Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

Gooise Lusthoven (Bussum-Zuid) 13 of 18 km (3 juni 2007)
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Activiteiten

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
12-05-2018
Oudemolen  10 km ...
Oudemolen 10 km ...
Geplaatst door: quib
03-10-2016
Nordic Walking ...
Nordic Walking ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Deelname-registratie
(maak je keuze door er op te klikken en vervolgens nogmaals om te bevestigen)
 (1)

(2)

Gebruiker: Opgegeven op: Bevestigd:
quibMa Mei 07, 2007 19:15Ma Mei 07, 2007 19:16
Gebruiker: Opgegeven op: Bevestigd:
AnnetteMa Mei 07, 2007 17:50Di Mei 15, 2007 7:00
Frans VHMa Mei 14, 2007 21:42Ma Mei 14, 2007 21:43
Auteur Bericht
Sofie
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Mei 15, 2007 5:57    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is een goede vraag Frans!

Ja kennelijk heeft ze zich teruggetrokken. Jammer, maar op 3 juni is er hier in Zuid Holland een heel leuke tocht in de omgeving van Stompwijk enzo. Las er helaas pas over na ik mij voor deze tocht had opgegeven anders had ik hier nee moeten verkopen. Best mogelijk dat zij hier wel voor gaat, mits ik mij vergis en zij uit een andere provincie komt.

Sofie
marielle
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Mei 15, 2007 8:45    Onderwerp: Reageer met quote

Zal ze dan maar zelf even reageren Laughing ?

Ja, ik heb mijn deelname ingetrokken. Maar jullie weten vast hoe wispelturig een vrouw kan zijn......wie weet sta ik er binnenkort weer op, maar misschien ook niet.

gr,
Mariëlle
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Sofie
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Mei 15, 2007 19:20    Onderwerp: Reageer met quote

Oh zo!! Laughing Laughing

Sofie
Annette
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Mei 15, 2007 20:05    Onderwerp: Reageer met quote

Jammer Mariélle, maar ja, mag en kan altijd.
Als je toch weer zin krijgt horen we het wel!

Ik las elders dat je naar Florida gaat het najaar, heerlijk!!

Groet, Annette
.......\_)......)../....
................(_/.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Mei 17, 2007 10:48    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kreeg vandaag een mail binnen van een echtpaar voor de 13 km. Very Happy
Dus nu al 6 deelnemers en nog 2 1/2 week voor de tocht. Dancing

Ook nog 5 toezeggingen, maar nog niet off. bevestigd.

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
Frans VH
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Mei 17, 2007 22:35    Onderwerp: Reageer met quote

Kijk, dat gaat de goede kant op. Ben benieuwd met hoevelen we uiteindelijk zijn. Zijn die toezeggingen van buiten t forum?

Op naar de 3de!

Gr. Frans
Naar boven
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Mei 18, 2007 7:05    Onderwerp: Reageer met quote

Ook van lezers van het Forum, niet aangemelde gaat denk ik via mijn www, lezers van www.utrechtnordicwalking.nl en leden van onze zaterdagse UtrechtNoWa trainingsgroep. Ze weten ons dus wel te vinden. Erg leuk toch. Wink
We moeten wel even een lijstje bij gaan houden, wie met welke tocht meeloopt bij de losse aanmelders.

Zal zaterdag ook even informeren of ons "medisch team" ook mee loopt. Cool Laughing
( Dit zijn mensen die in ziekenhuizen werken en / of een praktijk hebben.)

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Mei 20, 2007 14:48    Onderwerp: Reageer met quote

Gooise Lusthoven nordic walking tocht.

Het wordt een prachtige bosrijke Nordic walking tocht over de s-Gravelandse buitenplaatsen van het Gooi, waar tegen het einde van de 17e eeuw rijke Amsterdamse kooplieden neerstreken.
De toenmalige woeste gronden werden ingericht als ware lustoorden. Men liet er imposante landhuizen bouwen die dienstdeden als zomerverblijf voor de voorname families. Nu probeert de Vereniging Natuurmonumenten deze waardevolle landgoederen in hun oorspronkelijke staat te behouden. We lopen door Bantam en de buitenplaats Schaep en Burgh. De kronkelende paadjes en afwisselende doorkijkjes en natuurlijke waterpartijen zijn typische kenmerken van de Engelse landschapsstijl.
Af en toe komen we in deze bossen (de zeldzame) grazende lakenvelders tegen, te herkennen aan hun zwarte of rode vacht met een brede witte band over hun middenlijf (het laken).

Vervolgens walken we door Boekesteyn ( koffiepauze ), een langgerekte buitenplaats, die in twee helften is verdeeld. De noordelijke strook bestaat uit oud loofbos met enkele vijvers en een lange laan. De zuidelijke helft bestaat grotendeels uit weilanden en akkers. In het oude loofbos komen ondermeer vier soorten spechten, bosuil, ijsvogel en vleermuizen voor.

Verderop gaat de route door de naaldbossen van landgoed Spanderswoud, een typische s-Gravelandse buitenplaats met weilanden, fraaie boomgroepen,houtwallen en een wandelbos met vijver. We komen langs Huis Hilverbeek die opvalt door de gracieuze gevel en ook langs een slangenmuur.

Gooilust is de meest zuidelijk gelegen, ( voor de 18 km. walkers.) nog bestaande buitenplaats, in handen van Natuurmonumenten en bekend om de exotische gewassen die de toenmalige bewoner verzamelde rond 1900. Het parkbos is aangelegd in de Landschapsstijl, die zich kenmerkt door het gebruik van speelse elementen, zoals de rododendronvallei. Vooral in mei en juni zorgen de vele soorten rododendrons voor een bonte bloemenweelde. Slingerpaden, lanen en waterpartijen kenmerken dit prachtige gebied.

Via het bos van het Spanderswoud lopen we terug naar Bastion hotel naast het station Bussum-Zuid.
Het Spanderswoud is een bos dat in het verleden is aangeplant voor de productie van hout. Inmiddels heeft zich een behoorlijk aantal vogels en diersoorten in het Spanderswoud gevestigd, waaronder spechten en reeën.

( Tekst en info: Picknick-hike. )

Verdere informatie / verzamelpaats e.d. voor de deelnemers volgt zo spoedig mogenlijk.

Voor het kaartje met de route, moet je de gehele tekst hieronder, ook het zwarte gedeelte, kopieëren en plakken naar www adres van Microsoft Internet Explorer:
-----------------------------------------------------------------------
http://www.ns.nl/servlet/Satellite?blobcol=url_download&blobheader=application%2Fpdf&blobkey=id&blobtable=Download&blobwhere=1145013284130&cachecontrol=*%3A0%3A0+*%2F*%2F*&ssbinary=true&bannerFrom=NS+SuperHome%2FHome+Nederland%2FNieuws+%26+Uittips%2FActief%2FWandeltocht%2FGooise+Lusthoven
-------------------------------------------------------------------------
Op een of andere manier komt hij niet geheel goed op het Forum te staan.

Naar boven
Sofie
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Mei 26, 2007 7:44    Onderwerp: Reageer met quote

Ja helaas. Crying or Very sad Mijn voeten staan mij voorlopig eventjes niet toe om lange wandelingen te lopen. Ik heb tijdens het hemelvaartsweekend een tikkeltje overdreven en daar ondervind ik nu de consequenties van. Volgende keer beter. Very Happy

Sofie
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Mei 26, 2007 12:32    Onderwerp: Reageer met quote

Sofie schreef:
Ja helaas. Crying or Very sad Mijn voeten staan mij voorlopig eventjes niet toe om lange wandelingen te lopen. Ik heb tijdens het hemelvaartsweekend een tikkeltje overdreven en daar ondervind ik nu de consequenties van. Volgende keer beter. Very Happy

Sofie

Jammer Sofie. Crying or Very sad
Maar je hebt nog een hele week om te herstellen en nog een extra vrije 2de Pinkster-rustdag.
Je kunt je nog altijd weer aanmelden.

Ik heb er nu in totaal 12 mensen op mijn lijstje staan, en daar staan de 3, (met zieke familieleden thuis.) nog niet bij. Wink Zij zouden dit weekend nog even mailen.

Maar leden van het FORUM kunnen zich nog steeds aanmelden!

Nog even een voorproefje, foto van Annette: http://www.nordicwalkingforum.nl/fotoalbums/showphoto.php/photo/818

Ik hoop maandag, met redelijk weer de route nog even na te fietsen.
En ook de catering en openingstijden te controleren. Cool

Naar boven
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Mei 27, 2007 18:05    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag was het redelijk weer dus heb de route maar even verkend, op de fiets met kaart en GPS. http://www.nordicwalkingforum.nl/fotoalbums/showphoto.php/photo/823 Het is op veel stukken wel moeilijk om te fietsen, dus ik heb ook hele stukken moeten lopen. Het is een hele mooie wandelroute met heel veel variatie. Ja, Annette heeft deze route goed uitgezocht om met z'n allen te nordicen. http://www.nordicwalkingforum.nl/fotoalbums/showphoto.php/photo/822

De startplaats, grote parkeerplaats naast Bastion Hotel en station Bussum-Zuid, is makkelijk te vinden. De aanrij route door Hilversum, net voor het Media Park, is een stukje afgesloten, dus moest een stukje omrijden. Crying or Very sad

Bij de start kan helaas geen koffie worden gedronken omdat ze in het Hotel tot 11 het ontbijt serveren. Crying or Very sad
Maar de mevrouw van het bezoekerscentrum van de Ver. van Natuurmonumenten, zou zorgen dat de koffie (thee of soep) voor ons klaar stond. Wink Laughing
http://www.nordicwalkingforum.nl/fotoalbums/showphoto.php/photo/821

Wel doppen meenemen voor de kleine stukjes verhard.
Probeer bij een NS station loket, het boekje met route beschrijving en kaart te halen (gratis) van de "NS-wandeltocht GOOISE LUSTHOVEN.
Of je kunt het ook gratis downloaden op:
http://www.ns.nl/servlet/Satellite?cid=1076347961117&pagename=www.ns.nl%2FTocht%2FTochtDetail&p=1069240372056&c=Tocht

Ik heb nog wat voorpret-foto's in de fotoalbums gezet.

Naar boven
Frans VH
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Mei 29, 2007 17:39    Onderwerp: Reageer met quote

Oh, sofie, jammer dat je niet meekan, beterschap met je voeten!

Gaat de tocht wel door? Gaan de mensen zeker mee? ik tel nl maar 3 mensen op de lijst das wel wat stil.

Gr. Frans
Naar boven
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Mei 29, 2007 18:42    Onderwerp: Reageer met quote

Frans VH schreef:
Oh, sofie, jammer dat je niet meekan, beterschap met je voeten!

Gaat de tocht wel door? Gaan de mensen zeker mee? ik tel nl maar 3 mensen op de lijst das wel wat stil.

Gr. Frans

Hoi Frans,

Ik heb nu al 9 aanmeldingen via mijn mailadres van Utrechtnordicwalking, met ons drieën van het Forum, is samen 12. Er zijn er ook nog 2 of 3, die hebben toegezegd, maar die zit tot morgen/vannacht in Turkije, 1 met vervoersprobleem en 1 met een zieke vrouw thuis, maar die knapt al weer wat op heb ik begrepen. Allemaal stuk voor stuk gezellige mensen. Dancing

Een uur geleden kwam die negende melding binnen, dus heb er alle vertrouwen in, op nog een paar deelnemers.
Misschien heeft Annette ook nog aanmeldingen?
Hopelijk melden zich ook nog een paar van het forum. Pray

De tocht gaat zowiezo door.

Piet Paulusma zei net nog dat het een mooie zomers weekend wordt, mooi en droog weer. Korte broeken in je rugzak mee nemen dus. Wink Laughing

Naar boven
Frans VH
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Mei 29, 2007 20:54    Onderwerp: Reageer met quote

ben erg benieuwd hoe t zal worden de tocht, en naar de deelnemers van de NWU. wordt vast leuk. Zou leuk zijn als er nog wat forummers meegaan, ze kunnen er nog een paar nachtjes over slapen!

Gr. Frans.
Naar boven
ves
Gast

BerichtGeplaatst: Di Mei 29, 2007 22:07    Onderwerp: Reageer met quote

Frans VH schreef:
ben erg benieuwd hoe t zal worden de tocht, en naar de deelnemers van de NWU. wordt vast leuk. Zou leuk zijn als er nog wat forummers meegaan, ze kunnen er nog een paar nachtjes over slapen!

Gr. Frans.

Tocht valt samen met Maastricts mooiste,
Enkele forumleden gaan daar naar toe.
Vond het wel jammer hoor want het lijkt me een mooie wandeling Very Happy
Misschien een keer een herhaling????
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Activiteiten Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 2 van 4

Weer voor Nordic Walking?