Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

Rugzakken, ervaringen bij het nordic walken?
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking materiaal

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
12-05-2018
Oudemolen  10 km ...
Oudemolen 10 km ...
Geplaatst door: quib
03-10-2016
Nordic Walking ...
Nordic Walking ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Auteur Bericht
Natalie
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Feb 16, 2008 0:17    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb sinds een paar maanden de Deuter Speedlite 10-rugtas. Deze is superlicht en heeft dus een inhoud van 10 liter.
( http://www.perrysport.nl/data/producten/84962-productkaart.jpg)
Voor mij is deze rugtas groot genoeg. Er past met gemakt een regenjas in en verder heb je dan ook nog ruimte genoeg voor het nodige proviant Wink . Een drinkflesje o.i.d kun je in de vakjes aan de zijkant kwijt, en eventueel kun je er ook een waterzak bijkopen.
Ik vind 'm ideaal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Feb 16, 2008 8:33    Onderwerp: Reageer met quote

Pier schreef:
quib schreef:

Wil je ze bekijken http://www.ergon-snow.com/

Hoi Quib,

Enig idee wat die Backpack kost?
Groet, pier

Hallo Pier,

Ik heb ze gevonden vanaf € 130,- en hoger, dat is niet goedkoop vind ik.
Deze worden wel "geadviseerd" voor bikers, maar op de beurs vertelden ze, ook voor wandelaars geschikt te zijn. Maar of dat ook nog een ander type is, moet ik het antwoord schuldig blijven.
Degene die ik hier gevonden heb zijn de kleinere zakken, maar er zijn ook grotere versies met meer inhoud.

http://www.bike2build.nl/artikel.php?productgroepid=023&hoofdgroepid=00012&subhoofdgroepid=00296&subgroepid=00402

Maar misschien zijn ze ergens anders wel goedkoper, Google kan soms een hoop geld uitsparen. Je moet wel de exacte maat weten voor bestelling via internet, of je moet weten welke maat je hebt dus eerst goed passen in de winkel.

Het mooie is de diverse maten:
VARIATIES van b.v. de BD2:

>BD2-M, heren, small
>BD2-M, heren, large
>BD2-W, dames, small
>BD2-W, dames, large

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Caro
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Jul 11, 2008 3:28    Onderwerp: Reageer met quote

Ik liep al met een Vaude fietsrugzakje (soort Camelbak), maar ik wilde graag iets waar wat meer in kon (fietsrugzakje had een inhoud van 7+3, dat gaat wel maar je hebt niets over). Nu heb ik een Lowe Alpine air zoneND22 gekocht. Lekker rugzakje: 22 liter, smal, kaartvak voorop, vakjes in de klep, gaasvakjes opzij en helemaal geweldig; een ingebouwd regenhoesje. Hij heeft een ventilerend rugpand waarbij in het gaas ook weer twee openingen zitten, zodat daar je rug helemaal vrij is (air zone systeem). Hij is aan alle kanten goed te verstellen, ook het borstbandje. ND staat voor Nanda Devi (geen idee trouwens wat dat betekent) en dat geeft aan dat het een damesmodel is. Hij kostte €65.-, niet heel goedkoop maar ook niet superduur.
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Jul 11, 2008 15:43    Onderwerp: Reageer met quote

Caro schreef:
Nu heb ik een Lowe Alpine air zoneND22 gekocht. ND staat voor Nanda Devi (geen idee trouwens wat dat betekent) en dat geeft aan dat het een damesmodel is.

Deze berg heeft misschien de vormen van een vrouw. Wink Laughing
Kijk op: http://en.wikipedia.org/wiki/Nanda_Devi

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
Caro
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Jul 11, 2008 21:30    Onderwerp: Reageer met quote

Zie jij het?

*hmm, die rugzakjongens weten het altijd mooi te brengen Laughing *
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Mei 10, 2009 18:08    Onderwerp: Reageer met quote

Maar weer eens een oud onderwerp opgevist uit de grote forum-visvijver.

Gisteren heb ik meegedaan aan de 3 Provincientocht in Bakkeveen. (Groningen, Friesland en Drenthe).

Er waren wandeltochten uitgezet voor "stokrinners" en mensen zonder stokken. Sommige stukjes overlapten elkaar.
Hier had ik nog weinig of geen ervaring mee, maar ik vond het niet echt prettig met zoveel deelnemers. Er waren 2700 deelnemers waaronder ongeveer 200 Nordic Walkers, nog geen 10%.
Hoe zal dit gaan straks met de Vierdaagse in Vierhouten waar ook mensen zonder stokken aan mogen deelnemen???

Maar enfin, ik dwaal af. Ik zag (zwaar bepakte) heuptassen, allerlei soorten rugzakken. Vorig jaar heb ik een rugzak Deuter AC 20 gekocht, helemaal goed...geen natte rug. Maar deze vond ik voor deze tocht wat te groot, dus mijn kleine Exel rugtas gebruikt. Gisteren heb ik voor het eerst ervaren hoe een rugzak direct op je rug voelt bij een lange tocht (20 kilometer). Het zweten viel mee, maar ik vernam het wel...en dat voelde heel anders dan de rugzak van Deuter, waar je geen natte rug bij krijgt.
Om nu voor de tochten, dichtbij huis, een rugzak van 12 liter (het kleinste model AC Deuter) erbij te kopen, gaat mij wel wat ver....

Maar de Deuter AC rugzakken heb ik weinig gezien. Dus trek ik de conclusie dat al die andere deelnemers, net als ik, met een rugzak, een natte rug hadden. Gelukkig is de Exel rugzak klein en smal....maar toch voelde ik het wel.

Nemen jullie een vochtige rug onder de rugzak gewoon voor lief, of vind je het toch niet echt prettig (zoals ik).

Groetjes, Susan
ves
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Jun 02, 2010 17:17    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag eidelijk eens een behoorlijke rugzak gekocht voor dagtripjes.
Het is een Deuter Futura Midnight canvas geworden 24 ltr
Lijkt wel groot maa valt wel mee
Mooie is de heupgordel en een apart vak voor je jas.
[/img]
Naar boven
Annette
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Wo Jun 02, 2010 20:39    Onderwerp: Reageer met quote

Mooie hoor, ik heb bijna dezelfde! Bevalt me zeer goed, maar ik vind hem wel vrij groot. Als je een hele dag weggaat en 2 liter water moet meenemen en eten en alles is het prima, maar voor een kortere tocht en een halve liter vind ik hem te groot, ik heb er een kleinere bij gekocht.
Ik vind van deze de heupgordel erg lekker zitten, en de vakjes op de heup ook geniaal( pas precies mijn fototoestel in).

Ook de kleine vakjes op de band vind ik handig, past weer precies mijn lippenbalsem in. Lekker veel vakken! Ik heb hem in dezelfde kleur als op het plaatje.
Alleen de banden worden wat viezig, maar ach, het is een gebruiksvoorwerp hč?

Veel plezier ermee!
.......\_)......)../....
................(_/.....
Naar boven
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Jul 08, 2010 20:01    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb de heuptas Deuter Nordic 300, een handige heuptas. Bij de buitensportwinkel zag ik vanmiddag een wat grotere uitvoering, de Deuter Pulse Four. Met gewoon wandelen kan dit prima, maar met het Nordic Walking is deze voor mij gewoon te breed. Bij het stokzwaaien raak ik dan de zijkant van de heuptas.
Hebben meer dames hier hinder van?
Heeft iemand ook ervaring met een heuptas van Fjallraven, zo ja...wat vind je van deze heuptas?

Groetjes, Susan
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking materiaal Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

Weer voor Nordic Walking?