Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

goede techniek bij Egmond Wandelmarathon gezien?

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking techniek

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
12-05-2018
Oudemolen  10 km ...
Oudemolen 10 km ...
Geplaatst door: quib
03-10-2016
Nordic Walking ...
Nordic Walking ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Auteur Bericht
Gera
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Jan 29, 2008 9:09    Onderwerp: goede techniek bij Egmond Wandelmarathon gezien? Reageer met quote

Afgelopen zaterdag en zondag heb ik tijdens de Egmondwandelmarathon heerlijk nordic walking beoefend. Allereerst was het leuk om te zien dat de belangstelling voor Nordic Walking nog steeds groeit. Ik heb aardige en enthousiaste mensen ontmoet. Maar als instructeur kon ik het ook niet laten om te letten op de techniek van de medewandelaars. Wat mij opviel is dat er toch veel mensen zijn die, of nog nooit de techniek goed hebben aangeleerd, of weer eens een opfrisles nodig hebben. Wat een sleepsporen op het strand! Je moet lopen binnen je eigen mogelijkheden, dat is waar. Er liepen mensen met reuma en rugklachten mee, dan pas je je techniek aan. Maar iedereen heeft een goede techniek nodig, om te kunnen ervaren waarvoor nordic walking bedacht is. En ook om blessures te voorkomen is een goede techniek een must. Wij liepen met aandacht voor de techniek en over het zand niet sneller dan 4,5 km per uur! en we werden door iedereen ingehaald. Lieve mensen,wil je optimaal effect van nordic walking en zonder blessures lopen en heb je nog nooit een cursus gevolgd? Tip: volg een basiscursus (of een opfriscursus of les) bij een gecertificeerde instructeur aangesloten bij een professionele organisatie en ervaar het optimale plezier van nordic walking! Dus zoek een organisatie uit waar ze plezierig wandelen en vooral een goede techniek belangrijk vinden.
Hierbij wil ik ook nog even mijn complimenten maken voor mijn man die met mij heeft gelopen en met drie ingezakte wervels en een heupprothese de finish heeft gehaald! (Met aandacht voor de juiste beweging binnen zijn mogelijkheden heeft hij geen centje pijn gehad. Wel heeft hij vooraf natuurlijk veel conditie opgebouwd). Gera.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Gera
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Jan 29, 2008 9:24    Onderwerp: Reageer met quote

Natuurlijk valt of staat nordic walking natuurlijk met goed materiaal!
Gera.
Naar boven
carla65
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Jan 29, 2008 11:48    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, Gera,
We weten dat je de techniet goed dient te beheersen maar er zijn ook mensen die gewoon zijn gaan lopen en er veel plezier in hebben en dat is toch het allerbelangrijkste Very Happy
En als je voor het eerst over het strand loopt met een fikse zij/tegen of zij/mee wind ben je vooral bezig met je techniek zodat je toch lekker loopt.
Ook zijn er nogal wat verschillende manieren om nordic walking aan te leren en vind een instructeur natuurlijk de techniek die hij/zij zelf geeft de beste Very Happy
En ook goed materiaal is onontbeerlijk maar er lopen veel mensen mee die gewoon eens stokken hebben gekocht bij Aldi, Xenos of waar dan ook om het eens uit te proberen, vaak kopen ze dan als het echt heel leuk blijkt te zijn wel betere poles....
Zelf heb ik les gehad van een INWA instructrice en loop met EXEL poles, ik loop recreatief en ongeveer 1 a 2x per week.
Ik merk dat het steeds beter gaat en dat ik steeds meer verschillende ondergronden aan kan Very Happy
Door dit soort evenementen wordt er ook weer aandacht aan nordic walking geschonken en dat merken ze meestal bij de cursussen Very Happy

Kortom het gaat de goede kant op met Nordic walkend Nederland Very Happy Very Happy

groetes carla

explore on foot!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Annette
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Jan 29, 2008 12:16    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,

Zoals je ziet heb ik me ook verbaasd over de vele sleepsporen, en dus techniek van anderen.
Mijn wandelmaatje vindt wandelen leuker, maar wil graag met mij meelopen en dus nam ze haar stokken mee, en loopt verder nooit.
Ooit heeft ze een cursus gedaan, maar er zou wel wat verbeterd kunnen worden.

Toch vind ik het belangrijkste dat er nu mensen naar buiten trekken die vroeger binnen bleven zitten. Plezier staat voorop.

Waar ik me wel over heb verbaasd is het hoge tempo. Ikzelf denk dat ik redelijk netjes loop, maar ik ben alleen maar voorbij gehold...Soms liepen mensen me hijgend voorbij, achter de vrienden aan die een veel hoger tempo hadden (en vaak ook veel langere benen!).

Toch werd ik ook teruggefloten, maar lees daarover mijn nieuwe topic onder de babbeljoek.

Groet, Annette
.......\_)......)../....
................(_/.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Gera
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Jan 29, 2008 12:24    Onderwerp: Reageer met quote

Beste Carla,
Ik heb niet gezegd dat de techniek die ik aanleer de beste is, ik sta er wel volledig achter. Maar er zijn meerdere technieken en meerdere organisaties, dat zal zo blijven. Je bent vrij de organisatie en techniek te kiezen waar je achter staat en waar je je thuis voelt. Maar nordic walking moet je leren. Dat is niet aangeboren.
Die mensen die met Xenos stokken etc. lopen, prima, maar ik ken er ook die na zo'n ervaring zeggen, nooit meer nordic walking! Terwijl ze met een goede les en goed materiaal zoveel (meer) plezier zouden kunnen beleven. Maar ik ben het met je eens, de mensen zijn lekker in beweging en zolang je geen blessures hebt en je hebt lol, wie ben ik dan om te zeggen dat je niet mag lopen met stokken? Ook zijn er verschillende merken stokken die goed zijn en niet alleen het merk Exel.
Gera
Naar boven
joseboeije
Aankomend Nordic Walker
Aankomend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Feb 01, 2008 19:38    Onderwerp: Reageer met quote

JA JA ik was er ook bij en heb ook al die mensen voorbij zien scheuren. Mij viel ook de verschillen van lengte van de stok heel er op. Zelf ben ik 22 jaar en ben aan nordic walking gaan doen omdat ik hele erge rugklachten heb. Ik kan niet zeggen dat ik altijd perfect loop ivm die klachten maar toch doe ik me best. Bij onze groep van 5 liepen ook 2 mensen mee die normaal gewoon wandelen maar die met ons mee liepen en dus ook de pols maar mee hadden genomen. Het gaan erom dat het een heerlijk weekend was en we voor volgend jaar alles alweer geregeld hebben. José
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
carla65
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Feb 02, 2008 14:50    Onderwerp: Reageer met quote

Gera,
sorry dat ik wat negatief overkwam, dat was niet mijn bedoeling Confused

Het gaat mij er om dat we niet zo snel moeten oordelen....
We kunnen niet in andermans portemonnee kijken, sommige mensen lopen prima met goedkope stokken, ik kon er niet mee overweg Confused

Nordic walking hoeft niet duur te zijn, 1 paar poles en een paar goede schoenen en je kunt al op pad Very Happy

Ik merk wel dat ik steeds meer wil, een paar jaar met hoge wandelschoenen gelopen, nu wil ik toch wel graag een paar nordic walking schoenen, altijd een fleece aangehad, nu toch op zoek naar een softshell....
En ik blijf het leuk vinden Very Happy

groetjes carla

explore on foot!
Naar boven
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Feb 02, 2008 17:18    Onderwerp: Reageer met quote

@ Carla65
Ik zal als er weer een fabrieks verkoop van o.a. softshell jassen en jacks hier in Nieuwegein is, een melding daarvan plaatsen. Cool Het is wel een stukje uit de buurt, maar voor 2 of 3 tienjes voor één jack, kun je misschien wel een stukje voor rijden en hoe meer je er koopt wordt het steeds goedkoper. Soms is het 3 kopen en 2 betalen van sommige kleding.
Ik hou je op de hoogte op het Forum. Shhh

P.S. Dit is eigelijk een posting voor materiaal, maar is als info voor je vorige opmerking. Embarassed

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
carla65
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Feb 02, 2008 19:24    Onderwerp: Reageer met quote

Very Happy Bedankt Quib Very Happy
Ik zal het in de gaten houden!

groetjes carla

explore on foot!
Naar boven
Sofie
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Feb 03, 2008 0:44    Onderwerp: Reageer met quote

Daar heb ik ook wel oren naar.
Very Happy
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Weer voor Nordic Walking?