Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

Opfrisles NW-techniek...wel of niet nuttig?

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking algemeen

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
12-05-2018
Oudemolen  10 km ...
Oudemolen 10 km ...
Geplaatst door: quib
03-10-2016
Nordic Walking ...
Nordic Walking ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Auteur Bericht
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Nov 09, 2008 17:21    Onderwerp: Opfrisles NW-techniek...wel of niet nuttig? Reageer met quote

Binnen de NW-loopgroep stelde iemand voor om een keer een opfrisles te organiseren. Deze les zal dan worden verzorgd door de NW-instructrice. Ik heb aan iedereen een e-mail bericht gestuurd...nog niet de helft van de groep heeft positief gereageerd.
Vraagje: vind jij het belangrijk om af en toe even weer gewezen te worden op de puntjes van de NW-techniek? Zo ja, waarom vind je het belangrijk? Of vind je een opfrisles maar onzin (en alleen maar geld in het laatje van de instructeur)?

Groet, Susan
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Nov 09, 2008 17:47    Onderwerp: Reageer met quote

Een opfris cursus is altijd goed. Vooral als je alleen een beginners/gevordende cursus hebt gevold en daarna zelf bent verder gegaan zonder dat iemand je wijst op je foutjes.
De techniek gaat op den duur vanzelf wat minder worden. Je wordt wat makkelijker in de bewegingen afmaken.
Dus geen weggegooid geld vind ik. Altijd doen.
Zelfs een huisarts moet eens in de zoveel tijd een opfris cursus volgen. Wink

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Jolijt
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Nov 09, 2008 19:14    Onderwerp: Reageer met quote

Wij hebben het er ook zo af en toe over.... en ik denk ook dat af en toe een opfris-lesje pure noodzaak is.

Onze nordic-club heeft één gediplomeerde en ervaren trainer die meestal met de beginnersgroep meegaat. De gevorderden lopen op eigen houtje, al is er wel een deelneemster die gediplomeerd NW-instructrice is, maar zij heeft weinig praktijk-ervaring, en zij loopt ook "privé" mee, en niet als instructrice. Dus het is voor haar niet leuk om haar tot trainer te bombarderen.

We proberen af en toe een tijdje heel bewust op de techniek te letten, en we merken dan dat we meteen weer beter gaan lopen.
Natuurlijk kan je ook wel elkaar corrigeren, zeker met een nordic- en fitness-instructrice en een gymjuf in de groep - maar een "echte" ervaren instructeur is toch het beste. We hebben het er nu over gehad dat de clubtrainer eens per maand of per zes weken iemand "regelt" voor de beginnersgroep, en dan met de gevorderdengroep meeloopt.

De meeste mensen vinden dit een prima idee. Maar ook bij ons is het zo, dat het voor andere mensen niet zo nodig hoeft. Die zeggen "laat mij maar lekker lopen".

Kan ook natuurlijk - maar mijn ervaring is dat je techniek onwillekeurig achteruit gaat zonder bijsturing.

Jolijt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Frans VH
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Nov 10, 2008 14:57    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo aqllemaal,

Zelf vind ik dat het inderdaad wel zinvol is een opfrisles, dit omdat een verkeerde techniek kan leiden tot blessures enzo. Daarnbaast ist leuk om wat bij te leren.

Groeten,
Frans
Naar boven
marijntje
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Nov 24, 2008 20:05    Onderwerp: Reageer met quote

Het is zeer goed
een opfrissing van de techniek.
Wij krijgen 1 keer per kwartaal een opfristraining dat is meestal als de trainers en gidsen bijscholing hebben gehad.

Marijn
Naar boven
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Jun 08, 2009 16:23    Onderwerp: Reageer met quote

Ik snap er helemaal niets meer van...

Vanmorgen bij de NW-loopgroep had ik het met een paar leden over een Opfrisles.
"Opfrisles!!...Nee hoor. Dat is voor de jongeren". Rolling Eyes Shocked
Iemand vertelde dat ze met de NW-loopgroep meedoet omdat het goed is én niet omdat ze het leuk vindt..want ze vindt het helemaal niet leuk. Question

Groetjes, Susan
Frans VH
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Jun 08, 2009 20:41    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Susan,

Vreemd dat er zo over opfrislessen gedacht worden. T is juist goed om op je techniek te letten, dan heb je t meest profijt van je Nordictocht. (zelf moet ik eea ook weer opfrissen aangezien ik veel ''gewoon'' wandel de laatste tijd Embarassed )

Inderdaad sporten sommigen omdat t moet/gezond, is maar vinden ze er niks aan. Wel jammer. Heeft die persoon geen sport gevonden die meer aansluit bij hem/haar?

Sporten is zo leuk, ik hoop dat t in t friesche ook leuk is. ....

Groetjes,
Frans
Naar boven
Sofie
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Jun 09, 2009 5:31    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou zeggen Paddington, print deze postings en laat ze maar zien dat wat zij als groep zeggen niet gewoon is. In elke nordic training hoort even aandacht voor techniek. In de groepen waarin ik loop is voor het los laten en vastpakken iets wat niet gedaan wordt en dan moeten we of de 'wals doen' of steed een been overdreven optillen dan gaat het loslaten vanzelf en moet je je poles ook weer vastpakken.
Legio voorbeelden van dingen die gedaan worden.
Succes! Very Happy
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Weer voor Nordic Walking?