Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

Maastrichts mooiste
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking in Limburg

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
Oudemolen  10 km ...
Oudemolen 10 km ...
Geplaatst door: quib
03-10-2016
Nordic Walking ...
Nordic Walking ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Alles in de hand, ...
Alles in de hand, ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Auteur Bericht
ves
Gast

BerichtGeplaatst: Ma Mei 28, 2007 15:45    Onderwerp: Reageer met quote

Het is bijna zover !!!!!!!!! Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
Ik heb er reuze veel zin in jullie ook "Zeeland"?

Maastrichts Mooiste Wandeltocht op zondag 3 juni
belooft één van de mooiste en spectaculairste wandeltochten in Nederland te worden. De organisatie ligt op koers om een record-aantal van 2.000 deelnemers te halen en wil alles uit de kast halen om de deelnemers zoveel mogelijk te verwennen. U heeft zich al vooringeschreven en dat betekent dat u op zondagochtend snel geholpen zult worden.

Start en finish zijn bij het feeërieke Kasteel Rijckholt. Wandelaars kunnen bij het inschrijfbureau kiezen uit afstanden van 10 of 20 kilometer. De wandeltochten gaan vrijwel volledig door het unieke en mysterieuze Savelsbos, waarin vele onbekende schatten wachten om aangeboord te worden. Wat dacht u ervan om te wandelen langs één van de grootste dassenburchten in Nederland? Of om een ondergronds bezoek te brengen aan de prehistorische Vuursteenmijn?

Op negen plaatsen langs het parcours zijn bijzondere plekjes ingericht, waar de wandelaar wordt gevraagd even stil te staan. Hier staan natuurgidsen en medewerkers van Staatsbosbeheer, Heemkundevereniging Grueles en VTN Cadier en Keer voor u klaar om uitgebreid tekst en uitleg te geven over wat u allemaal in het Savelsbos kunt ontdekken.

De wandeltochten zijn geschikt voor het hele gezin. Onderweg zijn –naast twee waterposten- op drie plaatsen gezellige cateringplekken ingericht. Hoogtepunt is de picknicklocatie bij de oude boswachterswoning Huize de Beuk, met het meest fantastische uitzicht dat u tijdens een picknick kunt bedenken. Wildbeheerder Eddy Jacobs vertelt hier spannende verhalen.

Een hele batterij masseurs staat bij de finish van de wandeltocht in de Kasteeltuin voor u klaar om uw voeten en benen te verzorgen. In de Kasteeltuin staat ’s middags een uitgebreid terras opgesteld, waar u de rest van de middag kunt genieten van live gespeelde Franse chansons en catering vanuit het Koetshuis. Bij het terras staan ook diverse informatie- en verkoopstands opgesteld.

Tijdschema:

Start Nordic Walking 07.30 - 8.30 uur
Start overige wandelaars 08.30 - 12.00 uur
Finish tot 18.00 uur

Route / Parkeren
Kijk op www.koetshuiskasteelrijckholt.nl voor een digitale routebeschrijving. U neemt de autosnelweg (A2) Maastricht richting Luik, afslag Eijsden/Oost Maarland. U gaat na de afrit links onder de autoweg door richting Rijckholt. Volgt u vervolgens svp de aangegeven parkeerborden en de aanwijzingen van de parkeerregelaars ter plekke.

Parcours
Bij het inschrijfbureau, in het Koetshuis van Kasteel Rijckholt ontvangt u een prachtige parcourskaart. Het parcours is uitgepijld met gele borden met zwarte pijlen en rood/wit afzetlint. Een voorbeeld ligt op het inschrijfbureau, zodat u niet verkeerd loopt.

Het parcours is pittig, met enkele stevige klimmetjes. In het Savelsbos kan het nog wel eens glibberig zijn. Hou er rekening mee dat u iets warms bij zich heeft, voor een eventuele weeromslag en zeker voor het bezoek aan de Vuursteenmijn, waar het 9 graden Celsius is.

Medisch
De medische verzorging is in handen van Service Médical. Zij zijn aanwezig met medisch uitgeruste fietsen en met een ambulance. Daarnaast is op elke grote cateringpost EHBO aanwezig. Bij de finish staan masseurs en er is tevens EHBO aanwezig.

Het weer
Op dit moment is de lange termijn trend voor het weer op zondag 3 juni goed te noemen. Maar het weer is moeilijk te voorspellen. Houdt u svp de weersverwachting de komende dagen goed in de gaten en hou daar rekening mee met bijvoorbeeld uw kleding. Kijk ook op onze website naar specifieke voorbereidingstips.

Vrienden of familieleden of collega’s willen nog inschrijven?
Dat kan nog tot woensdagavond 30 mei 24.00 uur. Daarna is de internetinschrijving gesloten. Op zondag 3 juni is het mogelijk om in te schrijven aan de balie van 7.30 – 12.00 uur. Na-inschrijvers moeten wel rekening houden met langere wachttijden dan mensen die vooraf via internet hebben ingeschreven.

Fotografie onderweg
Bij Huize de Beuk staan fotografen klaar om een portretfoto te maken op het mooiste plekje van het parcours. Deze foto kunt u enkele dagen later via internet opzoeken en downloaden. U moet wel uw doorkomsttijd onthouden, omdat de foto’s gesorteerd worden op tijdstip van doorkomst bij Huize de Beuk.

Toiletten
Bij alle grote cateringposten en bij start en finish zijn toiletvoorzieningen opgezet.

Let op het verkeer!
De organisatie van Maastrichts Mooiste heeft diverse verkeersmaatregelen genomen om ervoor te zorgen dat u zo ongestoord en veilig mogelijk kunt wandelen. Niettemin verzoeken wij u dringend zeer goed op te letten bij het oversteken van diverse kruispunten waar auto’s voorbijkomen. Ook moet u rekening houden met mountainbikers en wielrenners op een (klein) deel van het parcours.

Savelsbos, dwalen door de tijd
Het Savelsbos, beheerd door Staatsbosbeheer, is een typisch hellingbos aan de oostzijde van de Maas, tussen Maastricht en Eijsden. De ondergrond is kalksteen, grind en löss. Die merkwaardige bodem draagt een rijk verleden, die 65 tot 80 miljoen jaar terug gaat.

In het Savelsbos zijn ook vele artefacten te vinden uit de prehistorie. Meer dan vijfduizend jaar terug bewerkten onze voorouders hier in de mijnen vuurstenen pijlpunten, messen en bijlen. Tijdens de wandeltocht brengt u een bezoek aan zo'n mijn. U gaat maar liefst 130 meter de gang in, onder het bos door! Neemt u iets warms mee om u te kleden, want in de mijn is het slechts 9 graden Celsius.

WIJ WENSEN U HEEL VEEL WANDELPLEZIER OP ZONDAG 3 JUNI!
Naar boven
Annette
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Mei 29, 2007 8:00    Onderwerp: Reageer met quote

Iedereen die meegaat heel veel plezier!

Groet,

Annette
.......\_)......)../....
................(_/.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
ves
Gast

BerichtGeplaatst: Di Mei 29, 2007 15:10    Onderwerp: Reageer met quote

Annette schreef:
Iedereen die meegaat heel veel plezier!

Groet,

Annette

Dank je wel Annette ik wens jullie ook veel plezier Very Happy
Naar boven
p van eenennaam
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Jun 01, 2007 19:37    Onderwerp: wij gaan naar maastricht Reageer met quote

zondag morgen heel vroeg, om 6 uur vertrekken we met zes personen richting maastricht.
wij zullen niet de vroegste zijn die starten, maar de zeeuwsevlag gaat inderdaad mee.
grt piet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage AIM Naam
Frans VH
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Jun 01, 2007 19:43    Onderwerp: Reageer met quote

allemaal heel veel succes, en ik zal aan jullie denken als ik bij Naarden loop!

Jullie redden t vast wel.

Groeten,

Frans VH.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ves
Gast

BerichtGeplaatst: Vr Jun 01, 2007 20:08    Onderwerp: Reageer met quote

Frans VH schreef:
allemaal heel veel succes, en ik zal aan jullie denken als ik bij Naarden loop!

Jullie redden t vast wel.

Groeten,

Frans VH.

Thanks jij ook veel plezier Laughing Laughing
@Zeeland Wij gaan hem zonder stokken lopen Very Happy
Naar boven
Sofie
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Jun 02, 2007 11:56    Onderwerp: Reageer met quote

Heel veel nordic plezier morgen.
Lees graag de verhalen en zie ook graag foto's!! Very Happy

Sofie
ves
Gast

BerichtGeplaatst: Za Jun 02, 2007 21:38    Onderwerp: Reageer met quote

Sofie schreef:

Sofie

Bedankt Sofie.
Zal zeker een klein verslag hier neer zetten Laughing
Naar boven
Frans VH
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Jun 03, 2007 14:50    Onderwerp: Reageer met quote

ves schreef:
Sofie schreef:

Sofie

Bedankt Sofie.
Zal zeker een klein verslag hier neer zetten Laughing

en????? hoe was ie? Vertel, ik ben benieuwd!
Allemaal uitgelopen, en hoe was t weer?
Ik heb vandaag ''forumgelopen'' hierover meer in t betreffende topic.

Gr. Frans
Naar boven
ves
Gast

BerichtGeplaatst: Zo Jun 03, 2007 21:41    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Frans en anderen.
Ik heb MM 20 km met manlief gelopen zonder nw stokken.
Vaak zit er tussendoor wel een stukje asfalt tussen en dat gewissel vind ik dan niks.
Deze keer was het een werkelijk fantastische wandeling bijna continu door het Savelse bos, met wat mooie uitzichten over het Limburgse heuvelland.
Er zaten wat pittige klimmetjes in, maar verder was het goed te doen.
De verzorging onderweg was ook goed geregeld met wat standjes waar je water kon drinken en je bidon bij vullen.
3x een gecreerde horica waar je drank en eten kon kopen.
Het weer was zeer aangenaam net te warn niet te koud.
Na afloop kom je weer bij het kasteel aan waar op een groot grasveld de massage banken klaar staan.
Studenden van de Fysiotherapie Akademie masseren je kuiten.

Laughing
Dit was al met al een superdag met een sterretje.
Het viel mij trouwens op dat deelnemers echt niet alleen uit Limburg kwamen hoor.
Het is echt de mooite waard om eens te doen Laughing
Volgend jaar ga ik weer.
Ben Zeeland niet tegen gekomen maar die zullen wel genordict hebben
Naar boven
Frans VH
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Jun 04, 2007 10:39    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Ves,

Goede beschrijving! leuk dat je t zo mooi hebt gehad, en dat de tocht zo goed was georganiseerd. Het weer was inderdaad prima, ook in t Gooi.
Inderdaad iets om over na te denken voor volgend jaar, toch maar eens kijken.
Wellicht leuk als volgende forumtocht? Smile (die van ons was ook leuk)

Groeten,
Frans
Naar boven
ves
Gast

BerichtGeplaatst: Ma Jun 04, 2007 15:19    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Frans,
Ik heb dit voorjaar een forum tocht in Limburg georganiseerd , maar de meesten vinden Limburg te ver Crying or Very sad

Maar wie weet, zal zeker niet laten MM te poromoten Laughing
Maken jullie er allemaal lekker een weekendje Maastricht van Very Happy
Slapen kun je in een stay oke herberg is het ook niet zo duur.
Ben benieuwd naar de ervaringen van Zeeland
Fijn dat jullie het ook leuk hebben gehad maar jammer dat er niet zoveel forummers bij waren.
Naar boven
Frans VH
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Jun 04, 2007 17:20    Onderwerp: Reageer met quote

ves schreef:
Hoi Frans,
Ik heb dit voorjaar een forum tocht in Limburg georganiseerd , maar de meesten vinden Limburg te ver Crying or Very sad

Maar wie weet, zal zeker niet laten MM te poromoten Laughing
Maken jullie er allemaal lekker een weekendje Maastricht van Very Happy
Slapen kun je in een stay oke herberg is het ook niet zo duur.
Ben benieuwd naar de ervaringen van Zeeland
Fijn dat jullie het ook leuk hebben gehad maar jammer dat er niet zoveel forummers bij waren.

Hoi Ves,

Oja die tocht had je georganiseerd die liep je samen met Carla. Die dag kon ik ook niet, en was de reistijd inderdaad wat lang. Voor een evt. langere tocht in t limburgse hou ik me aanbevolen.
Maastricht is een mooie stad, ben er een aantal jaren terug geweest.
Wie weet volgend jaar een MMforumweekend, ik ben benieuwd!

Gr. Frans
Naar boven
ves
Gast

BerichtGeplaatst: Ma Jun 04, 2007 17:45    Onderwerp: Reageer met quote

Juist Frans die tocht was het
We hebben in totaal ca 22 km gelopen met een lunchpauze in het midden.
Loop jij meestal langere tochten? Question Very Happy
Knap denk dat ik hooguit 25 km red op het momenr Rolling Eyes
Naar boven
Annette
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Jun 04, 2007 19:10    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi ves,

Laat Frans maar schuiven! Weet je hoelang zijn benen wel niet zijn? 1 Stap van hem, zijn 2 stappen van mij!

Ik vind 25 kilometer een heel eind hoor! En Frans loopt ook rustig voor de gezelligheid mee hoor, maar dan moet het niet te ver weg zijn!

Groet,

Annette
.......\_)......)../....
................(_/.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking in Limburg Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

Weer voor Nordic Walking?