Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

Rugzakken, ervaringen bij het nordic walken?
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking materiaal

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
12-05-2018
Oudemolen  10 km ...
Oudemolen 10 km ...
Geplaatst door: quib
03-10-2016
Nordic Walking ...
Nordic Walking ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Auteur Bericht
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Apr 01, 2007 17:59    Onderwerp: Rugzakken, ervaringen bij het nordic walken? Reageer met quote

Hallo mede walkers,

De hele wintertijd heb ik, of met een middelgrote heuptas (ANWB), of met een heeeel goedkope rugzak (Xenos) gelopen, tijdens onze tochten. In deze rugzak kon ik wel een hoop spul in op bergen, regenjasje, papieren, portemonnee, sleutels, wat te eten, drinken, zelfs drinkzak (Platypus hoser 1) past erin. Embarassed
Tijdens de winter nooit problemen gehad met een extreem bezwete rug.
Nu heb ik een ademend, waterdicht Softshell jack. Tijdens de tocht van vandaag kreeg ik na een kwartier al een flinke bezwete rugplek prcies onder deze rugzak. Crying or Very sad

Ik heb deze week al een paar "dure" rugzakken gepast. Wist niet dat er zoveel soorten, rond de 25 liter, dag-rugzakken waren. Confused
Het fijnst vond ik een type van Deuter zitten. De 20 liter was voor mijn rug iets te kort, maar de ? 28 liter zat perfect. Maar daar hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan. En dat voor 1,2, of 3 tochten per maand? d'oh!

Nu is mijn vraag aan jullie. Question Met welke merken en modellen hebben jullie de beste ervaring, zodat ik niet met het warmer wordende weer , met een natte rug hoeft rond te sjouwen.

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
marielle
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Apr 01, 2007 18:13    Onderwerp: Reageer met quote

Met een rugzak om/op, krijg je altijd een natte rug, Quib.
Maar met de nieuwste technieken wordt het wel beperkt. In de nieuwe Op Pad zit een gidsje met allemaal trends, ook op het gebied van rugzakken.

Ik gebruik er eentje van Exel, die smal in de breedte is en die ook uitgerust is met een band om je middel zodat het niet al te veel stuitert.

gr,
Marielle
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Carla
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Apr 01, 2007 19:53    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Quib,

Ik heb een Cluster Air rugzakje van Vaude. Dat is voorzien van een soort stevig 'net' zodat de rugzak zelf niet tegen je rug komt. Het systeem ventileert heel erg goed en ik heb dan ook hoogstens zweetplekken onder de schouderbanden maar niet op mijn rug.

Groeten,
Carla
Naar boven
Annette
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Apr 01, 2007 20:33    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Quib,

Heb je deze ervaringen al gevonden?

http://www.hiking-site.nl/materialen_ervaringen_rugzakken.php

Je hebt mij ook al gek gemaakt. Op de site van reuter zit ook een handige toets om te kijken welke het best geschikt is voor jou!

Veel plezier en fijne werkweek,

Annette
.......\_)......)../....
................(_/.....
Naar boven
Carla
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Apr 02, 2007 8:00    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Annette,

Tijdens mijn internetzoektocht kwam ik via die toets ook op een zakje van Deuter uit. Het leek ideaal. Gelukkig heb ik het niet via internet besteld, want in de winkel bleek dat de rugzak die ik had uitgekozen mij niet lekker paste. Het borstbandje liep echt letterlijk midden over mijn borsten en kon niet verschoven worden. Ik vond het wel heel vreemd , want het was een speciaal damesmodel. Rolling Eyes Bij mijn vaude rugzakje is het borstbandje wel verschuifbaar en kan ik het dus wat hoger zetten. Dat zit prima. Daarmee wil ik niet zeggen dat Deuter rugzakken per definitie afvallen, maar wel dat je een rugzak het beste even in de winkel kunt passen Smile

Groeten,
Carla
Naar boven
ves
Gast

BerichtGeplaatst: Ma Apr 02, 2007 8:42    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb zelf een lowe-pro fotorugzak.
Is in 2 gedeeltes, onderste gedeelte kan je camera met nog wat lenzen.
Bovernste gedeelte kunnen andere spulletjes.
Ook een netgedeelte op de rug Laughing
Naar boven
FransP
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Apr 02, 2007 15:40    Onderwerp: Reageer met quote

ves schreef:

Welk type heb je ?
Ben al een poos op zoek naar een goede rugzak voor fototoestel.
ves
Gast

BerichtGeplaatst: Ma Apr 02, 2007 16:20    Onderwerp: Reageer met quote

FransP schreef:
ves schreef:

Welk type heb je ?
Ben al een poos op zoek naar een goede rugzak voor fototoestel.

Orion trekker

Mooie is van dat type dat het uit 2 gedeeltes bestaat
Naar boven
yvonne
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Apr 02, 2007 20:16    Onderwerp: rugzak Reageer met quote

Ik heb sinds kort een rugzak van het merk Salomon met drinkzak, ook een smal model en inhoud van max 2,5 ltr.
Model is lang en smal, zit vast aan bovenkant op schouderhoogte, wat ik comfortabeler vindt dan wanneer er iets om je romp of heupen vast zit
Bevalt me goed en ik vindt het zweten erg meevallen.

Succes en nordic groet,
Yvonne
Naar boven
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Jan 28, 2008 20:44    Onderwerp: Reageer met quote

Een vraag: ik heb mij opgegeven voor een dagtocht Nordic Walking. Ik heb een heuptas (Deuter Nordic Walking 300 van 2 liter, waar ik overigens al veel plezier van heb gehad) en vraag me nu af of ik voor een dagtocht ook een dagrugzak nodig heb?

Groetjes, Susan
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Jan 28, 2008 21:15    Onderwerp: Reageer met quote

Paddington schreef:
Een vraag: ik heb mij opgegeven voor een dagtocht Nordic Walking. Ik heb een heuptas (Deuter Nordic Walking 300 van 2 liter, waar ik overigens al veel plezier van heb gehad) en vraag me nu af of ik voor een dagtocht ook een dagrugzak nodig heb?

Groetjes, Susan

Hallo Susan,
Tijdens een dagtocht neem je toch het een en ander mee, tenminste ik wel. En dat past niet altijd in een heuptas, ook al is die nog zo groot. Ik vind die dan met de nodige eten en drinken, de heuptas toch wat hangend en wringend om je middel.
Wanneer je een rugzak gebruikt en je stopt er ook zwaardere dingen in, dan is het gewicht meer verdeeld over je rug, en dat loopt lekkerder vind ik. Ook kun je er gemakkelijker regenkleding, trui e.d. in opbergen.
Maar de ene rugzak is de andere niet en je hebt ook te maken met de persoonlijke voorkeur, vorm van je rug, schouders en middel. Dus wat ook al eens eerder hier op het forum te lezen was, ga rustig rugzakken passen (net als schoenen en kleding) en doe geen aankoop op alleen het sportieve kleurtje van de tas.
Kijk voor verdere info, ook eens op http://www.hiking-site.nl zoeken op: "dagrugzakken"

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
Annette
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Jan 28, 2008 21:23    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Susan,

Dat ligt er een beetje aan wat je precies gaat doen. Op zo'n tocht als afgelopen weekend, waar iedere 4 kilometer een verzorgingspost staat, heb je aan een klein heupgordeltje meer dan genoeg.
Flesje water, paar boterhammen, portemonnee en telefoon en klaar is Susan.

Ga je echter zoals ik afgelopen herfst lopen in Spanje, in de 25 graden, zonder enige vorm van verzorging of restaurents onderweg, dan moet je toch minstens 2 liter water en andere benodigheden meenemen. Een redelijk flinke dagrugzak was wel een uitkomst.

Ikzelf het heb vorig jaar een rugzak gekocht van (even naar de schuur) Osprey (Talon 22) en deze zit mij heerlijk, er kan een 2 liter camelbac in, en volop ruimte voor een eten, shirt, handdoekje en je fototoestel. Geen enkel probleem met het Nordiccen!

Een goed rugzak, moet je passen, ruglengte is heel belangrijk en de banden, ach eigenlijk alles, dus ga naar een winkel met een goede sortering en vraag hulp, niet op zaterdag gaan, maar op een door de weekse dag, dan heb je beter advies en meer tijd!

Groet,

Annette
.......\_)......)../....
................(_/.....
Naar boven
McMelloW
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Jan 29, 2008 9:51    Onderwerp: Reageer met quote

Wij hebben eerst gelopen met een rugzakje van een biermerk. Onderzat een soort koelvakje, daarboven ruimte voor andere spulletjes. Liep wel aardig, maar is niet echt je van het. Vorig jaar bij de Lidl een dagrugzakje gekocht. Inclusief 2.5l drinksysteem in een apart vak. Dit loopt erg fijn. Openrug met gaas, banden met gaas. En een brede heupband. Dit alles voor minder dan 20 euri. Erg tevreden over deze rug zak.
Begin dit jaar via marktplaats een Lowepro Orion Trekker rugzak gekocht voor de fotoaparatuur. Zie de foto eerder in dit draadje. Zit prima ruimte genoeg voor proviand en kleding naast de foto spulletjes. Helaas zit er geen drinksysteem in.
Kortom het hoeft niet altijd een duur merk te zijn. Lidl en anderen hebben soms aanbiedingen die ook erg fijnkunnen zijn.

Stevig Stok Struinen,
dat zet 600 spieren aan het werk en je knapt er helemaal van op !
Naar boven
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Jan 29, 2008 11:23    Onderwerp: Reageer met quote

Heeft iemand ook ervaring met de rugtassen van Exel, de Backpack of de Fitness Backpack?

Groetjes, Susan
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Jan 29, 2008 17:17    Onderwerp: Reageer met quote

Helaas geen ervaring mee Susan, uit mijn omgeving weet ik ook niemand die een van die Exel rugzakken heeft.
Een leuke site om eens te snuffelen is die van de Futurumshop en soms niet zo duur ook. Wink
http://www.futurumshop.nl/ice.cgi?a_ssrp=1&d_catg=Outdoor_A_02&choosed_cat=Outdoor_A&element=7000

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking materiaal Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

Weer voor Nordic Walking?