Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

De Zaterdagse Wandeldag
Ga naar Pagina 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking in Zeeland

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:
21-04-2018:
26e ...

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
Oudemolen  10 km ...
Oudemolen 10 km ...
Geplaatst door: quib
03-10-2016
Nordic Walking ...
Nordic Walking ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Alles in de hand, ...
Alles in de hand, ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Auteur Bericht
p van eenennaam
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Sep 24, 2006 16:12    Onderwerp: De Zaterdagse Wandeldag Reageer met quote

23 september, zo`n speciale wandel zaterdag.
In de ochtend uren een wandeling in de omgeving van Heinkenszand, nee niet heinekenszand, de combinatie bier en zand vind je hier meer aan de kust.
Een wandeling van 10 km over 70% verhard en 30% onverhard.
Verharde wegen liggend op dijken met meestal aan beide zijden dubbele rijen statige populieren. dit zijn fijne wegen om eens goed in de rondte te kijken over de al weer kaler wordende landerijen. Op een dag als vandaag was het ook lekker om de enkele windvlaag die er was te voelen, het was heel vochtig en ook warm,en het waaide bijna niet.
Via de nieuwlandsedijk en de barbesteinweg naar de meerkotsedijk, een onverharde dijk met prachtige bomen en veel struweel, en zowaar ook nog een aantal los lopende pony`s.
Na het verlaten van deze dijk via de vlaandertse weg naar de boomdijk, ja je raad het al ook met veel bomen, oude populieren.
Halverwege de boomdijk staat een kunst werk, ongeveer twee jaar geleden gemaakt tijdens een kunst project van de gemeente Borsele.
Aan het project genaamd "Dijken van wijven"namen alleen vrouwen deel.
Na deze dijk de kortste weg naar het eindpunt de schaapskooi, welke ook daadwerkelijk in gebruik is als schaapskooi en een 2 à 300 honderd schapen herbergt, die de dijken in de ruime omgeving afgrazen.
Het grazen van die schapen heeft een hele boel mooie bloemdijken op geleverd in de loop der jaren.
dit is het dan wat het eerste deel van de dag betreft, het tweede deel heeft Elly reeds beschreven, de nacht NW-tocht.
Direct na het betreden van het strand werden we geconfronteerd met het enige ,althans lopende, levende wezen op `t hele strand, een echte strand RAT.
Die rat wist echt niet waar hij heen moest met zoveel vreemde belangstelling , en hebben we maar gauw alleen gelaten voor dat hij een broekspijp uitkoos als schuilplaats.
Het eerste probleem wat we hadden was dat we het plasje , wat ook wel noordzee genoemd word , niet konden vinden, athans slechts met moeite.
Waar mee werd bewezen dat een mens in de stikke donker maar slecht z`n weg kan vinden.
De kuilen die onze oosterburen overdag hadden gegraven lieten zich slechts op het laaste moment herkennen.
Ook bleek het vinden van een duin overgang, misschien wel 10 meter hoog en twee meter breed niet mogelijk,dit komt denk ik om dat je in het duister ook heel slecht afstand kan schatten.
Door het zware zand baggerend lijkt 100 meter wel een kilometer.
Maar kom je weer terug bij de auto, weliswaar vermoeid, kan je weer zeggen we hebben weer eens lekker buiten geweest.
Eind oktober weer de volgende nacht walk , ik zie er al naar uit.
grt piet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage AIM Naam
p van eenennaam
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Okt 15, 2006 10:50    Onderwerp: lekker gelopen? Reageer met quote

Ja lekker gelopen,
na de wandel marathon zou je bijna vergeten dat er ook de reguliere tochten gelopen worden.
Zij die de marathon gelopen hebben houden zich nog een beetje koest, gegrijpelijk ff uitblazen, lekker toch?
De rest van de club is toch wel trouw op pad gegaan, het zou toch ook wel erg jammer zijn als je een hele week, met zulk een prachtig weer, laat voorbij gaan zonder eens lekker een stukje te gaan stappen.
Zelf ben ik deze week onverzadig baar geweest, 6 dagen achter elkaar elke dag lopen,4 dagen alleen, 4 dagen het zelfde rondje en dan full speed er tegen aan.
2 dagen met de groep op stap, vrijdag morgen lekker door bos en duin in oost kapelle, heerlijk in de zon over de duinen langs de zee.
Ook in het bos was het lekker , zeker met alle geuren van de herfst, die in het bos alweer duidelijk aanwezig is.
Eens lekker de bladeren voor je uit schoppen, en dan de paddestoelen eens bewonderen, die zelfs in de bomen klimmen.
Zaterdag weer met een ander groepje, in een ander gebied, over dijken en tussen de boomgaarden.
De fruit kwekers waren nog zeer druk in de weer om de karrevrachten schitterend rode appels te oogsten.
Na de zaterdag nog drie dagen met heel mooi weer beloofd ,door het knmi ik hoop dat ze gelijk hebben, dan kunnen we nog eens lekker er tussenuit met stokjes.

grt piet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage AIM Naam
p van eenennaam
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Okt 21, 2006 22:21    Onderwerp: Ha lekker alweer zaterdag Reageer met quote

Ha lekker alweer voorjaar had van morgen ook wel goed geklonken,heerlijk zonnig en weer bijna 20 graden met een lekker briesje uit het zuid westen.
`t klinkt wat vreemd, voorjaar in oktober, maar het voelde wel zo aan.
In de luwte van de boomgaarden gestart in de omgeving van Oudelande en wandelend langs verkeers luwe wegen door een zeer afwisselend landschap richting Westerschelde.
Na 2 km zijn we aangekomen in het dorp Oudelande, alles nog heel stil en af en toe beweegt er een gordijntje, hè wat komt daar nou langs.
Al snel is het dorp alweer geheel rustig en zijn wij de polders ingedoken.
We hadden gedacht een stuk verderop een bakkie te gaan doen, maar we waren amper het dorp uit en er hing al een bordje langs de weg, theehuis.... gesloten, oei oe moe me noe??
Dan maar eerst naar de schelde, de zeedijk op en.....geen buitendijkspad en zelfs ook geen pad op de dijk, dan maar een stuk binnendijks.
Met een lekker rugwindje ging al snel het tempo behoorlijk omhoog en hebben we maar het plan opgevat om de route wat te verleggen, we gaan maar een weg verder linksaf en dan gaan we in Baarland om de koffie, die zullen ze daar ook wel hebben.
Als ware ontdekkingsreizigers dan naar Baarland op zoek, nou ja de toren zagen we wel maar geen van alle was ooit hier eerder geweest.
Na een half uurtje was ook Baarland bereikt en aan de rand van het dorp ontdekten we al een heel klein tuincentrum annex leuke dingen winkeltje met daar een fijn terras waar een fijne bak koffie werd genuttigd met een stuk speculaas, hè is het dan geen voorjaar???
Na een korte visite aan Baarland maar weer verder, op zoek naar de auto`s, die omdat we een stukje omgelopen zijn geen drie maar vier kilometer verder op ons te wachten.
Via de hellenburgweg , langs de plaats waar heel vroeger eens een versterkt bouwwerk, de Hellenburg, heeft gestaan naar de omgeving van Oudelande terug.
Bij terug komst stelden meerderen vast dat je de omgeving al lopend toch heel anders beleeft als met de auto.
Tot volgende week in..... kijk volende week maar dan zal ik het vertellen.
grt piet
Naar boven
Annette
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Okt 22, 2006 8:45    Onderwerp: Reageer met quote

Morgen Piet,

Het was inderdaad prachtig weer gisteren. Leuk als je je eigen omgeving weer eens met andere ogen bekijkt! Over 2 weken kom ik ook kijken, ben dan een weekje in Joost en nog iets, vlakbij MIddelburg.
Gisteren ging onze sport-ochtend niet door ivm herfstvakantie, maar zijn we met 6 personen een wandeling bij Austerlitz gaan maken. Voor het eerst bewegwijzerd!
Heerlijk gelopen, en afgesloten met een heuse picknick!!
Echter wel in herfstsfeer, we zaten op de eikeltjes (hoe heten die ook weer in het Engels??) en beukenootje onder mooie bruin-rood-geelkleurende bomen!!

Groet, Annette
.......\_)......)../....
................(_/.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Zeeuwse Nordic Walking C.
Nordic Walking Instructeur

BerichtGeplaatst: Zo Okt 22, 2006 19:05    Onderwerp: Reageer met quote

acorns! voor annette.

Onze zondagploeg is weer van start gegaan na de kustmarathon.
We hebben even bijgetankt en onze verplichtingen nagekomen.
Door het vele trainen, waren we onze families een beetje vergeten.

We gaan proberen voor de 60 km,tenminste een kleine ploeg gaat dat proberen.
Vandaag hebben we na 10 km de ploeg gesplits, tenslotte is er een opbouw voor de mensen die pas beginnen.
Wij hebben er nog 10 erbij gedaan.

Mijn ervaring als instructrice is dat veel mensen , hun grensen niet goed kunnen trekken en doorgaan totdat er een blessure optreed en dan ben je al te laat.

We hebben een deel van de kiekendief route gewandeld.
Deze route is 75 km lang.
Het Kiekendiefpad loopt meerdere malen langs de goese heggen.
Dit is een project van de agrarische natuurvereniging Goes.
Met sponsorgeld en subsidie hebben verschillende goese boeren op hun eigen land heggen aangeplant, om het landschap voor de wandelaar en de fietser aantrekkelijker te maken.

Er is gekozen voor inheemse struiken als hondsroos,braam en sleedoorn.
Daardoor zijn de heggen een uitstekend leefgebied voor allerlei soorten vogels en insecten.

De wandelroute loopt langs de ooster- en de westerschenge.
De Schenge is een voormalige zeearm, die in de 18 eeuw werd ingepolderd.
Er bleef een restgeul over die omringd was met laagliggende weilanden
langs de Oosterschenge en met rietkragen en akkerland langs de westerschenge.
De rietvelden zijn ideaal voor de vele vogels,waaronder de bruine kiekendief.
In de Westerschenge broeden jaarlijks meerdere paren.
Je ziet de kiekendief regelmatig boven het polderlandschap vliegen.
en daarom heet het wandelpad "Het kiekendiefpad"

Volgende week gaan we met de stoomtrein in Goes en lopen we langs het bietenspoor weer terug, de lange afstandlopers lopen een route langs het spoor en de weg een route van 30 km en de andere gaan eerst met de trein naar Hoedekenskerke en lopen dan terug .
Iedereen is welkom, met of zonder poles.

groetjes Louise
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Annette
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Okt 22, 2006 19:49    Onderwerp: Reageer met quote

Zeeuwse Nordic Walking C. schreef:
acorns! voor annette.

groetjes Louise

Hartelijk dank! Onze Susan (spreek uit: soezun)wist het niet meer, en ze had van haar zoon een opmerking gekregen over haar beroerde Nederlands. Embarassed Ze kwam uiteindelijk met oak-apples op de proppen......................... Shocked Shocked
Nu nog de beukenootjes..................... Question Crying or Very sad

Gr, Annette
.......\_)......)../....
................(_/.....
Naar boven

BerichtGeplaatst: Zo Okt 22, 2006 20:07    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi annette
Ik vind oak-apples leuker Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy

De beukennootjes wist ik ook niet ,maar ik heb het wel opgezocht.

de beuk is ; beech
de noot; beechmast

maar volgens mij heb jij wel iets leuks. Laughing

groetjes Louise
Naar boven
Annette
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Okt 22, 2006 20:10    Onderwerp: Reageer met quote

Kramer zegt: beechnut..

Zelf had ik nog geen alternatief bedacht!! beech-apple?? Mjoah, nee dus, beechnut klinkt beter.

Toch mooi weer 2 woorden winst!!

Fijne avond, Annette
.......\_)......)../....
................(_/.....
Naar boven

BerichtGeplaatst: Zo Okt 22, 2006 21:11    Onderwerp: Reageer met quote

Wikipedia zegt ; beechmast, maar beechnut klinkt logische.

Ik vind het altijd leuk dingen op te zoeken, leve de computer.

Google earth vind ik ook zo leuk, toen vorig jaar onze zoon een fietstocht maakte van 4500 km ,hebben we dat helemaal gevolgd met google earth.
Toch het idee ,dat je erbij bent.

bye bye

Louise
Naar boven
Annette
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Okt 23, 2006 20:47    Onderwerp: Reageer met quote

Onbescheiden vraag Louise:

Hoe oud ben je? Ik dacht altijd een jaar of 30, gezien je vitaliteit en ongekend enthousiasme! Nu hoor ik je over een zoon die de wereld rondfietst??????

Waar haal je al die energie vandaan???

Groet, Annette
.......\_)......)../....
................(_/.....
Naar boven

BerichtGeplaatst: Ma Okt 23, 2006 23:23    Onderwerp: Reageer met quote

ach, ik ben maar 51 jaar en nog piep jong. Very Happy

M`n zoon van 27 heeft,de fietsroute gedaan; maastricht, een stukje Belgie, de jacobsroute in Frankrijk, de jacobsroute Spanje, Portugal, zuid spanje, en als einddoel Gibraltar en nog een stukje naar Malaga en daar met het vliegtuig weer terug. Shocked

Mijn andere zoon van 21 gaat volgend jaar April naar Indonesie en maleisie trekken Cool
M`n dochter 25 blijft lekker bij d`r vriend, ze zijn beide watersportgek ,wel makkelijk als je in zeeland woont. Very Happy

En mijn man en ik gaan volgend jaar naar schotland, maar een weekje trekken ( 150 km lopen), en dat is maar 20 km per dag.

Van wie zouden ze het hebben???

Ik moet wel zeggen,dat wij het geleidelijk aan het wel luxer willen hebben,geen tentje meer maar B&B, al is het alleen maar voor de muggen en de kou.
In de warme landen maakt me dat niet uit, maar de UK, daar kan het zo ongelooflijk koud zijn.
waar we, nog niet uit zijn is, gaan we als vroeger met de grote rugzakken of weer luxe en laten we de bagage brengen.
De voorbereiding vinden wij beide harstikke leuk, het geeft net zo veel plezier als de tocht zelf.

Afzien vond ik vroeger prachtig, nu iets minder,zelfs veel minder.
Misschien toch de leeftijd.

groetjes

Louise
Naar boven
Carla
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Okt 24, 2006 7:47    Onderwerp: Reageer met quote

Ooooh, als we over kinderen gaan opscheppen, wil ik ook even! Wink Mijn 13-jarige zoon is deze zomer met mijn man vanuit hier naar Asti in Italië gefietst, 1300 km, dwars door de Jura en de Alpen, in 17 etappes! Toen mijn man hem op een steil stuk een stukje duwde, stapte hij af, liep terug en fietste op eigen kracht weer omhoog. Hij wilde wel kunnen zeggen dat hij het helemaal zelf had gedaan Laughing

Mijn man heeft Google Earth gebruikt om de tocht voor te bereiden en ik heb steeds op www.continento.com bijgehouden waar ze waren. Kennen jullie die site? Hij is eigenlijk bedoeld voor 'wereldreizigers' die thuisblijvers op de hoogte willen houden van hun belevenissen. Erg leuk!

Groetjes,
Carla
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Annette
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Okt 24, 2006 8:18    Onderwerp: Reageer met quote

Leuk he als je kinderen ook sportief blijken te zijn!

Gelukkig zijn de mijne nog niet zo heel ver weg geweest, maar dochter heeft aangekondigd volgend jaar, na afronding van de Pabo, een tijdje te willen reizen en lesgeven in bijvoorbeeld Zuid-Afrika.

Google earth heb ik een paar keer gezien sinds de laatste update en is leuk, maar echt kennen doe ik het nog niet. Wellicht komt daar op termijn dus wel verandering in.

(Zoonlief fietste op zijn 14e de elfstedentocht in 1 dag (225 kilometer) en daar was ik ook trots op hoor! Ben zo wie zo apetrots op ze, of ze nu sporten of wat anders doen!!)

Louise, ga zo door!!

groet, Annette
.......\_)......)../....
................(_/.....
Naar boven

BerichtGeplaatst: Di Okt 24, 2006 11:53    Onderwerp: Reageer met quote

Het zit helemaal in het karakter van het kind, toen onze zoon in spanje was ,kreeg hij voedselvergiftiging en belande in het ziekenhuis.

Niet stoppen,maar wachten dat hij het weer aan kon, en toen weer verder gefietst ,vanwaar hij ziek was geworden.
Later tijdens de reis ,was het hem wel duidelijk geworden ,dat als je zo stijfkoppig blijft ,dat " dat" niet altijd goed is,dus soms toegeven dat niet alles kan, en het dan ook weer los kunnen laten.

Zoonlief kwam als een echte volwassen kerel thuis.

Eigenlijk hoop ik dat de jongste die in april gaat ,zo`n zelfde metamorfose zal ondergaan.
We wachten af.

Die andere site kende ik niet, harstikke bedankt.

groetjes Louise
Naar boven
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Wo Okt 25, 2006 7:13    Onderwerp: Reageer met quote

Goede morgen trotse ouders,

Hoe is het met JULLIE looptochten op zaterdag. Question Question

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking in Zeeland Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Volgende
Pagina 1 van 11

Weer voor Nordic Walking?