Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

Straps
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking techniek

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
12-05-2018
Oudemolen  10 km ...
Oudemolen 10 km ...
Geplaatst door: quib
03-10-2016
Nordic Walking ...
Nordic Walking ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Auteur Bericht
Haro
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Dec 10, 2006 13:29    Onderwerp: Straps Reageer met quote

Er is informatie beschikbaar waarin de verschillende soorten straps worden uitgelegd: wat de voor- en nadelen zijn enzo van de verschillende soorten ?
Op de lijst met stokken in dit forum zie je diverse benamingen voorbijkomen van de straks die op de stokken zitten.
Dit is toch een belangrijk onderdeel van de stok lijkt mij ?

vg
Hans
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Caro
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Dec 10, 2006 13:51    Onderwerp: Reageer met quote

Heel belangrijk! En ook heel erg afhankelijk van je persoonlijke voorkeur. Het is een wezenlijk onderdeel van je stok. Je strap moet in ieder geval eerst en vooral goed passen. Bij sommige merken zit er een standaard Medium op de stok maar kun je een andere maat erbij of in plaats van kopen (bijvoorbeeld Leki), bij andere kun je de strap zelf op maat maken (bijvoorbeeld Exel). Dan past de ene strap ook nog beter bij een bepaalde techniek dan de andere omdat je plaats van stokinzet kan verschillen en daarbij dus de plaats waar je strap je hand moet ondersteunen.

Goed voelen, kijken en vergelijken dus. Niet afgaan op zaken als "makkelijk als je 'm los kan klikken" (hoewel dat erg makkelijk kan zijn), dat is leuk maar niet doorslaggevend.

Stokkenland, pfff. Soms zie je door de bomen het bos niet meer.
pim
Nordic Walking Instructeur

BerichtGeplaatst: Zo Dec 10, 2006 17:43    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,

Ik ben wel benieuwd naar ervaringen met de duurzaamheid van de straps.
Zo heb ik mijn Leki staps binnen een jaar door gesleten.
Toen de strap door brak merkt ik dat alleen het onderste band deel door was en bleef er toch voldoende steun van de boven band zodat er geen ongelukken mee gebeurd zijn .
Ik ben ooit met Gabel stokken gestart die heb ik heel snel verwisselt voor Leki omdat de straps de muis van mijn duim in de achterzwaai steeds afknepen.
Daardoor kreeg ik last van blaren wat erg vervelend was.
De Leki strap heeft een bandje wat afknellen voorkomt.

Groeten
Pim
Naar boven
germaantje
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Dec 12, 2006 22:56    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb vandaag ontdekt dat mijn straps verschillend van grootte zijn..... Ik heb vorige week mijn stokken gekocht en vandaag een wat grotere wandeling gemaakt. Ik merkte dat de strap van mijn linker hand niet lekker zat na enige tijd lopen. Gekeken of er een verdikking in zal oid maar kon niets ontdekken. Bij thuiskomst de straps eens goed naast elkaar gelegd en toen zag ik dat er een duidelijk verschil in grootte te zien was tussen de linker er rechter duim opening. De maat was vlgns de aanduiding allebei hetzelfde maar helaas de werkelijkheid is anders. Moet ik weer terug naar de winkel Mad

Groetjes Ilma
Naar boven
pim

BerichtGeplaatst: Wo Dec 13, 2006 21:23    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Germaantje,

Ik weet niet of het om Leki gaat bij jou stokken.
Ik heb bij de Leki straps wel vaker maat verschil gezien.
Dat kan soms handig uitpakken voor mensen met kleine handen door kleine straps bij je stokken te zoeken wel even meerdere stokken passen.
In jou situatie is het erg vervelend .
Ik zou terug gaan naar de winkel dit moet goed op te lossen zijn.

groeten en succes met de ruil
Pim
Naar boven
germaantje
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Dec 15, 2006 16:27    Onderwerp: Reageer met quote

De strap is geruild hoor. Was geen enkel probleem. Ze keken er in eerste instantie wel een beetje gek van op maar toen ik het verschil liet zien was het duidelijk genoeg.
Ik kan dus weer vrolijk op weg met mijn One Way,s Smile

Groetjes Ilma
Naar boven
Mok
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Jan 04, 2007 1:20    Onderwerp: Reageer met quote

Hm iemand voor jou geweest met 2 zeer verschillende handen, die 1 strap had omgewisseld Shocked rare gewaarwording zeg, gelukkig zagen ze dat in de winkel ook in. Succes verder Very Happy

Groetsels, Mok
I love cats and dogs, but rain ... no way !
Naar boven
germaantje
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Jan 04, 2007 1:22    Onderwerp: Reageer met quote

Nee hoor, het waren geen vershillende maten maar het duimgat van de linker strap was gewoon wat kleiner uitgevallen tijdens de productie. Ik heb nog een L geprobeert maar die was echt veeeeeeeeeel groter.

Groetjes Ilma
Naar boven
Sofie
Gast

BerichtGeplaatst: Za Feb 10, 2007 14:52    Onderwerp: Reageer met quote

Tijdens de cursus biedt de instrukteur exel poles om de techniek te leren. Vanaf de derde les moeten er poles gehuurd worden, maar ik heb het geluk dat ik poles van iemand anders mag lenen. Het zijn leki poles. De straps van de leki zijn anders dan die van exel. Er is aangekondigd dat we met de poles naar achter moeten zwaaien. In hoeverre zit de strap van leki die beweging in de weg?

Sofie
Naar boven
Annette
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Feb 10, 2007 16:09    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Sofie,

NIET! Ook Leki zijn stokken om te Nordic Walkingen, en uitzwaaien is geen enkel probleem.
Vanochtend nog complimenten geincasseerd!!

groet, Annette
.......\_)......)../....
................(_/.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Feb 10, 2007 21:00    Onderwerp: Reageer met quote

In 2005 bij onze beginnerslessen had iemand stokken van de ANWB, en het was elke week weer een geworstel van haar on de straps goed aan te doen. Door onze instructeurs werd ze telkens geholpen met het aandoen. maar de week erop was het weer deut. Shame on you
Toen heeft ze Leki's gekocht en was het probleem grotendeels weg.
Het aanklikken aan de achterkant verwisselde ze soms met de bovenkant naast de ontgrendeling. Volgens mij is onhandigheid een speciale gave. Wink Laughing
Ze moest er zelf ook wel om lachen hoor. Laughing Laughing Rolling Eyes

Maar ik bedoel ermee te zeggen dat elk merk met z'n straps, zijn eigen manier heeft om aan te doen, zijn voor en nadelen. Oefen thuis eerst flink het aandoen of laat in de winkel het een paar keer voordoen. Dat voorkomt veel stress, ook van je mede cursisten. Crying or Very sad Wink Boo hoo!

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Sofie
Gast

BerichtGeplaatst: Za Feb 10, 2007 21:23    Onderwerp: Reageer met quote

quib schreef:
In 2005 bij onze beginnerslessen had iemand stokken van de ANWB, en het was elke week weer een geworstel van haar on de straps goed aan te doen. Door onze instructeurs werd ze telkens geholpen met het aandoen. maar de week erop was het weer deut. Shame on you
Toen heeft ze Leki's gekocht en was het probleem grotendeels weg.
Het aanklikken aan de achterkant verwisselde ze soms met de bovenkant naast de ontgrendeling. Volgens mij is onhandigheid een speciale gave. Wink Laughing
Ze moest er zelf ook wel om lachen hoor. Laughing Laughing Rolling Eyes

Maar ik bedoel ermee te zeggen dat elk merk met z'n straps, zijn eigen manier heeft om aan te doen, zijn voor en nadelen. Oefen thuis eerst flink het aandoen of laat in de winkel het een paar keer voordoen. Dat voorkomt veel stress, ook van je mede cursisten. Crying or Very sad Wink Boo hoo!

Grappig verhaal! Very Happy

De straps omdoen daar heb ik gelukkig geen problemen mee. Wink

Wat ik bedoel is omdat de strap zo anders is dan die van de exel of het bij de duim niet gaat knellen bij de zwaai naar achteren. Volgende week komt dit pas echt aan de beurt maar vandaag met het afrollen van de voet gingen de schouders automatisch mee en merkte ik dat de arm dus ook al verder naar achter gaat. Omdat die zwaai dus nog groter wordt denk ik dus dat het zou kunnen gaan knellen. Vandaar dus mijn vraag.

Sofie
Naar boven
Pientje
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Feb 10, 2007 21:24    Onderwerp: Reageer met quote

loop zelf met Leki's en heb ook Gabels.
straps zijn idd verschillend.
De Leki's bevallen mij goed, heb ze iets meer dan een jaar en nog geen slijtage te zien.
Weet eigenlijk niet of nieuwe straps duur zijn.
Qua achterzwaai bevallen de Leki's mij erg goed, heb ook de exel's geprobeerd, maar die bevielen mij niet vanwege de lengte van de lussen.
Maar dat komt misschien omdat ik me er niet meer echt in verdiept heb, omdat ik toch de Leki's al had.
Heb wel Small handschoentjes aangeschaft bij aankoop van de stokken, want Medium was zo groot, dat bij het aansnoeren de metalen gesp precies op mijn botje zat en dat deed na een half uur echt pijn, maar losser doen was geen optie vanwege de techniek.
Naar boven
Sofie
Gast

BerichtGeplaatst: Za Feb 10, 2007 21:38    Onderwerp: Reageer met quote

Pientje schreef:
lvanwege de lengte van de lussen.

Dat gevoel had ik dus ook toen ik de leki's voor het eerst om had, de pole bleef dichterbij de hand liggen.

Gewoon verder oefenen dus hier.

Sofie
Naar boven
Sofie
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Feb 19, 2007 22:28    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb afgelopen zaterdag dus weer met leki gelopen en dat bevalt mij inderdaad goed. Ik kreeg even de exel te leen. Die straps voelen anders. Ik ben benieuwd. Ik krijg ook een paar one way te leen van iemand die op vakantie gaat en die hoorde dat ik er net mee begonnen ben. Wat een luxe he al die verschillende poles uitproberen:

One way over een week of wat
Leki Instruktor nu al een paar weken
Exel Trainer zo nu en dan eventjes tijdens de les.

Van deze vind ik de leki het zwaarst en de one way en trainer zijn om het even.

Sofie
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Weer voor Nordic Walking?