Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

Rode Kruis Bloesemtocht 2011
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking in Gelderland

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:
21-04-2018:
26e ...

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
Oudemolen  10 km ...
Oudemolen 10 km ...
Geplaatst door: quib
03-10-2016
Nordic Walking ...
Nordic Walking ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Alles in de hand, ...
Alles in de hand, ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Auteur Bericht
Annette
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Dec 21, 2010 19:58    Onderwerp: Rode Kruis Bloesemtocht 2011 Reageer met quote

De voorinschrijving voor de 19e editie van de Nationale Rode Kruis Bloesemtocht op zaterdag 16 april 2011 is open. Klik hier om u direct in te schrijven en profiteer van de korting en het feit dat u bij de start direct kunt doorlopen.
Komend jaar bieden we maar liefst acht wandelafstanden! Het parcours oost, richting Buren wordt nu ook opengesteld voor wandelaars naast nordic walkers. Het traditionele parcours west is alleen open voor wandelaars en voert u langs de Linge in westelijke richting. Parcours oost biedt veel bloesem en is uitermate geschikt als u meer rust zoekt tijdens de tocht. Uiteraard zijn langs het gehele parcours weer volop muziekensembles en harmonieen, catering en hulpposten te vinden.
Ook dit jaar komt de opbrengst van de Nationale Rode Kruis Bloesemtocht weer ten goede aan de nationale sociale hulp van het Nederlandse Rode Kruis.
Voor praktische informatie over de Rode Kruis Bloesemtocht op 16 april 2011 kijk op www.rodekruisbloesemtocht.nl

Wij wensen u hele fijne feestdagen en een gelukkig 2011. Graag begroeten wij u op 16 april!

Met vriendelijke wandelgroet,

Bestuur en vrijwilligers van de Stichting Nationale Rode Kruis Bloesemtocht
.......\_)......)../....
................(_/.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 07, 2011 16:40    Onderwerp: Reageer met quote

Wie van het FORUM doen er allemaal mee, aan de 19e Rode Kruis Bloesemtocht op 16 april 2011?

PERSBERICHT
Voorinschrijving 19e Nationale Rode Kruis Bloesemtocht nu open

Bloesemtocht dit jaar op 16 april – Nu maar liefst acht wandelafstanden!

Geldermalsen, 26 januari 2011

De Stichting Nationale Rode Kruis Bloesemtocht organiseert de 19e editie van de bloesemtocht op zaterdag 16 april as.
Op veler verzoek is het parcours uitgebreid. De traditionele routes van 8, 15, 25 en 40 km voeren u in westelijke richting, via de Appeldijk naar landgoed Heerlijkheid Mariënwaerdt en verder, parcours west.

Nieuw is dat de 4 nordic walking routes van 11, 16, 20 en 30 km. naar Buren en Erichem nu ook voor wandelaars open gesteld zijn, parcours oost. Alle routes van de Bloesemtocht lopen langs de oevers van de Linge. U start op het terrein van Koninklijke Fruitmasters. Na de oversteek over de Linge wandelt u door boomgaarden, over dijken en terreinen die alleen voor de Bloesemtocht zijn opengesteld. De opbrengsten van de wandeltocht komen ten goede aan de nationale sociale hulp van het Rode Kruis. Vorig jaar werd er maar liefst 105.000 euro bij elkaar gewandeld.

“De Bloesemtocht is inmiddels uitgegroeid een van de grootste sportevenementen in Nederland. Onze deelnemersaantallen vertonen een stijgende lijn, zegt Kees Roldanus, Voorzitter van de Stichting Nationale Rode Kruis Bloesemtocht. “We zijn continu bezig om de kwaliteit te verbeteren. Dit jaar hebben we besloten om het Nordic Walking Parcours ook open te stellen voor wandelaars, daarmee verspreiden de deelnemers zich over een groter gebied.. Het muziekprogramma is wederom zeer uitgebreid en eindigt met een daverende muzikale finale bij de finish. Maar vóór alles zijn wij gericht op zoveel mogelijk netto opbrengsten zodat we ook werkelijk iets kunnen bijdragen aan onze ernstig zieke, gehandicapte en eenzame medemensen.”

Praktische informatie:

Startterrein: Koninklijke Fruitmasters Groep Geldermalsen, 2 minuten lopen van het NS station

Startgeld: Bij vóórinschrijving: volwassenen € 6,50 per persoon, kinderen t/m 12 jaar € 3,50. Parkeren € 4,00.
Aan de start kost een kaart € 7,50 en € 4,50 voor kinderen, een parkeerkaart kost dan € 5,00

Starttijden:
07.00 - 10.00 uur: 40 km. wandelen
07.00 - 11.00 uur: 30 km. Nordic Walking en wandelen
07.00 - 12.00 uur: 20 km. Nordic Walking en wandelen
07.00 - 12.00 uur: 25 km. wandelen
09.00 - 13.00 uur: 15 km. wandelen
09.00 - 13.00 uur: 16 km. Nordic Walking en wandelen
09.00 - 14.00 uur: 8 km. wandelen
09.00 - 14.00 uur: 11 km. Nordic Walking en wandelen
Iedere deelnemer ontvangt bij de finish een medaille of pin om op het medaillelint te spelden.
Voor meer informatie en voorinschrijving: www.rodekruisbloesemtocht.nl

Over de Nationale Rode Kruis Bloesemtocht

De Bloesemtocht is een van de grootste eendaagse wandeltochten in Nederland en wordt jaarlijks georganiseerd door de Stichting Nationale Rode Kruis Bloesemtocht. In 1991 werd de tocht voor het eerst georganiseerd met als doel geld in te zamelen voor een nieuw Rode Kruis gebouw in Geldermalsen. De netto opbrengsten zijn tegenwoordig voor de nationale sociale hulp van het Rode Kruis ten behoeve van chronisch zieke -, gehandicapte - en eenzame mensen in onze samenleving. In 2010 werd er ruim 105.000 euro bij elkaar gewandeld. De wandeltocht voert de deelnemers door de mooiste delen van de Betuwe die volop in bloei staat in deze tijd van het jaar. De Nationale Rode Kruis Bloesemtocht wordt georganiseerd in samenwerking met het Nederlandse Rode Kruis, de KNBLO-Wandelsportorganisatie Nederland en de ANWB. De 19e Bloesemtocht wordt georganiseerd op 16 april 2011.

Hoofdsponsors van de Nationale Rode Kruis Bloesemtocht zijn: Koninkijke Landmacht, Heerlijkheid Mariënwaerdt, A.Hak, Gemeente Geldermalsen, Volvo Cars Nederland, Regionaal Bureau Toerisme Rivierenland (RBT), Hi-Tec, Falcon, Koninklijke Fruitmasters Groep, Albron, AVRI, Rabobank West Betuwe en Perskindol.

Meer informatie en fotomateriaal voor de redactie:

Stichting Nationale Rode Kruis Bloesemtocht
Monique Potters, bestuurslid communicatie & sponsoring
Tel. 06 28 88 96 32
E-mail: mpotters@rodekruisbloesemtocht.nl
Dit e-mail adres is beschermd door spambots, u heeft Javascript nodig om dit onderdeel te kunnen bekijken
Website: www.rodekruisbloesemtocht.nl

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 07, 2011 18:06    Onderwerp: Reageer met quote

Met het openbaar vervoer zou ik nog net kunnen starten op de 20 km, maar heb dan al wel een paar uren reizen achter de rug...beetje te erg ver weg...

Groetjes, Susan
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Apr 05, 2011 21:19    Onderwerp: Reageer met quote

Uit de Nieuwsbrief van de Nationale Bloesemwandeltocht zaterdag 16 april 2011 Geldermalsen

Beste wandelaars,
Het zonnige weer heeft ervoor gezorgd dat de Betuwe volop in de knop staat. Dat belooft veel bloesem bij de 19e editie van de Nationale Rode Kruis Bloesemtocht op 16 april a.s! De acht wandelroutes voeren u dwars door boomgaarden en over bruggen die speciaal voor de Bloesemtocht worden gelegd.
We presenteren met trots het uitgebreide muziekprogramma dat vele genres omvat. Een voorproefje en ons complete muziekprogramma vindt u op onze website. Hier kunt u zich ook inschrijven als u dat nog niet gedaan heeft. Het scheelt geld en voorkomt wachten voor het kopen van een startkaart. Ook dit jaar komt de opbrengst van de Nationale Rode Kruis Bloesemtocht weer ten goede aan de nationale sociale hulp van het Nederlandse Rode Kruis.
Voor praktische informatie over de Rode Kruis Bloesemtocht op 16 april 2011 kijk op www.rodekruisbloesemtocht.nl.

Wij hopen u op 16 april te begroeten in de bloeiende Betuwe.
Met vriendelijke wandelgroet,
Bestuur en vrijwilligers
Stichting Nationale Rode Kruis Bloesemtocht

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
Frans VH
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Wo Apr 06, 2011 8:49    Onderwerp: Reageer met quote

Hai allemaal,

Zoals t er nu naar uitziet ben ik de 16de van de partij daar in Geldermalsen! Ik heb er heel veel zin in en ik ga voor de 40 KM. Het is wel weer een poosje terug dat ik deze afstand liep, maar ik kan nog even trainen.
Ik heb er veel zin in.
Quib, en annette, doen jullie mee?

Groetjes,

Frans
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Wo Apr 06, 2011 9:51    Onderwerp: Reageer met quote

Van horen en zeggen...
Af en toe hoor ik ook wel eens wat Very Happy , ik heb gehoord dat er duizenden mensen meedoen aan deze tocht. Voor het goede doel is dit natuurlijk prachtig, maar kun je dan als deelnemer nog wel fatsoenlijk lopen (vooral het beginstuk, als iedereen wordt losgelaten).
Zijn er veel mensen die meedoen aan de Nordic Walking routes?

Groetjes, Susan
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Wo Apr 06, 2011 9:52    Onderwerp: Reageer met quote

Deze jongen wel in ieder geval. Laughing
Had me al gelijk opgegeven, moet nog even afwachten of mijn loopmaatje van vorig jaar, ook weer meeloopt. Leuk voor de aanspraak, tussen de duizende lopers. Wink Die pensioenada's zijn altijd zo druk, dat ze zich bijna niet vrij kunnen maken. Wink Laughing Laughing
Moet alleen nog even een treinkaartje bemachtigen. Al die duizenden moeten ook een parkeerplek krijgen, vandaar gemakkelijker met de trein.
In het begin mag je even je stokken niet gebruiken, ivm de lopers en de platen van de Genie door de boomgaarden.

Naar boven
Frans VH
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Apr 07, 2011 8:44    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Quib,

Leuk dat je ook meedoet! Hopen maar dat je gezelschap hebt onderweg inderdaad.
Zelf gaan wij met de auto, eea is handiger vanuit de vennep, alleen het teruggaan naar huus is altijd wel een drukke aangelegenheid.

Susan, de NWroutes zijn op zich altijd rustig, alleen weet ik niet hoe dat dit jaer is omdat de lopers er ook op mogen lopen.

Groetjes,

Frans
Naar boven
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Apr 14, 2011 8:38    Onderwerp: Reageer met quote

Nog 2 dagen en het is zo ver, dan gaan we aan dit grote evenement beginnen.
Heb geprobeerd de Bloesemtocht Routekaart op het forum te plaatsen, maar het was te breed voor de website en naar het fotoalbum lukte dat al helemaal niet.
Ik zal wel iets verkeerd doen. Wink Laughing
Hier wel ook nog even de PDF van de kaart.
Hopelijk zie ik zaterdag nog een aantal bekenden die allemaal meelopen, maar de kans is wel erg klein tussen die duizenden en dan nog de verschillende afstanden die we lopen. Maar als iedereen eenmaal uitgewaaierd is, is het altijd heel rustig op de route.
Prettige dag allemaal.

Naar boven
Frans VH
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Apr 15, 2011 17:45    Onderwerp: Reageer met quote

Iedereen heel erg veel succes en plezier morgen met deze mooie tocht! Ik start om 7 uur al, ik ben benieuwd wie ik nog tegenkom aldaar!
Ik heb er veel zin in dat spreekt voor zich.

Groetjes,

Frans
Naar boven
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Apr 15, 2011 17:48    Onderwerp: Reageer met quote

Veel plezier bij de Bloesemtocht!

Groetjes, Susan
Annette
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Apr 15, 2011 20:22    Onderwerp: Reageer met quote

De bloesem schijnt geweldig te zijn dit jaar! De timing precies goed! Veel plezier!
.......\_)......)../....
................(_/.....
Naar boven
Frans VH
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Apr 16, 2011 15:53    Onderwerp: Reageer met quote

Dank voor jullie wensen!

Vanmorgen wast geel vroeg. Om 4.45 ging de wekker en was het de hoogste tijd om de reis te beginnen naar Geldermalsen. Uiteraard na een goed ontbijt.
Na een voorspoedige reis kwamen we aan in Geldermalsen alwaar de bloesem in volle bloei stond. Mijn ouders waren gezellig mee, die deden de 25.
Na inschrijving en de koffie begon ik met mijn tocht van 40 KM. de eerste 40 van dit jaar. Ik waqs benieuwd hoe eea zou gaan. Wij liepen door landerijen en boomgaarden die normaal gesproken niet toegankeijk zijn voor das publikum. Dit maakt het heel speciaal.
Onderweg heb ik nog even gezeten bij een post met lekkere soep en lekkere cola. Hierna was het tijd voor de laatste 15 KM. Ook deze gingen voorspoedig.
Tegen het einde kwam ik mijn ouders tegen. Gezellig! Ook zij hadden lekker gelopen.
Bij de finish was het tijd voor de medaille en wat drinken. Na even gekeken te hebben bij de muziek reden we filevrij naar huis.
Ik deed de 40 KM in 6 uur en 10 minuten. Dit ging goed. Lekker gelopen. Volgend jaar weer!

Ik hoop dat alle anderen ook lekker hebben gelopen.

Groetjes,

Frans.
Naar boven
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Apr 16, 2011 17:55    Onderwerp: Reageer met quote

Frans, mooi verhaal!!
Zo, die eerste 40 km tocht van dit jaar heb je weer binnen.

En hoe is het met Quib...

Groetjes, Susan
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Apr 16, 2011 18:01    Onderwerp: Reageer met quote

Om half zes begon Sam te piepen, Crying or Very sad dus heb ik me maar uit bed laten rollen en 'm uitgelaten. Laughing Maar ja van slapen komt dan niks meer.

Even voor half 9 met de auto naar Houten en daar de trein genomen naar Geldermalsen.
Net na 9 uur in de rij waar we werden ingescand. Overal kregen we appels en flesje water (NS) en gingen we van start.

Eerst over een stukje industrieterrein en daarna de eerste noodbrug over.
Dan door een grote boomgaard vol met bloesem, nog steeds met alle deelnemers van de verschillende afstanden .
Op een dijkje gingen we even later uit elkaar en kregen we wat meer ruimte en mochten toen met onze stokken aan de gang. Dancing

We hoorden al in de trein, dat er 's-morgens enkele mensen tussen de spoorbomen waren geglipt, maar alles was wel goed gegaan, maar ze hadden toen wel een blik veldwachters open getrokken, die bij de overgang in Tricht stonden. Ja elke 5 minuten komt daar wel een trein langs en sommige mensen kunnen niet de tijd opbrengen om even te wachten.

Bij de rustplaats, even op een bankje voor een hapje en drankje en zijn toen weer verder gegaan.
We moesten op het laatst weer een stukje invoegen met mensen die aan hun tocht begonnen, maar even verderop kunden we aan het laatste stukje beginnen.

Rond 12 uur had ik mijn 2-tje opgehaald en heb een tijdje gezellig naar de muziek en koren, die overal stonden, geluisterd en ben toen maar weer met de trein terug gereden. net voor half 2 weer thuis.

Het was weer erg leuk en we boften heel erg met het weer, het begon aan het eind flink warm te worden.
Frans en ik moeten bijna gelijktijdig weer in de veilinghallen terug zijn geweest, maar we hebben elkaar helaas niet getroffen.
Volgende keer even de mobile nummers uitwisselen. Think Laughing

p.s. Ik had al wat foto's geplaatst en heb ze boven met linken aangegeven.

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking in Gelderland Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Weer voor Nordic Walking?