Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

Reeënbergroute / G56. Loenen/Beekbergen, Veluwe. 4,3 km.

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking Routes (i.s.m. Nordicwalkingnet.nl)

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
12-05-2018
Oudemolen  10 km ...
Oudemolen 10 km ...
Geplaatst door: quib
03-10-2016
Nordic Walking ...
Nordic Walking ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Auteur Bericht
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Jun 25, 2007 16:38    Onderwerp: Reeënbergroute / G56. Loenen/Beekbergen, Veluwe. 4,3 km. Reageer met quote

Naam en nummer van de route: Reeënbergroute / G56
Plaats en locatie: Loenen, Beekbergen, Apeldoorn.
Lengte: 4,3 km.
Looptijd: ¾ á 1 uur.
Ondergrond:Onverhard.
Breedte paden: Dubbelspoor.
Moeilijkheidgraad: Makkelijk.
Landschap: Mooi ruim bosgebied.
Parkeer gelegenheid:Beekbergerweg N786, (Beekbergen / Loenen) parkeerplaats bij de Loenense Watervallen.
Informatie: Downloaden van www.nordicwalkingnet.nl en op informatieborden o.a op parkeerplaats naast de Vrijenberger Spreng, maar hier heet de route Vrijenberg. Ook staat deze route (evenals nog 7 andere) op de gratis folder: ATTRAKTIEPAD wandelen en fietsen rondom Apeldoorn. Uitgebracht door VVV en www.develuwe.nl
Bewegwijzering: Volg de paaltjes met de groene pijlen. De route is maar in één richting te volgen.
Verlengen: G57 en/of G58
GPS Niet kunnen beoordelen, omdat ik deze route niet had gedownload.
Eten en drinken: Ik heb er geen gelegenheid gevonden, dus eten en drinken moet je zelf meenemen.
Link: http://www.nordicwalkingnet.nl/site/flash/gebiedskaart.php?gebied=loenen

Deze route wilde ik starten vanaf de parkeerplaats bij de Loenense watervallen, maar aan de Beekbergerweg werd op dat moment gewerkt, geasfalteerd. Dus heb ik de auto zo’n 25 m. verder bij een gebouw met uitzichttoren geparkeerd.
http://www.nordicwalkingforum.nl/fotoalbums/showphoto.php?photo=878&cat=500
Teruglopend naar de parkeerplaats, waar ik met mijn uitgeprinte kaartje van Nordicwalkingnet en het informatie bord de route wilde verkennen.
Maar mét de 2 kaarten en het informatiebord raakte ik wel in verwarring. De Reeënbergroute van NordicwalkingNet heet hier VRIJENBERG 4km. De Reeënberg bestaat ook op deze plaats maar ligt iets noordelijker en is te volgen met de gele pijlen.
http://www.nordicwalkingforum.nl/fotoalbums/showphoto.php?photo=879&cat=500
Snappen jullie het nog? Ik heb toch maar gekozen voor de groene pijlen de G56.
De weg oversteken en wildrooster over, kom je in een mooi bosgebied die er vrij open /licht uitziet. De pijlen zijn makkelijk te volgen, maar helaas maar in één richting.
Veel wildsporen van o.a. grote van het edelhert en kleintjes van de reeën onderweg op de paden en omgewroete gedeeltes langs de paden van het everzwijn.
http://www.nordicwalkingforum.nl/fotoalbums/showphoto.php/photo/880
Ik heb even een foto van deze sporen gemaakt en er mijn stokken naast gelegd om de grote ervan te laten zien, toen er op een zijpad een ree of damhertje stond. Dus daar kon ik eindelijk een foto van maken. Ik weet helaas nooit of het nu een damhert of een ree is.
http://www.nordicwalkingforum.nl/fotoalbums/showphoto.php/photo/881
Al lopen kom je dan bij de spreng, die eerst de kleine waterval passeerd (in renovatie) en dan richting de grote watervallen loopt. IJskoud water als je erin gaat staan met je blote voeten, je bent in één keer afgekoeld.
http://www.nordicwalkingforum.nl/fotoalbums/showphoto.php?photo=882&cat=500
Je loopt een stuk over het “onverharde” fietspad en steekt dan weer de spreng over.
Ik had het er pas nog over met Pier, dat er soms van afgezaagde bomen een stoeltje wordt gemaakt. Hier kom je er dan een mooie tegen. Erop gaan zitten was nog een probleem, omdat hij vol zat met hars.
http://www.nordicwalkingforum.nl/fotoalbums/showphoto.php?photo=883&cat=500
Dan loop je verder door tot wildrooster en kom je weer op de parkeerplaats, vanwaar ik naar de G57 ben gaan lopen. Deze G57 route loopt langs de grote watervallen. (ook in renovatie) Met een aanlooproute van ong. zo’n 100 meter.

De Reeënbergroute G56 is een mooie en makkelijke route, jammer dat de route maar in één richting te lopen is en dan ook de naam??verwisseling.

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Nordicwalkingnet.nl
Aankomend Nordic Walker
Aankomend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Wo Jun 27, 2007 11:34    Onderwerp: Reageer met quote

Dag Quib,

Wij hebben je bericht ontvangen via de mail maar geven even via het forum een reactie. Allereerst zijn we natuurlijk verheugd te horen dat de routes bij Hoenderloo mooi en goed bewegwijzerd zijn.

Voor wat betreft de routes bij Loenen. De Reeenbergroute en de Vrijenbergroute zijn 2 routes van Natuurmonumenten. Beide routes zijn met groene pijlen bewegwijzerd en maar 1 richting op te lopen, zoals eigenlijk de meeste routes maar 1 kant op bewegwijzerd zijn.

Blijkbaar heeft een informatiebord voor de nodige verwarring gezorgd. Ik ken het bord waar je over spreekt niet en wij weten dus niet precies welke routes er nog meer lopen (maar dat zijn er ongetwijfeld wel meer). Het zou inderdaad een beetje vreemd zijn wanneer verschillende routes dezelfde naam dragen. Wij kunnen ons voorstellen dat dit voor de nodige verwarring zorgt.

Wat ik je wel kan vertellen is dat de Vrijenbergroute van Natuurmonumenten staart bij de Groote Modderkolk en van daaruit heel goed te volgen is.

Ik zal je opmerkingen bespreken en doorspelen naar Natuurmonumenten en ik hoop dat zij ons hier iets meer over kunnen vertellen.

Voor wat betreft de bewegwijzering. De zuidelijke Veluwe (incl. Loenen) zal komende tijd worden bewegwijzerd. Houd hiervoor de site in de gaten.

Hartelijke groet,
Nordicwalkingnet.nl
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Jun 28, 2007 20:47    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,

Ik heb inmiddels het foldertje met routes, per post naar jullie toe gestuurd, misschien dat jullie er wat mee kunnen.
Ik blijf toch de Veluwe een prachtig gebied vinden maar moet er nog heel wat stukken van "ontdekken". Very Happy
Ook natuurlijk van de rest van ons mooie Nederland niet te vergeten. Wink

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
willy koeslag
Aankomend Nordic Walker
Aankomend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Jul 29, 2007 15:39    Onderwerp: Reeënbergroute Reageer met quote

Nadat het vanmorgen behoorlijk geregend had, gingen we vanmiddag deze leuke route lopen. Dit is na een behoorlijke regenbui echter bijna ondoenlijk. We moesten regelmatig van het pad af en door het struikgewas lopen vanwege de immens grote plassen. Shocked

Willy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking Routes (i.s.m. Nordicwalkingnet.nl) Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Weer voor Nordic Walking?