Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

NW versus XCO-Walking....

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking in Gelderland

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
12-05-2018
Oudemolen  10 km ...
Oudemolen 10 km ...
Geplaatst door: quib
03-10-2016
Nordic Walking ...
Nordic Walking ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Auteur Bericht
Saskia
Nordic Walking Instructeur

BerichtGeplaatst: Zo Mei 23, 2010 18:24    Onderwerp: NW versus XCO-Walking.... Reageer met quote

Bij NordicWalking4fun start op 31 mei een nieuwe en dynamische manier om je lichaam te trainen. Tijdens de wandeling worden géén poles maar buisjes die gevuld zijn met grit gebruikt, deze worden ook wel XCO-trainers genoemd.
Het grit in de buis vormt een massa die heen en weer schuift tijdens de wandeling. Deze bewegende massa geeft aan het begin en het einde van een beweging een extra mechanische belasting op de spieren, pezen en banden. De gewrichten worden dus beschermd en niet overbelast doordat de beweging niet plotseling stopt.
Wat maakt de XCO-Walking zo bijzonder?Een bijkomend voordeel van deze rekprikkel is dat je het bindweefsel in het lichaam belast. Bindweefsel vind je in en om spieren, pezen, banden, zenuwen, vaatwanden, menisci, tussenwervelschijven en de benige structuren van het houding- en bewegingsapparaat. De rek prikkel zorgt voor versterking van het bindweefsel. Met de XCO- trainer train je dus je hele lichaam!

De XCO- training is een dynamische en explosieve training die voor iedereen leuk is. Je kunt op je eigen niveau instappen en het zo zwaar en intensief maken als je zelf wilt.

TRAIN JE BUIK MET XCO-WALKING!!

Gratis introductieles meemaken: 31 mei 18:45
Meld je aan via info@nordicwalking4fun.nl
Lokatie: Watertorenweg (ingang trimbaan) Harderwijk

Nieuwsgierig? Bekijk dan nu alvast het promofilmpje op www.nordicwalking4fun.nl
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Frans VH
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Mei 24, 2010 18:36    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi allemaal,

Lijkt me leuk om eens te proberen, alleen jammer dat Harderwijk iets uit de buurt ligt.
Ik ben erg benieuwd. Heeft t net zoveel effect als nordiccen?
Is t zwaarder dan gewoon lopen?

Groetjes,

Frans
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Saskia

BerichtGeplaatst: Di Mei 25, 2010 7:58    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Frans,

Inmiddels heeft wetenschappelijk onderzoek uitgewezen dat nordic walking niet spierversterkend is! Om nu tegemoet te komen aan de vraag, mijn wandelaars iets extra's te bieden, zonder ze de sportschool in te jagen Wink (wat ze niet willen) bied ik nu XCO-Walking aan. Als je mijn filmpje op mijn website hebt bekeken zul je zo al zien dat het intensief is.

Het grote voordeel van XCO-Walking is een sterke core! De onbalans die bij veel lopers kan ontstaan in de rompspieren, door het bekken teveel (ongemerkt) naar voren te kantelen, hef je hiermee op. Mensen met onderrugklachten hebben zeker veel baat bij deze trainingen. Het is gewoon FUN FUN FUN!

Groet,

Saskia
NordicWalking4Fun
Annette
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Mei 25, 2010 9:52    Onderwerp: Reageer met quote

Nordic Walking staat er o.a. om bekend dat het niet belastend is voor de gewrichten, met als gunstig gevolg dat ouderen en mensen met met gewrichtsproblemen als bv artrose juist dit kunnen meedoen.

Dit lijkt me een sportvorm bij de gewrichten juist niet worden ontzien, maar extra belast!

Eerlijk gezegd lijkt het mij niet zo aantrekkelijk om te doen....
Voelt een beetje als een sportschooloefening, en daar vind ik juist niet zoveel aan.

Groet, Annette
.......\_)......)../....
................(_/.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Saskia

BerichtGeplaatst: Di Mei 25, 2010 12:12    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi dat er voor iedere doelgroep wat mogelijk is toch?!

Nordic Walking geeft, mits de poles en armen een achterzwaai maken en.. er dus een afzetmoment is, inderdaad minder belasting op de gewrichten. Met name ouderen en de groep die gewrichtsproblemen hebben, ervaren nordic walking dus als een lichtere belastingsvorm.

Spieren belasten is echter wel noodzakelijk! Ten gunste van de botdichtheid, flexibliteit, en krachtopbouw! De mate waarin kan voor een ieder heel verschillend zijn.

Wat is nou zo aantrekkelijk aan XCO-Walking:

* Het is een veilige belasting.
* Je traint in groepsverband en altijd op je eigen niveau!
* De belasting die juist nodig is om sterke spieren te houden c.q. te krijgen (want spieren die nauwelijks een extra prikkel krijgen gaan problemen geven) train je met XCO-Walking!
* Bovendien heeft onderzoek aangetoond, dat met gewichten werken in de vrije ruimte (3D) vele malen effectiever is.
* Hou je van buiten sporten? laat je dan verrassen door de werking van XCO-Walking.

Voor een introductieles ben je ieder moment van harte uitgenodigd!

Groet,

Saskia
Annette
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Mei 25, 2010 15:35    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben het met je eens, dit is bestemd voor een andere doelgroep.

Het is altijd leuk als er weer nieuwe sportsoorten zich ontwikkelen en er weer meer mensen worden gestimuleerd om sport te beoefenen!

Succes met de trainingen!

Gr, Annette
.......\_)......)../....
................(_/.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking in Gelderland Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Weer voor Nordic Walking?