Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

exel suspension tip

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking techniek

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
12-05-2018
Oudemolen  10 km ...
Oudemolen 10 km ...
Geplaatst door: quib
03-10-2016
Nordic Walking ...
Nordic Walking ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Auteur Bericht
Hoop
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Wo Jun 20, 2007 9:56    Onderwerp: exel suspension tip Reageer met quote

Op de website van Exel staat een suspensiontip waardoor een losse asphalt pad overbodig zou zijn. Wie heeft er ervaring met deze tip?
Pier
Gast

BerichtGeplaatst: Vr Jun 22, 2007 22:01    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Hoop,

Dit systeem is niet nieuw. Een ander merk heeft het al eerder toegepast.
Helaas zonder sucses.
Het systeem is gevoelig voor vervuiling. Je moet het mechanisme regelmatig grondig schoonmaken vanwege de beweegbare onderdelen.
Het voordeel wordt dan een nadeel.
Kort gezegd, mijn keus zou het niet zijn. "Keep it simple" is hier van toepassing.
PS: de foto met suspension is uit 2004.
Veel wandelplezier met vaste tips en losse voetjes.
Groet, Pier

Laatst aangepast door Pier op Do Jul 12, 2007 18:33, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Hoop
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Jul 09, 2007 22:37    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de uitleg. Lijkt me inderdaad niet zo'n goed idee dan. Maar mijn probleem is dat de Exel asfalt pads hun profiel al na een km of 40 kwijt zijn. En ik kan toch moeilijk 50 kilo asfaltpads meenemen in mijn rugzak als ik naar Santiago de Compostella nordic. Wie weet er een oplossing? Confused
Ronald Hekkert
Nordic Walking Instructeur

BerichtGeplaatst: Ma Jul 09, 2007 23:50    Onderwerp: Pads exel... Reageer met quote

Hoop schreef:
Bedankt voor de uitleg. Lijkt me inderdaad niet zo'n goed idee dan. Maar mijn probleem is dat de Exel asfalt pads hun profiel al na een km of 40 kwijt zijn. En ik kan toch moeilijk 50 kilo asfaltpads meenemen in mijn rugzak als ik naar Santiago de Compostella nordic. Wie weet er een oplossing? Confused

Hoi,

40km en je profiel is weg. Profiel slijt natuurlijk sneller dan de gehele pad. Wij lopen 2 a 3 jaar met pads. Techniek is hierbij een must.
De wijze waarop je de pad plaatst moet gewoon afgestemd zijn met de ondergrond. Vergeet niet dat nw de zomervariant van langlaufen, dus in de sneeuw. NW geeft op asfalt een tussenoplossing, pads. Het liefst in de berm, bossen, zandpaden...

tip: neem evt. nog even bij lesje om de puntjes op I te zetten, ipv op asfalt. Bijspijkerles.

Succes met je tocht

Groet van Ronald
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Hoop
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Jul 10, 2007 7:13    Onderwerp: Reageer met quote

Ok Ronald, ook jij bedankt voor je reactie. Ik snap dat je er 3 jaar mee doet als je nauwelijks op asfalt loopt. En natuurlijk loopt het fijner op niet-asfalt. Mijn techniek zal ongetwijfeld beter kunnen, maar toch vind ik 40km bruikbaarheid van mijn pads te kort. Ik heb ongeveer 200 km wandelroutes gedaan waarvan 40 km asfalt. Ik zal de winkelier eens raadplegen, misschien kan hij ze opsturen naar exel en vragen of dit normaal is. Zo ja dan huur ik een asfaltpad sherpa.

E Smile
Annette
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Jul 10, 2007 7:25    Onderwerp: Reageer met quote

Hoop schreef:

Wauw Hoop, Ga jij Nordiccen naar Santiago?? Wat een pracht idee!
Houd je ons wel op de hoogte?

Je kan je natuurlijk ook laten sponsoren door de excel of Leki, en dan zorgen dat in iedere stopplaats een paar pads klaarliggen!!

Wanneer gaat het gebeuren?

Groet, Annette
.......\_)......)../....
................(_/.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Ronald Hekkert

BerichtGeplaatst: Di Jul 10, 2007 7:26    Onderwerp: slijtage van de gehele pad binnen 40km is teveel... Reageer met quote

Hoop schreef:
Ok Ronald, ook jij bedankt voor je reactie. Ik snap dat je er 3 jaar mee doet als je nauwelijks op asfalt loopt. En natuurlijk loopt het fijner op niet-asfalt. Mijn techniek zal ongetwijfeld beter kunnen, maar toch vind ik 40km bruikbaarheid van mijn pads te kort. Ik heb ongeveer 200 km wandelroutes gedaan waarvan 40 km asfalt. Ik zal de winkelier eens raadplegen, misschien kan hij ze opsturen naar exel en vragen of dit normaal is. Zo ja dan huur ik een asfaltpad sherpa.

E Smile

Met je gezonde vorm van humor heb je de halve reis al gemaakt.

Natuurlijk had ik het wel over de asfalt walking bij ons. Je plaatst tenslotte toch je poles op de grond ipv een lange landingsbaan.

Heb je de spike versie al bekeken van ??, soms kun je met wat liefelijk geweld de dop erop zetten. Wij gebruiken heirvoor vaak heet water om het soepeler te maken. Dan zit hij ook super vast.

Het zal wel een zoektocht zijn die je persoonlijke doorzettingsvermogen zal testen. Soms heb je gewoon geluk nodig.

Gr,

Ronald

ps. NW Zwolle biedt je bij deze de gratis les aan. Durf je het aan... de afstand kan het tenslotte niet zijn...
Naar boven
p van eenennaam
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Jul 10, 2007 8:49    Onderwerp: asfalt pads Reageer met quote

hallo hoop,
zelf ben ik ook een redelijke kilometer vreter, en loop zeker veel meer dan 1000km per jaar.
vanaf 21april al 450 km en dat bijna voor 100% op asfalt en klinker wegen.
per jaar gebruik ik 1 set pads daarbij kijk ik niet of het profiel er nog op zit, want ook zonder profiel hebben doppen voldoende grip op het wegdek om fatsoenlijk met een redelijke techniek te kunnen lopen.
de kleine ronde doppen van swix heb ik ruim 10 maanden aan m`n stokken gehad en de punten staken er nog niet door.
misschien is het aanbod van ronald wel leuk voor je, het zou dus wel eens in de techniek kunnen zitten, af en toe een apk-tje voor de techniek is denk ik voor velen wel een goed idee.
ik kan me n.l. nauwelijks voorstellen dat de door mij gebruikte swix doppen zoveel beter zijn.
grt piet en loop ze
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage AIM Naam
Hoop
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Jul 10, 2007 22:02    Onderwerp: Reageer met quote

Ronald bedankt voor je aanbod maar Zwolle is de verkeerde kant uit. Ik moet naar het Zuiden. Ik ben momenteel een paar asfalt doppen aan het testen van Komperdell en die bevallen tot nu toe goed. Ze passen makkelijk op mijn exel poles en slijten nauwelijks. Misschien is mijn techniek al een beetje verbeterd want ik heb mijn cursus afgerond bij NW Tilburg. (Annemiek bedankt).
Tja Anette ik hoop zo snel mogelijk naar Santiago te vertrekken maar dat hangt nog van veel dingen af, oa van wel/geen kontraktverlenging per 1-1-2008 (ik ben theatertechnicus). Maar dat ik ga staat vast. De tocht heb ik mijn hoofd al honderd keer gelopen. In de tussentijd wil ik veel trainen en tochten lopen. o.a. de Tilburg Ten Miles voor NW op 1 september. En wellicht de van Dam tot Dam voor NW in oktober dacht ik. In ieder geval allemaal bedankt voor het meedenken en als ik ga zal ik het laten weten op het forum.
Groet
Cornelis
Aankomend Nordic Walker
Aankomend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Jul 24, 2007 20:43    Onderwerp: Re: exel suspension tip Reageer met quote

Beste Hoop, sorry dat ik niet eerder kon reageren maar ik was op vakantie, natuurlijk met mijn NW stokken van Exel, extreme, en Suspension tips.
Jammer dat Pier niet op de hoogte is van het unieke confort van deze suspension tips. Zij worden echt door geen andere fabrikant op de makrt gezet. Mogelijk dat Pier ze verward met de draaitips van Swix, die zijn inderdaad erg gevoelig voor vuil
De suspensiontip kent geen losse bewegende onderdelen en vuil heeft geen enkele kans op het confort. Deze tips worden door Exel al jarenlang gevoerd, bij Nordic Blading en bij glibberige omstandigheden. De tip heeft een veersysteem, en het rubber blok zorgt ervoor dat de tip niet recht onder de poleschacht zit, hierdoor is er een nog betere demping en grip tijdens de lange afzet. Deze suspension tips heb ik al ruim drie jaar in mijn bezit en het hinderlijke tikken op asfalt is trouwens vrijwel verdwenen.
Dus als je nog meer plezier uit Nordic Walking op harde ondergrond wilt hebben, schaf ze dan aan.
Een nadeel is er wel, lopen in een groep brengt gevaren met zich mee, de harde scherpe punt kan namelijk wel anderen beschadigen, maar een geoefende Nordic Walker weet daar wel raad mee.

Succes gewenst
Naar boven
Hoop
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Jul 24, 2007 21:30    Onderwerp: Reageer met quote

Hee Cornelis, een positief bericht over de suspension tip! Ik had ze al besteld maar uiteindelijk niet genomen. Dan zal ik ze toch maar eens aanschaffen om ze zelf uit te proberen. Ze kosten 15,95 bij Bever. Wellicht is het de juiste oplossing. Hartstikke bedankt voor je meedenken.

Groet

Hoop
Hoop
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Jul 30, 2007 8:08    Onderwerp: Reageer met quote

Nou, eindelijk heb ik ze kunnen proberen die suspension tips. Niets dan lof over de grip op harde oppervlaktes. De punten zijn zo scherp dat je af en toe tussen de straatstenen vast komt te zitten en dat is weer minder natuurlijk. In combinatie met lichte stokken, zoals mijn Exel extreme, kan het wel eens gebeuren dat bij heftige wind van opzij of door het opstuiten tegen keitjes de punt van je stok op je schoen geplant wordt. En tja met zo'n scherpe punt!!!!!!! Heel groot nadeel en tevens de reden waarom ik ze toch maar liever niet gebruik is het afschuwelijke getik op een harde ondergrond. Ik loop veel wandelroutes die niet specifiek NW-proef zijn. Ik kom dus ook veel door dorpjes en stadjes etc. Zelf zou ik een NWalker vervloeken als ik zondags gewekt werd door een idioot met een straat lang getik. Daarom bij deze: ASFALTPAD SHERPA GEZOCHT VOOR NW NAAR SANTIAGO!!!!!!!!!!!!! Razz

Groet
Hoop
arimatea
Aankomend Nordic Walker
Aankomend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Nov 23, 2012 12:58    Onderwerp: Reageer met quote

Is het echt de bedoeling dat je bij die suspension tips de harde punt gebruikt, zowel op asfalt als zachtere ondergrond?
Je kunt u uiteinde omwisselen, maar dat lijkt me vooral te zijn om de poles veilig te vervoeren.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Weer voor Nordic Walking?