Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

wandelstokken voor ander gebruik

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking materiaal

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
12-05-2018
Oudemolen  10 km ...
Oudemolen 10 km ...
Geplaatst door: quib
03-10-2016
Nordic Walking ...
Nordic Walking ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Auteur Bericht
polletje
Aankomend Nordic Walker
Aankomend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Wo Nov 04, 2009 22:17    Onderwerp: wandelstokken voor ander gebruik Reageer met quote

Hallo mag ik me even voorstellen

Ik ben Polletje , wel een natuurwandelaar maar geen Nordic walker.
En heb een technisch vraagje over de stokken vandaar dat ik dacht ik meld me even aan op jullie forum.

Wil voor mijn vishengel een uitschuifbaar handvat maken en heb mijn ogen laten vallen op de wandelstokken met het uitschuifsysteem die zich vergrendeld op ieder willekeurige plek als je ze een slagje draait.

Dit systeem wil ik in het handvat maken waardoor ik het makelijk kan verlengen , ik zoek daarvoor eigenlijk een type stok die de kleinste diameter heeft aan de uiteinde .

Mijn vriend is hengelbouwer en wil het voor mij proberen in het handvat te verwerken , dit aanbod wil ik niet laten schieten natuurlijk

weet jullie welk type dan het meest geschikt is ?
Of dat het uitschuif systeem los is te verkrijgen ?

Mogelijk heeft iemand van deze stokken en bied ze tweedehands te koop aan, dan ben ik geinterreseerd ?

alvast bedankt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Nov 05, 2009 18:08    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Polletje,

Als natuurwandelaar en visser, moet je toch echt eens proberen te nordic walken. Wink Je wandelt al en carbon in je handen ben je ook al gewend, van horizontaal naar verticaal in je handen houden. Laughing

Maar even op je vraag terug te komen, ik snap even niet wat de bedoeling is met een verstelbaar stokdeel aan een hengel zetten.
Een hengel is buigzaam (onze stokken ook) maar kunt ze niet zo ver belasten als een hengel, de nowa stokken zijn wel in de lengte sterk en flink te belasten. Er zijn toch al verstelbare in- en uitschuifbare hengels?
Het handvat zit trouwens wel op de kop als je aan de onderzijde van de hengel bevestigd. Embarassed

Het bovenste verstelbare deel van mijn Leki Paser Vario (+/- €130 per stel nieuw) is 14 mm dik en 20 cm lang zonder het handvat.
http://www.nordicwalkingforum.nl/fotoalbums/showphoto.php/photo/1328/ppuser/269
Dit stuk verstelbare deel is niet los te koop, zal dus 2 hele stokken moeten aanschaffen.

Er zijn wel verschillende verstelbare stokken te koop van verschillende kwaliteiten en materiaal. O.a. aluminium, carbon, e.d. tussen de 30 en 150 euro.
Kijk maar eens op
http://www.nordicwalkingforum.nl/nordicwalkingstokken_overzicht.php
er staat bij of ze verstelbaar zijn of uit een stuk. (vast)

Misschien een idee om eerst te proberen met een stok van Xenos, Lidl of Kruidvat, die zijn er al van rond 10 euro.

Succes en we horen graag wat precies de bedoeling is en hopelijk plaats je er wat foto's van.

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
polletje
Aankomend Nordic Walker
Aankomend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Nov 05, 2009 21:00    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Quib,

Het klinkt idd een beetje raar omdat een hengel moet buigen en dit haast of eigenlijk niet buigt.

Ik ben een vliegvisser en deze hengels hebben een zeer kort handvat met een reel helemaal op het eind.

als je een mooie sterke vis eraan hebt is dit vrij zwaar om vast te houden , omdat dit maar met 1 hand kan en de vis deze hengel met een groot moment trekt op je pols ,

Nu is mijn idee om op het uiteinde een soort uittrekbare in dat deel te maken van ongeveer 25 cm die je er makelijk kunt uittrekken en op het eind of juiste lengte vast kunt zetten . zoals je een wandelstok makelijk verlengt en zo is het niet zo vermoeiend voor je pols als je een vis drilt en als je vervolgens weer gaat werpen zit het ingeklapt niet in de weg

Aan het eind buigt de hengel niet veel meer dus dat is niet zo'n probleem, alleen de dikte is wel belangrijk omdat hij door de molenhouder moet passen. vandaar de vraar over de dikte van het uitschuifbare gedeelte

met betreking tot het lopen, nu loop je ook erg veel als je aan het vliegvissen bent en met name het werpen is sterk gebaseerd op techniek en het leuke is ook als je staat te vissen wordt je een beetje opgenomen in de natuur , vogels komen heel kort bij zitten.

Ik wil er eerlijk gezegd ook niet teveel aan kwijt in eerste instantie , en 1 stok zou zelfs al voldoende zijn.
Bedankt voor je reactie
mvg
Polletje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Nov 05, 2009 21:42    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Polletje,
Misschien dat en verstelbare wandelstok,

beter geschikt zou kunnen zijn, deze zijn ook per stuk te koop en in alle prijsklasse, maar over het algemeen minder duur dan nordic walking stokken.
Ook zijn dan de handvatten wat meer neutraal en meestal geen linker of rechter vorm.
Even bij een buitensportzaak langs gaan en daar kun je uitzoeken wat eventueel geschikt zou kunnen zijn.
Veel succes

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking materiaal Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Weer voor Nordic Walking?