Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

Tocht om de Noord
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking in Groningen

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
12-05-2018
Oudemolen  10 km ...
Oudemolen 10 km ...
Geplaatst door: quib
03-10-2016
Nordic Walking ...
Nordic Walking ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Auteur Bericht
Jolijt
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Mei 21, 2010 10:03    Onderwerp: Tocht om de Noord Reageer met quote

Het laatste weekend van september vindt weer de inmiddels traditionele Tocht om de Noord plaats.

Géén specifieke NW-tocht, maar ik denk wel dat de poles meemogen.
Wel een hele bijzondere tocht, veel te zien (én te proeven!) onderweg, en een gebied waar je misschien zelf niet snel zou gaan lopen, maar dat toch verrassend mooi is.

Samen met een vriendin/clubmaatje ga ik voor de lange afstand (80 km over twee dagen). Frans, ook iets voor jou?

Mensen die niet zo gek zijn als wij kunnen ook voor kortere afstanden inschrijven, er is nu nog plek.

www.tochtomdenoord.nl

Jolijt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Frans VH
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Mei 24, 2010 18:31    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Jolijt,

Leuk ik ga zo ff de wepsait bekijken.
Ik ben benieuwd naar alles!

Groetjes.

Frans
Naar boven
Jolijt
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Sep 17, 2010 17:07    Onderwerp: Reageer met quote

Volgende week is het zo ver!
Benieuwd hoe het ons gaat bevallen om 2 dagen achter elkaar 40 km te lopen.... er is in ieder geval meer dan genoeg te beleven onderweg als je de website bekijkt.
We hebben er zin in!

Jolijt
Naar boven
Jolijt
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Sep 24, 2010 9:35    Onderwerp: Reageer met quote

We zijn er klaar voor! Vanavond het openingsfeest, en morgen aan de wandel.
Kan alleen nog geen wijs worden uit alle verschillende weersvoorspellingen. Gelukkig gaan we met de auto. Ik denk dus dat er behoorlijk wat bagage mee die kant op gaat. Het kledingadvies kunnen we zo nog even uitstellen Laughing

Jolijt
Naar boven
Frans VH
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Sep 24, 2010 22:54    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Jolijt,

Heel erg veel susse en plezier. Ik ben benieuwd naar de verhalen en ik zal duimen voor mooi weer!
Groetjes,

Frans
Naar boven
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Sep 25, 2010 10:24    Onderwerp: Reageer met quote

Vanaf 5.30 uur is de eerste groep, nrs. 0001 tot 0250 vertrokken Delfzijl – Warffum. Ik weet niet welke nrs. de groep van Jolijkt heeft, maar ik wens ze een goede en fijne wandeling.
Hoe het weer daar is weet ik niet, maar de buienradar geeft overal plukken buien aan maar net dat stukje in Groningen nog niet. hopelijk dat het daar ook zo blijft.
Hier valt nu de eerste regenbui van vandaag, na een zonnige ochtend.

Ik heb me al even gebogen over de uitnodigingsbrief met tijden e.d., maar zag daarin wat leuke Groningse woorden.
Het "Raaisbewies",
"Aigender",
"Buskoartje(s)",
Een “Soepkoartje",
Een “Mouskoartje".

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Sep 25, 2010 16:45    Onderwerp: Reageer met quote

Quib, ga zo door...
Even raden...Wat is een kopstubber?

Jolijt, veel plezier...en hopelijk weer een mooi verhaal op dit forum."

Groetjes, Susan
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Sep 25, 2010 18:25    Onderwerp: Reageer met quote

Paddington schreef:
Quib, ga zo door...
Even raden...Wat is een kopstubber?

Jolijt, veel plezier...en hopelijk weer een mooi verhaal op dit forum."

Groetjes, Susan

Embarassed Cool Laughing Laughing

Kopstubber Question

(Oet Wikipedie, de vraaie enzyklopedie) Idea

n Kopstubber is n bezzem mit n kop van hoaren dij n kogel vörmen. De kopstubber wordt ook wel n iegelbezzem nuimd, omdat de kop op n oprolde iegel liekt. De kopstubber wordt veuraal broekt om spinnewebben boeten vot te hoalen. Tegenswoordeg kommen kopstubbers nait veul meer veur. Kopstubbers kommen allend ien Nederlaand en omstreken veur en kinnen zowel van haarde hoaren, as van zaachtere hoaren môkt worden. De haardere hoaren binnen voak swienehoaren of kokosneutenhoar en binnen voak broen, ien tieds dat de swaarte zaachte hoaren voak van peerdenhoar of plestiek môkt binnen.

Her n Ploatje van n kopstubberkop Wink Laughing

Nog meer Grunnegs. Laughing
Je merkt wel, dat ik vorig jaar 3 weken boodschappen gedaan heb in Stadskanaal. Laughing Laughing Laughing Wink Wink

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Sep 25, 2010 20:19    Onderwerp: Reageer met quote

Helemaal goed...ik wist nait dat dit in Wikipidia stait..

Moi, Susan
Frans VH
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Sep 26, 2010 18:23    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo allemaal,

Leuk zon tuppec in t grunnengs.
Zo leren wij nog eens wat bij, altijd interressant.
Vandaag de 2de dag van dit event.

Mijn grunnegs is niet zo goed, maar ik zal weer eens dichten in het Noord-Hollands.

Ik hoop maar dat de deelnemers het naar hun zin hebben gehad.
Met weer, droog en niet nat.
2 dagen 40 achter elkaar,
nee dat is toch echt niet raar.
Een prestatie van formaat,
waarbij de spieren zijn gebaat.

Jolijt, altijd toch wel zeer tevree,
Loopt uiteraard voorop weer mee.
Dit keer op gebaande paden,
al laat het zich wel raden,
Zij heeft liever kruipsluipdoor,
ja daar is ze toch wel voor.
startend vanaf de fazant,
loopt de loopgroep hand in hand.

Groetjes,

Frans
Naar boven
Jolijt
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Sep 27, 2010 16:26    Onderwerp: Reageer met quote

Wow had ik dit gedicht maar eerder gelezen, wat een fraai stukje poëzie!

Wij hadden startnummers hoog in de 500 Quib en mochten dus een heel klein beetje uitslapen Laughing Laughing .

Enne de kopstubber was nieuw voor mij maar ik kende hem al wel als iegelbezzem!

Nou hier komt dan mijn verhaaltje..... trek er maar even voor uit....

We hadden een leuk gezellig hotelletje geboekt in Westernieland en zijn vrijdagmiddag al goed begonnen met een inlooprondje van een km of 7 over de waddendijk, prachtig weer en weidse uitzichten, en daarna een heerlijke maaltijd in het hotel. Het ware vakantiegevoel!

En toen de volgende dag met een bus van de organisatie naar Delfzijl voor de eerste etappe van de tocht om de noord.
Oh jongens wat een heerlijke tocht! De eerste dag begon het over de waddendijk bij Delfzijl, met prachtige wolkenluchten boven het wad. Daarna door de mooie kleine kerkdorpjes, prachtige oude kerkjes en smalle straatjes met mooie huizen, weelderige bloemenpracht op de vruchtbare Groninger klei.
Zeker de eerste dag waren er best nog wel veel onverharde stukken bij. De afstand viel reuze mee omdat je hem opknipt in kleine gedeeltes, je loopt steeds van kerktoren naar kerktoren. Door het heldere weer waren er prachtige vergezichten. In ieder dorp was wat te doen : lekker hapjes, muziek, een galerie. De eerste dag was er ook een kunstroute, overal stonden zeecontainers met schilderijen, maar ook beelden, juwelen etc. We hebben echt alles bekeken! Helemaal aan het eind liep de tocht ook nog door het openluchtmuseum maar daar zijn we doorheengesjeesd, ik had best nog wel meer willen zien maar je wilde zo langzamerhand ook wel naar het eindpunt.
Onderweg waren we al mede-gasten uit het hotel tegengekomen, die alvast aan de gastvrouw door zouden geven dat we weer in het hotel zouden eten. We hadden namelijk de overheerlijke chocoladetaart op de kaart zien staan en die hadden we onszelf in het vooruitzicht gesteld!
Dus toen we in 's hotel kwamen hebben we eerst onze bestelling geplaatst en toen heerlijk gedouched, en toen we weer beneden kwamen kon het eten meteen geserveerd worden.
We lagen heel vroeg in onze bedjes en de oogjes vielen snel dicht!

De tweede dag om half zes uit de veren.
Als je bedenkt hoe stijf we gisteravond het bed invielen kwamen we er wonderbaarlijk fris uit.
Deze keer moesten we eerst met de auto naar Zoutkamp, over kronkelweggetjes waar je regelmatig moest remmen voor overstekende konijnen.
Daarna met de bus van de organisatie terug naar Warffum - en dan weer lopend naar Zoutkamp.
De dag begon droog, maar het was minder helder dan gister. Toch was het prachtig om het langzaam dag te zien worden. Het landschap was anders dan gister, meer brede sloten met rietpluimen. Wat bleef waren de gezellige dorpjes onderweg. Sommige dorpjes hadden er heel veel werk van gemaakt, zoals Mensingeweer waar overal wasgoed over de straatjes hing en je krentenbrij kon proeven. In Eenrum liep de tocht dwars door de mosterdmakerij heen. Langzaam maar zeker begon het te druppen en allengs steeds harder te regenen. In Houwerzijl zaten we bij het theehuis thee te drinken (met een brownie erbij, raar he dat ik aankom van dat wandelen Very Happy ) onder de kastanjebomen, waar het harder drupte dan op straat.... regenpak aan en/of paraplu op dus......

De laatste kilometers kregen wij blaren, helaas was er toen geen EHBO-post meer. Maar je bent er bijna en gaat dan echt niet opgeven. Bovendien was er nog veel te zien het laatste stuk, de route liep bijvoorbeeld door een palingrokerij heen in Zoutkamp. En toen de aankomst waar we een heuse medaille omgehangen kregen.

Helaas ben ik wel een beetje dom geweest, heb de pleisters iets te hard van de blaren getrokken (je kent dat wel, "even flink zijn") zodat de hele blaar meekwam en ook nog een stuk vel Rolling Eyes Sad Sad . Ik heb maar een biotexbadje genomen en er een steriel gaasje overheengedaan, en loop nu de hele dag op slippertjes. Stijfheid en zo valt verder reuze mee maar ik vrees dat ik de rest van de week niet kan lopen, zo snel is er vast geen nieuwe huid?!?!?!.

Jolijt
Naar boven
Jolijt
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Sep 27, 2010 16:27    Onderwerp: Reageer met quote

En inderdaad Frans ik vond dit wel veel verhard en weinig kruipdoor sluipdoor, maar er stond wel weer veel tegenover Laughing Laughing , we hebben genoten!

Jolijt
Naar boven
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Sep 27, 2010 16:51    Onderwerp: Reageer met quote

Super gedaan Jolijt en mede wandelaars. Applause Applause Applause
Maar ehhh, hoeveel kilometers hebben jullie per dag gelopen? Of heb ik dat door mijn vakantie gemist? Think d'oh!

We kunnen voor 2011 Frans wel opgeven voor de "Dichter des Vaderlands " krijgt hij er nog een aardige vergoeding (volgens mij??) voor ook en natuurlijk vooral, de EER. Wink Laughing

Naar boven
Jolijt
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Sep 27, 2010 17:10    Onderwerp: Reageer met quote

Quib de eerste dag was 44,5 en de tweede 36,5 dus ver genoeg.....
Ik doe nog ff een kleine cursus gronings voor jou in het album, de link naar de rest van de foto's komt nog wel eens....

Jolijt
Naar boven
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Sep 27, 2010 18:48    Onderwerp: Reageer met quote

81 km, lijkt me ook wel genoeg...... Wink Embarassed Confused Laughing Laughing

Wink Krijg ik er ook punten voor? Embarassed Laughing Laughing

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking in Groningen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Weer voor Nordic Walking?