Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

Zomervakantie!!...Komkommertijd??
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Babbelhoek

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
Auteur Bericht
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Wo Jul 08, 2009 16:08    Onderwerp: Zomervakantie!!...Komkommertijd?? Reageer met quote

...of wordt er ook nog gelopen?

In het Wandelsportmagazine las ik een artikel over de NW vierdaagse in Vierhouten en de afnemende belangstelling voor dit evenement.
Erg jammer...maar één piepklein lichtpuntje "ik heb mij aangemeld en het is mijn bedoeling om vier dagen mee te doen!"

Nemen jullie de stokken mee op vakantie...ook naar het buitenland?

Groetjes, Susan
Frans VH
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Wo Jul 08, 2009 20:28    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Susan,

Ook ik las t stuk in t magazine, en ik vind t ook zonde dat de belangstelling afneemt. Ik hoop maar dat er veel wandelaars en nordiccers mee zullen doen en dat t goed mag gaan.

Ik was er nog vandaag, en t was erg leuk.

Groetjes,
Frans
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Annette
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Wo Jul 08, 2009 21:09    Onderwerp: Reageer met quote

Het is inderdaad komkommertijd!

Vanochtend ben ik lopend ( 4 kilometer) naar mijn werk gegaan. Zonder stokken, maar met paraplu, en ik kwam drijfnat aan, had me echt vergist in het weer, en geen droge spullen bij me. terug was geen optie, tegen de tijd dat ik weg kon, was mijn broek droog. Brr, niets aan.

Vanmiddag op de fiets weer naar huis (Fiets had een nachtje gelogeerd op het werk). Zaterdag ga ik ook wandelen, maar zonder stokkies....

De klad zit er echt in bij mij, kan niet anders zeggen.
.......\_)......)../....
................(_/.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Sofie
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Jul 09, 2009 5:43    Onderwerp: Reageer met quote

ik zie inderdaad steeds minder nordiccers en ja het is vakantietijd
veel clubs sluiten nu ook de deuren tijdelijk of bieden minder trainingen aan omdat ze geen vervanging kunnen regelen.
jammer!

kop op! tijdelijk dipje. sal allemal regkom!
Gera
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Jul 09, 2009 9:47    Onderwerp: Reageer met quote

Waarvoor zijn we ook al weer begonnen met nordic walking?
Waarom waren we zo enthousiast?
Wat zijn ook al weer de voordelen van nordic walking?
Hoe was het ook alweer?

Wel of niet?
Wordt de belasting van de gewrichten tijdens nordic walking niet anders/beter verdeeld over het lichaam?
Was nordic walking niet beter voor de doorbloeding van het lichaam door betere zuurstofopname?
Lopen we niet veel rechterop door nordic walking. Hebben we hierdoor niet een actieve(re) houding?
Train je niet meer spieren met name van rug, borst, schouder dan bij gewoon wandelen?
Kreeg je niet minder snel dikke handen dan bij gewoon wandelen?
Wikkel je je voeten niet beter af met nordic walking (waardoor oudere, moeilijk(er) lopende mensen minder snel vallen)?
Geeft nordic walking niet dat extra gevoel van alle spieren losgemaakt te hebben in vergelijking met gewoon wandelen?
De tussenwervelschijven worden die niet ontzien en kunnen die zich ook niet overdag tijdens het nordic walking zich al weer volzuigen met vocht ipv alleen 's nachts terwijl je slaapt?
En die ontspanning in nek en schouders bij de juiste techniek, die soepele spieren, weet je nog hoe dat voelt?

En die mooie wandelroutes speciaal uitgezet voor nordic walkers , heb je die al gelopen, en de mooie parken in Nederland en de landen om ons heen, heb je die al bezocht?

Blijkbaar is een aantal mensen de voordelen van nordic walking vergeten. Er hangen stokken in de wilgen! Jammer!
Tijd om de stokken weer op te pakken!

Misschien is een opfrisles een idee. Of zoek oud-medecursisten om eens mee af te spreken.

Ik blijf nordic walken, met veel plezier!
Keep on nordic walking!!

Groeten, Gera
FITWAY nordic walking
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Sofie
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Jul 09, 2009 10:04    Onderwerp: Reageer met quote

Amen! Very Happy
Jolijt
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Jul 09, 2009 16:32    Onderwerp: Reageer met quote

Nou, positieve berichten dan uit het Noorden!
Het leden-aantal van ons cluppie is nog steeds groeiend, niks te merken van minder interesse. Zaterdag hebben we weer een nieuw enthousiast lid mogen begroeten. Wij lopen elke zaterdag met de club, in twee groepen met verschillend tempo,weer of geen weer, en met een kleiner clubje lopen we ook nog één avond in de week.

Deze dinsdag hebben we nog heerlijk 2,5 uur gezworven door de bloemrijke graslanden, en langs een kudde limousin-runderen die nieuwsgierig met ons meeliep. Een onweersbui hing dreigend in de verte maar ging gelukkig uiteindelijk toch de andere kant op. Daardoor kregen we alleen spectaculaire wolkenluchten te zien.

Mijn stokken gaan nog lang niet in de wilgen, ik kan me eigenlijk geen mooiere besteding van een avond bedenken. ....

Jolijt
Naar boven
Annette
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Jul 11, 2009 8:49    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag ga ik wandelen (zonder stokken). Embarassed

We lopen van Castricum naar Egmond, dus mocht er iemand daar in de buurt zijn en iemand zien lopen met een rood tasje op haar rug, dat ben ik!

Fijn weekend allemaal!

groet, Annette
.......\_)......)../....
................(_/.....
Naar boven
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Jul 11, 2009 17:33    Onderwerp: Reageer met quote

Wij, net terug vanuit Drenthe, zagen vanmorgen op weg om nog wat weekend boodschappen te doen in Gasselte, nog wat loslopende nordicers.
Een stuk of vier vijf, onafhankelijk van elkaar en in diverse richtigen lopend. Een oudere dame met de poles in het winkelwagentje en flink wat boodschappen. Op de terugweg zagen wij haar ook lopen met een stuk of drie tasjes die wielrenners ook hebben. Bleek zij ook bij ons op de campig te staan.
Wij hebben wel een aantal dagen stukken en stukjes genordict en andere dagen gefietst, het was zo fifty fifty. Maar het waren een paar dagen met regen maar de meeste toch mooi maar soms erg tot zeer warm weer.

Ja voor ons zit het Drenthe avontuur er weer op.
Jolijt ik weet niet of het bericht van de bliksem inslag om de camping in Gasselte hebt gehoord, maar dat was in de electra en CAI kasten 5 meter naast onze caravan.
Een enorme knal, warme luchtdruk en het beeld met de Tour de France op zwart. Een oude man is meters weggeblazen, hij had bij controle gelukkig niks maar een jonge vrouw die net op een stoel stond om bij de luifelstokken te kunnen, heeft lichte brand wonden aan een zijde opgelopen en mocht de volgende dag weer naar huis uit het ziekenhuis.
Onze schade was de TV, DVD speler die de geest hebben gegeven en eengeschroeid tafeltje, dat is gelukkig alles.
S'nachts wel wat slechter geslapen, telkens hoorde we weer die keiharde knal en voelden we nog die warmte.
Stroom hadden we naar een paar uur weer, maar TV kijken en internet was en is nog tot minstens maandag niet mogelijk op de camping.
De was draaid en maandag gaan we weer kennis maken met de baas en collega's Wink 3 Weken weg is niet niks Laughing Nu weer zo'n 8 maanden wachten op de volgende hele lange vakantie. Wink Laughing Laughing Cool

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Jul 11, 2009 18:00    Onderwerp: Reageer met quote

Quib, wat een naar einde van de vakantie. Wat zullen jullie geschrokken zijn van dit natuurgeweld.
Nu weer aan het werk...veel succes toegewenst.

Groetje, Susan
Frans VH
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Jul 11, 2009 18:10    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi allemaal,

Inderdaad nordic ik ook veel te weinig, maar na apeldoorn ga ik dit weer oppakken, want t is ook wel gezond. Ook ben ik in het diepste geheim aan het kijken of ik vrij kan krijgen/kan ruilen voor een belangrijk nordicwalkevent ergens in t midden van Nederland. (lees: ik probeer voor vierhouten vrij te krijgen ik heb al 2 dagen dat ik kan...)

Jolijt nordict gelukkig nog actief, met de limousinerunderen, dus dat is wel leuk.
Zelf heb ik gelopen in de buurt, voelde er uiteindelijk niet veel voor om vroeg op te gaan na mijn avonddienst voor een tocht ver weg. Ik heb me evengoed 3 uur vermaakt in en om mijn eigen woonplaats.

Annette, ik heb niemand met een rood tasje gezien, ben je Anja nog tegengekomen? Ik hoop dat t net zo mooi weer was als hier.

Quib, t is wel schrikken als je vakantie met zon knal moet eindigen. Gelukkig hebben jullie op de materiele schade na niks, en ik hoop dat de andere campinggasten ook niets aan t avontuur zullen overhouden.

Werkze maar weer maandag, ik heb nog een week vrij, dit ivm de apeldoornse 4daagse.

Groetjes,
Frans
Naar boven
Jolijt
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Jul 11, 2009 18:35    Onderwerp: Reageer met quote

Jeemig Quib wat een schrik is dat geweest, ik had er nog niks van gehoord. Nee onweer is helemaal niet leuk, ook onderweg kan je beter niet zo'n bui tegenkomen!

Frans ik hoop dat het jou gaat lukken de dagen bij elkaar te sprokkelen voor Vierhouten!

Ik mocht vandaag de honneurs waarnemen voor de club aangezien onze trainer moeilijk liep dankzij een ontstoken teen (nooit je nagels te kort knippen.....)
In één groep is het altijd even zoeken naar een tempo dat voor iedereen acceptabel is, maar aangezien nordiccers hele aardige en inschikkelijke mensen zijn Laughing Laughing was dat geen enkel probleem, en hebben we met elf nordiccers een mooie tocht van twee uurtjes gemaakt door ons mooie beekdal. En dat kleine buitje regen viel terwijl we onder de bomen liepen.

Dus jullie zien, in het noorden wordt enthousiast genordict!

Jolijt
Naar boven
Annette
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Jul 11, 2009 21:05    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Quib,

Wat ben ik blij dat jullie het kunnen navertellen. Ik heb 1x een blikseminslag in het huis waar ik lagf te slapen meegemaakt, en dat hakt er wel in!

Fijn dat je weer veilig thuis bent en maandag aan de baas je verhaal kunt vertellen.
Ben je echt al 3 weken weggeweest?

Vandaag heerlijk gelopen, ik heb wel een barstende (spier?)pijn in mijn linkerbeen, vanuit de heup naar mijn knie, of is het andersom? Zwaar parcours met veel mul zand en klimmen in de duinen. Prachtig, maar zwaar.
Toch weer meer doen, dan went het lijf er weer aan!

Gr, Annette
.......\_)......)../....
................(_/.....
Naar boven
Frans VH
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Jul 12, 2009 11:30    Onderwerp: Reageer met quote

Nou, vandaag wordt er weinig gelopen hier in t vennepse, het is rotweer, en ik ga zo mijn tas inpakken, ik vertrek morgenvroeg al naar Apeldoorn.
O Annette, ik hoop dat je spierpijn gauw weer overgaat!

Groetjes,
Frans
Naar boven
dasipest
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Jul 12, 2009 12:06    Onderwerp: Reageer met quote

hallo allemaal .
Wat een belevenissen zo in de vakantie en juist voor het naar huis gaan.
En annet als je het even gemeld had dan had ik ergens op de route jullie op een terras van een paviljoen uit kunnen nodigen voor een verfrissing het was best wel lekker weer om te lopen gister.
O ja frans jou wens ik veel wandel plezier in apeldoorn en hoor graag hoe het geweest is als je weer thuis bent.
Ik heb gezien op de buien radar dat het rond een uur of half twee opklaart ga ik denk ik toch nog even de duinen verkennen.
Nou voor de gene die op vakantie gaan een fijne tijd met mooi weer en de mensen die maandag weer aan de arbeid moeten veel werk plezier.
Groetjes anja.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Babbelhoek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

Weer voor Nordic Walking?