Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

loop je alleen of samen met anderen
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking algemeen

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
12-05-2018
Oudemolen  10 km ...
Oudemolen 10 km ...
Geplaatst door: quib
03-10-2016
Nordic Walking ...
Nordic Walking ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Auteur Bericht
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Aug 07, 2007 17:56    Onderwerp: loop je alleen of samen met anderen Reageer met quote

Na afronding van de basiscursus heb ik mij aangemeld bij een NW-loopgroep van atletiekvereniging Impala in Drachten. Daar heb ik veel zin in.
Ik ga wel alleen op pad met mijn stokken, maar vind dat ook best moeilijk.
Loop je liever alleen of toch met iemand anders? Hoe pak je dat het beste op om alleen te gaan lopen?

Goetjes, Susan
marielle
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Aug 07, 2007 18:10    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Susan,

Kun je aangeven wat je moeilijk vindt aan alleen lopen? En ik begrijp je vraag ook niet hoe je dat moet aanpakken.

Ik loop zowel alleen, als samen met een ander of in een groep. Alleen heb je alle vrijheid; je kunt gaan en staan waar je wilt, bepaalt je eigen tempo en de duur van de wandeling. Samen of in een groep is gezelliger. Maar het is ook weleens lekker om je verstand op nul te zetten en in je eentje flink door te stappen - of juist lekker relaxed te lopen Laughing .

gr,
Marielle
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Frans VH
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Aug 07, 2007 18:13    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Paddington,

Leuk dat je je hebt aangemeld voor een groepje, wel gezellig, en goed om ''scherp'' te blijven.
Zelf loop ik ook wekelijks met een groepje, niet in verenigingsverband. Altijd erg leuk.
De langere tochten loop ik alleen. Dit pak ik zo aan: Ik kijk op de wandelkalender, of t forum, kijk waar wat leuks te doen is en doe er aan mee. Of ik pak de stokken en maak gewoon zelf een ommetje door de buurt.

Iets wat ik nu ga doen, ik zit veel te veel te forummen vandaag heb ik t idee Embarassed Embarassed
Voor meer info over t groepsvraagstuk: Wink http://www.nordicwalkingforum.nl/viewtopic.php?p=8782&highlight=#8782
Gr. Frans
Naar boven
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Aug 07, 2007 18:37    Onderwerp: Reageer met quote

Vorige week heb ik in mijn eentje een blok helemaal buitenom het dorp gelopen, dat vond ik best knap van mezelf. Helaas zit bij die ronde ook een stuk weg waar auto's met een gang van 80 aan je voorbij vliegen, dan vind ik best griezelig. Daarnaast vind ik best eng om op afgelegen wegen in mijn eentje te lopen.
Eigenlijk wil ik straks, in het najaar, op het fietspad van een andere weg lopen. Hier is lintbebouwing, regelmatig een huis of boerderij, en dan heb ik het gevoel dat mensen dan gaan denken "daar loopt die ook weer met die stokken"....dat vind ik best lastig, helemaal als je een stuk heen en dan weer terugloopt. Een groot blok kan wel, maar is op dit moment te ver voor mij.

Wel vind ik het een erg fijn vooruitzicht dat ik vanaf eind augustus iedere week met een NW-loopgroep een uur in het bos ga lopen. Dat betekent ook voor mij wel een soort van stok achter de deur....wel een prettige!! Heerlijk de natuur in, het bos in al zijn seizoenen leren kennen.
Daarnaast vind ik het ook belangrijk dat deze NW-loopgroep onder deskundige en verantwoorde begeleiding is, dat je eventueel gecorrigeerd wordt op je techniek.

Groetjes, Susan
Annette
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Aug 07, 2007 18:57    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Susan,

Meestal komt het er niet van als ik alleen op pad moet. Ik rijd geen auto en in de buurt vind ik niet zo leuk lopen. Dat doe ik wel, maar zonder stokken.

Het komt er dus op neer dat ik zaterdags met de groep loop, en dan 1 of 2x per maand extra op zondag met een vriendin of afvaardiging van de Nordic Fitness Club.

Als ik het bos in de buurt zou hebben, zou ik denk ik wel gaan alleen, ik ben in ieder geval niet bang of zo.

groet,

Annette
.......\_)......)../....
................(_/.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
marielle
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Aug 07, 2007 19:55    Onderwerp: Reageer met quote

Geloof me, op een gegeven moment stap je over het idee heen dat men denkt dat je een gek met stokken bent. En wat dan nog als ze het denken? Wat doen zij aan lichaamsbeweging.
Maar eerlijk is eerlijk, ik moest ook over die schroom heen stappen maar krijg bijna geen reacties. Krijg ik ze wel, dan zijn ze vaak van oudere mensen.

Dicht langs een weg waar men met 80 voorbij scheurt, zou ik zelf ook niet doen. Geen lol aan te beleven toch? Ik loop 's avonds geregeld over een mooi aangelegde golfbaan wat weer naast een recreatieplas ligt.
En dat allemaal vanuit mijn huis. Je vindt vast leuke routes in de omgeving.

In ieder geval veel plezier later deze maand met je loopclubje.

gr,
Mariëlle
Naar boven
colette
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Wo Aug 08, 2007 0:20    Onderwerp: Reageer met quote

ik ben begonnen met een cursus en wandelde toen dus met een groep in het bos. Daarna simpele xenos-stokken gekocht. Mijn vriend woonde hier 10 min fietsen vandaan, dat kon helemaal langs de vecht (Utrecht), was dus wandelen hartje stad maar wel een best-leuke route. Soms wel bekijks, maar vooral spelende kinderen kunnen me dan heel verbaasd aanspreken: waarom loop jij met stókken? Omdat ik dat leuk vind, zeg ik dan Smile of: het loopt fijn. Volwassenen zie je soms kijken, nou ja, moeten ze doen. Eén keer een tikje vervelend nageroepen door een groepje op een bootje op de vecht, volgens mij waren ze al een beetje dronken dus ook dáár stond ik boven. Maar eerlijk is eerlijk: ik moest de eerste keer natuurlijk best een drempeltje over!

Later ontdekte ik een klein parkje hier in de buurt. Ging ik eerst een paar keer op de fiets heen, 3 min fietsen, fiets parkeren en dan mijn rondje lopen. Tot ik dacht, ik ben ook gek ook, en nu loop ik dus gewoon hier de voordeur uit. Het leuke van steeds in het zelfde gebiedje in de buurt lopen is dat je er een bepaalde verbinding mee krijgt. Je leeft stukjes met de natuur mee en ziet bv in mei al de braamstruik bloeien waar je in augustus je jam gaat plukken. Ik heb ook al bijna-rijpe rozebottels en vlierbessen gezien dus er gaan nog wat pluktochtjes komen binnenkort Smile
Ik groet ook altijd een hele dikke oude boom, ga soms in het prieeltje aan het water even zitten mijmeren, op een bepaald stuk vlogen een tijd lang 5 parkieten rond die nu juist verdwenen zijn (waar zouden ze zijn? Gevangen of weggevlogen?), ik zie regelmatig een haas weghippen (dezelfde...?), ik heb de zwanen zien nestelen én met jong zien rondzwemmen.... nou ja, dát bedoel ik dus Smile

En ik loop niet eens veel, of lang: vanwege een knieblessure gaat het nog niet veel langer dan een uurtje, soms met een pauze. Het fijne van alleen lopen is dat je dat helemaal zelf in de hand hebt!
Gewoon beginnen! Groet, Colette
Naar boven
Annette
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Wo Aug 08, 2007 6:17    Onderwerp: Reageer met quote

Nog even een aanvulling:

In het begin ging ik juist wel vaak alleen een stukje lopen. En dan heel goed op de techniek letten.
Heel langzaam de beweging maken, heb ik mijn armen wel gestrekt? gebruik maken van schaduw, of spiegeling in etalages: heel goed voor je techniek!

Zodra je met vrienden gaat lopen let je nergens meer op! Dan is het meer Nordic Talking!!

Groet, Annette
.......\_)......)../....
................(_/.....
Naar boven
marielle
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Wo Aug 08, 2007 6:42    Onderwerp: Reageer met quote

Annette schreef:
Nog even een aanvulling:

In het begin ging ik juist wel vaak alleen een stukje lopen. En dan heel goed op de techniek letten.
Heel langzaam de beweging maken, heb ik mijn armen wel gestrekt? gebruik maken van schaduw, of spiegeling in etalages: heel goed voor je techniek!

Zodra je met vrienden gaat lopen let je nergens meer op! Dan is het meer Nordic Talking!!

Groet, Annette

Zeker waar. Als ik alleen loop ben ik me bewust meer bezig met de techniek.

gr,
Marielle
Naar boven
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Mei 06, 2008 10:30    Onderwerp: Reageer met quote

Weer eens een oud forumonderwerp uit de doos opgevist...in plaats van weer een nieuwe aan te maken.

Tijdens Nordic Walking Ameland hebben we een foldertje gekregen over de Nordic Walking vierdaagse in Vierhouten.
Onlangs vond ik dit foldertje weer...en het begint wat te kriebelen om ook een paar dagen mee te doen. Vier dagen is voor mij nog wat te hoog gegrepen.

Aangezien ik met het openbaar vervoer reis en Vierhouten niet naast de deur ligt voor mij...betekent dat overnachten in een hotel. Maar...dat betekent ook alleen ontbijten, dineren...en dat is voor mij nog een flinke drempel.
Wie logeert wel eens vaker alleen in een hotel en ontbijt en dineert dan vervolgens in zijn/haar eentje? Hoe vind je dit?

Het lopen overdag doe je in je eigen tempo...in een prachtige omgeving (ik ken het gebied een beetje van vakanties op de Veluwe). Onderweg heb je dan wel wat contact...maar daarna...

Groetjes,
Susan
Annette
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Mei 06, 2008 10:50    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Susan,

Is er niet iets van een herberg in de buurt? Dat is meer gericht op dingen samen doen, dan voel je je misschien niet zo verloren. Of is dat niet wat je bedoelt?

Ook weet ik dat er 's avonds gezellige avonden zijn in het hotel De Foreesten. Wandelaars maken dan echt de boel gezellig. Dus misschien kan je dan 's morgen en 's avond aanschuiven bij een paar mensen, of anderen alleengaanden.

Frans is ook alleen geloof ik en die is er al eens geweest, misschien even afwachten?
Ook heb je van die overnachtingen van vrienden op de fiets. Ik heb er nog geen ervaring mee, maar ben wel sinds kort lid geworden, kost 7 euro. Een overnachting maximaal € 17,-- Ze hebben vaak 1- persoonskamers, bv in Epe, een paar kilometer van |Vierhouten vandaan.

Groet,

Annette
.......\_)......)../....
................(_/.....
Naar boven
Frans VH
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Mei 06, 2008 18:17    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi allemaal,

Ja, inderdaad ben ik een aantal keer in de Foreesten geweest. Afgelopen jaar was het zo dat de tafels aaneengeschakeld stonden zodat t eten meer een groepsgebeuren werd.
Wellicht zijn er dit jaar, net als vorig jaar ook zangavonden en dergelijke (vorig jaar overigens maar 1 avond, de laatste) Tijdens die avonden ontmoet je altijd wel mensen met wie je bv overdag gelopen hebt.
Ik las wel dat er woensdagavond vanaf 15 uur gepastaparty,d kan worden, donderdags vanaf dezelfde tijd gewokt kan worden, en vrijdag is er een BBQ. Wordt vast weer gezellig!

En oh, met de 2daagse in Zuidlaren ontbeet en dineerde ik ook zelf in t hotel aldaar. Op zich ook leuk, alleen waren daar minder tot geen NW-ers afgelopen jaar.

Groeten,
Frans.
Naar boven
Caro
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Wo Mei 07, 2008 9:54    Onderwerp: Reageer met quote

Ik loop graag alleen. Een paadje inslaan omdat dat me een leuk paadje lijkt, even van het uitzicht genieten op een bankje, Mijn eigen tempo, de stilte.... Ik ben opgevoed met het idee dat je als meisje/vrouw niet alleen het bos in moet gaan, maar daar ben ik wel overheen.
ves
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Mei 07, 2008 10:28    Onderwerp: Reageer met quote

Nou toevallig ga ik ook vanmiddag alleen in het bos wandelen
Heleboel mensen zeggen,,,Doe dat toch niet veels te gevaarlijk.
Maar ik heb geen zin om thuis te blijven als niemand mee kan.
Herken ook wel wat Caro zegt , lekker alleen is niet verkeerd.
Aan de andere kant vind ik samen wandelen ook heel leuk
Naar boven
ves
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Mei 07, 2008 21:28    Onderwerp: Reageer met quote

En het was heerlijk Very Happy Very Happy Very Happy 12 km gelopen in de Meinweg
En ik heb het overleefd Very Happy
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Weer voor Nordic Walking?