Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

De Zaterdagse Wandeldag
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking in Zeeland

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:
21-04-2018:
26e ...

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
Oudemolen  10 km ...
Oudemolen 10 km ...
Geplaatst door: quib
03-10-2016
Nordic Walking ...
Nordic Walking ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Alles in de hand, ...
Alles in de hand, ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Auteur Bericht
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Jan 31, 2011 21:16    Onderwerp: Reageer met quote

Beterschap Piet en misschien is even wat rust beter dan even een stukje uitproberen.
Hopelijk geeft de komende uitslag een beter advies. Wink

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Frans VH
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Jan 31, 2011 21:18    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Piet,

Ook namens mij heel veel beterschap!
Ik hoop dat de uitslag van de fotos goed is!

Groetjes,

Frans
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
p van eenennaam
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Feb 08, 2011 23:04    Onderwerp: foto`s Reageer met quote

de foto`s maken niets duidelijk, gewricht is wat versleten, maar ja ik loop er ook al een poosje mee rond.
de volgende "stap" is de orthopeet, afspraak gemaakt, wel weer even twee weekjes wachten.
dan een MRI ?? prima hoor er zit meer dan alleen hard bot in een knie, en dan ?? we wachten het maar af, komt tijd komt raad.
grtz from a very short walker.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage AIM Naam
p van eenennaam
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Feb 13, 2011 10:53    Onderwerp: honderdduizenden bloemen Reageer met quote

Ja de onderwerp tekst is juist, sneeuwklokjes deze keer, in het bos bij Oost Kapelle.
Hier en daar met de losse hand verspreid lijkt het wel, staan er hele velden met sneeuw klokjes volop te bloeien in het bos.
Niet alleen sneeuwklokjes maar een hele verzameling z.g. "Stinssen planten" kan je er vinden. Nu is het wit, maar met enkele weken is het er helemaal Geel van de Paaslelie`s daar zijn er nog veel meer van.
De bloemen hebben ook nog al veel water gehad, want flinke delen van het bos zijn moeilijk begaanbaar door de vele regen van de laatste weken.
Grote plassen versperren de weg, beter gezegd de paden, en dwongen ons om hier en daar een stukje wildpad te kiezen.
Nu door de nog steeds protesterende knie het tempo aan de lage kant was hebben we wat meer op de planten gelet, kilometers waren niet zo belangrijk, dat het er nog ruim tien waren is mooi mee genomen.
In tegenstelling met het noorden van het land was het vandaag hier in Zeeland een lente achtige dag, althans als je achter de duinen bleef , eenmaal aan het water was het een stuk frisser. Af en toe een streepje zon en een temperatuur van 10 ŕ 11 graden, dan is het wel plezierig in het bos en duin gebied van de "manteling van Walcheren".
grt piet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage AIM Naam
p van eenennaam
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 06, 2011 11:37    Onderwerp: even terug geweest Reageer met quote

Gisteren even terug geweest naar m`n geboorteplaats zonder dat het was gepland. Tijdens de "lentetocht"van de wsv WIK te Vlissingen was de gekozen route dwars door het dorp uit gezet waar ik ben geboren, heel lang geleden, en waar ik al vele jaren eigenlijk niet geweest ben. welliswaar uit gezonderd voor familie bezoek maar dan ga je niet echt het dorp in. Deze tocht was nu net passend om eens terug te denken aan de tijd dat er op bijna professionele wijze allerlei kattekwaad werd uitgevoerd door onder getekende en z`n maten. Tijdens de tocht heb ik dan ook even een parkoers wijziging door gevoerd van een paar honderd meter om dan ook maar langs m`n geboortehuis te lopen, en de voorgevel daarvan was nog exact het zelfde als toen ik het ruim 50 jaar terug heb verlaten. Vandaag was op de hoek van de straat de rustplaats in de tocht in cafe de Vriendschap, ook dit cafe in de sfeer van de 50-tiger jaren gelaten, en een echt bruin cafe met hoge lambrizeringen rondom. De tocht van vandaag was eens over een flink deel door de bebouwde kom uit gezet, met waar mogelijk ook de paden door de parken en plantsoenen. door de nog steeds protesterende knie leek het tempo aan de lage kant en moest ik flink m`n best doen om op gang te blijven.Aan het einde van de tocht werd duidelijk dat we echt niet getreuzeld hadden, de gemiddelde snelheid kwam uit op 5,2 km per uur.
Door het continu gebogen moeten houden van de knie is de pas lengte wat beperkt en moeten er dus meer passen gemaakt worden om de kilometers te overbruggen, bij de finish stond het zweet dan ook dik op de rug, een beetje moe maar voldaan keerden we dan lekker op tijd huiswaarts.
grt piet
Naar boven
p van eenennaam
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 13, 2011 17:02    Onderwerp: een rondje lente bos Reageer met quote

ook deze week weer aan de wandel geweest, een klein rondje welliswaar maar het was toch erg fijn met dit mooie weer.
Een bos dat na het wit van de honderdduizenden sneeuw klokjes nu langzaam aan geel aan het kleuren is van de paas lelie`s en narcissen.
Een bijzonder bos is het eigenlijk, een bos dat bestaat uit meerdere in elkaar overgaande kasteel en landhuis tuinen, en dat vol staat met z.g. Stinsen planten, die zich gemakkelijk verspreiden door de zeer vruchtbare grond.In m`n foto album kun je een paar fot`s die in het bos zijn gemaakt, maar ook op onze site kan je er wat van bekijken en ook verdere wetenswaardigheden over onze club, de steltlopers.
de site is nog niet klaar maar langzamerhand zal er meer en meer informatie op verschijnen.
Ook staat er een agenda op, waarop de aktiviteiten van de club staan vermeld, in tegenstelling met de andere verenigingen is deelname aan de wandelingen vrij voor iedereen die genoemde afstand en snelheid aan kan.Een uitzondering is dat er bij deelname aan tochten door andere organisatie`s wel inschrijf kosten verschuldigd zijn.Via onderstaande link komt U op onze site.
http://communities.zeelandnet.nl/data/stelt/
Naar boven
p van eenennaam
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 20, 2011 12:04    Onderwerp: rode kruis wandeltocht Reageer met quote

Gisteren , zaterdag 19-3 deelgenomen aan de rode kruis wandel tocht te Goes. Van start gegaan met de bedoeling om 10 km te gaan wandelen, maar ik kon het niet laten om hier en daar een mooi pad op te gaan, en zo kwam de 10 km in het vergeet boek. Met prachtig zonnig weer kris kras door het poelbos, een jong bos dat wel , maar geeft toch al een echt idee dat je in het bos loopt. paden met weinig rechte stukken, met hier en daar leuke doorzichten en voorzichtig te voorschijn komend groen. Wat vroege bloeiers, en veel vogels die het opvallend druk hadden. De route die hebben we niet strak aangehouden , maar we kwamen er wel steeds op uit, zodat we in grote lijnen toch op het juiste spoor zaten, en we toch de wat drukkere wegen konden ontwijkend, en een deel van het asfalt kon worden ingeruild voor wat onverhard. Onderweg waren we ook nog getuige van het voor de eerste maal de wei in gaan van een 4 tal koeien, nou dat was echt een spektakel hoor, die gingen echt met de "beentjes"de lucht in. Via de buitenste rand van Goes ging het nu terug naar start en finish plaats, maar ook nu weer via een kleine omweg met een heerlijk terras, dat was genieten, en zo was de tocht na 15 km alweer voorbij.
volgende week weer op een andere plaats het vervolg zaterdaagse wandeling.
grt piet
Naar boven
p van eenennaam
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Apr 03, 2011 15:57    Onderwerp: middelburg-vlissingen te voet Reageer met quote

zaterdag 26 maart deel genomen aan de lente wandeling van "De Vrolijke Tippelaars"uit Vlissingen, en de tocht van 15km gelopen.
Een prima tocht door het landelijk gebied tussen de 2 steden, gestart op de sportvelden in Vlissingen en via het gebied tussen Koudekerke en west-Souburg naar het honk van de tafel tennis club Middelburg, alwaar een rustpunt was met koffie etc.
Via `t Zand naar de stromenwijk en via de wandelaars tunnel naar het kanaal door walcheren. Verder langs het kanaal over het jaagpad, wat vroeger bedoeld was voor jagers, dit zijn de mannen te paard die de schepen door het kanaal sleepten, om dat het zeilen door het smalle kanaal moeilijk tot onmogelijk was. In Vlissingen kwamen we langs de "keersluis" een sluis die bijna alleen werd gesloten als er een groot schip van de werf van de K.M.S, Koningklijke maatschappij de schelde, te water gelaten werd. Van af de keersluis ging het langs de vroegere buiten rand, bloemenwijk, naar het sport complex om het verdiende stempel in het wandelboekje te incasseren. Dit waren de laatste kilometer voor de knie operatie, van daag zondag de 3 april is de eerste kilometer tussen de pole`s weer afgelegd, om te beginnen vond ik een rondje van 1 kilometer wel genoeg. Het is wel heel goed te merken dat het e.e.a. met de knie is gebeurd, de stokken moesten flink aan het werk om het evenwicht en de voortstuwing te helpen, maar zonder pijn is het toch goed mogelijk gebleken om zo vlug na de operatie een leuk stukje te "Walken". Als het weer een beetje mee wil helpen ben ik van plan om elke dag een rondje te maken en dat telkens een beetje te verlengen, misschien dat ik volende week dan weer mee kan lopen tijdens de JUbileum tocht van de Zeeuwse wandelbond in Kruiningen, we gaan zien of dat gaat lukken.
graag tot volende week,
grt piet
Naar boven
p van eenennaam
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Apr 10, 2011 11:06    Onderwerp: jubileum tocht Z.W.B. Reageer met quote

HET IS GELUKT!
Na de knie operatie op 29 maart reeds gisteren 9 april de eerste wandeltocht gelopen, door een prachtig lente landschap, uitbundig versierd met bloesem van vele duizenden fruitbomen. Na een wat mistig begin van de morgen was het op zaterdag een mooie zonnige dag met prima "loopweer" in het zeeuwse land, en dus een prima dag voor een nieuw begin voor het weer terug opstarten van het lange afstands wandelen, met pole`s welliswaar.
Wat voorzichtig lopend van wege de nog wat wankele knie zijn de eerste 5 km weer afgelegd , en dat volledig zonder pijn op een snelheid die zelfs boven de 5 km/h lag. Het was overigens ook wel een voordeel dat de tocht geheel over goed verhard wegdek ging, en de voet bij elke pas goed stabiel stond, zodat er weinig zijdelingse belasting op de knie kwam.
Het lopen ging perfect, geen enkele pauze in gelast, een echte feesttocht dus. En dat op de feestelijke jubileum tocht van de Zeeuwse Wandel Bond., die dit jaar 50 jaar bestaat. Wat wel een moeilijk punt was onderweg was dat ik op een splitsing der wegen na ruim 2 kilometer, afscheid moest nemen van de andere groeps leden die een langere afstand gingen lopen, maar met enige moeite heb ik toch gekozen voor de 5 km route te volgen, al had ik veel liever de lange gelopen.
Voor volgende week is er al een nieuwe route gepland, dit maal in de tuin van Zeeland, de omgeving Ovezande, in het W.C.L. gebied(Waardevol Cultuur Landschap) in Zuid Beveland, met z`n vele bloemdijken en bloeiende boomgaarden. Wat bijzonder is en zeker het vermelden waard is, is dat een ieder deze wandeling gratis kan meelopen.
de enige verplichtingen zijn dat je op tijd bij de start ben en dat je de 10 ŕ 12 km met een snelheid van 5 tot 6 km/h kan lopen, het is immers een geleide wandeling. Of je nordict of niet,doet er niet toe.
Kijk op onze agenda voor komende tochten/wandelingen, google daarvoor w.s.c.de steltlopers en je komt dan makkelijk op onze "site".
graag tot een volgende keer
grt piet
Naar boven
Annette
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Apr 10, 2011 11:35    Onderwerp: Reageer met quote

Fijn Piet!

Het begin is er weer. Dat geeft een mens weer moed om verder te trainen, heerlijk met de zomer voor de deur!
Gr, Annette
.......\_)......)../....
................(_/.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
p van eenennaam
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Mei 05, 2011 21:54    Onderwerp: steeds verder Reageer met quote

steeds verder is het devies dat ik nu hanteer bij het wandelen/nw-en,na de eerste 5 km volgde de week er op een prachtige 11 km in de omgeving van Ovezande.
een wandeling door de fruittuin van de zak, maar niet met alleen maar fruit bomen, vele andere bomen en struiken stonden volop in bloei, zoals de sleedoorn.
Foto`s heb ik er nog niet van geplaatst, maar dat komt misschien nog wel.
na de wandeling bleek op het koffie adres dat er ook nog een tweetal lammetjes moesten worden gevoed, en dat bleek in goede handen van Gaby, die dit snel en vakkundig met liefde oploste. Na de wandeling geen last van de knie, en dat geeft weer moed voor de volgende keer, maar dan weer een stukje verder.
Hoogerheide was het waar de volgende wandeling is gelopen , de paastocht van cafe de Arend, op de grens van Brabant en Zeeland de zo genoemde "brabantsewal". Een gebied met lekkere nivo verschillen en mooie stukken bos.
15 hele mooie km`s was de lengte deze maal, in een warme omgeving, 28 graden op de vlakte, maar een stuk koeler in het bos en een stuk warmer op de door de zon beschenen open plaatsen in het bos die zeker meer dan 30 graden warm waren.
Nu was ik zo stom geweest om niet fatsoelijk te eten en dat gaf me rond de 13km een hongerklop van je welste, alle kracht vloeide weg uit de benen en ik moest enkele malen op krachten zien te komen om de laatse 2 km af te leggen. Dit was een echte marteling, en hoe blij was ik toen het eerste terras in zicht kwam, gelukkig was daar nog een stoel voor me vrij zodat ik er een flink stuk gebak naar binnen kon werken met een bak koffie er bij, en langzamer hand werd het weer een zonnige dag voor me, geloof het maar ik heb bij bijna 30 graden "zwarte"sneeuw gezien.
een volgende maal heb ik zeker gegeten en ook wat bij me, plus druiven suiker want dat kan ook wonderen doen in zulke gevallen.
De volgende maal was een week later, dit keer weer op een zondag van wege de koninginnedag, en de wandeling vond plaats in Vosselaar, een rand dorp van Turnhout in belgie.
een prachtige wandeling door veel bos en mooie dreven en langs schitterende paleizen van woningen op de Belgische wijze georganiseerd met goede rustplaatsen met veel lekkers.Je eten hoef je daar niet mee te nemen want dat kom je daar onderweg in ruime mate tegen op de rustplaatsen en met een belgisch biertje loop je als een "tďereliertje".
Op deze eerste mei, wat in belgie nog word gevierd, was de wandeling echt een feesttocht die we hebben afgesloten op een terras bij de"Bakkers molen"te Wildert met een broodje Hesp (ham) dat een halve meter lang bleek, nou iets minder maar wel heel lang en lekker.Meer weten van de Bakkersmolen, kijk even op google en je vind het wel, het is de moeite waard om even te kijken wat dit voor een bijzondere inrichting is , alles is antiek tot en met de bakker die terplaatse speculaas staat te maken op autentieke wijze met de speculaasplank van vorige eeuwen. Na deze 18 km+ wandeling is het volende week weer feest in de duinen van Burgh-Haamstede op Schouwen-duiveland.
tot een volgende maal,
grt piet
Naar boven
p van eenennaam
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Mei 15, 2011 22:32    Onderwerp: zandhonger?? Reageer met quote

Wat is zandhonger? Dit is een verschijnsel dat hier in Zeeland nog al eens voor komt in de Oosterschelde en `t veersemeer. En het is het wegzakken van de randen van de vroegere zandbanken/platen in de diepere delen van het water de vroegere stroomguelen.
het loopt dan als het ware van de plaat naar de diepte, conclusie??? zand kan lopen, maaaaaaaaar in loszand kan je niet lopen, en dat is de conclusie na het lopen van de Bos en Duin tocht in Haamstede.
Je loopt daar door het mooiste stukje Zeeland, maar dit gebied heeft wel de zachtste zandpaden van de hele wereld, continu zak je tot wel 10 cm weg met je voeten en als je afzet duw je het zand weg en zelf schiet je maar heel langzaam op. Om nog wat aan je pole`s te hebben is het het beste dat je de pad`s er op laat zitten, maar dan moet je eigenlijk ook nog langere stokken hebben. Nu waren er op het parkoers van de tocht heel veel van die losse zandpaden voor ons uit gezocht, en het stikte ook nog van de kleine duintjes. Het was dus keihard werken tot aan de rustpost op ruim 7km, daarna leek het wat minder zwaar te worden maar onder tussen was de temperatuur ook behoorlijk op gelopen, en na plm 12 km bleek dat m`n conditie toch nog niet helemaal in orde is, na al het zand en het vele hobbel de bobbel terrein en vervolgens nog eens een kilometer zand was ik weer helemaal uitgewoond. Hoe het komt dat dit me nog niet lukt is me een raadsel, misschien is de knie dan toch nog niet helemaal genezen?
Of loop ik nog wat verkeerd na de vele weken lopen met pijn?
De tijd zal het leren, maar onderweg heb ik toch goed rond gekeken en het was een prachtige wandeling die ik binnenkort graag nog een keer wil lopen.
De week daarna een heel andere wandeling, deze maal helemaal verhard van Arnemuiden naar Veere en terug, langs de boorden van het Veersemeer, en ook een stuk frisser 14 ŕ 15 graden met een lekker windje.
De snelheid zat er al snel in, en de eerste ruim 7km was na 5 kwartier afgelegd en kwam de koffie in zicht, lekker buiten in de zon bakje met een appelpunt genuttigd en toen met een klein rondje door Veere weer terug naar de vertek plaats die even na het middag uur bereikt werd.
Een beetje moe maar voldaan zijn we toen weer huiswaarts gekeerd met de afspraak , volgende week gaan we weer!!
Overigens als je in Veere een appelpuntje op het terras gaat nuttigen moet je wel opletten, want een horde brutale huismussen, ja die kleine vogeltjes, zitten op je bord voor dat je het weet en is je gebak gevlogen als je pech heb.
grt piet
Naar boven
p van eenennaam
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Jun 02, 2011 20:09    Onderwerp: zeeuwse wandel 3 daagse Reageer met quote

Vandaag deelgenomen aan de zeeuwse wandel 3 daagse, de eerste 20 km zitten er op. eigenlijk 22 prachtige kilometers door de ruime ommelanden van Goes, via Goes zuid naar kloetinge en dan weer verder door naar kapelle voor de eerste rustplaats waar de controleur met de vakkundigheid van een treinconducteur netjes een gaatje in het midden van het daarvoor bestemde vak van de controlekaart knipte. kort daarna geknipt en gelaafd weer verder op zoek naar de volgende controle post, maar dat was geen controlepost maar een verzorgingspost, dus geen gaatje erbij maar een schijf komkommer of een stuk appel en een glaasje fris, dat ging er wel in, en om dat het juist 12 uur was zijn we aan de overkant van de weg maar even de speeltuin in gegaan om een boterhammetje ect te pakken, en zowaar goed voorbeeld doet goed volgen en het werd plots gezellig in de speeltuin, maar om energie te sparen voor de rest van de reis hebben we de schommel en de wip maar ongemoeid gelaten en zijn we als echte "steltlopers"snel verder gelopen richting Goes. Nee nog niet naar de finish maar eerst naar de tweede echte controlepost voor weer zo`n keurig gaatje en het was ook de tijd voor de traditionele wandel versnapering, koffie met appel gebak met een flinke kwak slagroom, want de energie voorraad was weer aardig geslonken. Een kwartiertje later alweer op pad voor de laatste kilometers door het centrum van Goes, via de oude singel en de oostsingel naar de "langedijk", het wandelpad waar vroeger de jeugd druk gebruik van maakte om in koppels van twee even aan het gewoel van de stad te ontsnappen. Nu nog even de steenenbrug over en dan op zoek naar het station, via de tunnel onder door het station naar Goes zuid alwaar de finish snel was bereikt.
nog even een slokje en een praatje en dan naar huis, morgen weer vroeg op voor de volgende etappe, en daar horen jullie weer wel het belangrijkste van in de volgende aflevering van dit verhaal.
grt piet
Naar boven
p van eenennaam
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Jun 03, 2011 20:53    Onderwerp: zeeuwse wandel 3 daagse Reageer met quote

De tweede dag zit er ook al weer op, wederom met schitterend en warm weer gelopen. De route ging deze maal richting Heinkenszand en `s Heer Arendskerke en `s Heer Hendrikskinderen over 21 km met goed beloopbare paden en wegen. Door het "Poelbos"naar de zuid kant van Arendskerke en van daar weer richting Heinkenszand dat we via de tunnel onderdoor de drieweg bereikten. De eerste controle post was na 10km in de kantine van de voetbal vereniging, waar speciaal voor deze dag verse echte zeeuwse bolussen te verkrijgen waren, en die vielen bij velen goed in de smaak. na het korte oponthoud werd spoedig de weg ingeslagen naar kwekerij "westhof"waar traditie getrouw een verwenpost was gestationeerd met frisse drankjes en wat fruit, heel fijn overigens want het was inmiddels behoorlijk warm aan het worden. Na plm 3 km was er weer zo`n verwenpost en ook die had weer veel klanten, volgens het route schema gingen we nu richting de "kroeg"en daar konden we ons zelf verwennen, wat dus ook uitgebreid gebeurde. Lekker op een zonnig terras zitten genieten van een heerlijk koel biertje, je zou er voor omlopen om het niet te missen. Nou jullie snappen het wel de rest van de route ging fluitend onder de schoenen door, en als een trein met automatische piloot ging het richting station en onder het spoor door naar het EDU-DELTA COLLEGE de finish locatie, om nog even in de zich al redelijk vullende kantine nog even na te praten over deze weer prachtige wandeldag.
Morgen het sluitstuk van de 3 daagse, hopelijk komen er veel "steltlopers "aan de start voor een waardige afsluiting van dit mooie evenement.
grt piet
Naar boven
p van eenennaam
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Jun 05, 2011 8:39    Onderwerp: dag 3 zit er ook op Reageer met quote

dag 3 , de zaterdag, onze normale wandeldag voor de steltlopers, zit er ook weer op, dit is wel de laatste dag van deze mooie en vooral warme zeeuwse driedaagse wandeltochten.
Een zeg maar Vurige afsluiting, was was het heet, temperatuur ruim boven de 25 graden en geen wolkje te bekennen, en toch was er een flinke schaduw op deze dag, `t had welliswaar niets te maken met de wandeltocht, maar op de bosseweg, een landweg tussen Goes-`s Gravenpolder en `s Heer Abtskerke vond er een ongeval plaats met de stoomtrein Goes Borsele.Nog geen uur nadat we de onbewaakte overgang lopend hadden gepasseerd werd er een personen auto door de trein aangereden, en heelaas kwam daarbij 1 persoon om het leven.
Op dit gedeelte van het wandel parcours was het bloedheet en wind stil door de boomgaarden aan beide zijden van de weg, en heeft de warmte misschien de reeds bejaarde bestuurder parten gespeeld.
Terug naar de wandeltocht, een mooie tocht met als drukste punt het anders zo rustige dorp `s Gravenpolder, daar werd juist op de wandeldag een flinke braderie gehouden, en duizenden mensen waren druk in de weer om hier en daar een koopje te bemachtigen, en dan komt daar een groep van die "dwazen "met van die stokken door gestruind, ja ons nordic walken werd direct gedegradeerd tot "Slenteren met stokken" , maar met enige moeite hebben we toch de "Kroeg"bereikt alwaar de controle post was gevestigd. Na de koffie, zonder, hebben we ons nog een flink stuk door het winkelende publiek moeten worstelen, om de rand van het dorp te bereiken en weer terug te gaan tussen de boomgaarden, richting `s Heer Abtskerke, maar onderweg gingen we eerst door een stuk gebied van het zeeuwse landschap met daar in een bijzondere boerderij, de hoeve van van der Meulen, geheel gerestaureerd maar het woongedeelte is nog in de authentieke staat van zeker honderd jaar terug.Ook het bouwland is zo als vroeger met veel bloemen tussen het graan, met de pachtige blauwe orginele "Korenbloemen "in overvloed aan wezig. Een extra verrassing was dat we met een "trek pontje " een watergang moesten oversteken, in drukke tijden zal daar de wachttijd wel zijn opgelopen want de capaciteit van de pont was 6 personen per oversteek, al met al een gezellig intermezzo. Al snel werd de tweede controle bereikt, de tennis club in `s heer Abtskerke, en an een welkome verfirissing ging het nu via Sinoutskerke , dwars door de Poel , naar de omgeving van `s Heer Hendrikskinderen. een behoorlijk stuk door het vlakke land zonder bescherming van bomen en /of huizen tegen de wind en de Gloeiende zon, het voelde aan als de "Sahel"van Zuid Beveland, maar wel mooi groen met heir en daar van die grote zwart witte beesten in de weiden, Koeien, en ruime ver gezichten, maar het gaf ook de mogelijkheid om het Poelbos van verre te zien en daar is het lekker koel.
Nu was het voglens mijn medelopers zo dat m`n hoofd al zo rood was als de tomaat van de SP dus werd het tijd dat we werkelijk het bos ingingen.
snel zijn we het bos ingedoken om er zeker 1 kilometer te genieten van de koelte, we liepen daarbij wel de beloofde pannenkoek mis, maar de schaduw deed ons goed, een probleempje was wel dat m`n drinkfles leeg raakte, en er kwam voorlopig geen gelegenheid om die weer te vullen, jammer dat was een stuk afzien, bijna 2 kilometer verder kwamen we weer in de bewoonde wereld en ik zag zowaar een was bak hangen net achter de geopende deur van een bedrijf, en daar kon ik echt niet omheen snel er naar toeen op de vraag hoe duur vandaag het vullen van de drinkfles was kreeg ik het antwoord van daag gratis , je bent niet de eerste. Dank je wel firma boogaard en snel weer verder, schuin aan de overkant kon je in de schaduw lopen en me zelf even getrakteerd op een plaatselijk buitje uit de drinkfles, weer een beetje opgefrist ging het nu op weg naar de finish, maar er was nog een omleiding in het parcours, we mochten niet door de tunnel onder het station wegens........wateroverlast!! hoe bestaat het, loop je te zoeken naar water en even verder staat er een tunnel vol water, het is ook niet eerlijk verdeeld in deze wereld. Al vlug was de finish gepasseerd en zat de driedaagse er op, en hebben we deze passend afgesloten met ... een palm , maar wel in een glas hoor.
grt piet
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking in Zeeland Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Volgende
Pagina 9 van 11

Weer voor Nordic Walking?