Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

G25, Beusichem II (Buren) Gelderland. 8,2 km.

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking Routes (i.s.m. Nordicwalkingnet.nl)

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
12-05-2018
Oudemolen  10 km ...
Oudemolen 10 km ...
Geplaatst door: quib
03-10-2016
Nordic Walking ...
Nordic Walking ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Auteur Bericht
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Apr 01, 2007 13:24    Onderwerp: G25, Beusichem II (Buren) Gelderland. 8,2 km. Reageer met quote

Naam en nr. van de route: Beusichem II , G25
Gebied / locatie: Beusichem, gemeente Buren, behorend bij de Betuwe Gelderland
Lengte: de G25 is 8.28 km. Looptijd ongeveer 1 ¾ á 2 uur.
Verlengen mogelijk. G24
Breedte paden: Dubbelspoor.
Ondergrond: Verhard. Straten en rijbaan. Op veel stukken is het mogelijk naast de weg in de berm te lopen.
Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk.
Bijzonderheden: De route wordt met bordjes van Beusichem met pijlen aangegeven. Soms zitten de bordjes wat hoger op een lantaarnpaal.
Eten en drinken: Op de Marktplein in Beusichem. Zondags na 12 uur pas open.
Startplaatsen: Parkeerplaats Markt Beusichem

Link: http://www.nordicwalkingnet.nl/site/flash/gebiedskaart.php?gebied=buren

Heerlijk weer was het op 1 april (Palmzondag) om deze route te lopen. Wij hoopten natuurlijk op veel bloesem aan de fruitbomen. Maar het was de weken hiervoor soms net iets te koud geweest tijdens de nachten, volgens de “kenners”.
Één enkele tak of boompje had wat bloesem maar niet uitbundig, maar de knoppen zaten er wel. De komende week of met Pasen zal er wel een zee van bloesem te zien zijn.
Wel veel bloeiende struiken, heesters en (niet fruit) bomen.
http://www.nordicwalkingforum.nl/fotoalbums/showphoto.php/photo/745/what/allfields/name/quib/name/quib/mcats/500

De route is makkelijk met bordjes (Beusichem met pijlen) aangegeven en loopt vanaf de Markt naar de boomgaarden en het landelijke gebied. Mooie boerderijen en landhuizen op de route. Je komt door de plaatsjes Zoelmond en Ravenswaay, waar de stilte van de zondagmorgen erg opvalt.
http://www.nordicwalkingforum.nl/fotoalbums/showphoto.php?photo=746&cat=500

Dan kom je op de Lekdijk, met weidse vergezichten over de uiterwaarden en de rivier de Lek, die schuin naar rechts aan de overzijde kijkend, bij Wijk bij Duurstede nog Rijn heet. Je zag er ook veel soorten watervogels waaronder zeer mooie ganzen.
Op deze dijk moet je goed oppassen voor tegemoetkomende en passerende motorrijders, die op zondagmorgen hun toertochten houden. Sommige houden zich goed aan de max. snelheid van 60 km. p. u., maar een enkeleing verpesten het voor de anderen, om met brullende motoren en schuin door de bochten, je voorbij te stuiven.
http://www.nordicwalkingforum.nl/fotoalbums/showphoto.php/photo/747/what/allfields/name/quib/name/quib/mcats/500

Dan loop je weer over een heel stil weggetje tot de rand van Zoelmond, om dan rechtsaf te slaan over een rustige paralelleweg, weer terug naar Beusichem.

Helaas kwamen we op zeer veel plaatsen padden tegen, soms met het mannetje nog op hun rug. Die de oversteek over de asfalt weg niet hadden overleefd.

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing

Laatst aangepast door quib op Vr Okt 10, 2008 19:17, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Annette
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Apr 01, 2007 14:55    Onderwerp: Reageer met quote

Het was een heerlijk ochtend om te lopen. Koud windje, maar daarvoor hebben we tegenwoordig een wind-waterdicht en ademend fleecevest!

Daar tegenover stond zoveel moois: De stilte van de dorpjes, een kerkklok, de opkomende zon.
Bloeiende struiken, de fruitbomen in knop, die de belofte van een nieuwe zomer in zich hebben.

Heerlijk! Laughing

Alleen jammer dat de kroeg nog dichtzat en dat op het moment dat de kerk uitging Crying or Very sad Twisted Evil

Vanmiddag nog even een fietstochtje gedaan, dus ik heb mijn AD en beweging weer ontvangen vandaag!

Straks een glas lekkere witte wijn, wat een Zondag!!

Groet,

Annette
.......\_)......)../....
................(_/.....
Naar boven
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Apr 08, 2007 13:11    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb net even de fruitbomen bekeken, maar veel staan er nu wel of half in bloei.
Waarschijnlijk de vroege fruitsoorten.

Dus als je met dit mooie Paasweer nog even een tochtje wilt maken kan ik je de tochten bij Buren zeer aanbevelen.
http://www.nordicwalkingforum.nl/fotoalbums/showphoto.php/photo/761/cat/500

Ook Beusichem I, voert je langs een aantal fruitboomgaarden. Deze heb ik eens met familie op de fiets gedaan, daar zijn enkele stukjes half verhard/onverhard bij, ook heel erg mooi.

Link: http://www.nordicwalkingnet.nl/site/flash/gebiedskaart.php?gebied=buren

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
xElsx
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Feb 24, 2008 22:59    Onderwerp: Reageer met quote

Morgenochtend hoop ik de Beusichem I tocht te gaan lopen.

Groet,
Es
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
xElsx
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Feb 25, 2008 16:03    Onderwerp: Reageer met quote

xElsx schreef:
Morgenochtend hoop ik de Beusichem I tocht te gaan lopen.

Groet,
Es

Het is de Beusichem II tocht geworden, omdat deze route helemaal door het buitengebied loopt. Voldaan kwamen we na 2 uur lopen terug in Beusichem, waar we nog een kopje koffie wilden drinken. Helaas: hele dag gesloten op maandag! Dit tref ik dus meestal omdat ik alleen op maandag vrij ben.
Overigens hadden we tocht in minder tijd kunnen lopen, maar ja, ik ben ook vogelaar, dus .....................

Groet,
Els
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking Routes (i.s.m. Nordicwalkingnet.nl) Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Weer voor Nordic Walking?