Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

Nordic Walking op blote voeten

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking materiaal

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
12-05-2018
Oudemolen  10 km ...
Oudemolen 10 km ...
Geplaatst door: quib
03-10-2016
Nordic Walking ...
Nordic Walking ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Auteur Bericht
Hedda
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Jul 19, 2010 16:22    Onderwerp: Nordic Walking op blote voeten Reageer met quote

Ik loop overdag erg graag op blote voeten. Maar ja, je gaat niet op blote voeten de weg op of over een onverhard pad heen. Tot dit weekeinde had ik tijdens het Nordic Walken daarom altijd wandelsokken en mijn Meindls aan. Maar ik krijg na een paar uur altijd broeierige voeten en mijn voetzool gaat irriteren.

Twee maanden geleden heb ik [url=http://www.5fingers.nl/[/url] gekocht - de Sprint versie- oftewel de hardloopschoen (alhoewel ik er niet mee ga hardlopen). Demping is nul komma nul. Maar het loopt GE-WEL-DIG! Tenminste dat vind ik als enthousiast blote-voeten-loper. Ik heb ze iedere dag aan. Op één of andere manier word je onbewust gedwongen om je voeten op de meest optimale manier te gebruiken. Afgelopen weekeinde heb ik "de stoute schoenen" aangetrokken en een bescheiden 12 kilometer ermee gewandeld (met stokken). Verhard en onverhard, in de regen en in de zon. Het is nog een beetje vroeg om te zeggen dat ik voortaan altijd met mijn Vibrams ga nordic walken. Maar het liep fantasisch! Geen last gehad tijdens of na het wandelen. En je word je ineens nog bewuster van het landschap omdat je dat landschap onder je voetzolen voelt.

Volgens de recensies op internet is het lopen op blote voeten erg egzond. Ongetwijfeld is het niet voor iedereen weggelegd. Ook zullen er zat mensen zijn die er niet aan moeten denken om op deze manier te lopen. Of die menen dat het juist ongezond is. Maar als jij ook graag op blote voeten loopt, is het het overwegen waard. Ik kijk alvast uit naar mijn volgende tocht (ik loop momenteel het Utrechtpad).

Ik ben benieuwd of er nog meer fivefingers-lopers op het forum rondlopen. Ben benieuwd naar hun ervaring.

Groet,
Hedda
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Jul 20, 2010 11:37    Onderwerp: Reageer met quote

Heb deze www.fivefingers.nl al eens een keer eerder op het forum gezien,
maar weet niet meer waar of wanneer.
Lijkt me wel heel vreemd en appart gevoel met lopen,
met mijn kromme-, hamer- en probleem tenen/voeten helemaal. Wink Laughing
En hoe gaat het met m'n steunzooltjes?
Je zou het een paar dagen mogen uitproberen. Embarassed
Als ze proefpersonen zoeken, meld ik me hierbij aan. Laughing

Afgelopen zondag, hebben wij ook heerlijk op blote voeten op het Zeeuwse strand gelopen, vind ik heerlijk in dat zand, maar ook in huis loop ik veel op blote voeten.
Op straat of op een bospad, vind ik wat pijnlijk, maar je krijgt dan vanzelf dikker eelt onder je voeten zeggen ze. Confused Laughing

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking materiaal Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Weer voor Nordic Walking?