Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

Nordiccen op bevroren zandpaden

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking algemeen

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
12-05-2018
Oudemolen  10 km ...
Oudemolen 10 km ...
Geplaatst door: quib
03-10-2016
Nordic Walking ...
Nordic Walking ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Auteur Bericht
Jolijt
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Dec 16, 2007 11:52    Onderwerp: Nordiccen op bevroren zandpaden Reageer met quote

Hallo allemaal,

Is er al iemand op uit geweest vanochtend met de poles?
Ik ben met de hond in het bos geweest, het is verrukkelijk winterweer en dat smaakt naar méér..... maar de grond was keihard.
Lukt het om de stokken erin te prikken?

Hoe doen jullie dat???

Jolijt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Dec 16, 2007 12:54    Onderwerp: Reageer met quote

Ja je moet wat harder je stokken plaatsen. De mensen die stokken hebben met zo'n hele scherpe punt, zijn dan in het voordeel.
Bij Exel, zijn makkelijk de punten af te "klikken" en zo kun je voor enkele Euro's scherpere aanschaffen, ik weet niet of ze allemaal dezelfde diameter en kliksysteem hebben. Zul je even moeten passen.
One Way heeft ook stokken met een scherpere punt.

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Jolijt
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Dec 16, 2007 14:07    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt, Quib, ik ga het proberen! Ik heb Excels zonder de "superpuntjes" , we zullen zien!

Jolijt
Naar boven
carla65
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Dec 16, 2007 15:38    Onderwerp: Reageer met quote

Beste Quib,
Ik heb poles van exel en mij is in de winkel verteld dat je alleen je punten er af moet halen als je aan nieuwe toe bent, want eenmaal er af krijg je dezelfde er nooit meer op...
Dat geldt in ieder geval voor de Exel sport waar ik mee loop.

Het wandelen op bevroren paden viel me mee, ik voel nu wel mijn achterkant van mijn armen, vooral de schelpenpaden waren keihard en dan glijdt mijn pole vaak even weg.
Heeft iemand daar misschien een tip voor?

Verder is dit wel mijn lievelingsweer, normaal heb ik het snel te warm als ik op dreef ben, dit is ideaal Very Happy heerlijk gelopen Very Happy

groetjes van carla

explore on foot!
Naar boven
Jolijt
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Dec 16, 2007 17:23    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb ook heerlijk gelopen!
De graspaden waren goed te doen, ook de zandpaden midden in het bos en de paden waar bladeren op lagen. Maar op de zandpaden in het open stuk stuiterden mijn stokken inderdaad alle kanten op Laughing Laughing , en geen reeën gezien vandaag want daar maakte ik teveel herrie voor.

Op schelpenpaden loop ik altijd te klungelen, Carla, gaat dat bij jou normaal gesproken wel? Gelukkig ligt er in Drenthe vrijwel altijd een zandpad naast!

Het was inderdaad heerlijk weer, van mij mag het zo blijven hoor!
In het late avondzonnetje over het randje van de Hondsrug struinen, wat is er mooier....

Jolijt
Naar boven
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Dec 16, 2007 17:32    Onderwerp: Reageer met quote

carla65 schreef:
Beste Quib,
Ik heb poles van exel en mij is in de winkel verteld dat je alleen je punten er af moet halen als je aan nieuwe toe bent, want eenmaal er af krijg je dezelfde er nooit meer op...
Dat geldt in ieder geval voor de Exel sport waar ik mee loop.

groetjes van carla

Hallo Carla,
Ik ben net even mijn rommelkelder (Souterrain) in gedoken en met een klein schroevendraajertje de tip verwijderd en met een klikje er weer opgezet. http://www.nordicwalkingforum.nl/fotoalbums/showphoto.php/photo/1105/limit/recent
Dus in de winkel hebben ze het mis. Confused Ik heb er ook nieuwe tips opgezet, klikje en ze zaten er op. Om het te bewijzen heb ik er ook voor het gemak 2 foto's van gemaakt. http://www.nordicwalkingforum.nl/fotoalbums/showphoto.php/photo/1106/limit/recent
De "gewone" tips kosten afgelopen zomer trouwens €11,50, zie doosje op foto.
We hebben allebei dezelfde Tip: Lock + Control Asphalt Paw
Wel even je stokken meenemen als je naar andere tips gaat kijken, om te passen of de andere tips geen andere diameter (dikte) of ander kliksysteem heeft, dat weet ik helaas niet. Crying or Very sad
Sucses en

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
carla65
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Dec 17, 2007 13:49    Onderwerp: Reageer met quote

Jolijt,
Ja inderdaad schelpenpaden zijn niet mijn favorieten, je glijdt snel weg maar het gaat steeds beter!
Bij ons is er jammer genoeg weinig plaats naast de schelpenpaden, wel vaak een geul ontstaan na regenbuien.
Ze zijn ook niet mijn favoriet, ik loop vaak liever een stukje om als het kan dan op de paden te lopen, ook is het daar vaker druk met racefietsers Confused maar er is genoeg ruimte en ik loop om te lopen dus een stukkie om is geen probleem Very Happy

Quib,
Ik heb het geprobeerd en het lukte vrij makkelijk, misschien ga ik toch nog om scherpere punten uit, ook met (hopelijk) sneeuw in het vooruitzicht Very Happy

Veel wandelplezier, het weer werkt in ieder geval mee
groetjes van carla

explore on foot!
Naar boven
Jan
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Mrt 13, 2008 9:42    Onderwerp: Re: Nordiccen op bevroren zandpaden Reageer met quote

Dat valt niet mee! Ik zoek dan vaak de stukjes op waar de zon al even op heeft gestaan.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Weer voor Nordic Walking?