leer mijn Walkers om naar voren te kijken en hun houding en beweging zo natuurlijk mogelijk te maken. Hoe kunnen ze dan zien waar die puntjes de grond raken? Ik vind het zelfs ongewenst dat ze zich daarmee bezig houden.
Op ongelijk terrein is de armvoering anders dan op vlak terrein. Bij gladde ondergrond ligt het weer anders.
Wat ik wel onderschrijf is het feit dat de verschillende bonden en hun achtergrond/ aanpak ervoor zorgen dat de stokken iets anders worden gevoerd. Bij Track en Trail vragen ze tegenwoordig zelfs bij welke instructeur je loopt omdat dat de keuze van de stoklengte beinvloedt.

groetjes en veel loopplezier,
Fred
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
rixt
Gast

BerichtGeplaatst: Do Mei 25, 2006 14:23    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Fred, ook ik leer om recht voor me te kijken, heb ook geen idee waar ik mijn stokken neerplant. Heb wel eens geprobeerd daar op te letten maar dat wil niet Surprised Smile Dus afgelopen week toen ik weer eens twijfelde of ik het nu echt wel goed deed, de instructeur gevraagd, en volgens hem doe ik het helemaal goed Very Happy

groet , Hinke.
Naar boven
Jan Tabak
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Mei 25, 2006 14:41    Onderwerp: Reageer met quote

En daar gaat het toch allemaal om!

Het duurt niet lang meer Hinke, dan zien wij jou naast Willem van Buuren de elfstedentocht voor Nordic Walkers lopen! Wij komen je in Leeuwarden hartstochtelijk toejuichen!!! Very Happy Very Happy Very Happy
Jan Tabak
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Mei 25, 2006 15:07    Onderwerp: Reageer met quote

ontspannu schreef:
Hallo allemaal,

Wat een aparte discussie over iets wat volgens mij heel eenvoudig is.

Fred

Hallo Fred!

Ook in Den Haag worden veel discussies gevoerd over zaken, die voor 95% van de bevolking heel eenvoudig liggen!!!

Toch vind ik het altijd wel leuk, om er naar te kijken (gniffel, gniffel). Mooi taalgebruik en fantastische plots... Kun je zelf niet bedenken! Smile

Maar voor de rest... Helemaal eens met je verhaal! Ik hoop, dat onze lesgever in de Alblasserwaard er straks net zo over denkt als jij! Dan ben IK happy. Very Happy Very Happy
Stokstaartje
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Mei 25, 2006 20:44    Onderwerp: Reageer met quote

Jan Tabak schreef:

Maar voor de rest... Helemaal eens met je verhaal! Ik hoop, dat onze lesgever in de Alblasserwaard er straks net zo over denkt als jij! Dan ben IK happy. Very Happy Very Happy

Hoi Jan, In Ridderkerk vind je ook een goede instructrice die je vooruit laat kijken: met je neus in de wind zodat je niet kunt zien waar je je stokken neerzet. Maar aangezien ik de stok per ongeluk wel eens op mijn voet neerzet, is dat dus de plaats waar ik um neerzet (achterste voet)

groet van Stokstaart.
Naar boven
Jan Tabak
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Mei 25, 2006 21:14    Onderwerp: Reageer met quote

Stokstaartje schreef:

Hoi Jan, In Ridderkerk vind je ook een goede instructrice die je vooruit laat kijken:
groet van Stokstaart.

Ik heb mijn blik niet in de richting van Ridderkerk geworpen... Maar in Papendrecht zit ook een NW instructeur, dus wij hoeven niet echt ver te reizen om les te nemen. Maar van welke bond hij is en hoe ik de stokken straks moet vasthouden????

Geen idee. Ik wacht het maar af. Gelukkig zijn de Vario's van Leki qua lengte enigszins aan te passen, dus waar hij ook zijn papieren vandaan heeft.... Wij zijn er klaar voor!

Ik zal in ieder geval 5 pleisters en wat verband meenemen voor het geval ik mijn stokken óók boven op mijn tenen moet plaatsen....

En ik neem aan, dat wij evenals jij vooruit mogen kijken en niet achterom, want dan red ik het niet met 5 pleisters...
Very Happy Very Happy Very Happy
aadje
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Mei 25, 2006 22:01    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi stokstaartje

Dat heb ik ook wel eens vooral bij veel zij wind. Ik zet dus ook mijn punten neer naast de voorvoet van mijn achterste voet.

Groeten Aadje
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

Weer voor Nordic Walking?