Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

Koud hè...berekoud....
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Babbelhoek

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
Auteur Bericht
Frans VH
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Wo Feb 11, 2009 19:02    Onderwerp: Reageer met quote

Ha Jolijt, en de rest.

Vanavond heb ik helaas geen clubtocht, maar desondankls ben ik wel actief geweest.

Ik heb vandaag een mooie wandeling gelopen van 15 Km vanaf de Oase bij het duingebied. We begonnen met een stuk verhard. Hierna doken we het bos in, en liepen we stukken langs de duinkanalen. Ook gingen we tussen het riet door, dus dat was leuk. Verder zagen we een hele school grote karpers zwemmen.
Hier en daar werd wel aan het pad gewerkt, zodat we de volgende keer nog comfortabeler zullen lopen, (al vind ik onverhard mooier)
Na even gezeten te hebben bij de schuilhut, liepen we verder door bos en begraasd gebied. Alleen waren de grazers met verlof. Wel zagen we een ree.
Na dit gewandel nog even een cola en een tosti hawaii en toen weer huiswaarts gegaan.

Morgenj weer op fiets naar werk, en zaterdagochtend hoop ik een leuke wandeling in de buurt te maken voor mn avonddienst.

Groetjes,

Frans
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jolijt
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Wo Feb 11, 2009 20:21    Onderwerp: Reageer met quote

Klinkt geweldig, Frans!

Jolijt
Naar boven
Frans VH
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Feb 14, 2009 11:56    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo allemaaal,

En of het geweldig was! Maar Jolijt, jouw tochten zijn ook mooi, en leuk dat je steeds nieuwe dingen ontdekt in het Drentse.

Vandaag is t weer weekend! Dus degenen die vrij zijn kunnen weer lekker de hort op. Het heeft vannacht gevroren, en dan zal het overal wel heel mooi zijn. Ik ben benieuwd of een ieder zich nog vermaken zal. Ik heb 2 dagen betaald vermaeck, werken dus. Maar goed, morgen is er mooi voetbal, en dat de beste maar moge winnen!

Volgende week (eindelijk vrij hoera!) ga ik zaterdags wandelen in den Haag voor een tocht van 30 KM. Zondag ga ik op visite en wokken. Ook leuk.

Fijn weekend en een fijne valentijnsdag voor een ieder!

Groetjes,

Frans
Naar boven
mado
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Feb 14, 2009 13:50    Onderwerp: Reageer met quote

jawel, les drie zit erop
zoals een goed beginner betaamt ging ik bijna languit doordat er een stok voor m'n been langs wilde. Embarassed

maar dat was de schuld van de trainer hoor Laughing Laughing
die liet ons iedere keer stokken ruilen zodat je goed het verschil kon voelen..
nou dat werkt dus goed...........

we hadden net als jullie.? wel mazzel; het mooiste weer van de wereld.
en veel andere "sportievelingen" in het bos. met of zonder stokken; met hond of op wielen.............................i
allerlei varianten dus van de "homo mobilus"

eenmaal thuis was ik nog niet uitgelopen dus heb ik Gerrit nog maar even meegenomen i.p.v. stokken.
heerlijk.
die hond heeft, net als vele andere dieren, onmiddelijk lentekriebels en gaat me daar tekeer: maisstronken van afgelopen najaar worden "verscheurd " onder veel geraas; hele weilanden worden in recordtempo overgestoken om vervolgens beteuterd aan de rand tot de ontdekking te komen dat kraaien veel sneller zijn dan honden Laughing
ik ben heel benieuwd hoe het straks zal lukken met hond en stokken.
voor hen die nog zullen gaan lopen .....geniet ervan
voor hen die gaan werken (ik ook hoor , Frans ) werk ze.
Naar boven
Annette
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Feb 14, 2009 15:40    Onderwerp: Reageer met quote

Wij hebben vanochtend ook een pittige training afgewerkt, onder leiding van Harrie, een oud militaire sportleraar.
Altijd goed voor een heerlijk aandachtvolle en gevraieerde traing. Ik voel mijn lijf nu goed, zeker doordat ik ook nog even het hele heb gestofzuigd daarna en heb lopen sjouwen met een kilo of wat aardappelen.

Ik heb het idee dat iedereen een beetje voorjaarskriebels krijgt vandaag, je voelde de zon ook echt al een beetje stralen op je wangen, heerlijk. Dus eigenlijk zouden we dit topic moeten gaan gaan sluiten........
.......\_)......)../....
................(_/.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Jolijt
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Feb 14, 2009 18:23    Onderwerp: Reageer met quote

Hihi Mado ja die stokken hebben zo af en toe de neiging om over te steken.... vooral als het stormt trouwens....

Lentegevoel? Hier was alles vanochtend nog wit van de vorst! Vandaag hebben we weer een prachtige nordic-hiking-tocht gemaakt, langs de oevers van de beek. We profiteerden van wat waarschijnlijk de laatste mooie winterdag zal zijn (?) om nogmaals buiten de gebaande paden te treden en de loop van de beek te volgen.

Het was nu ook maar net aan trouwens.... een stukje veerde de veengrond echt onder onze voeten, heel spannend. Naarmate de zon hoger kwam begon het rap te dooien en werd de grond zachter en zachter, zodat de meesten wel natte sokken opliepen, met een mooie bruine tint vanwege de ijzerhoudende modder Laughing . Trainer / gids Ben spande de kroon door met één been kniediep weg te zakken in de modder.

Maar het is zo onbeschrijflijk mooi om midden door het beekdal te lopen, met het pastelkleurig groen, de silhouetten van de bomen, meanderende beekjes.....

Het was weer puur genieten!

En ja, we voelden ook wel dat we wat gedaan hadden... al dat off-the-road-gedoe spreekt toch andere spieren aan!

Jolijt
Naar boven
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Feb 14, 2009 21:30    Onderwerp: Reageer met quote

Voordat we naar de training gingen, nog even flink ruiten moeten krabben en onderweg nog 2 keer moeten stoppen om ook de beslagen en bevroren binnenkant schoon te maken. We kwamen dan ook bijna te laat. Crying or Very sad Maar we hebben lekker getraind. Hopelijk dit weekend minder of liever géén spierpijn, zoals vorige week. Crying or Very sad

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
Frans VH
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Feb 16, 2009 21:30    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi allemaal,

Mado, het komt vast goed met leren, het begin was even wennen inderdaad. Ik hoop dat je werk ook vlotte, net als dat van mij.

Annette, en Quib, leuk dat ook jullie training zo leukwas! En leuk dat jullie van een oud militair les krijgen. Is dat iemend met een legertenue, die luidkeels met een barse stem bevelen uitdeelt, of valt dat wel mee? Aardappelsjouwen en ruitenkrabben is ook een goede oefening.

En Jolijt, ook weer offroad geweest zie ik. Ik hoop maar dat daar voor jullie nog een vervolg op komt! Zijn jouw sokken wel droog gebleven? Hebben jullie afgesloten met appeltaart en koffie?

Gisteren gewerkt, was wel druk, maar goed. Savonds wat sport(voetbal) op TV gekeken, maar daar werd ik nou niet echt vrolijk van. Volgende keer beter hoop ik.......
Zelf was ik vandaag vrij, hoera! Vanmiddag na een rustige ochtend even een snel drevenrondje gemaakt.
Vanavond wilde ik weer een stuk lopen, maar regenregenregen, dat hield maar niet op. Dus maar wat tijdschriften gelezen, ook leuk.
Woensdagavond ga ik hopelijk weer lopen met de club, en dan nog 2 dagen voor t weekend!

Groetjes,
Frans
Naar boven
Annette
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Feb 17, 2009 8:27    Onderwerp: Reageer met quote

Hier in Nieuwegein is het alweer herfst, we hebben de zomer dit jaar overgeslagen. Sad
.......\_)......)../....
................(_/.....
Naar boven
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Feb 17, 2009 11:19    Onderwerp: Reageer met quote

Nieuwegein....lente????....hier is het nog steeds winter...de narcisjes staan een paar centimeter boven de grond, maar hebben ook nog geen zin om verder naar boven te komen...

Jolijt, worden jullie na de bagger en moddertochten toch nog altijd vriendelijk ontvangen door de eigenaren van de restaurants...

Maar eh...lente...dat lijkt mij wel wat...maar ieder seizoen op z'n tijd...in de herfst verlangen we naar de winter en in de winter naar de zomer...

Groetjes, Susan
Jolijt
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Feb 17, 2009 15:09    Onderwerp: Reageer met quote

Frans, mijn sokken en schoenen hadden een mooi roestkleurtje van de ijzerhoudende modder! Helaas ben ik aan het lijnen dus even geen warme appeltaart met vanillesaus en slagroom voor mij Twisted Evil

Susan, gelukkig is de herberg waar wij starten en eindigen eigendom van de echtgenote van onze trainer, dus wij zijn er altijd welkom! In de zomer staat er ook altijd al een kan koel water klaar als we terugkomen van de tocht.
Of er echtelijke ruzies ontstaan over de modderschoenen weet ik niet Laughing Laughing . We proberen wel de modder er een beetje af te stampen en schrapen natuurlijk maar bij zulke tochten is er geen beginnen aan! Gelukkig spande Ben (onze trainer) zelf de kroon deze laatste keer Laughing

Jolijt
Naar boven
Frans VH
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Feb 17, 2009 22:59    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, dat weer weet wat... vanavond was t droog, maar ik kon niet wandelen.. Maar goed heb me evengoed prima vermaakt.

Roestige sokken, wat apart!
Jolijt, succes met lijnen, nordiccen helpt goed. En niet snoepen inderdaad.
Ik hoop dat je morgen leuk loopt!

Groetjes,
Frans
Naar boven
Jolijt
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Wo Feb 18, 2009 19:02    Onderwerp: Reageer met quote

Ja hoor, vandaag weer heerlijk gelopen, én met droge voeten, de nordic walking route in Roden. Hij is zeker de moeite waard, heel gevarieerd. Als ik meer tijd heb zal ik wel even een "recensie" schrijven in het nordicwalkingnet-topic.

Jolijt
Naar boven
Frans VH
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Feb 19, 2009 13:19    Onderwerp: Reageer met quote

Ha allemaal,

Jolijt, leuk dat je zo leuk gelopen hebt met je groepje. Roden is vast ook wel mooi, ik dacht altijd dat t in Groningen lag, maar das niet zo....
Ik ben benieuwd naar je recensie,

Ik heb gisteren ook gelopen zij het wat korter. Omstreeks 19.00 toog ik naar de verzamelplaats. Na wat koffie en even bijpraten (en nog even en nog even) gingen we een stukje lopen. We waren met 3 waarvan er 2 liepen. We liepen een rondje de vennep, waar we nog een haas zagen lopen op het industrieterrein. Leuk zoiets! Hierna weer huiswaarts gekeerd. Toen werd ik gebeld, er bleken mensen een maand te vroeg op verjaarsvisite te zijn geweest.... (ben de 18de Maart pas jarig....) Jammer dat ik dei was misgelopen!

Nog 2 dagen en dan weekend! gaan er nog mensen carnavallen?

Groetjes,

Frans
Naar boven
Jolijt
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Feb 19, 2009 14:26    Onderwerp: Reageer met quote

Frans, Roden ligt inderdaad nog net in Drenthe! Maar wel een grensgeval hoor....
Wat goed dat jullie in het donker lopen, lijkt mij tamelijk ingewikkeld, maar jullie blijven denk ik voornamelijk op de verharde wegen?

Ik ga dit weekend wel naar Limburg, maar om te wandelen!
Met een groep die ik nog van een wandelreis ken gaan we 2 dagen in het Geuldal lopen. De stokken blijven thuis, en van carnavalsgedruis zullen we waarschijnlijk niet veel meekrijgen.

Ik heb er heel veel zin in, het Geuldal is toch wel één van de mooiste plekjes van Nederland!

Jolijt
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Babbelhoek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Pagina 8 van 10

Weer voor Nordic Walking?